منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 12 دقیقه

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات متنوع به حساب می‌ آید که در آن از فناوری‌ های دیجیتال برای معرفی استفاده می ‌شود. آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ منجر به شناخت بیشتر کسب و کار از رسانه هایی دارد که با فعالیت در آن قادر است با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را برای خود به ارمغان بیاورد.

روش های دیجیتال مارکتینگ هر ابتکار بازاریابی است که از طریق دستگاه های متصل مانند تلفن های همراه ، رایانه های خانگی یا اینترنت اشیا و اینترنت استفاده می کند. ابتکارات بازاریابی دیجیتال متداول در اطراف توزیع پیام نام تجاری از طریق موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، برنامه ها، ایمیل و وب سایت ها است.
امروزه ، بازاریابی دیجیتال اغلب هنگامی که به سمت پایین از کانال فروش حرکت می کنند ، متمرکز بر دستیابی به مشتری با پیامهای بیشتر تبدیل شده در چندین کانال است. در حالت ایده آل ، تیم های بازاریابی می توانند نقشی را که هر یک از این پیام ها و / یا کانال ها در رسیدن به هدف نهایی خود بازی می کنند، پیگیری کنند.

مزایای روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با استفاده از ابتکارات بازاریابی دیجیتال، سازمان شما می تواند سفر منسجم و مشتری مداری را ایجاد کند که مخاطبان هدف شما را در آنجا قرار دهد. همچنین این امر دریچه ای را برای تعامل مداوم حتی پس از خرید باز می کند، که می تواند به تیم های بازاریابی کمک کند تا وفاداری به مارک را به طور موثر تقویت کنند و حفظ مشتری را بهبود ببخشند.

بستر روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سیستم عامل ها ابزاری هستند که قابلیت های تجاری یا فناوری متعددی را فراهم می کنند. در حالی که ابزارهایی برای پرداختن به عملکردهای خاص در یک نیاز تجاری وجود دارد ، مانند یک ابزار تنها برای برنامه ریزی به روزرسانی رسانه های اجتماعی به تنهایی ، سیستم عامل ها از چندین عملکرد در سراسر این نیازها پشتیبانی می کنند. سیستم عامل ها معمولاً مجموعه گسترده تری از توابع را با API ها ، ادغام ها و مشارکت با سایر برنامه ها یا منابع داده فعال می کنند.

بستر بازاریابی دیجیتال و استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ راه حلی است که از انواع توابع در حوزه بازاریابی از طریق اینترنت پشتیبانی می کند برای طبقه بندی به عنوان یک پلتفرم، نمی تواند ادعا کند که از همه مولفه های بازاریابی دیجیتال پشتیبانی می کند، بلکه عملکردهایی مانند خرید رسانه، اندازه گیری و بهینه سازی عملکرد و ردیابی نام تجاری را پوشش می دهد. با این حال، ممکن است سایر اقدامات بازاریابی و روش های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، رسانه های اجتماعی را پوشش ندهد.

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چرا بازاریابی دیجیتال و استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ هر شرکت اهداف خاص متفاوتی را در ذهن دارد، اما اکثر آنها در تلاشند تا با دسترسی به مصرف کنندگان بیشتر و ترغیب آنها برای خرید به رشد برسند. برای انجام این کار موثر، شما باید از همه ارزشمندترین منابع و فناوری های بازاریابی بهره مند شوید و در دنیای مدرن ، اینترنت در راس این لیست است. این امر باعث می شود هر مشاغل به بازاریابی دیجیتال نیاز داشته باشند. لازم است مزایای بازاریابی دیجیتال و روش های دیجیتال مارکتینگ را برای مشاغل درک کنید، که شامل موارد زیر است:

روش های دیجیتال مارکتینگ

استطاعت

بازاریابی دیجیتال و روش های دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر روش های بازاریابی بطور قابل توجهی ارزانتر است. قیمت های خاص براساس کاری که انجام می دهید متفاوت است اما هزینه تبلیغات کمتر از سایر بازاریابی است.

دسترسی به موبایل

77 درصد افراد صاحب تلفن هوشمند هستند و احتمالاً از آن تلفن هوشمند یا دستگاه همراه دیگر برای اخبار ، شبکه های اجتماعی و فعالیت های بیشمار دیگر استفاده می کنند. روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا هنگام انجام این کار به آنها دسترسی پیدا کنید. با تبلیغات بازاریابی مجدد، ایمیل و بازاریابی متنی و رسانه های اجتماعی، می توانید در مقابل مخاطبان خود باشید در حالی که آنها از بسیاری از برنامه های مختلف در تلفن های همراه خود استفاده می کنند.

