منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

اینستاگرام یک شانس فوق العاده است و می تواند برند شما را در یک نظر به مخاطب برساند. این روش بسیار بهینه و مقرون به صرفه است. هوشمندانه شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در این مقاله به تعدادی از بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم و بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام کدام اند را بیان می کنیم.

اگر در ابتدای کسب و کار خود هستید و یا در حال راه اندازی کار خود می باشید، بهتر است به اینستاگرام نیز فکر کنید. از همین حالا شروع به تبلیغات در اینستاگرام کنید. اینستاگرام یک شانس فوق العاده است و می تواند برند شما را در یک نظر به مخاطب برساند. این روش بسیار بهینه و مقرون به صرفه است. هوشمندانه شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در این مقاله به تعدادی از بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم و بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام کدامند را بیان می کنیم.

روش تبلیغات در اینستاگرام

عکس ها، بنرهای شما در اینستاگرام هستند و شما با گذاشتن عکس ها می توانید یک بنر تبلیغاتی بزرگ درست کنید. اما باید توجه داشته باشید که به صورت جذاب طراحی بنر را انجام دهید تا تاثیر زیادی خلق کنید. در غیر این صورت حتی اگر بهترین و پر فالوورترین پیج را داشته باشید تاثیری خلق نمی شود. اما نگران نباشید، شما برای طراحی یک بنر فوق العاده نیازی به مهارت خاصی ندارید. فقط باید چند مقاله در این مورد مطالعه کنید. برای دیدن نمونه ها می توانید به پیج هنرمندان بروید، زیرا نمونه های زیادی ازاین تبلیغات در پیج بازیگران می باشد. نکاتی در مورد روش تبلیغات در اینستاگرام را در اینجا بیان می کنیم.

  • تبلیغات ویدئویی

شما باید از کسب و کارتان یک ویدئو تهیه کنید و این را بدانید که ویدئو با بنر فرق دارد و شما می توانید ویدئو را در صفحات بزرگ اینستاگرام قرار دهید. این یک روش تبلیغ در اینستاگرام است، که بازخورد بالایی برای کار شما ایجاد می کند. پس از کنار آن به راحتی نگذرید.

  •  تبلیغات استوری

شما بنری را که تهیه می کنید را برای مدت 24 ساعت می توانید در استوری قرار دهید. این کار مناسب افرادی است که محصولاتی را برای فروش دارند و یا می خواهند کار آن ها دیده شود. بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام ساخت بنر است.

  • تبلیغات بازدیدی اینستاگرام

در هر بار نمایش بنر یا ویدئو شما به تعداد بازدیدکنندگان آن کلیپ یا بنر اضافه می شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید، قرار دادن بنر و یا کلیپ خود در پیج های پر مخاطب است.

  • تبلیغات ساعتی یا ثابت اینستاگرام

این نوع تبلیغ نیز یک روش های تبلیغات در اینستاگرام است که قابل اجراست. شما می توانید عکس یا ویدئو مربوط به کسب و کارتان را به صورت ساعتی در پیج های پر مخاطب به نمایش در بیاورید.

  •  نکات مهم روش تبلیغات در اینستاگرام

نکته ای که خیلی مهم است و نباید فراموش شود افراد سودجو هستند، که با روش های غیر واقعی تعداد فالورهای خود را بالا می برند و این گونه با پذیرش تبلیغات و دریافت هزینه های گزاف به فریب مردم می پردازند. پس برای تبلیغات حتما از پیج های معتبر و شناخته شده استفاده نمایید و اگر در این مورد شناختی ندارید از کارشناسان کمک بگیرید.

اصول و روش تبلیغات در اینستاگرام

اگر قصد تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را دارید، پس حتما باید با روش تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید. در ابتدای تاسیس اینستاگرام مدیریت وب سایت ها با استفاده از سئو برای موتورهای جستجو انجام می گرفت و افراد اعتقادی به باز خورد اینستاگرام نداشتند. در آن زمان صاحبان کسب و کار فقط در زمینه تولید محتوا کار می کردند و اینستاگرام را نادیده می گرفتند. اما گذشت زمان نظر آنان را تغییر داد و بسیاری از صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیدند که نمی توانند اینستاگرام را نادیده بگیرند.

  • اصول تبلیغات

شاید اول اصول تبلیغات در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد ولی چیز زیادی برای یادگیری وجود ندارد. با کمی مطالعه و تحقیق می توان به رمز و راز تبلیغات در اینستاگرام پی برد.

