منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

با ظهور اینترنت، تبلیغات بنری بسیار پیشرفت کرده‌اند. امروزه تبلیغات بنری این قدرت را دارند که فروش تجارت شما را با فرم جدید افزایش دهند. تبلیغات بنری دیجیتال برای تبلیغ برند شما در سطح جهانی رشد کرده است. در ادامه این مقاله، ما شما را با روند ایجاد یک تبلیغات بنری موثر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

استفاده از آگهی و تبلیغات روشی است که کسب و کارها برای معرفی برند خود چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین به کار می برند. اگر قصد دارید، با آگهی های تبلیغاتی، ترافیک آنلاین خود را افزایش دهید، ممکن است به این پرسش برسید که چگونه می توانم تبلیغات بنری موثر ایجاد کنم؟ به صورتی که افراد تمایل پیدا کنند روی آن کلیک کنند؟ طراحی تبلیغات بنری موثر برای وب سایت ها بر ایجاد سیستماتیک تبلیغات از طریق استفاده دقیق از دستورالعمل های اساسی طراحی متمرکز است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد در راستای خدماتی که در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد ارائه می دهیم، ما تمام اطلاعاتی را که برای ایجاد موفق طراحی تبلیغات بنری موثر نیاز دارید را جمع آوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی تبلیغات بنری چیست؟

طراحی تبلیغات بنری موثر یکی از پرکارترین اشکال بازاریابی است که در دنیای آنلاین امروز مورد استفاده بازاریابان قرار می گیرد. این تبلیغات در هر شکل و اندازه ای وجود دارد.
بنرهای تبلیغاتی، تصاویر تبلیغاتی جاسازی شده در صفحات وب هستند که محصول یا برندی را به نمایش می گذارند و به وب سایت تبلیغ دهنده لینک داده می شوند. اکثر شرکت ها از تبلیغات بنری موثر استفاده می کنند. زیرا این نوع تبلیغات یک محیط مقرون به صرفه، قابل اندازه گیری و موثر برای افزایش نام تجاری را ایجاد می کند.

بسیاری از بازاریابان اینترنتی هر روز در زندگی شغلی خود با طراحی بنر و تبلیغات بنری سروکار دارند. دلیل این امر این است که بسیاری از بازاریابان اینترنتی از تأثیر تبلیغات بنری موثر در وب سایت ها آگاه هستند. با این حال ، قبل از شروع ایجاد تبلیغات بنری موثر نیاز به یک استراتژی خواهید داشت. استفاده از یک استراتژی باعث می شود شما بیشترین ارزش را از کمپین تبلیغاتی کسب کنید. یکی از مهم‌ترین این استراتژی ها طراحی بنر تبلیغاتی است که نقش بسزایی در تبلیغات بنری موثر دارد.

مزایای تبلیغات بنری موثر چیست؟

تبلیغات بنری موثر یکی از پرکاربردترین شکل تبلیغات آنلاین است. به طور کلی شرکت های بزرگ یا کوچک از تبلیغات بنری موثر برای به دست آوردن دید آنلاین و جذب مخاطب به سمت وب سایت ها یا صفحه های اصلی خود استفاده می کنند. دلیل استفاده از این گونه تبلیغات این است که تبلیغات بنری موثر می تواند به میزان گسترده ای آگاهی از برند را افزایش دهد. این تبلیغات مقرون به صرفه هستند، قابل اندازه گیری باشد و پتانسیل های افزایش بازدید بی نظیر را برای وب سایت به همراه دارند. در نتیجه باعث فروش و سودآوری کلی شرکت می شوند. بسیاری از شرکت ها پس از ردیابی فعالیت های خود، از تبلیغات بنری موثر برای جذب مجدد مخاطبان خود استفاده می کنند.

چگونه تبلیغات بنری موثر طراحی کنیم؟

با توجه به مزایایی که تبلیغات بنری موثر دارند، اکنون باید به دنبال پاسخ این پرسش باشیم که چطور تبلیغات بنری موثر را طراحی کنیم که بازدید و کلیک بالا دریافت کنند؟
در ادامه به برخی نکات و دستورالعمل های کلی برای طراحی تبلیغات بنری می پردازیم.

تبلیغات بنری موثر

اندازه استاندارد تبلیغات بنری

اندازه استاندارد تبلیغات بنری یکی از اصول مهم در انتخاب ابن گونه تبلیغات هستند. طبق Google Adsense ، موفق ترین اندازه های استاندارد این تبلیغات عبارتند از:

728 × 90 پیکسل – تابلوی امتیازات
300 × 600 پیکسل – نیم صفحه
300 × 250 پیکسل – مستطیل متوسط
336 × 280 پیکسل – مستطیل بزرگ

جایگاه بنرهای تبلیغاتی

فضایی را در وب سایتی مطرح خریداری کنید که طراحی تبلیغاتی شما در بالای صفحه و نزدیک به محتوای اصلی صفحه نمایش دهد.