انعطاف پذیری

اشکال و کاربردهای مختلفی از بازاریابی دیجیتال و روش های دیجیتال مارکتینگ با کیفیت بالا، از جمله تبلیغات بنر، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا و پست های رسانه های اجتماعی وجود دارد. بنابراین با یادگیری اینکه چگونه می توانید خلاقانه خود را به صورت دیجیتالی بازاریابی کنید، یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که طیف وسیعی از امکانات را برای استراتژی های تبلیغاتی آینده باز می کنید.

گسترش

بسیاری از مصرف کنندگان تقریباً تمام خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد این افراد را مجذوب خود کنید و در نتیجه دامنه شرکت خود را گسترش دهید. بین تبلیغات خرید Google و کمپین های آگاهی از برند ، می توانید شناخت برند خود را گسترش دهید و فروش را افزایش دهید.

چندرسانه ای

مشتریان تمایل دارند بیشتر با بازاریابی که انواع مختلفی از محتوا را ترکیب می کند ، از جمله عکس ، کلیپ ویدیویی و صوتی درگیر شوند. گنجاندن همه این انواع محتوا در بازاریابی دیجیتال به مراتب آسان تر از هر نوع تبلیغ دیگری است و این بسیار مهم است.

تعامل

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد مستقیماً با مشتریانی که محتوای شما را می بینند ، به ویژه از طریق نظرات وب سایت ، پیام ها ، نظرات و پست های رسانه های اجتماعی، ارتباط برقرار کنید. این به آن دسته از مشتریانی نشان می دهد که شما به آنچه آن ها می گویند و فکر می کنند اهمیت می دهند و این باعث می شود که آنها مورد احترام و عضوی از جامعه ای باشند که می سازید. همچنین به شما امکان می دهد اطلاعات بی نظیری راجع به واکنش و تنظیمات مشتریان جمع آوری کنید.

ردیابی

علاوه بر برقراری ارتباط با مشتریان ، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد فعالیت های آنها را ردیابی کنید. می توانید مدت کوتاهی قبل از خرید ، تبلیغات و انواع محتوا را مشاهده کنید. این به شما می گوید که کدام روش های بازاریابی موثرترین هستند، به شما امکان می دهد استراتژی خود را اصلاح و بهبود بخشید.

اقتدار

بازاریابی دیجیتال امکان اظهار نظر در مورد موضوعات و اختلافات مربوط به محصول یا صنعت شما را آسان می کند. به این ترتیب ، می توانید خود را به عنوان مرجعی در این زمینه ها تثبیت کنید ، خوانندگان را وادار می کند به شما اعتماد کنند ، برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند و در نهایت خرید کنید. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که به عنوان متخصص این صنعت که هستید هستید و اعتماد را به کسب و کار خود القا خواهید کرد.

افراد تأثیرگذار

بسیاری از چهره های تأثیرگذار در فرهنگ مدرن خود را به صورت آنلاین یا از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با این تأثیرگذاران درگیر شوید و احترام آنها را کسب کنید. اگر کار خود را درست انجام دهید، می توانید آنها را تأیید کنید و پیروان آنها را به سمت مشتری شدن و گسترش آگاهی از برند سوق دهید.

اعتماد سازی در دیجیتال مارکتینگ

روش های دیجیتال مارکتینگ

ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان

این یکی از قدرتمندترین استراتژی ها و روش های دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد اعتماد در بین مشتریان است. شما فقط نمی توانید با مشتریان خود بی ادب باشید زیرا این نشانه آن است که برای آنها ارزش قائل نیستید. طبق تحقیقات ، 50٪ از افراد با تجربه مبتنی بر احساسات است زیرا مشتریان را وادار به خرید محصول از شرکت شما می کند. مشتری های شما به طور خودکار وفادار می شوند وقتی از نظر عاطفی با آنها ارتباط برقرار کنید.

در مورد سوالات مشتری سریعاً اقدام کنید

فرض کنید مشتری در مورد محصول شما شک دارد و می خواهد با ارسال سوالی در سایت شما آن را برطرف کند و شما بعد از 1-2 هفته یا یک ماه یا 6 ماه به سوال پاسخ دهید. آیا اعتماد مشتری به برند شما ایجاد خواهد شد؟ نه ، نخواهد شد همانطور که برای پرسش از مشتریان ارزش قائل نیستید و حتی به زحمت نمی توانید بلافاصله پاسخ دهید. به همین دلیل باید بلافاصله نسبت به آنها اطمینان حاصل کنید تا مشتریان به شما اعتماد کنند.

