منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوبی است که کاربران فعال بسیاری را به خود جذب کرده است. اینستاگرام علاوه بر برنامه‌ای برای سرگرمی، بستری را برای تبلیغات، بازاریابی و برند سازی ایجاد کرده است به صورتی که به یکی از ملزومات هر کسب‌وکاری تبدیل‌شده است. در ادامه این مقاله به بررسی استراتژی‌های اثبات شده برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام می پردازیم.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قدرتمند و بستری عالی برای مشاغل است. این شبکه اجتماعی کاربران فعال بسیاری دارد که این امکان را برای مشاغل تجاری و برندها فراهم می کند تا نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهند. اما سوال اینجاست که چگونه می توانید به آن نقطه برسید؟ آیا می خواهید برند خود را در اینستاگرام رشد دهید؟ در این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی روش هایی برای جذب فالوور ارگانیک در اینستاگرام می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اینستاگرام بستری مناسب برای گسترش تجارت شما دارد. جذب فالوور در اینستاگرام باعث می شود افراد بیشتری از نام تجاری شما آگاه شوند و می توانید مخاطبان هدف بسیار بالایی را در این شبکه پیدا کنید. نیمی از کاربران اینستاگرام کمتر از 34 سال سن دارند و 14.5 درصد از آمار افراد فعال را زنان تشکیل داده اند. این شرایط نشان می دهد اینستاگرام پتانسیل و ظرفیت بسیاری برای رشد و گسترش برند، تبلیغات و جذب مخاطب دارد. اینستاگرام به سنگ بنایی برای حضور اجتماعی بسیاری از برند ها در بازار و معرفی آن ها تبدیل شده است و باعث ایجاد ترافیک سودآور به سمت صفحات فرود، رشد نرخ تبدیل و جذب فالوور واقعی می شود.

نحوه جذب فالوور در اینستاگرام

اگر حضور برند شما در اینستاگرام آنچنان که انتظار دارید قوی عمل نکرده است، شاید وقت آن رسیده باشد که یاد بگیرید چگونه استراتژی های خود را برای به دست آوردن فالوورهای واقعی و ارگانیک در اینستاگرام تغییر دهید. هرچه دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید فرصت بیشتری برای تعامل با مخاطب و معرفی و بازاریابی برند خواهید داشت.
به دست آوردن فالوورهای ارگانیک یک تمایز است. بسیاری از برندها به دنبال جذب مخاطب از طریق پرداخت هزینه و خریداری لایک و فالوور هستند. اما این راه میانبر ارزشی ندارد، زیرا الگوریتم های اینستاگرام به طور منظم قوانین جدیدی پیدا می کنند که حساب هایی که کیفیت پایین دارند را ببندد.

بهینه سازی حساب اینستاگرام

جذب فالوور

یکی از مهمترین مراحل فعالیت در اینستاگرام این است که حساب خود را کاملاً بهینه کنید. بیوگرافی اینستاگرام برند خود را مانند “صفحه اصلی” حساب خود تصور کنید. تنظیمات اینستاگرام برای افزایش جذب فالوور بسیار موثر است. بدون داشتن بیوگرافی، کپشن های مناسب تصویر، نام کاربری یا تصویر پروفایل مناسب، مخاطبان نمی دانند که این حساب متعلق به برند شماست. در اینستاگرام بیوگرافی و تصویر شما به شکل گیری پایه های هویت برند شما کمک بسیاری می کند. یکی دیگر از نکات مهمی که باید در بیوگرافی خود رعایت کنید اضافه کردن لینک برای هدایت مخاطبان شما به سمت وب سایت شما است.

