منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

هشتگ ها ابزارهای قدرتمند و از عناصر مهم در برقراری ارتباط فضای مجازی به شمار می‌روند. هشتگ ها برای دسته‌بندی موضوعات استفاده می‌گردد. هشتگ برای گروه‌بندی موضوعات شبیه به هم استفاده می‌شود. بر این اساس مخاطبینی که به دنبال چیزی هستند با جستجو در شبکه‌های اجتماعی مطلب موردنظرشان را زودتر پیدا کنند. در ادامه به هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌پردازیم.

چگونگی استفاده از هشتگ های اینستاگرام می‌توانند تعیین کنند استراتژی که برای اینستاگرام پیش گرفتید، موفق خواهد بود یا خیر. اگر از هشتگ های اینستاگرام به‌درستی استفاده شود، پست‌هایی که در صفحه خود ایجاد می‌کنید توسط افراد بیشتری که به آن حوزه علاقه دارند، مشاهده می‌شوند. اما استفاده نادرست از هشتگ ها می‌تواند به نام تجاری و محصولات شما صدمه بزند و حتی موجب جریمه شدن توسط اینستاگرام گردد. اگر قصد استفاده از هشتگ ها برای اینستاگرام به‌طور مؤثر دارید باید دقیقاً درک کنید که هشتگ گذاری در اینستاگرام چگونه کار می‌کند. برای یافتن پاسخ این سؤال می‌توانید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب هشتگ مناسب می‌تواند کمک کند تا دنبال کنندگان خود را افزایش دهید، مخاطبان را درگیر کنید و نام تجاری خود را با مطرح کردن بیشتر تقویت کنید. کاربران برای یافتن محتوای موردعلاقه خود از هشتگ در اینستاگرام استفاده و جستجو می‌کنند. هر کلمه و یا عبارتی می‌تواند با استفاده از # به هشتگ فعال تبدیل شود. هشتگ گذاری در اینستاگرام باهدف کشف محتوا برای جذب مخاطبان هدف مورداستفاده قرار می‌گیرد. افراد برای یافتن محتوا در اینستاگرام هشتگ های موردعلاقه خود را کلیک و جستجو می‌کنند با این کار تمام محتوای مرتبط با هشتگ نمایش داده می‌شوند.

هشتگ چیست؟

به ترکیبی از حروف، اعداد و یا ایموجی ها که بعد از علامت # قرار می‌گیرند، هشتگ گفته می‌شود. از هشتگ در اینستاگرام به‌منظور دسته‌بندی محتوای ایجادشده و دسترسی و قابلیت کشف بهتر برای کاربران استفاده می‌شود. کاربران با کلیک روی هشتگ ها به تمام صفحاتی که محتوایی با این مضمون وجود دارد، هدایت می‌شوند. هشتگ گذاری در اینستاگرام را می‌توان در متن مربوط به پست، زیرنویس، نظرات بیوگرافی و یا در استوری اینستاگرام استفاده کرد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کجا برای هشتگ گذاری در اینستاگرام برای آن‌ها بهتر است. بعضی افراد در زیرنویس پست و بعضی اولین کامنت را برای قرار دادن هشتگ استفاده می‌کنند.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام ابزاری مفید است که برای دسته‌بندی و برچسب‌گذاری پست‌های مختلف و ارتباط دادن موضوع با پست‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از هشتگ ها روشی عالی برای تبلیغ ایده، محصولات یا خدمات، رویدادها و برند شما در اینستاگرام است. هشتگ گذاری در اینستاگرام روشی خلاقانه برای درگیر کردن جامعه هدف و ارتباط گرفتن با افراد یا ایجاد انجمن و یا کمپین‌های مختلف در سراسر جهان است.

برای هشتگ گذاری در اینستاگرام در قسمت استوری می‌توان از دو راه این کار را انجام داد: استفاده از # و به دنبال آن استفاده از کلمه کلیدی . دومین راه استفاده از هشتگ های موجود در منوی برچسب (sticker ) است. در هشتگ گذاری در اینستاگرام مجاز به استفاده از علائم نگارشی نیستید. اما می‌توانید از اعداد و یا ایموجی ها در هشتگ استفاده کنید.

