منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

ازنظر آماری نیمی از مخاطبان وب‌سایت ‌ها انتظار دارند زمانی که به یک وب‌سایت مراجعه می‌کنند، در کمتر از 3 ثانیه بارگیری شود. بنابراین گوگل همچنان برای رتبه‌بندی وب‌سایت سرعت سایت را یکی از ارکان اصلی می‌داند. هرچه سرعت بارگیری وب‌سایت بیشتر باشد، رتبه جستجوی بهتری در صفحه نتایج پیدا می‌کند و ترافیک ارگانیک بیشتری به وب‌سایت جذب خواهد شد.

سرعت بارگیری وب سایت تاثیر مثبتی بر جذب مخاطب دارد. هر یک ثانیه تاخیر در پاسخگویی به کاربران منجر به کاهش 7 درصدی در نرخ تبدیل می شود. بنابراین به عنوان مدیریت وب سایت بهتر است از زمان و سرعت بارگیری وب سایت اطمینان حاصل کنید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد درباره افزونه های کش و تاثیر آن بر سرعت وب سایت و همچنین سئو سایت صحبت خواهیم کرد. می توان گفت استفاده از یک افزونه کش وردپرس در وب سایت یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از سرعت بارگذاری بهینه وب سایت است.

Caching چیست؟

کش یا حافظه پنهان فرآیند ذخیره سازی داده هایی را انجام می دهد که به طور موقت در حافظه پنهان قابل دسترسی هستند. برای توضیح این روند، ابتدا بررسی می کنیم چه اتفاقی می افتد وقتی که از حافظه پنهان در وب سایت استفاده نمی کنید:

وقتی کاربر به یک صفحه از وب سایت شما مراجعه و بازدید می کند ، باید اطلاعاتی را از میزبان وب شما درخواست کند. این درخواست ها شامل پرونده هایی است که در وب سایت قرار داده شده اند، مانند فایل های که شامل HTML و PHP، اسکریپت ها، تصاویر و فونت ها هستند. علاوه بر این، کاربر باید محتوایی را که در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره شده است، به عنوان مثال پست ها و صفحات موجود در صفحه وب را بازیابی کند.

اساساً روندی که طی می شود به این ترتیب است:

  1. یک کاربر به وب سایت شما مراجعه می کند و مرورگر وی با وب سرور شما تماس می گیرد.
  2. وردپرس شما اطلاعاتی مانند پست های شما و سایر داده ها را از پایگاه داده شما برای نمایش به کاربر بازیابی می کند.
  3. وب سرور داده های مورد نظر را در یک صفحه HTML گردآوری کرده و به مراجعه کننده وب سایت ارائه می دهد.

همانطور که می دانید وردپرس برای ارائه محتوا به صورت پویا عمل می کند و در هر نوبت گه بازدید کننده به یک صفحه رجوع کند اطلاعات را مجددا بارگذاری می کند. این عمل باعث می شود بازدیدکننده اطمینان داشته باشد که اطلاعات به روز از وب سایت را مشاهده می کند اما در عمل باعث می شود بازدید کننده مدت زمان بیشتری را برای بارگیری صفحه وب سایت صرف کند.

چرا باید از یک افزونه کش وردپرس استفاده کنید؟

به مرور زمان و رشد وب سایت، با انتشار مطالب جدید و نصب افزونه های دیگر در وردپرس سرعت بارگذاری وب سایت افزایش پیدا می کند. همچنین می تواند موجب شود در صورتی که بازدید از وب سایت زیاد باشد و یا در صورت استفاده از میزبان وب با کیفیت پایین، عملکرد درستی نداشته باشد. به همین دلیل پلاگین های کش وردپرس به وجود آمدند. یک افزونه کش وردپرس صفحات HTML ایستا از وب سایت شما را ایجاد کرده و آن را در سرور شما ذخیره می کند.

بنابراین در هربار مراجعه بازدید کننده به وب سایت افزونه های کش وردپرس به جای اینکه اسکریپت های سنگین PHP را پردازش کنند، صفحه HTML سبک تری را ارائه می دهند. کش کردن در وردپرس باعث می شود که زمان بارگیری وب سایت را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

زمان بارگذاری چگونه بر وب سایت شما تأثیر می گذارد؟

وقتی صحبت از سرعت صفحه و زمان بارگذاری وب سایت می شود، جالب است بدانید فقط یک ثانیه بهبود در سرعت سایت می تواند پیامدهای مثبت زیادی برای جذب مخاطب شما داشته باشد. برای اینکه این مساله را درک کنید به یک مثال دقت کنید. در سال 2012، آمازون تخمین زد که اگر وب سایت آن‌ها فقط یک ثانیه کند تر بارگیری شود، موجب می شود 1.6 میلیارد دلار فروش در وب سایت از دست برود. و این تعداد مطمئناً از آن زمان تاکنون به نسبت افزایش چشمگیری پیدا کرده است و نرخ تبدیل به این صورت افت شدیدی پیدا می کند.