  • اهداف خود را تعیین کنید

قبل از شروع هر کاری لازم است اهداف خود را مشخص کنید و این کار نیز استثنا نمی باشد. شما باید کمپین تبلیغاتی خود را در نظر بگیرید و با این کار، مخاطبان خود را افزایش دهید و به یک برندینگ تبدیل شوید. شاید شما محصولات خاصی دارید و به افزایش فروش آن ها فکر می کنید. بدانید اینستا یک رسانه همراه است و بر روی گوشی قابل نصب می باشد. این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید مد نظر شما باشد.

  • مخاطبین خود را تعیین کنید

با توجه به محصولات خود، مخاطبان خود را مشخص کنید و محتوای اینستاگرام خود را با توجه به مخاطبانتان تولید کنید. رده سنی بسیار مهم است و توجه به این که مخاطبانتان چه رده سنی دارند محتوای شما را تشکیل می شود.

  • تصاویر درست را انتخاب کنید

تبلیغات در اینستاگرام به صورت بصری است و انتخاب تصاویر بسیار اهمیت دارد. باید سعی کنید تصاویر مناسب را انتخاب نمایید. بهتر است در این زمینه از متخصصین مانند عکاس ها استفاده نمایید. این کار به تاثیر شما روی مخاطبانتان بسیار کمک می کند. عکس ها باید مرتبط با کسب و کار شما و بسیار با کیفیت باشد و منظور شما را از موضوعتان به نمایش بگذارند.

  • نتیجه ی کارتان را تجزیه و تحلیل کنید

باز خورد کار شما یعنی همان نتیجه، با شروع تبلیغات بازخورد خود را دنبال کنید. با این کار تعداد مخاطبان و ترفیع کسب و کارتان را اندازه گیری می کنید و می توانید در تقویت آن کمک کنید. در ابتدای کار تعامل با مشتری و ارتباط موثر مهم تر از فروش است و با توجه به این نکته می توانید مشتری های ثابت ایجاد کنید.

  • تنظیمات مهم برای تبلیغات در اینستاگرام

یکی از راه هایی که می توانید به فالورهای خود نشان دهید که برای حساب اینستاگرام خود ارزش قائل هستید، این است که هشدار به روز رسانی لایک ها، کامنت ها، فالورها را فعال کنید. با این کار سرعت بیشتری برای پاسخ گویی به مخاطبانتان دارید. در تعامل بودن با فالورها نکته ای است نباید فراموش شود زیرا فعالیت هایی که در راستای شبکه اجتماعی انجام می شود بدون انجام این کار بی فایده است.

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

اینستاگرام یک معدن طلا برای افراد تازه کار است . شاید این سوال به وجود آید که چطور تبلیغات هدفمند در اینستاگرام انجام دهیم؟ بسیاری برای اطمینان از تبلیغات خود از آژانس های تبلیغاتی که در این زمینه فعالیت دارند استفاده می کنند.

  • با افراد در ارتباط باشید

شما از طریق kik یا تلگرام می توانید بدون داشتن شماره با افراد در ارتباط باشید و با آنها راجع به محصولات و کسب و کارتان صحبت کنید. محصولاتتان را معرفی کرده و آن را بفروشید.

  • چه مدت پست تبلیغاتیتان‌ روی پیج قرار دهید؟

در وبلاگ ها و وب سایت ها پست ها برای مدت طولانی  قرار می گیرند. ولی در اینستاگرام امکان قرار دان پست ها برای مدت معینی قابل اجراست. تبلیغات در اینستاگرام و مدت زمان آن به نظر شما بستگی دارد و این شمایید که انتخاب می کنید چه مدت زمانی برای تبلیغ کارتان در نظر گرفته شود.

  • از بیو استفاده کنید

اینستاگرام به شما اجازه قرار دادن لینک در زیر عکس ها را نمی دهد. شما تنها می توانید در زمینه بیوگرافی لینک قرار دهید. بعضی از پیج ها در اینستاگرام برای تبلیغات شما لینک شما را در بیو خود قرار می دهند و بعضی دیگر بابت این کار هزینه دریافت می کنند.

  • با خرید تبلیغاتی طولانی ‌مدت تخفیف بگیرید

اگر تبلیغات را خریداری می کنید این کار را برای مدت طولانی انجام دهید و به تبلیغات کوتاه مدت اکتفا ننمایید. این کار هم موجب تخفیف در هزینه ها و هم موجب دید شدن های طولانی کسب و کار شما می شود. این بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام است.