چرا باید از هشتگ گذاری در اینستاگرام استفاده کرد؟

هشتگ گذاری یکی از روش‌های مهم برای گسترش مخاطبان در اینستاگرام هستند. استفاده از هشتگ ها در پست‌هایی که قرار می‌دهید، کمک می‌کند تا پست شما در نتایج جستجوی مربوط به آن هشتگ قرار گیرد و افرادی که به دنبال این هشتگ هستند به صفحه شما راه پیدا کنند حتی اگر آن‌ها هنوز شما را دنبال نکنند. هشتگ گذاری در اینستاگرام یک روش عالی برای جذب مخاطب در اینستاگرام است که افراد را در تشویق به برقراری ارتباط با برند و یا صفحه شخصی شما خواهد کرد. از هشتگ گذاری در Story ها نیز استفاده می‌شود.

ساخت هشتگ شخصی

هشتگ گذاری در اینستاگرام راهی فوق‌العاده برای جذب مخاطبان جدید است. هشتگ گذاری در اینستاگرام دستیابی به مخاطبان جدید بدون نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت می‌تواند افرادی را که به محتوا و یا برند و محصولات شما علاقه‌مند هستند را به سمت شما سوق دهد. وقتی شما محتوایی ایجاد می‌کنید، هدفی از این تولید محتوا دارید. بنابراین هنگامی‌که به دنبال هشتگ گذاری در اینستاگرام هستید نیز باید همان هدف خاص را در ذهن خود مرور کنید. برای انتخاب هشتگ به‌طور اتفاقی عمل نکنید و برای پیدا کردن بهترین گزینه وقت صرف کنید. شما باید در انتخاب هشتگ موارد زیر را در نظر بگیرید.

چگونه باید هشتگ مناسب اینستاگرام را برای پست‌هایی که ایجاد می‌کنید، انتخاب کنید؟
چه تعداد هشتگ در اینستاگرام باید استفاده کرد؟
در کدام قسمت پست باید هشتگ را قرار داد؟

بررسی هشتگ افرادی که در زمینه مشابه شما فعالیت دارند و یا رقبای برند شما می‌تواند به انتخاب هشتگ مناسب کمک کند. قبل از تصمیم نهایی در مورد هشتگ انتخابی خود به این موارد پاسخ دهید:

  • هشتگ که انتخاب کردید جذاب است؟
  • هشتگ که انتخاب کردید به‌یادماندنی است؟
  • هشتگ که انتخاب کردید برای محتوای شما جالب است؟
  • آیا هشتگ شما افراد را به دیدن پست ترغیب خواهد کرد؟
  • هشتگ که انتخاب کردید می‌تواند ایده و پیام محتوای شما را به‌خوبی به دیگران انتقال دهد؟

چگونه هشتگ خود را ایجاد کنیم؟

اینستاگرام از محتوای تصویری و بصری پشتیبانی می‌کند. بنابراین برای تبلیغات و یا سرگرمی مناسب است. هشتگ گذاری در اینستاگرام به ما فرصت می‌دهد تا میزان بازدید، لایک و کامنت های صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید. بنابراین قبل از شروع هشتگ گذاری در اینستاگرام اهداف خود را مشخص کنید. باید با توجه به اهداف نهایی خود هشتگ را توسعه دهد. انتخاب هشتگ گذاری در اینستاگرام باید با توجه به معیارهای بازاریابی مؤثر برای صفحه اینستاگرام شما صورت گیرد. عبارات و کلمات کلیدی هوشمندانه مرتبط باهدف صفحه اینستاگرام خود برای استفاده در هشتگ یک امر ضروری است.

مشخص کردن هدف

در شروع کار در مورد هدف هشتگ گذاری در اینستاگرام خود تصمیم بگیرید. ابتدا باید مشخص شود هشتگ گذاری در اینستاگرام شما برای بازاریابی شرکت، تبلیغات برند، سرگرمی، ایجاد یک کمپین، حمایت از یک علت خاص و یا برای یک رویداد انجام می‌گیرد. هرچه هدف شما واضح و مشخص‌تر باشد، ایجاد آن آسان‌تر خواهد بود. برای رسیدن به هدف مشخص می‌توانید سؤالات زیادی از خود بپرسید تا هدف شما روشن شود.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • قصد دارید چه جوامعی را هدف قرار دهید؟
  • آیا سعی دارید الهام‌بخش در زمینه‌ای باشید؟
  • آیا می‌خواهد یک هشتگ خنده‌دار داشته باشید؟
  • آیا قصد دارید با هشتگ محصول یا برندی را تبلیغ کنید؟
  • آیا هشتگ که انتخاب می‌کنید برای افراد معدودی است و یا برای جامعه‌ای بزرگ‌تر؟

