منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 12 دقیقه

اگر از اینستاگرام برای بازاریابی تجارت خود استفاده می‌کنید ، بهترین راه برای تضمین موفقیت این است که اینستاگرام خود را تقویت و بهینه‌سازی کنید. هرچه تعداد افرادی که می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید بیشتر باشد، شانس شما برای فروش بیشتر خواهد بود. بنابراین، بهینه سازی اینستاگرام یک امر ضروری است. در ادامه به راهکارهای سئو اینستاگرام می پردازیم.

تقویت مهارت های بهینه سازی اینستاگرام می تواند باعث افزایش قابلیت جذب فالوور و تعامل در اینستاگرام شود. بسیاری از تکنیک هایی که برای بهینه سازی سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرد، می توانند برای بهبود محتوا و کشف پروفایل شما در اینستاگرام نیز مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به تغییرات الگوریتم اینستاگرام، اینک باید بهینه سازی اینستاگرام بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد. برای حضور در میان رقبا و پیدا کردن جایگاهی مناسب در بین مخاطبان خود نیاز به پیج اینستاگرام قوی خواهید داشت.

در ایران اینستاگرام جایگاه ویژه ای در بین کسب وکارها پیدا کرده است. برای موفقیت تجارت خود می توانید از مشاوره کسب و کار در اصفهان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان استفاده کنید. در ادامه این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد به نحوه سئو و بهینه سازی اینستاگرام می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهینه سازی اینستاگرام یا سئو اینستاگرام چیست؟

سئو و بهینه سازی اینستاگرام به فرآیند بهینه سازی محتوای شما به منظور رتبه بندی پروفایل پیج اینستاگرام شما در نتایج جستجوی اینستاگرام گفته می شود. با استفاده از ترفند های اینستا می توانید با بهترین روش های جستجوگرها در اینستاگرام احتمال کشف شدن توسط کاربرانی که در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما هستند را بهبود بخشید. این یعنی بازدید بیشتر، پسندیدن بیشتر و دنبال کنندگان بیشتر برای پیج اینستاگرام شما به همراه خواهد داشت.

چرا بهینه سازی اینستاگرام مهم است؟

سئوی و بهینه سازی اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا شما را قادر می سازد با افرادی که به طور فعال در جستجوی محتوای مربوط به تجارت شما هستند ارتباط برقرار کنید. اما هنوز برخی از مردم دلیل اهمیت بهینه سازی اینستاگرام را نمی دانند و سوالاتی در مورد چرایی اهمیت آن دارند.

  • چرا بهینه سازی اینستاگرام این قدر مهم است که باید وقت خود را صرف پیدا شدن در این پلتفرم کنیم؟
  • آیا مردم واقعاً از اینستاگرام برای تعامل با مشاغل استفاده می کنند؟
  • آیا واقعاً ارزش دارد محتوای پیج اینستاگرام خود را بهینه کنیم تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم؟

دلایل اهمیت اینستاگرام

در قدم اول بهتر است بدانید به چه دلیل به بهینه سازی اینستاگرام نیاز دارید. در ادامه به دلایل اهمیت اینستاگرام می پردازیم.