حفظ سلسله مراتب

بنرهای تبلیغاتی موثر برای افزایش آگاهی از برند شما و هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت شما طراحی شده اند. این نوع تبلیغات سه مولفه اساسی دارند:

لوگو برند

برای ایجاد آگاهی از برند باید آرم شرکت شما درج شود. اطمینان حاصل کنید که از نظر بصری کاملا مشخص باشد. اما به این نکته توجه کنید که سایز آن به اندازه ارزش پیشنهادی یا دعوت به عمل غالب نیست.

ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی خدمات و یا محصولی را که ارائه می دهید به نمایش می گذارد و با پیشنهادات و قیمت های جذاب توجه مشتریان را به تبلیغ جلب می کند. ارزش پیشنهادی به مواردی مانند: “کیفیت عالی” یا “50٪ تخفیف” یا “پیشنهاد خرید با مدت زمان محدود” گفته می شود. ارزش پیشنهادی باید بیشترین فضای تبلیغات شما را اشغال کند و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان را به خود جلب می کند.

فراخوان عمل

فراخوان عمل (یا CTA) متن یا دکمه ای است که کاربران را به کلیک روی آن دعوت می کند. عباراتی مانند “بیشتر بیاموزید” یا “شروع کنید” یا “اکنون تماشا کنید” مثال های خوبی برای دکمه اقدام به عمل هستند. این دکمه ها باید کانون مشخص در تبلیغات باشند.

طراحی ساده تبلیغات بنری

محتوا و تصاویر را ساده نگه دارید. بازدیدکنندگان احتمالاً فقط برای لحظه ای به تبلیغات بنری در وب سایت شما نگاه می کنند. طراحی بنر تبلیغاتی خود را ساده کنید در غیر این صورت درک پیچیده آگهی ها بر کمپین تبلیغاتی بنری شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. شما وظیفه دارید طراحی خود را به گونه ای انجام دهید که در چند ثانیه بتواند پیام را به مخاطب منتقل کند. به همین دلیل باید تبلیغات بنری خود را ساده کنید.

شما می توانید از یک گرافیک جذاب به جای داشتن متن قابل توجه، برای انتقال پیام استفاده کنید. نکته کلیدی در اینجا ساده بودن تبلیغات به هر شکلی است.

استفاده از انیمیشن در تبلیغات بنری

بسیاری از تبلیغ کنندگان در تبلیغات از انیمیشن استفاده می کنند. استفاده از انیمیشن نتایج ارزشمندی را برای وب سایت ها داشته است. استفاده از انیمیشن در تبلیغات بنری موثر است. دقت کنید که انیمیشن باعث نشود حواس مخاطب از پیام شما پرت شود. انیمیشن ها نسبت به تبلیغات استاتیک عملکرد بهتری دارند. از انیمیشن های ساده ای که بیشتر از 15 ثانیه طول نمی کشند استفاده کنید. مطمئن شوید که بیش از 3 بار اجرا نمی شوند. در نظر بگیرید که آخرین فریم انیمیشن خود را به یک اقدام واضح تبدیل کنید.

استفاده از متن خوانا

عنوان و بدنه تبلیغات خود را در اندازه های مختلف کپی کنید. تمام نسخه باید چهار خط یا کمتر باشد.
توجه داشته باشید که از قلم های خط شکسته، خط ، اندازه بسیار نازک قلم استفاده نکنید.

سازگاری تبلیغات بنری با صفحه فرود

تبلیغات بنری باید بازدید کنندگان شما را به صفحه ای هدایت یا ارسال کند که حاوی تمام اطلاعات مربوط به نام تجاری شما باشد. تبلیغ بنری شما به یک صفحه مقصد مانند صفحه فرود که شامل پیشنهاد شما است لینک می شود. اطمینان حاصل کنید که تبلیغ با نام تجاری شما و صفحه فرود مطابقت دارد تا مشتریان بالقوه گیج نشوند.

صفحات فرود شما نقشی اساسی در تبدیل بازدید کنندگان شما به مشتری خواهند داشت. وب سایت یا صفحات فرود شما باید به درستی ساختار و توصیفی داشته باشد تا بازدید کنندگان شما گیج یا گم نشوند. در صورتی که این نکات رعایت نشود، بازدیدکننده مجبور به ترک وب سایت یا صفحه فرود می شوند.