بنابراین چه در یک وب سایت بزرگ فعالیت داشته باشید چه یک وب سایت کوچک، زمان بارگذاری کند برای وب سایت می تواند هزینه های زیادی را ایجاد کند. طبق یک آمار رسمی اگر زمان بارگیری صفحات شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، 40٪ از بازدید کنندگان شما وب سایت شما را ترک می کنند، بنابراین با یک ثانیه تأخیر در بارگذاری وب سایت می توانید نرخ تبدیل در سایت را 7٪ کاهش دهید. حتی اگر مدیریت وب سایتی را انجام می دهید که محصولی برای فروش ندارد، مطمئنا هدفی از راه اندازی وب سایت خود داشته اید. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان بارگذاری می تواند در نرخ تبدیل وب سایت موثر باشد. دلایل زیادی وجود دارد که سرعت بارگذاری بهتر برای وب سایت شما مفید خواهد بود:

رتبه بندی در موتورهای جستجو

یکی از عوامل تعیین رتبه بندی سایت در گوگل برای نمایش وب سایت ها در نتایج جستجو سرعت بارگذاری صفحه است. بدون در نظر گرفتن هدف و کاربرد وب سایت شما، چه برای فروش محصول باشد و چه برای ایجاد مخاطب، نرخ پرش بیشتر منجر به کاهش نرخ تبدیل و در نهایت کاهش رتبه بندی در موتور جستجو خواهد شد و به وب سایت آسیب می زند. بنابراین، اگر می خواهید در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و بازدید ارگانیک بیشتری از سایت هایی مانند Google داشته باشید، باید سرعت وب سایت خود را ارتقا دهید.

سئو

زمان بارگیری بر روی SEO شما تأثیر می گذارد. همانطور که گفته شد سرعت بارگذاری سایت یک عامل رتبه بندی در موتورهای جستجو است. و الگوریتم های گوگل این نکته مثبت را برای رتبه بندی در نظر می گیرند و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری پیدا می کنند و نرخ پرش کاهش پیدا می کند. بنابراین زمان بارگذاری وب سایت تاثیر مثبتی بر سئو سایت خواهد داشت.

 

کش وردپرس

تجربه کاربری

وب سایت هایی که سرعت بارگذاری بهتری دارند در موتورهای جستجو رتبه مطلوبی خواهند گرفت. مطمئناً، این تنها عاملی نیست که برای تعیین رتبه در نظر گرفته می شود، اما اگر بخواهیم دو وب سایت همه اطلاعات و عوامل را با یک دیگر مقایسه کنیم، متوجه می شویم که وب سایتی که سریع تر بارگیری می شود، رتبه بهتری را کسب می کند. علاوه بر این، Google نیز تأیید کرده است که سرعت صفحه را در رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرد. سرعت بهتر بارگذاری وب سایت بر روی تجربه کاربری تأثیر می گذارد و زمان بارگیری کند برای وب سایت بر اعتبار برند تأثیر منفی می گذارد.

نرخ پرش

نرخ پرش نشان دهنده درصد بازدیدکنندگانی است که وارد یک وب سایتی شده و قبل از مشاهده سایر صفحات وب سایت از آن خارج می شوند. هرچه بارگیری وب سایت برای بار اول بیشتر طول بکشد، احتمال ماندن کاربر برای دیدن سایر صفحات وب سایت کمتر خواهد شد و این تأیید می کند که سرعت بارگذاری یک وب سایت عامل مهمی در تصمیم کاربر برای بازدید از صفحات وب سایت و ماندن در صفحه است.

مرور موبایل

آمارهای گوگل نشان می دهند که بارگیری یک وب سایت در تلفن همراه حدود 15 ثانیه زمان می برد (بسیار بیشتر از زمانی که در دسکتاپ انجام می شود ، که سرعت بارگیری حدودا تا 2 ثانیه بیشتر است). در حالی که بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق تلفن همراه انجام می شود، نرخ تبدیل در تلفن همراه کمتر از دسکتاپ حاصل می شود، و این امر نشان می دهد که “سرعت وب سایت برابر با درآمد در وب سایت” است.

نرخ تبدیل

اگر همه عوامل ذکر شده را در نظر بگیریم، می توانیم نتیجه بگیریم که سرعت بارگذاری وب سایت باعث می شود نرخ تبدیل بهتری داشته باشیم. واضح است که هرچه زمان بارگیری یک وب سایت بیشتر طول بکشد، احتمال خرید کاربر کمتر خواهد شد.