هشتگ مرتبط با موضوع

هشتگ های محبوب و یا مرتبط به موضوع یا برند خود را داشته باشید. برای انتخاب هشتگ ابتدا به سراغ سایر افرادی یا برندهایی که در حوزه شما فعالیت دارند، بروید و بررسی کنید از چه هشتگ در اینستاگرام استفاده می‌کنند. افرادی که به مطالب مشابه شما علاقه دارند، هشتگ ها را دنبال می‌کنند و این امکان وجود دارد که آن‌ها بتوانند شما را پیدا کنند.

این‌یک روش مطمئن برای دستیابی افراد علاقه‌مند به پست‌های شماست. اینستاگرام نیز به‌صورت خودکار زمانی که شما هشتگ موردنظر خود را تایپ می‌کنید، تعداد پست‌هایی که از این هشتگ استفاده می‌کنند را به شما می‌گوید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی برای پیدا کردن هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید.

تحقیق در مورد هشتگ

قبل از اینکه از هشتگ گذاری در اینستاگرام استفاده کنید، در مورد هشتگ انتخاب‌شده تحقیق کنید. انتخاب هشتگ مناسب برای محتوا یا برند شما مهم است. پس فقط با توجه به اینکه یک برند محبوب و یا فرد پرطرفدار از آن استفاده کرده است نباید این اطمینان را برای شما ایجاد کند که این هشتگ مناسب محتوای شما نیز هست. تحقیق درباره هشتگ در بین سایرین تا مشخص شود هشتگ برای چه محتوایی مناسب است.

استفاده از هشتگ محبوب و هشتگ های خاص

هشتگ های عمومی و محبوب که دامنه گسترده‌ای دارند، رقابت شدیدی دارند. برای انتخاب یک هشتگ که مناسب محتوای شما باشد باید علاوه بر استفاده از هشتگ های محبوب که رقابت بالایی دارند باید از هشتگ های خاص‌تر استفاده کنید. هشتگ های خاص (niche) ممکن است مخاطبان زیادی به دنبال آن‌ها نباشند، اما توسط افرادی که به دنبال آن نوع محتوای خاص است بیشتر دیده خواهد شد. بنابراین برای انتخاب مناسب هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌توانید ترکیبی از هشتگ های محبوب و خاص را استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال استفاده از هشتگ های خاص و یا مبتنی بر مکان (location-based hashtags) برای محتوایی که در اینستاگرام تولید کرده‌اید، کمک می‌کند تا برای مخاطبانی که بیشتر به این‌گونه مطالب علاقه‌مند هستند، شناخته شوید.

لیست هشتگ های منتخب

برای هشتگ گذاری در اینستاگرام خود می‌توانید فهرستی از هشتگ هایی که مناسب محتوا و یا برند شماست را انتخاب و لیست کنید. فهرستی از ایده‌ها داشته باشید. کلمات کوتاه را برای هشتگ انتخاب کنید. بین یک تا سه کلمه کوتاه، عبارات و یا اعداد برای هشتگ انتخاب کنید که خواندن، درک و به خاطر سپردن آن برای افراد آسان باشد. کلماتی را برای هشتگ در نظر بگیرید که افراد را درگیر کند.
بنابراین برای هر بار استفاده در یک پست می‌توانید به لیست که از قبل ایجاد کرده‌اید مراجعه کنید و یک هشتگ مناسب را برای پست فعلی‌تان انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که از هر هشتگ چند بار در پست‌های خود استفاده کردید. بنابراین هر بار برای ایجاد یک پست نیاز ندارید از ابتدا شروع به تحقیق درباره هشتگ های مناسب برای محتوای خود، کنید.

استفاده از نام در هشتگ

بسته به اینکه شما یک شرکت تجاری هستید و یا یک پیج شخصی که در آن تبلیغات انجام می‌دهید، در هشتگ خود از نام تجاری و یا نام خود استفاده کنید تا مخاطبان به سمت صفحه اینستاگرام شما هدایت شوند. این می‌تواند به رشد و توسعه شرکت و یا پیج شخصی شما کمک زیادی کند.