  • اینستاگرام حدود 1 میلیارد کاربر فعال دارد، 1 میلیارد کاربر که می توانید با روش‌های مناسب سئو اینستاگرام به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
  • بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه از یک پروفایل تجاری بازدید می کنند. 66٪ این بازدیدها مربوط به کاربرانی است که هنوز پروفایل هایی را که بازدید می کنند دنبال نمی کنند. بعلاوه ، 60٪ از کل کاربران اینستاگرام می گویند که از طریق این پلتفرم شبکه اجتماعی در مورد محصولات جدید که در بازار هستند، اطلاعات مورد نیازشان را کسب کرده اند.
  • مردم تقریباً 53 دقیقه در روز را در اینستاگرام می گذرانند. این قسمت قابل توجهی از زمان در روز آن ها را تشکیل می دهد، که شانس شما را برای جذب چشم انداز تجارت شما در اینستاگرام افزایش می دهد.
  • 83٪ از افراد برای کشف محصولات یا خدمات جدید از اینستاگرام استفاده می کنند. این مسئله به این معنی است که محتوای نام تجاری شما در اینستاگرام می تواند به شما در جذب مشتری های احتمالی کمک کند. هر بار که کاربر کلمه کلیدی مرتبط با تجارت شما را در پیج اینستاگرام خود جستجو کند، شما می توانید یک تأثیر مثبت ایجاد کنید و بازدید با کیفیت بالا را به پروفایل خود (و وب سایت خود) مرتبط کنید. بهینه سازی اینستاگرام کلید استفاده از این فرصت های موجود در اینستاگرام است. کلید موفقیت در اینستاگرام درگیر کردن کاربرانی است که احتمال بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتری وجود دارد.

تفاوت بهینه سازی اینستاگرام و بهینه سازی وب سایت چیست؟

موارد بالا اهمیت بهینه سازی اینستاگرام را نشان می دهد. پیدا کردن پیج اینستاگرام شما توسط کاربران مهم است زیرا این همان چیزی است که مشتری شما را افزایش می دهد.
با این حال ، نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پیدا شدن در اینستاگرام مانند موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل کار نمی کند. همچنین هشتگ ها تفاوت بیشتری با کلمات کلیدی دارند، اگرچه کلمات کلیدی هنوز نقش کمی در اینستاگرام دارند.

سئو اینستاگرام

در عین حال، افزودن هشتگ به بیوگرافی شما کمک نمی کند تا حساب شما در جستجوهای هشتگ های مورد نظر که توسط کاربر جستجو می شود، نشان داده شود. همچنین، قرار دادن کلمات کلیدی در نام پروفایل اینستاگرام، قابلیت کشف شما را بیش از افزودن کلمات کلیدی به محتوای شما می تواند، بهبود بخشد. بنابراین اگر تازه وارد سئو اینستاگرام باشید، همه این‌ها ممکن است کمی گیج کننده باشد. بنابراین شما می توانید برای بهینه سازی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خود و همچنین بهبود سئو سایت از پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای موفقیت تجارت خود استفاده کنید.

نحوه بهینه سازی اینستاگرام

اکنون که متوجه اهمیت سئو و بهینه سازی اینستاگرام شدید، باید با راهکارهایی برای سئو و بهینه سازی اینستاگرام خود آشنا شوید و آن‌ها را برای بهبود قابلیت کشف و دسترسی تجارت خود در پیج اینستاگرام خود به کار ببرید. در ادامه به برخی از روش ها و ترفندهای اینستا برای سئو و بهینه سازی اینستاگرام اشاره می کنیم.

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

عملکرد جستجوی اینستاگرام کمی شبیه گوگل کار می کند زیرا مرتبط ترین پروفایل ها را بر اساس عبارت مورد جستجوی شما ارائه می دهد. در اینستاگرام، نتایج جستجویی که به کاربر ارائه می شود، به عوامل مختلفی از جمله حساب هایی که دنبال می کنید و به آن‌ها متصل هستید بستگی دارد.

به علاوه، پست هایی که در اینستاگرام دوست دارید، تأثیر به سزایی در تعیین ارتباط دارند. همچنین کلمات کلیدی نیز نقشی اساسی دارند.
بنابراین باید پروفایل اینستاگرام خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید تا در جستجوهای مربوط به آن کلمه کلیدی نشان داده شود و به بهبود نتایج شما کمک کند.

نام و نام کاربری

درج کلمه کلیدی اصلی در نام و نام کاربری خود روش خوبی برای بهبود شانس نمایش در جستجوهای مربوط به تجارت شماست. البته این موضوع برای نام های کاربری، همیشه ممکن نیست، زیرا شما معمولاً باید به نام تجاری رسمی خود پایبند باشید. اما شاید بتوانید راهی برای تلفیق با نام پروفایل در بیوگرافی خود پیدا کنید.