  • اطلاعات بگیرید

در مورد دیگر آگهی‌ دهندگان اطلاعات جمع آوری کنید. بدانید چه برند هایی با این پیج کار می کنند و اگر این کار را انجام ندهید امکان شکست در برابر رقبا را دارید.

  • قیمت‌ها به شدت متنوع است

وسعت اینستاگرام باعث تفاوت در قیمت ها شده است و هر فرد برای خود یک قیمت دارد. شما باید حواستان باشد که به چه کسی و چه مقدار پول می دهید.

چگونه قدرت برند خود را در تبلیغات گسترده کنیم؟

اکنون که با قسمت هایی از روش تبلیغات در اینستاگرام  آشنا شدید می توانید از آن به نفع خود استفاده نمایید و کسب و کارتان را توسعه دهید. در اینجا بعضی از مزایای استفاده از اینستاگرام را برای شما باز می کنیم.

  • اینستاگرام و تاثیر بصری آن

با قرار دادن تبلیغات در میان پست های دیگران ساده ترین راه را برای جلب توجه مخاطبان انتخاب کرده اید. برای این که در این مورد موفق باشید از عکس ها و ویدئوهایی با کیفیت های بالا استفاده نمایید.

  • برندسازی کنید

شما با استفاده از برندهای دیگر می توانید برند سازی کنید و از تبلیغات در پیج های برند استفاده نمایید. این کار کمک زیادی می کند تا مخاطبان برند شما را هدف قرار دهند.

  • رشد ارتباطات

تبلیغات در اینستاگرام به شما در رشد ارتباطات کمک می کند و همین امر باعث ایجاد مشتری برای شما می شود. این به معنای فروش بیشتر است.

  • اقدامات بازاریابی هدفمند

همیشه باید برای تبلیغات بازار هدف مشخص باشد و محصولات جدید که برای ارائه آماده است به صورت رایگان در ابتدا در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

مزایای بازاریابی در اینستاگرام

با توجه به تعداد زیاد بازدید کنندگان از اینستاگرام و محوریت این شبکه اجتماعی در میان بقیه شبکه ها امکان برند سازی شما را بسیار بالا برده است. اگر محصولات شما برای عموم مردم قابل استفاده است و یا بیشتر مخاطبان شما خانم ها هستند بهترین راه بازاریابی و تبلیغات محصولات شما اینستاگرام است. روش تبلیغات در اینستاگرام را به بهترین روش انجام دهید تا موفقیت را تجربه کنید.

روش تبلیغات در اینستاگرام

  • اینستاگرام ابزاری برای بازاریابی دهان به دهان

می دانیم که مردم درباره همه چیز حرف می زنند از کوچک ترین چیزها تا بزرگ ترین چیزها،  اگر از محصولی راضی باشند حتما آن را به دیگران معرفی می کنند. اینستاگرام در این امر بسیار موثر است و می تواند به بهترین صورت تبلغات محصولات شما را دهان به دهان بگرداند. روش تبلیغات در اینستاگرام به صورت دهان به دهان بیشترین بازدهی را برای شما دارد. در کنار آن اینستاگرام هر روز توسعه می یابد و هر روز کاربران آن بیشتر می شوند و این موضوع به شما برای دیده شدن کمک می کند. یکی از دلایل رشد اینستاگرام وجود هنرمندان در آن است. افرادی که هنرمند هستند، محبوبیت و طرف داران زیادی دارند و همین امر باعث گستردگی اینستاگرام شده است.

  • اینستاگرام دو برابر تبلیغات سنتی فروش را افزایش می‌دهد

در این روش در مقایسه با تبلیغات سنتی فروش افزایش یافته و مخاطبان هزینه کمتری می پردازند. در این روش تبلیغات به جای اینکه برای هزاران نفر برنامه ریزی کنید تا بازاریابی انجام دهید کافی است بر روی یک نفر سرمایه گذاری کنید یعنی همان کسی که صاحب نظر است و این کافی است.

  •  اینستاگرام به موفقیت کسب و کارهای نو پا کمک می‌کند

به جای این که از صفر شروع کنید از صد شروع کنید. همیشه یک شروع عالی بهترین گزینه است. پس با برند سازی خود بهترین شروع را داشته باشید.