متفاوت بودن هشتگ ها

هشتگ گذاری در اینستاگرام نباید به‌صورت یکنواخت صورت گیرد. استفاده از هشتگ های متفاوت به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان گسترده‌تر و متنوع‌تری دسترسی پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال اگر شما در زمینه شیرینی‌پزی فعالیت دارید علاوه بر هشتگ هایی که مربوط به شیرینی است می‌توانید از هشتگ های آموزشی نیز برای جذب مخاطبان دیگر و بیشتر استفاده کنید. استفاده از هشتگ های متنوع فرصتی برای امتحان کردن این است که بدانید کدام هشتگ در اینستاگرام کاربرد بالاتر و جذب مخاطب بیشتری برای شما خواهد داشت.

علت کار نکردن هشتگ گذاری در اینستاگرام

دلایل متعددی وجود دارد که هشتگ در اینستاگرام کار نمی‌کنند. رایج‌ترین علتی که برای کار نکردن هشتگ ها وجود دارد، اشتباهاتی که خود ما انجام می‌دهیم. ممکن است هشتگ اشتباهی را برای پست خود انتخاب کرده باشید، مقدار نامناسبی را برای هشتگ به‌کاربرده باشید و یا در مکان نادرست قرار داده باشید. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید تا بدانید هشتگ شما کار می‌کند یا خیر، این است که به‌سادگی وارد اینستاگرام شوید و در نوار جستجو هشتگ خود را تایپ کنید. نتایج به شما نشان می‌دهند تاکنون چند بار از هشتگ شما استفاده‌شده است. وقتی به دلیل کار نکردن هشتگ و اشتباهات پی ببریم می‌توانیم به‌سرعت آن‌ها را رفع کنیم. در ادامه قصد داریم توضیح دهیم چرا هشتگ های اینستاگرام کار نمی‌کنند را توضیح دهیم.

می‌توان گفت اشتباهات رایجی که در هشتگ گذاری اینستاگرام انجام می‌شود ; باعث می‌شود اینستاگرام حساب شما را تحت‌الشعاع قرار دهد، مواردی از این قبیل است:

  • استفاده از هشتگ های ممنوع یا محدود
  • استفاده از هشتگ های دقیقاً مشابه برای هر پست
  • استفاده از هشتگ های محبوب یا پرطرفدار که برای پست شما بی‌ارتباط هستند.

استفاده از هشتگ های ممنوع

منظور از هشتگ های ممنوع، هشتگ هایی است که قوانین پلتفرم اینستاگرام را نقض می‌کنند و اینستاگرام آن‌ها را مسدود کرده است. اگر از بین 30 هشتگ شما یک از آن‌ها از هشتگ های ممنوع باشد، سایر هشتگ هایی که استفاده کردید نیز محدود می‌شوند. در این حالت صفحه شما شادوبن (Shadowbann) شده است و به‌عنوان هرزنامه شناخته می‌شود. بعضی از هشتگ ها مانند تروریسم، سخنان ناپسند و یا خشونت‌های کلامی و جسمی برای همیشه مسدود هستند. دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه اینستاگرام موجب می‌شود هرزنامه‌ها مسدود شوند و تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود. بنابراین قبل از انتشار هشتگ هایی که قصد دارید استفاده کنید را قبل از انتشار بررسی کنید.

استفاده از هشتگ های عمومی یا کم طرفدار

پست‌های برتر در اینستاگرام که اصطلاحاً به Top 9 هم معروف هستند، محبوب‌ترین پست‌هایی که با هشتگ مشخص در پیج اینستاگرام خود منتشر کرده‌اید. محبوبیت یک پست را با میزان علاقه‌ای که ایجاد می‌کند، مشخص می‌کنند. تعداد لایک‌ها، کامنت ها، اشتراک‌گذاری پست شما و یا زمانی که برای دیدن پست و یا خواندن توضیحات صرف شده است، میزان محبوبیت پست و هشتگ ها را مشخص می‌کند.
استفاده از هشتگ های عمومی که تحت رقابت گسترده‌ای هستند کمکی زیادی به دیده شدن پست اینستاگرامی شما نمی‌کنند. به همین دلیل است که پست‌های شما به TOP9 نمی‌رسند و شما تصور می‌کنید که هشتگ های شما مشکل‌دارند و بازدید کافی از هشتگ های شما صورت نمی‌گیرد.