افزایش فالور منطقه ای اینستاگرام

می توانید با قرار دادن لوکشین در بیوگرافی خود افزایش جذب فالوور منطقه ای اینستاگرام داشته باشید تا افرادی که در منطقه شما هستند رغبت بیشتری برای خرید از شما پیدا کنند.
نام کاربری که برای حساب خود استفاده می کنید باید جذاب باشد. اگر شما در جهت برند خود اقدام به راه اندازی یک حساب اینستاگرام کده اید باید سعی کنید نامی را برای حساب کاربری انتخاب کنید که نزدیک به نام برند شما باشد. اگر در سایر شبکه های مجازی نیز فعالیت دارید می توانید از همان نام و یا مرتبط با آن استفاده کنید. با تکمیل بیوگرافی اینستاگرام خود می توانید اطلاعات بیشتری در مورد برند تجاری خود در اختیار کاربران قرار دهید و آنها را مجاب کنید که شما را دنبال کنند.

مشخصات مورد نیاز در بیوگرافی اینستاگرام

  • توصیف دقیق نام تجاری خود در محدوده 150 کاراکتر
  • استفاده خوب از ایموجی ها برای انتقال شخصیت و پیام برند
  • استفاده از هشتگ های مناسب برند برای پیدا کردن حساب شما
  • اطلاعات بیشتر در باره برند در قسمت نام
  • برچسب گذاری حساب های مرتبط
  • پین کردن موارد برجسته اینستاگرام به بیوگرافی خود
  • افزودن لینک در بیوگرافی

تغییر نوع محتوا

اگر در مدتی که در اینستاگرام فعالیت داشته اید، نتوانستید تعداد مخاطب بالایی را جذب کنید و به کشش اجتماعی مورد نظر خود دست پیدا نکرده اید، محتوای خود را تغییر دهید. استفاده از لحنی متفاوت در کپشن و تغییر محتوای ویدوئی می تواند به جذب فالوور کمک کند. برای این منظور می توانید به حساب رقبای خود رفته و با تجزیه و تحلیل آن ها چند ایده جدید برای برند خود پیدا کنید. بعد از اینکه متوجه شدید چه نوع محتوایی برای برند شما مناسب است پست های بیشتری از این دست منتشر کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با فعالیت تخصصی در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان و استفاده از کادر متخصص در این زمینه می تواند در پیشبرد اهداف شما در زمینه اینستاگرام مارکتینگ و جذب فالوور کمک شایانی کند.

جذب فالوور

فعال باشید

آیا در اینستاگرام فعال هستید؟ آیا محتوای دیگران را دوست دارید، درباره آنها نظر می دهید و مرتباً با محتوای آنها درگیر می شوید؟
یکی از روش هایی که می توانید جذب فالوور بیشتری داشته باشید فعالیت منظم در اینستاگرام است به خصوص اینکه فعالیت شما در حساب هایی باشد که بازار هدف نزدیکی به شما داشته باشد. البته باید به این نکته توجه کنید که فعالیت بیش از حد نیز می تواند موجب شود برای الگوریتم های اینستاگرام مانند یک ربات اسپم به نظر برسید که این خوب نیست.

آشنایی با نحوه کار الگوریتم اینستاگرام

با یادگیری الگوریتم اینستاگرام می توانید کمک بزرگی به برند خود کنید. الگوریتم اینستاگرام برای نمایش بهترین مطالب به کاربر قوانین جدیدی را به طور مداوم وضع می کند. بهترین کاری که می توانید برای دیده شدن انجام دهید تولید محتوای مناسب است.

شش عامل وجود دارد که تعیین می کند چه چیزی در جدول زمانی هر فرد نشان داده می شود: علاقه ، به موقع بودن، تعامل ، دفعات ، دنبال کردن و استفاده. در ادامه خلاصه ای از آنچه که هر یک از این عوامل به آن اشاره می کنند آورده شده است:

  • علاقه: اینستاگرام چقدر فکر می کند شخصی براساس فعالیت قبلی اش پست را دوست دارد.
  • به موقع بودن: پست اخیر چقدر جدید است.
  • تعامل: حساب هایی که شخص به طور منظم با آنها درگیر می شود.
  • تعداد دفعات استفاده: هر چند وقت یکبار فرد از برنامه اینستاگرام استفاده می کند.
  • دنبال کردن: پست هایی از حساب هایی که شخص دنبال می کند.
  • نحوه استفاده: شخصی چقدر وقت خود را در اینستاگرام می گذراند.