ارائه خدمات بهتر به مشتری

بازاریابان همیشه اطمینان حاصل می کنند که خدمات بهتر و با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهند. طبق تحقیقات انجام شده ، بیشتر مردم خرید محصولات از شرکتی را که خدمات ضعیف مشتری ارائه می دهد ، متوقف می کنند. هیچ مشتری هیچ وقت مایل به خرید محصولی از شرکتی نیست که کارمندی نداشته باشد که بتواند خدمات عالی به مشتریان ارائه دهد. بنابراین اگر در بازاریابی دیجیتال خود ارائه خدمات بهتر به مشتری استفاده کنید ، استراتژی خوبی برای ایجاد اعتماد مشتری است.

از سیگنال های اعتماد استفاده کنید

علائم اعتماد آرم های گواهینامه ها، شرکت ها ، جوایز و غیره است. این می تواند برای ایجاد اعتماد در مشتریان استفاده شود. استفاده از این علائم آرم به عنوان سیگنال های اعتماد نشان می دهد که شما در بازار دارای کمپانی معتبری هستید و به شما کمک می کند اعتماد بزرگی در بین مشتریان خود ایجاد کنید. اگر آرم ، جوایز یا گواهینامه هایی دارید ، می توانید از آنها استفاده کنید.

برای ارتباط با مشتریان از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط با مشتریان شما هستند. اگر شرکت شما یک صفحه تجاری در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی دارد ، پس می توانید ارتباط معناداری با مشتریان خود برقرار کنید. با این کار شما همچنین یک حضور آنلاین قوی ایجاد می کنید. شما باید از رسانه های اجتماعی و روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا به مشتریان خود در مورد محصولات و خدمات خود اطلاع دهید. رسانه های اجتماعی همچنین به شما کمک می کنند تا اعتماد خود را در مشتریان جلب کنید.

محتوای معتبر تولید کنید

مهمترین قسمت بازاریاب دیجیتال تولید محتوای مناسب است. محتوای مناسب و مناسب مشتریان بیشتری را به شما جلب می کند و رمز موفقیت در یک بازاریابی آنلاین آنلاین است. برای محتوا ، شما باید مخاطب خود ، علاقه او را درک کنید و بر اساس آن تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. مطالب معتبر شما همان چیزی است که باعث اعتماد مشتریان شما می شود و به شما ایمان دارند.

از اثبات اجتماعی در وب سایت خود استفاده کنید

در روش های دیجیتال مارکتینگ اثبات اجتماعی یکی از بهترین استراتژی ها برای اعتماد سازی در مشتریان است. شبکه های اجتماعی ، اخبار ، پست وبلاگ ، بررسی محصولات و نظرات مشتریان است. استفاده از این مدارک اجتماعی در وب سایت شما باعث محبوبیت برند شما می شود. نه تنها در اینجا اعتماد ایجاد می کنید بلکه برای مارک های تجاری خود منجر به تولید کیفیت بیشتری می شوید.

دسترسی به مخاطب

توسعه محتوا باید با به اشتراک گذاری آن در کانال های مناسب دنبال شود. شما نمی توانید مخاطبان خود را وادار کنید که مطالب شما را بخوانند ، اما می توانید آنها را در مکان هایی قرار دهید که هنگام مرور بیشتر با آنها روبرو می شوند. کانالی که مخاطبان اصلی شما در آن زندگی می کنند می تواند به شما در درک روند فکر مصرف کنندگان کمک کند. مختصر، آموزنده باشید و بدانید که چگونه مطالب خود را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهید.

اعتماد یک ساختار اساسی است

بازاریابی امروز توجه کاربران به یک محصول نیست. این حتی در مورد تلاش برای فروش محصول به مصرف کنندگان نیست. این در مورد اصیل بودن در بازاریابی و فروش شما است و در واقع فروش بالایی ندارد. این یک خط خوب برای پیاده روی است و موفق ترین مشاغل نیز بسیار خوب عمل می کنند.

کل فرآیند به توانایی یک برند در استفاده از اعتماد مشتریان بستگی دارد. بدون این عامل اصلی ، ممکن است تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال کسب و کار به نتیجه نرسد.

مهم ترین اصول دیجیتال مارکتینگ

شرکت ها قادر به اندازه گیری ابتکارات بازاریابی دیجیتال هستند تا نشان دهند بازده سرمایه گذاری در هنگام تأثیرگذاری بر تصمیمات کلی بازاریابی یک سازمان و ارائه نتایج در مورد سرمایه گذاری بسیار مهم است. در اینجا چند اصل اصلی بازاریابی دیجیتال آورده شده است که به بهبود بازگشت سرمایه کمک می کند.