استفاده از تصاویر

گرافیک ها و عکس های مربوط به محتوای جذاب خود را انتخاب کنید که پیام شما را تقویت می کنند و ارتباط مستقیم با محصول شما دارند.

القای احساس فوریت

با استفاده از رنگ‌های متضاد و پررنگ، احساس فوریت بصری را به متن خود بیاورید.

استفاده از رنگ های مناسب

تبلیغات بنری موثر

هر رنگی معنا و مفهومی دارد و مهم است که در نظر بگیرید که می خواهید چه نوع احساساتی را در مخاطب خود ایجاد کنید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در تبلیغات بنری مشاهده خواهد کرد.
رنگ ها همچنین ذهنی هستند و در فرهنگ های مختلف معنای خاص خود را دارند. هنگام انتخاب رنگ، حتماً درباره مخاطب مورد نظر خود و فرهنگ کشورها مطالعه کنید.

اهمیت تبلیغات بنری در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چندین نکته مهم وجود دارد که بیشتر کارآفرینان در مورد تبلیغات بنری در دیجیتال مارکتینگ به آن توجه نمی کنند. بنابراین برای آگاهی درباره این نکات در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

افزایش فروش

بنرهای گرافیکی ساده ترین راه برای آگاهی از مشتریان خود در مورد محصولات و خدمات جدید فقط با یک کلیک هستند. اگر آگهی های بنر خود را به طور مداوم برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد آخرین نسخه های محصولات و خدمات خود تغییر دهید، به شما در افزایش فروش کمک می کند.

بنرهای سفارشی پیشرفته می توانند در مقایسه با تبلیغات اجتماعی با متن ساده، بازده بیشتری داشته باشند. تبلیغات بنری سفارشی می توانند به سرعت توجه مخاطبان شما را جلب کنند تا بازدهی بهتر در سرمایه گذاری شما مورد تضمین قرار گیرد. همچنین بنرهای تبلیغاتی به عنوان ابزاری برای تبلیغات چند حسی کاربرد دارند. این بدان معنی است که چندین حس در مشتریان ایجاد می کند تا آن‌ها را برای تصمیم گیری خرید محصول یا خدمات ترغیب کند.

هدایت ترافیک وب سایت

هنگامی که تبلیغات بنری خود را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام مستقیماً به وب سایت خود لینک می دهید، می توانید قابلیت مشاهده وب سایت خود و آمار بازدید کنندگان وب سایت را افزایش دهید. این به مشتریان شما کمک می کند تا به جستجوی محصولات و خدمات مورد نیاز خود پایان دهند. مشتریان شما همچنین اطلاعات بیشتری از محتوای تبلیغاتی شما دریافت خواهند کرد.

آمارها در نظرسنجی ها نشان می دهد که تبلیغات بنری آمار بازدید سایت را نسبت به دیگر تبلیغات 300 درصد افزایش می دهد. از این رو، اگر می خواهید بازدیدهای سایت خود را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهید، تبلیغات بنری بهترین روش برای انجام این کار است. اگر شما به دنبال طراحی تبلیغات موثر برای برند خود هستید، آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با طراحی حرفه ای در زمینه تبلیغات و برندینگ با کادر حرفه ای و مجرب می تواند در این زمینه خدمات متعددی را به شما ارائه دهد.

تبلیغ سفارشات قبلی

وقتی تبلیغات بنری خود را با اطلاعات جدید محصول آینده خود لینک می دهید، موجودی کالا قبل از انتشار پیش فروش می رود. از این رو، اگر برای جایگزینی مشتریان خود در مورد تاریخ عرضه محصول جدید، یک نسخه محصول جایگزین از تبلیغات بنری خود را قرار دهید، سفارشات افزایش می یابد.
پیش سفارش ها هم به مشتریان و هم به فروشندگان کمک می کند تا محصولات خود را به موقع تهیه و ارسال کنند. بنابراین، تبلیغات بنری می توانند فروش بیشتری را قبل از زمان فروش ایجاد کند و شما می توانید مشتریان بیشتری را برای افزایش فروش خود جذب کنید. شما باید آگاهانه تلاش کنید تا قبل از زمان تعیین شده، از پیش خرید برند های تبلیغ شده خود اطمینان حاصل کنید.

زمان بندی تبلیغات

زمان بندی تبلیغات بنری شما در افزایش فعالیت تبلیغاتی فروش شما نقشی اساسی خواهد داشت. آخر هفته ها بهترین زمانی است که می توانید بنرهای تبلیغاتی خود را با شدت بیشتری به طور موثر تبلیغ کنید. اگر می خواهید مشتری های بیشتری به برند خود جذب کنید، پس باید به این نکته توجه داشته باشید که، تبلیغات خود را به خوبی برنامه ریزی کنید.