  • فاصله میان آشنایی مصرف‌ کننده با محصول کاهش می‌یابد

در این روش به علت قرار دادن توضیحات کامل از محصول و کار و آشنایی مخاطب با آن مدت زمان آشنایی خیلی زود اتفاق می افتد و زمان آن از بازار سنتی خیلی کوتاه تر است.

  • به مشتریان زیادی دسترسی دارید

با تبلیغات تلوزیونی شاید اصلا با مخاطب در ارتباط نباشید و اصلا نتوانید با او گفت و گو کنید. اما اینستاگرام کانالی است که شما به راحتی با مخاطبانتان در ارتباط هستید.

مشاوره تبلیغات در اینستاگرام

دانستن مسیر در تبلیغات مهم است. اگر ندانید چگونه باید حرکت کنید به مقصد نمی رسید. در واقع مشاور تبلیغات، یک راهنما است، در واقع روش تبلیغات در اینستاگرام برای رسیدن به بازار هدفی است، که مد نظر شما باشد. تبلیغات روش ارتباط با مشتری است پس باید درست انجام شود. درست است اگر بگوییم موفقیت بسیاری از شرکت ها به علت تبلیغات درست بوده است، اما داشتن یک مشاور مستقل می تواند موفقیت و یا عدم موفقیت را رقم بزند. در کل می توان گفت، تبلیغات یعنی رساندن پیانم شرکت به صورت صحیح و کامل به مشتری برای ایجاد خریدی مناسب است.

  • درک بازار هدف

کسی که مسئولیت تبلیغات را به عهده می گیرد، حتما باید درک بالایی از بازار هدف داشته باشد وروند آن را بداند. شرکت ها به دلیل ارائه پیشنهادات تخصصی مشاوران را استخدام می کنند و مشاوران تبلیغاتی باید بتواند تمام جوانب کاری مانند عمده فروش یا خرده فروشی را در نظر بگیرد و سپس به ارائه پیشنهاد بپردازد.

  • درک کامل از کسب و کار مشتری

باید اطمینان حاصل کرد که مشاور کاملا به کسب و کار تسلط دارد و با توجه به این موضوع پیشنهادات او را پذیرفت. زیرا این یکی از اصول موفقیت است. اگر یک مشاور تمام نکات دانسته شده را بداند می تواند بهترین پیشنهادات را برای تبلغات مخصوصا تبلیغات در اینستاگرام ارائه کند.

راه های محبوبیت در اینستاگرام

  •  گذاشتن حداقل یک پست در طول یک روز، یک روش تبلیغات در اینستاگرام است.
  •  تعداد لایک ها اهمیت زیادی دارد اگر در ابتدای گذاشتن پست لایک ها کم بود آن را بردارید.
  • تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند حتما باید از تعداد افرادی که شما دنبال می کنید بیشتر باشد.
  • اشتراک عکس های سلفی را کم کنید شاید کاربران شما را خود پسند پندارند.
  • قبل از نظر دادن برای یک پست حتما آن را لایک کنید.
  • از متن های طولانی زیر پست ها استفاده نکنید.
  • عکس هایی که به اشتراک می گذارید حتما با کیفیت بالا باشد.
  • از مناظر طبیعی استفاده کنید و هر چند وقت یک بار از مناظر طبیعی عکس قرار دهید.
  • از گذاشتن پست های خصوصی اجتناب کنید.
  • زمان ها را مد نظر بگیرید. در زمان هایی که کاربران بیشتری در اینستاگرام هستند استفاده کنید.
  • پست دیگران مخصوصا افراد نزدیک را لایک کنید.
  •  بیش از اندازه از هشتگ ها استفاده نکنید.
  • کامنت گذاشتن برای دیگران را فراموش نکنید.

به برند شدن خود در اینستاگرام کمک کنید

برای اینکه بتوانید محبوبیت داشته باشی و به موفقیت برسید باید سعی در برند شدن خود کنید. روش تبلیغات در اینستاگرام را یاد بگیرید. چند نکته مورد توجه را که در این زمینه می تواند به شما کمک کند را برای شما بازگو می کنیم.