اولویت اندازه گیری

اندازه گیری تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را به عنوان یک اولویت اصلی قرار دهید و به طور مداوم تکنیک های اندازه گیری و پیگیری تبلیغات خود را به روز کنید.

آزمایش کنید

مهم این است که دائماً با ترکیب بازاریابی دیجیتال خود آزمایش کنید و تجزیه و تحلیل کنید که کدام شکل از بازاریابی دیجیتال بهترین عملکرد را برای تجارت شما دارد.

ردیابی

ابزارهای ردیابی بسیار خوبی در دسترس هستند که به شما کمک می کنند تا به طور فعال موفقیت آمیخته بازاریابی دیجیتال خود را ردیابی کنید. این اصل کلیدی بازاریابی دیجیتال کاملاً ضروری است که به شما امکان می دهد استراتژی خود را بهبود ببخشید.

محتوای نسبی و معتبر

این یکی از مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و اصول بازاریابی دیجیتال است زیرا مصرف کنندگان روزانه با انبوهی از محتوا روبرو می شوند و برای آنها بسیار مهم است که محتوایی که می بینند برای آنها مرتبط باشد.

اهداف بازاریابی

بیان اینکه شما به سادگی می خواهید برند شما به صورت آنلاین مورد توجه قرار گیرد ، دیگر برای یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر کافی نیست. اهداف بازاریابی آنلاین شما باید مشخص شود. اهداف مشخص و دقیق اهداف بازاریابی دیجیتال باید تعیین شود زیرا به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد. بازاریابی را باید بر اساس سهم خود در اهداف تجاری مانند سرنخ ها ، فرصت ها ، هزینه های کمتری برای جذب مشتری و درآمد ارزیابی کرد و نه فقط معیارهای تبلیغات کمپین بازاریابی مانند باز کردن، اشتراک گذاری و زمان در صفحه.

مشتری باید به جای محصول در مرکز همه بازاریابی ها باشد

از برنامه های دیجیتال برای شخصی سازی ارسال پیام مناسب به مخاطب (شخص) مناسب در زمان مناسب استفاده کنید.
برای بهینه سازی برنامه ها از داده استفاده کنید.
تجربه و پیشرفت مداوم در کار ایجاد کنید.
تشخیص دهید که آنچه برای یک صنعت ، شرکت یا محصول یا مخاطب مفید است ، ممکن است برای صنعت دیگری مفید نباشد. برای تغییر حاضر باشید ، زیرا آنچه مشتری می خواهد و رقبا انجام می دهند به طور مکرر تغییر خواهد کرد.

فواید حفظ اصول بازاریابی دیجیتال

علی رغم اینکه سالهاست که بازاریابی دیجیتال وجود دارد ، هنوز افراد زیادی هستند که هنوز همه مزایای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال و روش های دیجیتال مارکتینگ را که کاملاً برنامه ریزی شده است درک نمی کنند. در حقیقت ، ثابت شده است که شرکتهایی که همه انواع بازاریابی دیجیتال و روش های دیجیتال مارکتینگ را در اختیار ما قرار می دهند ، تقریباً سه برابر رشد درآمد را افزایش می دهند. در اینجا چند مزیت استفاده از اصول صحیح بازاریابی دیجیتال و روش های دیجیتال مارکتینگ آورده شده است:

مقرون به صرفه
نرخ مکالمه را افزایش دهید
افزایش حضور آنلاین
افزایش آگاهی از برند

نحوه هدف گذاری موفق در دیجیتال مارکتینگ

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، رویکرد شما نسبت به یک طرح بازاریابی دیجیتال و استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ بسیار تحت تأثیر هدف تجاری مشتری شما قرار می گیرد، اما چندین عامل وجود دارد که شما همیشه باید آنها را برای اطمینان از موفقیت در مبارزات انتخاب کنید.

روش های دیجیتال مارکتینگ
فناوری ها و ابزارهای مورد استفاده در تسهیل روش های دیجیتال مارکتینگ و تلاش های بازاریابی برای افزایش فروش; مستقیماً بر کسب و کار تأثیر می گذارد; به همین دلیل ما در ادامه برای کمک به شما در استفاده از تلاش های بازاریابی دیجیتال خود; برای تقویت رشد تجارت جمع آوری کرده ایم.