بیوگرافی

بیوگرافی پیج اینستاگرام شما همچنین مکانی عالی برای افزودن کلمات کلیدی است که می خواهید برای آن‌ها رتبه بندی و بهینه سازی اینستاگرام خود را داشته باشید. می توانید از این فضا برای توصیف تجارت خود با کلمات کلیدی ثانویه مرتبط استفاده کنید.

در اینجا چند ترفند برای بهینه سازی  اینستاگرام ( پروفایل) آورده شده است:

  1. پروفایل خود را عمومی کنید.
  2. نام کاربری قابل شناسایی و جستجو انتخاب کنید.
  3. برای تجارت خود یک حساب کاربری اینستاگرام ثبت نام کنید.
  4. یک تصویر پروفایل رنگارنگ و با مارک تجاری خود را انتخاب کنید.
  5. لینک های قابل پیگیری شبکه های اجتماعی دیگر و یا وب سایت خود را در بیوگرافی خود وارد کنید.

شناسایی و اولویت بندی کلمات کلیدی

کدام کلمات کلیدی برای کسب و کار شما اهمیت دارند؟
پیج اینستاگرام خود را با کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید؟

پاسخ به این سوالات را باید قبل از ایجاد پیج اینستاگرام و ایجاد پروفایل خود انجام دهید. برای این منظور و به دست آوردن کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود باید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی اینستاگرام، می توانید از ابزارهای تحقیق منظم کلمات کلیدی استفاده کنید، مانند:

  1. WordStream’s Free keyword tool
  2. SEMRush
  3. Ahrefs

باید توجه داشته باشید که آنچه فالوورهای شما در اینستاگرام جستجو می کنند ممکن است همان چیزی باشد که آن‌ها در گوگل مورد جستجو قرار می دهند. بنابراین باید از بهترین ابزارهای تحقیق هشتگ ها نیز استفاده کنید. مانند:

  1. Keyword.io’s Instagram hashtag tool
  2. Ingramer’s Hashtag Generator Tool

نوشتن کپشن با کلمات کلیدی

در صفحه اکسپلور اینستاگرام با استفاده از هشتگ ها و برچسب های مکان به جستجوی محتوا پرداخته می شود. علاوه بر این، اینستاگرام پیشنهادهای محتوایی را برای هر کاربر بر اساس علایق و تعاملات گذشته وی در اینستاگرام را ارائه می دهد.

بهینه سازی اینستاگرام

به عنوان مثال، کاربری که به پست های مربوط به ورزش را دوست دارد، در صفحه اکسپلور با محتواهای مربوط به ورزش رو به رو می شود. بنابراین استفاده از کپشن ها با کلمات کلیدی برای ورد به اکسپلور می تواند بسیار موثر باشد.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام ساختاری دارد که از چارچوب مشخصی برای شناسایی حساب هایی که از لحاظ موضوع و محتوا به هم شبیه هستند استفاده می کند. این چارچوب می آموزد که یک کلمه به چه زمینه ای مرتبط است و چه هدفی را نشان می دهد. همچنین، الگوریتم های اینستاگرام براساس کلمات کلیدی مورد استفاده در بیوگرافی پیج اینستاگرام، نام و نام کاربری و همچنین کپشن ها، چگونگی ارتباط برخی از حساب ها با یکدیگر را مشخص می کند.

به همین دلیل است که نوشتن کپشن توصیفی با کلمات کلیدی مرتبط به تجارت شما، می تواند شانس شما را برای نمایش در صفحه اکسپلور اینستاگرام افزایش دهد. و در نتیجه افزایش سئو اینستاگرام به جذب فالوور مرتبط کمک موثری خواهد کرد. اینستاگرام از کلمات کلیدی درکپشن های پست شما استفاده خواهد کرد تا مشخص کند کدام موضوعات مورد علاقه با حساب شما همسو هستند.