همین‌طور استفاده از هشتگ های کم طرفدار نیز موجب می‌شود بازدید از پیج شما کم باشد زیرا افراد کمتری هستند که به دنبال این‌گونه هشتگ ها باشند. برای اینکه بتوانید پست‌های خود را به پست‌های برتر تبدیل کنید و به TOP9 برسید باید بتوانید هشتگ ها را به‌درستی مشخص کنید. با استفاده از ابزارهایی نظیر Hashtags Performance می‌توانید تجزیه‌وتحلیل انجام دهید و بررسی کنید با کدام هشتگ به TOP9 می‌توانید برسید. پس از تست و بررسی، تحلیل کنید و کوچک یا بزرگ بودن اندازه دامنه هشتگ را تعیین کنید.

استفاده از هشتگ گسترده و رقابتی

از انتخاب هشتگ های گسترده خودداری کنید. با استفاده از هشتگ هایی خاص‌تر مربوط به کار و یا صنعت شما می‌توانید مخاطبان هدفمند داشته باشید و تعامل خود را افزایش دهید. هنگامی‌که از هشتگ های که متناسب با کاربران هدف شماست استفاده کنید، کاربرانی را پیدا می‌کنید که به محتوای شما علاقه‌مند هستند. اگرچه با این روش به تعداد کمتری مخاطب در مقایسه با هشتگ گسترده، دسترسی پیدا می‌کنید، اما مخاطبینی را پیداکرده‌اید که بیشتر با محتوای شما درگیر هستند. استفاده از هشتگ خاص تعامل شما را بهبود می‌بخشد و دنبال کنندگانی را برای شما ایجاد می‌کند که علاقه‌ای به محتوای و موضوع حساب شما دارند.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ های رقابتی نیز می‌توانند مانع رشد شما در اینستاگرام شوند. وقتی از هشتگ های رقابتی استفاده می‌کنید برجسته کردن پست شما در بین میلیون‌ها پستی که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند دشوار است. چون تعداد کسانی که از این هشتگ های رقابتی استفاده می‌کنند بسیار بالاست، پست شما فقط چند ثانیه در خبرهای اخیر نمایش داده می‌شود. برای به دست آوردن مخاطبان جدید و افزایش تعامل خود از هشتگ های خاص استفاده کنید. هشتگ خاص که محبوبیت کمتری داشته باشد، باعث می‌شود مدت بیشتری در پست‌های اخیر نمایش داده شوید.

مرتبط نبودن هشتگ با موضوع عکس یا ویدئو پست

اولین چیزی که کاربران پس از جستجوی هشتگ می‌بینند; عکسی است که برای پست خود انتخاب کرده‌اید. بنابراین; باید عکسی انتخاب کنید که با محتوای که در پست قرار داده‌اید; مطابقت داشته باشد. کاربران وقتی ببینند که هشتگ با محتوا مطابقت ندارد; می‌توانند به اینستاگرام گزارش دهند که این محتوا نامناسب است و این‌گونه هشتگ شما مسدود خواهد شد.

استفاده از هشتگ تکراری

بعضی از کاربران در هشتگ گذاری در اینستاگرام برای هر پست از هشتگ های مشابه استفاده می‌کنند. همان بلوک هشتگ که در پست‌های پیشین استفاده‌شده است را کپی و دوباره در پست جدید بارگذاری می‌کنند. با این کار دسترسی را صفحه خود محدود می‌کنند. زمانی که شما از همان هشتگ های قبلی برای پست‌های جدیدتان استفاده کنید، ابزارهای تشخیص اینستاگرام متوجه تکراری بودن هشتگ خواهند شد. درنتیجه این عمل شما اینستاگرام متوجه می‌شود که شما از هشتگ های فقط برای نمایش خود استفاده می‌کنید و محتوایی ارزشمند برای ارائه دادن ندارید. بنابراین شما را به‌عنوان هرزنامه پرچم گذاری خواهد کرد.

بنابراین اگر می‌خواهید همچنان در صفحه خود فعالیت داشته باشید بهتر است از هشتگ های متنوع استفاده کنید. بهترین راه این است که فهرستی از هشتگ های مناسب را تهیه کنید و هر بار برای پست‌های جدید به‌صورت چرخشی و ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت هم حساب شما در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد و هم دسترسی متنوعی ایجاد می‌شود. حتی می‌توانید هشتگ های جدیدی را کشف کنید که برای جذب مخاطب تأثیرگذاری بهتر داشته باشند.