بدون برنامه ریزی مناسب برای تبلیغات بنری، نمی توانید انتظار داشته باشید برای برند خود موفقیت کسب کنید. شما باید قدرت برند خود را شناسایی کنید تا بیشترین تأثیر را برای فعالیت تبلیغاتی نام تجاری خود داشته باشید. آخر هفته مشتریان شما آزاد هستند و آن‌ها می توانند توجه خود را به تبلیغات شما معطوف کنند. این زمانی است که می توانید نرخ تبدیل خود را به صورت بهینه افزایش دهید.

نمایش محصولات اضافی یا فروخته نشده

با کمک برخی از طرح های تشویقی و تخفیفات، می توانید محصولات فروخته نشده خود را به نمایش بگذارید. بنرهای تبلیغاتی شما می توانند با کارآیی بیشتری توجه مشتریان را به سمت این گونه کالاها جلب کنند.

تبلیغات بنری موثر شما می تواند احتمال ذخیره سازی کالاهای نام تجاری شما را کاهش دهد. از این رو، باید فرصت هایی را که یک بنر تبلیغاتی به شما ارائه می دهد، شناسایی کنید. شما باید بدانید که مزایای خدمات تبلیغات بنری موثر هنوز قدرت افزایش بازده سرمایه شما را دارد. شما باید ترفندها و نکات مختلفی را برای قرار دادن تبلیغات در یک مکان مناسب شناسایی کنید. بنابراین شما باید با آگاهی کامل نسبت به ایجاد یک بنر تبلیغاتی اقدام کنید.

ترویج رویدادها

از طریق تبلیغات بنری خود می توانید به راحتی رویدادهای مربوط به برند خود را تبلیغ کنید. با تبلیغ رویدادها; از طریق تبلیغات بنری موثر می توانید از مشتریان فعلی خود برای رویداد; دعوت کرده و مشتری جدیدی پیدا کنید.

رویدادهای هفتگی ، رویدادهای پیش از انتشار می توانند اطمینان مشتریان شما را نسبت به نام تجاری بیشتر کنند. از این رو، می توانید زمینه ایجاد درآمد بیشتر برای تجارت خود را فراهم کنید.

چگونه می توان تبلیغات بنری موفقی داشت ؟

قبل از شروع ایجاد یک تبلیغات بنری موثر و موفق، باید در مورد آنچه در بنرهای تبلیغاتی انجام می دهیم صحبت کنیم. دو هدف اصلی برای بنرهای تبلیغاتی وجود دارد: دیده شدن و کلیک.

دیده شدن به تعداد از افراد که تبلیغات بنری شما را مشاهده می کنند، اشاره می کنند. اگرچه این افراد ممکن است در واقع روی وب سایت و تبلیغات شما کلیک نکنند. اما برداشت این افراد از تبلیغات برند شما به افزایش آگاهی از برند کمک می کنند.

با استفاده از کلیک ها بر روی تبلیغات، هدف از تبلیغ، که این است که افراد بتوانند از طریق وب سایت یا صفحه مقصد روی آگهی کلیک کنند محقق می شود. این آگهی های بنری ممکن است منجر به تبدیل، ثبت نام از طریق ایمیل، فروش یا سایر اهداف تعامل با وب سایت شود. در این حالت، تعداد کلیک ها بر روی تبلیغات بنر موثر خود را پیگیری کنید.

همچنین ممکن است به فکر هدف گیری مجدد; و جذب مشتریان قبلی باشید. هدف گذاری مجدد به شما کمک می کند; شخصی را که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده; یا به طریقی با شما تعامل داشته است را، هدف قرار دهید.

آن‌ها در زمانی با نام تجاری شما ارتباط برقرار کرده اند و این فرصتی است که; شما دوباره می توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. برای این منظور; هم دیده شدن و هم کلیک بر روی تبلیغات برای شما اهمیت پیدا کند; زیرا باعث می شوید افراد از برند شما آگاهی بیشتری داشته باشند و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید.

تبلیغات بنری موثر چه ویژگی هایی دارند؟

هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه چرا یک بنر تبلیغاتی بهتر از دیگری عمل می کند; وجود ندارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که تبلیغات بنری موثر که ایجاد کرده اید; بتواند کاربران را به سمت خود جذب کند. اما مانند همه تبلیغات; یک بنر تبلیغاتی موثر محصول عوامل مختلفی است و چند ویژگی وجود دارد که; به طور کلی در بسیاری از موقعیت ها; باعث تبلیغات بنری موثر خواهد شد.