استفاده از هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی

در اینستاگرام، هشتگ ها مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجو به طور منظم عمل می کنند. هشتگ گذاری در اینستاگرام به کاربران کمک می کنند تا محتوای مرتبط با موضوعاتی که به آن علاقه مند هستند را کشف کنند. وقتی هشتگ خاصی را جستجو می کنید، همه پست هایی را که با هشتگ مرتبط برچسب گذاری شده اند، به شما نشان می دهد. به همین ترتیب، برچسب گذاری پست شما با یک هشتگ خاص به این معنی است که وقتی کسی آن هشتگ خاص را جستجو می کند، پست شما به او نشان داده می شود.

بنابراین، این مسئله بسیار مهم است که پست های خود را با هشتگ های مرتبط با محتوای خود برچسب گذاری کنید تا بتوانید مخاطبان مناسب را جذب کنید. اما سعی کنید فضای کپشن را با هشتگ زیاد پر نکنید.

این کار ظاهر زیبایی به پست شما نمی دهد. شما در استفاده از حداکثر 30 هشتگ مجاز هستید. البته قانون مشخصی برای تعداد مناسب هشتگ وجود ندارد . شما باید اطمینان پیدا کنید که تعداد هشتگ مناسب پست های خود را پیدا کرده اید.

هنگام رتبه بندی پست های اینستاگرام در نتایج جستجوی هشتگ، اینستاگرام عوامل دیگری مانند تعامل و ارتباط حساب را نیز در نظر می گیرد. بنابراین، هرچه تعامل بیشتری داشته باشید، به احتمال زیاد پست شما در جستجوهای هشتگ مربوطه نشان داده می شود.

استفاده بهینه از متن ALT

یکی از ویژگی خوب اینستاگرام این است که به شما امکان می دهد متن متفاوتی برای توصیف واضح عکس خود با جزئیات بنویسید. سپس اینستاگرام با استفاده از صفحه خوان که توضیح می دهد محتوای عکس درباره چیست، توضیحات تصویر را می خواند. این ویژگی متن در ابتدا برای کمک به کاربران دارای کم بینایی در درک محتوای بصری اینستاگرام بودند، استفاده می شد.

علاوه بر این می توانید از این ویژگی برای سئو و بهینه سازی اینستاگرام نیز استفاده کنید. برای این منظور از کلمات کلیدی در متن alt خود استفاده کنید تا به الگوریتم اینستاگرام کمک کند تا درک کند که تصویر شامل چه چیزی است و چگونه می تواند برای برخی از کاربران مرتبط باشد.

اگرچه اینستاگرام به طور خودکار متن alt را برای تصاویر شما ایجاد می کند، اما برای اطمینان این بخش را برای توصیف آنچه مربوط به تجارت شما می شود ویرایش کنید. زیرا ممکن است لیست تولید شده به صورت خودکار به اندازه کافی جزئیات مناسبی نداشته باشد.

استفاده از تگ یا منشن کردن

راه دیگر برای تقویت قابلیت کشف در اینستاگرام، تگ کردن است. وقتی افراد حساب شما را در پست های خود یا استوری های خود منشن می کنند، دیگران می توانند از طریق پروفایل آن‌ها به حساب شما مرتبط شوند. بنابراین ، هر چقدر بیشتر تگ شوید، می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

بهینه سازی اینستاگرام

به طور مثال، می توانید افراد یا دوستان تان را تشویق کنید تا شما را در عکس های محصولات خود منشن کنند تا فرصتی برای نمایش پست های شما برای افراد دیگر فراهم شود. همچنین شما می توانید برخی از عکس های آن‌ها را دوباره پست کنید یا در استوری قرار دهید تا نشان دهید که چقدر از آن‌ها قدردانی می کنید.
همچنین می توانید تبلیغات و هدایایی را فراهم کنید که شامل منشن کردن حساب شما هستند. این یک روش عالی برای افزایش تعداد تگ ها است زیرا افراد احتمال بیشتری دارد که در فرصتی برای برنده شدن در مسابقه شرکت کنند.