جهت مشخصی را مشخص کنید

قبل از شروع یک کمپین; ابتدا باید هدف و هدف آن را مشخص کنید. با تعریف واضح این; طرحی برای شما فراهم می شود که می توانید در هر مرحله از اجرای استراتژی کمپین; به آن مراجعه کنید.
علاوه بر این; یک استراتژی انعطاف پذیر و واضح که بتوانید آن را پیگیری کنید; داده های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. لطفا توجه داشته باشید; شما می خواهید نتایج واقعی را با نتایج مورد انتظار مقایسه کنید; تا هنگام ایجاد یک استراتژی در آینده; درک بهتری از آنچه که نتیجه نمی دهد داشته باشید.

تمام کانال های بازاریابی را ادغام کنید

برای جلب توجه مخاطبان هدف خود به طور موثر ، باید یک پیام ثابت داشته باشید. این بدان معناست که تبلیغات شما باید در سیستم عامل های مختلف ادغام شود در حالی که از ثابت ماندن پیام، بدون در نظر گرفتن بستری که در آن است، اطمینان حاصل کنید.
با این حال، از آنجا که هر کانال رسانه اجتماعی احساس و نشاط متفاوتی دارد، باید وقت خود را صرف اطمینان از مطابقت تبلیغات با هر سایت و در عین حال حفظ صدای ثابت و منحصر به فرد برای نام تجاری خود کنید.

بیاموزید که چگونه یک قیف فروش موثر ایجاد کنید

افرادی که تجربه بازاریابی سنتی دارند از قبل با مفهوم یک قیف فروش آشنا هستند; برای کسانی که این کار را نمی کنند ، یک قیف فروش یک راهنمای گام به گام است; که جزئیات هر مرحله از خریدار را شرح می دهد. آن را به قطعات مشابه این تقسیم می کند:
بازاریابی محتوای تبلیغاتی: به عنوان مثال فیلم های آموزشی ، صفحات فرود ، تبلیغات فیس بوک و غیره
تبدیل: آزمونها ، مطالعات موردی ، ارسال مطالب وبلاگ ، اشتراک در شبکه های اجتماعی ، پسندیدن ، نظرات.
اختتامیه: پرسشنامه ، بررسی ، سری ایمیل
حفظ: مسابقات ، خبرنامه های ایمیل و پیشنهادات اختصاصی.

مخاطبان هدف خود را بفهمید

برای اینکه بتوانید به طور موثر برای مخاطبان خود بازاریابی کنید; در روش های دیجیتال مارکتینگ ، باید درک کاملی از عادات مخاطبان خود داشته باشید. در واقع ; شما باید بدانید که خریداران شما قبل از شروع تبلیغات برای آنها چه کاری انجام می دهند. این; جز اصلی هر استراتژی بازاریابی و روش های دیجیتال مارکتینگ است. سیستم عامل ها و ابزارهای مختلف; هر مرحله از جستجوی آدرس ایمیل ، اعتبار سنجی و تبلیغات را بسیار موثرتر می کنند.

از هزینه های تبلیغاتی آگاه باشید

سیستم عامل های مختلف از نظر بازاریابی مقادیر مختلفی را ارائه می دهند; بنابراین شما باید عملکرد مبارزات بازاریابی را در هر سیستم عامل پیگیری کنید; تا بفهمید کدام یک سزاوار پول بیشتر و زمان صرف شده برای آن است ; و بدون کدام یک از آنها می توانید انجام دهید. بسته به مارک تجاری شما ; بستری که برای نیازهای تجاری شما بهترین عملکرد را دارد ممکن است متفاوت از انتظار شما باشد ; به همین دلیل ردیابی کمپین ها مهم است; شما می توانید به طور موثر بودجه خود را برنامه ریزی کنید.

یک برنامه واقع بینانه ایجاد کنید

این باید اولین گام در روش های دیجیتال مارکتینگ شما باشد ; تعریف یک برنامه را می توان به چند روش انجام داد; شما می توانید از تقویم های سرمقاله ;جدول زمانی و نقشه برداری از محتوا استفاده کنید.
آنچه شما استفاده می کنید در حقیقت مهم نیست ; هدف این است که چندین نتیجه ایده آل ایجاد کنید; در حالی که فضای برای سناریوهای پیش بینی نشده را; می گذارید. به یاد داشته باشید که هنگام واگذاری و ارتباط با اعضای تیم; روند کار را ساده نگه دارید و همچنین یک بازه زمانی مشخص را ; تعیین کنید که همه اعضای تیم شما می توانند از آن پیروی کنند.

جمع بندی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت بازاریابی دیجیتال  و روش های دیجیتال مارکتینگ برای شرکت خود و تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال برای تجارت خود، در این زمینه می توانید از متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد مشاوره بگیرید و از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای ارتقا وب‌سایت خود استفاده کنید.