چگونه سرعت وردپرس را بهبود بخشیم؟

بنابراین اکنون که متوجه شدیم اهمیت سرعت بارگذاری وب سایت شدیم باید به روش های بهبود آن توجه کنیم. یکی از راه های ساده برای افزایش سرعت استفاده از افزونه کش وردپرس است. با نصب و فعال سازی کش وردپرس می توانید زمان بارگیری وب سایت را اصلاح کنید. استفاده از یک افزونه کش وردپرس می تواند سرعت بارگذاری را بهبود بخشد و بنابراین عملکرد، سئو، تجربه کاربری و نرخ تبدیل وب سایت را بهبود بخشد.

کش کردن در وردپرس چه کاری انجام می دهند؟

افزونه های کش به وردپرس کمک می کنند تا به صورت کارآمدتر عمل کنند. به طور پیش فرض، هر بار که یک بازدید کننده به یک صفحه در وب سایت وردپرس دسترسی پیدا می کند، محتوا به صورت پویا و با تعداد زیادی از موارد در پس زمینه، از جمله جستجوی چندین پایگاه داده و اجرای کد، تولید می گردد. یک افزونه کش وردپرس با ایجاد نسخه ایستایی از محتوای وب سایت، بسیاری از مراحلی را که هنگام تولید محتوای پویا برای یک صفحه انجام می شود را، حذف می کند.

کش وردپرس

در نتیجه این روند طی شده، زمان بارگیری سریع تر و بازدید کنندگان از عملکرد وب سایت راضی هستند.
معمولاً صفحات و پست های سایت پس از انتشار تغییر چندانی نمی کند مگر اینکه سایت خود را از نو طراحی کنید یا مطالب را به روزرسانی کنید. بنابراین کاری که یک افزونه کش وردپرس انجام می دهد ایجاد یک نسخه ثابت از صفحه وب سایت است که آن را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این به این معنی است که وقتی بازدید کننده ای برای مشاهده دوباره سایت شما مراجعه می کند، نسخه ذخیره شده را مشاهده می کند و روند بارگذاری سرعت می گیرد.

زیبایی حافظه کش وردپرس این است که بدون اینکه بازدید کننده حتی در مورد آن اطلاعاتی داشته باشد، رخ می دهد. این عمل مقدار داده هایی را که بین مرورگر بازدید کننده، پایگاه داده وردپرس و وب سرور منتقل می شود، به حداقل می رساند، که به بارگذاری سریع تر منجر می شود.

کش کردن وردپرس و تاثیر آن بر سئو وب سایت

همانطور که اشاره شد کش وردپرس از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث کاهش بار سرورهای میزبان وردپرس شده و سرعت وب سایت را افزایش می دهد. شما برای بهبود سرعت و عملکرد وب سایت نیاز به کش کردن وردپرس دارید.
یک وب سایت سریع تر باعث بهبود تجربه کاربری و ترغیب کاربران به بازدید از صفحات بیشتری در وب سایت می شود. این مساله همچنین به شما کمک می کند تعامل و زمانی را که کاربران در وب سایت شما می گذرانند را تقویت کنید.
یک وب سایت سریع تر به شما کمک می کند حتی بیشتر از جستجوی ارگانیک در وب سایت بازدید داشته باشید. Google به وب سایت های سریع تر مزیت سئو قابل توجهی می دهد که به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری را کسب کنید.

مزایای کش کردن در وردپرس

مزایای مختلف برای کش کردن در وردپرس وجود دارد، مانند:
• افزایش سرعت و عملکرد وب سایت
• بارگذاری سریع تر پرونده های استاتیک نسبت به پرونده پویا
• کمک به کاهش بار در سرور میزبان شما
• ذخیره حافظه سرور و عملیات I / O
• ایجاد رتبه بهینه در موتورهای جستجو
• ارائه تجربه کاربری بهینه
• مرور بهتر برای کاربران
• ذخیره پهنای باند کاربر

انواع حافظه پنهان

دو نوع حافظه پنهان یا کش وجود دارد : سرور و مرورگر.
حافظه پنهان مرورگر در سمت سرویس گیرنده (کاربر); صورت می گیرد، در حالی که حافظه پنهان سمت سرور; در سرور انجام می شود. این دو نوع حافظه با هم متفاوت هستند; که در ادامه تفاوت های آن ها را بیان می کنیم.

حافظه پنهان مرورگر

هنگام بازدید از یک وب سایت، نیازی به بازیابی محتوای صفحه ای که مشاهده می کنید; نیست. در بازدید وب سایت به مجموعه ای از منابع مانند فایل های Javascript; فونت و غیره نیاز دارید که مرورگر شما علاوه بر بارگیری; محتوای صفحه حافظه پنهان مرورگر، به مرورگر شما اجازه می دهد; تا این پرونده ها را برای مدتی ذخیره کند; بنابراین نیازی به بازیابی آنها در هر بار بازدید از سایت نیست.
به عنوان مثال اولین باری که از این سایت بازدید می کنید; منابعی دریافت خواهید کرد که مرورگر شما بلافاصله آن‌ها را ذخیره خواهد کرد. بارگیری این مرحله; برای بار اول به احتمال زیاد چند ثانیه طول خواهد کشید; اما دفعه بعدی که بازدید می کنید; کاهش قابل توجهی در زمان بارگیری مشاهده خواهید کرد (به اندازه یک ثانیه یا بیشتر).