اجتناب از روش های متداول سئو کلاه سیاه

شاید تصور کنید که گوگل تنها وب سایتی است که به اندازه کافی پیچیده است و می تواند کاربران را به دلیل استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه شناسایی و مجازات کند. بهتر است بدانید این درست نیست. اینستاگرام اخیراً شروع به بررسی حساب هایی کرده است که سیستم را فریب می دهند. اینستاگرام اخیرا الگوریتمی ایجاد کرده است که کاربرانی که به طور مکرر قوانین را نقض می کند، شناسایی کند.

اگر شما مدتی در تلاش برای دستیابی به رتبه بندی بهتر در اینستاگرام بوده اید، ممکن است به این فکر افتاده باشید که، با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه می توانید به سرعت به اکسپلور دست پیدا کنید. این راه موقتی و خطر ساز است. این راهکار نمای واقعی را در پلتفرم اینستاگرام ارائه نمی دهند، بلکه ممکن است در طولانی مدت به عملکرد شما آسیب برساند.

علاوه بر این ، اینستاگرام همچنان حساب هایی که به طور مکرر از روش های مشکوک برای به دست آوردن قابلیت مشاهده و جذب فالوور استفاده می کنند را مسدود می کند. برای این کار از ربات ها برای ایجاد لایک های جعلی و دنبال کردن جعلی استفاده می کند. بنابراین ، بهترین کار این است که کمی وقت و تلاش صرف شود، تا دید واقعی از حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

  1. فالوور نخرید.
  2. از ربات استفاده نکنید.
  3. مطالب را سرقت نکنید.
  4. موارد کلمه کلیدی را لغو نکنید.
  5. تعداد زیاد حساب های اینستاگرام را به سرعت دنبال نکنید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام

سئو یک استراتژی طولانی مدت است و هنگامی که نتایج کارهایی که برای سئو اینستاگرام انجام داده اید را، بلافاصله نمی بینید می تواند ناامید کننده باشد. فریب و استفاده از یک راه حل سریع برای افزایش فالوور یا میزان دسترسی کاربران به پیج اینستاگرام مانند استفاده از تکنیک های کلاه سیاه روشی خیلی خوب به نظر می رسد، اما اگر توسط اینستاگرام شناسایی شود، نتایج می تواند فاجعه بار باشد. اگر به دنبال ساختن حساب کاربری اینستاگرام خود به روش صحیح و مطمئن هستید، بهتر است از این روش ها خودداری کنید.

برای اینکه بهینه سازی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خود را انجام دهید; و افزایش سئو اینستاگرام خود را تجربه کنید، ممکن است لازم داشته باشید; تعداد ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام و برنامه های دیگری را; که می توانند به شما در یادگیری نحوه عملکرد استراتژی اینستاگرام کمک کنند; کشف کنید. در اینجا به تعدادی از این ابزارها اشاره می کنیم:

ابزاری قدرتمند برای برنامه ریزی که تجزیه و تحلیل نحوه تبلیغ محتوای شما; و همچنین داده های رقبا و صنعت را در اختیار شما قرار می دهد; تا به شما کمک کند پست های خوبی را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

ابزاری برای تحقیق و کشف بهترین هشتگ ها برای محتوای شما است.

یکپارچه سازی ابزارهای طراحی مانند Canva، که این ابزار به شما امکان می دهد; پست ایجاد کنید و نظارت کنید و بتوانید چگونگی عملکرد استراتژی اینستاگرام خود را تحت نظر داشته باشید.

چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟

برای ثبت پیج اینستاگرام خود باید گام زیر را طی کنید:

قرار دادن پیج در حالت public

پیج اینستاگرام شما باید در حالت عمومی قرار داشته باشد; و هر کسی بتواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد. این دقیقاً چیزی است که; شما به عنوان یک بازاریاب شبکه های اجتماعی به آن نیاز دارید.