  • لوگو

در طراحی آگهی تبلیغاتی شما باید رنگ بندی و دستورالعمل های برند تجاری شرکت شما مورد استفاده قرار گیرد. تبلیغ شما باید به یک صفحه فرود درباره پیشنهادی که در تبلیغ شما قرار دارد لینک داده شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که طراحی تبلیغات بنری موثر با برند تجاری شرکت شما و صفحه فرود بعدی سازگار است، تا از هرگونه سردرگمی یا اضطراب مشتریان جلوگیری شود. به یاد داشته باشید برای ایجاد آگاهی و شناخت برند شما توسط مشتریان باید لوگو شما درج شود. اطمینان حاصل کنید که از نظر بصری مشخص است.

  • ارزش پیشنهادی

پیشنهاد ارزش باید برجسته ترین عنصر در تبلیغات بنری موثر باشد. باید بیشترین فضا را اشغال کند; و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان شما را به خود جلب می کند. از این فضا; برای نشان دادن مزایای خدمات یا محصول خود; به طور موثر استفاده کنید. جلب توجه بازدید کننده و القا احساس اضطرار و تمایل; در ارزش پیشنهادی باید لحاظ شود.

  • متن محتوا

هدف از نمایش تبلیغات جلب توجه بازدید کننده; جلب توجه وی و کسب کلیک از سمت بازدید کنندگان است. نیازی نیست و نباید در تبلیغ خود; همه اطلاعات مربوط به محصول یا برند را قرار دهید. شما در تلاش برای فروش نیستید; بلکه در تبلیغات بنری موثر که در حال طراحی آن هستید، هدف فقط تبلیغ است.

تبلیغات بنری موثر

این وظیفه صفحه مقصد است که فروش را به انجام برساند. فقط اطلاعات کافی; برای علاقه مند کردن خوانندگان به محتوا را در نظر بگیرید و آن‌ها را به دنبال مطالب بیشتر; هدایت کنید. ممکن است نیاز به برخی از اصطلاحات خلاقانه و اصلی باشد; تا بتوانید تمام نیازهای خود را در حدود 10 کلمه بیان کنید. اما به یاد داشته باشید که; یک بنر ساده از نرخ کلیک بالاتری برخوردار است. بنابراین اگر خواندن تبلیغ شما; بیش از دو ثانیه طول بکشد، متن زیادی را در تبلیغ خود قرار داده اید.

  • تصاویر

تصاویر، گرافیک ها یا عکس های مربوطه را انتخاب کنید; که پیام شما را تقویت می کنند و ارتباط مستقیم با محصول شما داشته باشند. از مفاهیم انتزاعی; که برای رمزگشایی و درک به زمان و فکر زیاد توسط بازدید کننده دارد; خودداری کنید. تصاویر باید با استفاده از رنگ های متضاد، جسورانه یا احساس وضوح در یک سرویس غیر ملموس; به فوریت دیداری متن کمک کنند. به این نکته توجه کنید که; همیشه استفاده از عکس یا تصویر در تبلیغات ضروری نیست. تبلیغات متنی با تایپوگرافی زیبا; در زمینه متضاد می تواند به همان اندازه موثر باشد. از تصاویر به خوبی و به جا استفاده کنید; اما فقط در صورتی که نیاز آن ها ضروری باشد.

جمع بندی

امروزه شرکت‌های زیادی وجود دارند که از تبلیغات بنری موثر برای تبلیغ برند خود; چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین استفاده می کنند. تبلیغات بنری موثر; همچنین می توانند باعث رشد سریع تجارت شما شوند. بهتر است برای این تبلیغات مکانی موثر را; انتخاب کنید تا حداکثر بازدهی را از آن ها دریافت کنید.

بنرهای تبلیغاتی ابزاری حیاتی برای بازاریابی هستند که می توانید; برای رشد و معرفی کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید. بنرهای تبلیغاتی; این قدرت را دارد که یک نام تجاری ثابت برای تجارت شما ایجاد کند. شما باید از جنبه های مختلف; در مورد تبلیغات آگاه باشید تا حداکثر بازدهی را برای نام تجاری شما داشته باشند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد در پکیج دیجیتال مارکتینگ خود خدمات متعددی را ارائه کرده است که شما می توانید برای تبلیغات بنری موثر برند خود و همچنین سایر خدمات در زمینه برندینگ کسب و کار خود از خدمات دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد بهره مند شوید.