ذخیره سرور

سرور به جای پردازش هر درخواست; نتایج این درخواست ها را می گیرد و آن ها را ذخیره می کند; سپس به جای این نتایج ذخیره شده، عمل خواهد کرد و بدین ترتیب; روند بارگذاری را بسیار سریع تر می کند.
حافظه نهان، برخلاف یک صفحه کامل، فقط بیت ها و داده ها را ذخیره می کند. این کار می تواند; در کد شما و هنگام ذخیره نتیجه عملیات پیچیده مانند تولید یک منوی ناوبری، مفید باشد.

انواع کش وردپرس

حالا که تاثیر سرعت بارگذاری وب سایت بر بازدهی وب سایت درک کردیم; باید به دنبال راه حلی برای سرعت بخشیدن به آن باشیم. در ادامه; به بررسی انواع کش وردپرس برای بهینه سازی سایت می پردازیم.

WP Rocket

WP Rocket بهترین افزونه کش وردپرس در بازار است. این ساده ترین و محبوب ترین افزونه کش است. این افزونه به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت خود را بلافاصله با یک کلیک اصلاح کنید. این خزنده به طور خودکار صفحات وردپرس شما را برای ایجاد حافظه ایستا واکشی می کند. این افزونه به طور خودکار تنظیمات توصیه شده کش وردپرس مانند فشرده سازی، کش صفحه و بارگیری را به طور خودکار روشن خواهد کرد. این افزونه همچنین دارای ویژگی های اختیاری است که می توانید برای بهبود بیشتر عملکرد، آن‌ها را روشن کنید.

کش وردپرس

W3 Total Cache

W3 Total Cache یکی دیگر از محبوب ترین افزونه های کش وردپرس است. این افزونه پرس گزینه های زیادی دارد که برای مبتدیان کار کردن با آن کمی سخت است. این افزونه تمام ویِژگی هایی که برای تنظیم کش وردپرس نیاز است را در خود دارد.

WP Super Cache

WP Super Cache یکی دیگر از افزونه های محبوب کش وردپرس است. این افزونه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و توسط بسیاری از برترین شرکت های میزبان وردپرس برای استفاده توصیه شده است. افزونه WP Super Cache شامل تمام ویژگی های توصیه شده کش است که برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود به آن نیاز دارید.

Sucuri

Sucuri بهترین افزونه امنیتی و فایروال وردپرس است. Sucuri به عنوان یک فایروال وب سایت ، با یک گزینه داخلی، محتوای وب سایت شما را مخفی می کند و فشرده سازی را با کلیک یک دکمه فعال می کند. این افزونه بهترین گزینه برای هر وب سایت است زیرا Sucuri یک دیوار آتش در سطح DNS است. این بدان معناست که آنها حتی قبل از اینکه درخواست آن‌ها به وب سایت شما برسد، می توانند محتوای ذخیره شده را به کاربران شما ارائه دهند. این باعث افزایش عملکرد باورنکردنی وب سایت شما می شود.

جمع بندی

کش وردپرس یک فناوری پیچیده محسوب می شود; که یک کار ساده را برای وب سایت به خوبی; انجام می دهد: وب سایت شما را بسیار سریع می کند. سرعت وب سایت; برای موفقیت سایت شما حیاتی و ضروری است; زیرا کاربران علاقه ای ندارند برای بارگیری صفحات وب وقت خود را صرف کنند. در حقیقت; مطالعات انجام شده انجام شده نشان می دهد كه; 47٪ از افراد انتظار دارند كه یك صفحه وب در 2 ثانیه یا كمتر بارگیری شود و 40٪ از کاربران; صفحه ای كه بارگیری آن بیش از 3 ثانیه طول می كشد را ترک می كنند.

داشتن یک راه حل خوب استفاده از کش وردپرس است; که همیشه کمک می کند. اگر سایت شما سریع بارگیری نشود; اعتبار برند و اعتماد بازدیدکنندگان خود می دهید. به همین ترتیب; باید در اولین فرصت یک افزونه کش وردپرس را در سایت خود تنظیم کنید.
در این مقاله به معرفی افزونه های کش وردپرس و تاثیر آن بر سئو سایت پرداختیم. می‌توانید با استفاده از افزونه کش کردن در وردپرس به بهبود سایت خود کمک کنید. در این زمینه می توانید از متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد مشاوره بگیرید و از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای ارتقا وب‌سایت خود استفاده کنید.