قرار دادن اکانت در حالت Profile Schema

در schema.org می‌توانید برای گوگل مشخص کنید که کدام اکانت‌های شبکه اجتماعی متعلق به شما هستند. اگر بخشی از
knowledge Graph صفحه جستجو به شما تعلق داشته باشد; حساب کاربری پیج اینستاگرام شما در آنجا در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

استفاده از کلید واژه در نام کاربری

نام کاربری خود را به گونه ای انتخاب کنید تا مهمترین اطلاعات پیج شما در آنجا رویت شود.

ایجاد Bio پیج با استفاده از کلمات کلیدی

بیو پیج اینستاگرام را بنویسید و تا می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. یک جمله یا کلمه; شامل کلید‌واژه‌های مورد نظر خود، به عنوان نام اصلی اکانت اینستاگرام; زیر نام پروفایل می‌نویسید. در قسمت Bio از کلید‌واژه‌ها استفاده کنید و همچنین کلمات کلیدی را; با هشتگ به کار ببرید.

بهینه سازی کپشن تصاویر و ویدئو

همان گونه که تگ عنوان و توضیحات متا را در وب سایت کامل می‌نویسید; از همان قواعد برای نوشتن کپشن های تصاویر اینستاگرام نیز استفاده کنید.

استفاده از لینک های پیج اینستاگرام در شبکه های اجتماعی دیگر

برای اینکه همه بتوانند پست شما را ببینند; باید لینک را دقیقاً از اینستاگرام، کپی کرده و در وب سایت یا سایر شبکه های اجتماعی; درج کنید تا کاربران روی آن کلیک کرده و مستقیماً به پست شما هدایت شوند.

درگیر کردن مخاطبان با محتوا

برای درگیر کردن بهتر مخاطبان و بهبود قابلیت مشاهده محتوا; لازم است زمان پست، کیفیت تصویر و دیگر موارد ضروری را در نظر بگیرید. اگر می خواهید; نظر مخاطب خود را به خود جلب کنید ، همیشه باید فقط با کیفیت ترین مطالب را; منتشر کنید. همچنین می توانید از بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام; برای برند خود مطلع شوید و سعی کنید پست های اینستاگرامی خود را; برای زمانی از روز که فالورهای شما به احتمال زیاد فعال و درگیر هستند; برنامه ریزی کنید تا بتوانید در بین مخاطبان خود به جایگاه مناسبی برسید.

جمع بندی

بهینه سازی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و از جمله آن افزایش سئو اینستاگرام; باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما در رشد دیجیتال مارکتینگ تجارت شما; در نظر گرفته شود. سئو و تولید محتوا در دنیای دیجیتال که همیشه در حال رشد است; همیشه به هم مرتبط و حیاتی هستند و این مسئله فقط در وب سایت و وبلاگ شما; متوقف نمی شود. بهینه سازی اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی; که بطور مداوم از آنها استفاده می کنید نیز باید بخشی از این معادله باشند.

افزایش سئو و بهینه سازی اینستاگرام باعث می شود; ویژگی “جستجو بر اساس علاقه” کاربران بارز شود و این کار را برای بازاریابی; آسان تر می کند. سئو و بهینه سازی اینستاگرام دنیایی از فرصت ها را باز می کند; زیرا کاربران می توانند محتوای شما را بر اساس عنوان کامل شما پیدا کنند، نه فقط هشتگ ها.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی بهینه سازی اینستاگرام پرداختیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با حضور متخصصین مجرب در حوزه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، سئو سایت در اصفهان، مشاوره کسب و کار در اصفهان، مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان فعالیت می کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای رشد کسب و کار شما عزیزان در پکیج دیجیتال مارکتینگ خود برای نام برند شما و متمایز بودن کسب و کار شما مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است که می توانید از آن برای هر چه بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود بهره مند شوید.