  • نام ساده و روان برای خود انتخاب کنید. نامی که انتخاب می کنید باید خاص و ساده باشد. کاربران با جستوی ساده باید بتوانند شما را بیابند. از گذاشت عکس های بی مربوط و گمراه کردن مخاطبان با این کار خود داری کنید.
  • عکس ها را دسته بندی کنید و آنهایی که یک موضوع دارند را در یک رده قرار دهید. ای گونه کاربران می توانند خیلی راحت انتخاب کنند.
  •  از فیلترها درست استفاده کنید و عکسها را قبل از قرار دادن فیلتر کنید.
  • فعال باشید. این بدین معنا است که شما روزانه حداقل 1 الی 3 پست قرار دهید. اما حتما فاصله زمانی را رعایت کنید و در یک زمان چند پست نگذارید.
  • سعی کنید راجع به پستتان کمی توضیح دهید. در زیر پست هایتان متن های کوتاه و مختصر و مفید قرار دهید.
  • هشتگ ها را فراموش نکنید. هشتگ ها تاثیرات مثبت فراوانی در اینستاگرام دارند. با هشتگ ها محبوبیت خود را دو چندان کنید.
  • سعی در جلب فالورها کنید زیرا داشتن فالور بالا جلب توجه می کند.
  • از ربات ها کمک بگیرید. یکی از راه های واقعی افزایش فالورها استفاده از ربات ها است. این روش تبلیغات در اینستاگرام کمک زیادی به شما می کند.

راه های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام

اگر می خواهید موفقیت را تجربه کنید و کسب و کاری موفق را با درآمد های بالا تجربه کنید،باید راه های جذب فالور را بدانید. چرا نباید افزایش فالوورهای اینستاگرام فیک باشد؟ این تصور غلط است که با افزایش فالورها اعتبار پیج شما بالا می رود. این را مد نظر داشته باشید که اگر فالور های شما فیک باشد، پستهای شما کمتر از آنچه انتظار می رود لایک می خورد و همین موجب بی اعتباری پیج می شود. فالورهای شما باید با روش تبلیغات در اینستاگرام زیاد شود و به صورت واقعی باشد.

  • هدف مشخص

از خودتان بپرسید الان کجا هستید و دوست دارید سال آینده در این زمان کجا باشید؟ این یعنی مشخص کردن هدف، لایک ها تان در چه حدی است؟ فروش شما در چه حد است؟ آیا ارتقا فروش و کسب و کارتان را می خواهید؟ با پاسخ به این سوالات هدف خودتان را مشخص کنید.

  • رقبای خود را بشناسید

باید رقبای خود را بشناسید و نقاط ضعف و قدرت آن ها را هم بشناسید. باید بدانید تجربه را تجربه کردن غلط است. از نقاط قوت استفاده کنید و از نقاط ضعف درس بگیرید.

  • القا کردن هویت برند به مخاطب

رعایت کردن یک تم خاص برای پست ها باعث جذابیت پیج شما می شود. می توانید برای همه پست ها یک شعار خاص داشته باشید تا مخاطب به جدیت شما پی ببرد و اعتماد بیشتری کند.

  •  نوشتن کپشن های جذاب و خواندنی

کپشن های متناسب با عکس به صورت جذاب و خواندنی بنویسید. به گونه ای کپشتن بنویسید که اطلاعات را به صورت کامل در اختیار مخاطب قرار داده باشید. با داشتن اطلاعات کامل مخاطب به راحتی انتخاب می کند و کار شما نیز آسان می شود.

  • برگزاری مسابقه جهت افزایش فالوور اینستاگرام

مخاطبان هیجان را دوست دارند و از جایزه گرفتن لذت می برند. به مناسبت های مختلف جایزه بگذارید و حتی می توانید با تخفیف های ویژه در روز تولد مخاطب جذب کنید. می توانید با دعوت 5 نفر یک محصول یا یک تخفیف بدهید.

  • استفاده از تبلیغات آفلاین و افزایش فالوور اینستاگرام

بنرها و بوشورها و کارت ویزیت را فراموش نکنید و حتما آدرس اینستاگرام خود را درج کنید. با این کار فالورهای خود را افزایش داده اید و مشتریان شما نیز هیچ گاه آدرس شما را گم نمی کنند.

  • پست های چالش برانگیز به اشتراک بگذارید

سوال مطرح کنید و مردم را به چالش بکشید و آنها برای بحث های مختلف دعوت کنید، همین کار باعث افزایش فالورهای شما می شود. به سوالات تک به تک پاسخ دهید و از راضی بودن جواب مطمئن شوید.

  • کمک گرفتن از دیگر صفحات اجتماعی و مجازی

اگر در فیسبوک یا گوگل پلاس یا صفحات دیگر اجتماعی فعال هستید صفحه اینستاگرام خود را معرفی کنید.

جمع بندی

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با استفاده از برترین مشاوران کسب و کار به شما کمک می کنند تا به بهترین نحو در اینستاگرام حاضر بشوید.