استفاده از تعداد اشتباه در هشتگ گذاری

یک از اشتباهات رایج استفاده از تعداد نامناسب از هشتگ است; بسیاری از کاربران نمی‌دانند چند مورد هشتگ مجاز به استفاده هستند؟
بعضی از استراتژیست‌های شبکه‌های اجتماعی توصیه به استفاده از 10-15 هشتگ دارند و برخی حد مجاز را 30 هشتگ می‌دانند. واقعیت این است که تعداد دقیقی برای هشتگ گذاری در اینستاگرام وجود ندارد. هر حساب با تعداد متفاوتی از هشتگ ها موفق به جذب مخاطب دارد و جذابیت برای کاربران ایجاد می‌کند.

برای پی بردن به این مسئله که چه تعداد هشتگ برای حساب شما مفید است; باید آزمایش استراتژی هشتگ انجام دهید. چند پست مشابه ازلحاظ سبک، قالب; موضوع و محتوا ایجاد کنید و برای هرکدام تعداد هشتگ متفاوتی در نظر بگیرید.

بعد از پست کردن هرکدام پیگیری کنید; که کدام‌یک بهترین عملکرد را داشته است. چندین بار این آزمایش را انجام دهید; تا الگوی مختص خود را به دست آورید. البته; باید به این نکته دقت کنید که این الگو دائمی نیست; و شما باید این تست را هرچند وقت یک‌بار انجام دهید; به این دلیل که با تغییر کردن الگوریتم اینستاگرام، استراتژی شما نیز باید تغییر کند.

مشکلات فنی یا خطای کاربر

گاهی اوقات دلیل کار نکردن هشتگ مشکلات فنی است که در اینستاگرام به وجود می‌آید. اما گاهی اوقات نیز; یک مورد ساده از خطای کاربر موجب کار نکردن هشتگ می‌شود. به‌عنوان‌مثال; اشتباه در هجی کلمه کلیدی و یا قالب‌بندی هشتگ موجب کار نکردن هشتگ خواهد شد.

اگر حساب شما به‌عنوان هرزنامه شناخته‌شده است; می‌توانید چند اقدام برای رفع آن انجام دهید. اولین قدم حذف هشتگ هایی است که ممنوع بوده‌اند. دوم; استفاده نکردن از هشتگ برای چند روز است. و سوم; تماس با اینستاگرام برای رفع مشکل است. اگر هیچ‌کدام از راه‌حل‌ها نتوانست مسئله را برطرف کند; متأسفانه باید حساب کاربری جدیدی را ایجاد کنید.

جمع‌بندی

استفاده از هشتگ گذاری در اینستاگرام فرصتی برای تعامل با مخاطبان بیشتر است. هشتگ در اینستاگرام برای یافتن محتوای موردعلاقه و یا الهام‌بخش افراد است. ایجاد هشتگ گذاری در اینستاگرام به روش درست و اصولی کمک می‌کند افراد علاقه‌مند و دنبال کنندگان جدید بتوانند شما را کشف کنند. شما می‌توانید در زمینه اینستاگرام مارکتینگ و بهبود بازاریابی اینستاگرام خود از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.

استفاده از هشتگ در پست اینستاگرام خود; محتوای شما را در بین سایر پست‌ها در زمینه‌ای که در آن فعالیت دارید قرار می‌دهد. صفحه اینستاگرام شما; چه درباره صنعت باشد و یا سرگرمی باید در جایگاهی مناسب در بین دیگران شناخته شود. بنابراین; برای اینکه حتی کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند بتوانند صفحه اینستاگرام شما را پیدا کنند; باید از هشتگ های مناسب در صفحه خود استفاده کنید.

همچنین هشتگ گذاری در اینستاگرام; شما را برای دسترسی راحت‌تر به مخاطبین کمک می‌کنند. هشتگ گذاری در اینستاگرام; یکی از اساسی‌ترین راه‌های جذب مخاطبین بیشتر و دنبال کنندگان جدید است. استفاده از هشتگ گذاری در اینستاگرام; کمک می‌کند تا تعامل پست‌های اینستاگرام به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کنند.