برای دنبال کردن دنبال نکنید

شاید برای شما هم پیش آمده است که حساب هایی را دیده باشید که 7450 نفر فالوور دارد و 7500 نفرا دنبال می کند. این نوع فعالیت نشان می دهد که این حساب کاربری محتوای با کیفیتی ندارد. این نوع فعالیت در اینستاگرام فقط سعی دارند با با کلیک بر دکمه دنبال کردن، دنبال کنندگان خود را افزایش دهند.
برای جذب فالوور که با شما در تعامل باشد باید وقت و حوصله به خرج دهید. استفاده از استراتژی های شبکه اجتماعی می تواند کمک بزرگی برای دستیابی به نتیجه دلخواه شما بدهد.

استفاده از هشتگ های خاص صنعت

برای تعامل بیشتر افراد با محتوای شما می توانید هشتگ های خاص که در صنعتی که فعالیت می کنید مورد استفاده هستند، در پست های خود به کار ببرید. استفاده از اصطلاحاتی که مختص صنعت شما نیستند فقط می تواند تعداد کمی از افراد را به حساب شما جذب کند. برای جذب فالوور باید از هشتگ هایی در پست های خود استفاده کنید که مخاطبان هدف شما به طور خاص آنها را مرور می کند و به دنبال آن ها هستند. استفاده از هشتگ های دقیق تر باعث کاهش تعداد رقبایی می شود که برای دنبال کردن افراد مشابهی که شما هدف قرار می دهید، شرکت می کنند. با این روش می توانید حساب خود را از دیگر رقبا متمایز کنید. در نتیجه ، یافتن حساب های شما آسان تر و در نتیجه دنبال کردن آن آسان تر خواهد بود.

خسته کننده نباشید

برای ایجاد کپشن های خاص در پست های خود سعی کنید علاوه بر استفاده از هشتگ ها مطمئن باشید که محتوای کسل کننده تولید نکنید. بیان عامیانه، طنز، کنایه آمیز و یا گاهی اوقات ظالمانه می تواند حس بهتری را به مخاطب به اشتراک بگذارد. سعی کنید در نوع بیان کپشن ها سبک خاص خود را داشته باشید و خسته کننده نباشید.

استفاده از انواع سبک های محتوا

اینستاگرام روش های زیادی برای به اشتراک گذاری محتوا در این سیستم عامل ایجاد کرده است. بنابراین فراتر از ارسال عکس ها می توانید در این سیستم عامل فعالیت داشته باشید. استفاده از انواع مختلف محتوا می تواند کمک بزرگی به جذب فالوور در حساب شما داشته باشد. این سبک از فعالیت این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با طیف گسترده تری از افراد ارتباط برقرار کنید. الگوریتم های اینستاگرام در تلاش هستند تا بتوانند انواع محتوایی را که اغلب افراد بیشتری با آن ها تعامل دارند به مردم نشان دهد. بنابراین کیفیت محتوا و نوع محتوایی که برای حساب خود ایجاد می کنید در جذب فالوور بسیار مهم است.

جذب فالوور

تقویم محتوا

برای ایجاد پست در اینستاگرام یک برنامه داشته باشید و یک تقویم محتوایی پر از ایده های عالی ایجاد کنید. متناسب با محصول یا خدمتی که ارائه می دهید می توانید در مناسبت های مختلف پست هایی سفارشی تری را به نمایش بگذارید. هنگام نوشتن محتوا از ایده های جدید برای بهینه سازی محتوای اینستاگرام استفاده کنید. ایده پردازی برای ایجاد محتوای هوشمندانه مطابق با فصول، تعطیلات، رویدادهای آینده کسب و کار شما و مهم تر از همه اهداف کلی بازدید و فروش شما روشی عالی برای ایجاد محتوا است.

ایده های جدید می تواند کمک کند در فعالیت خود در اینستاگرام انعطاف پذیر عمل کنید و پست های جالب بیشتری را مطابق با رویدادها ایجاد کنید. داشتن یک برنامه منظم و ایده های جدید کمک می کند شما از رقبا پیشی بگیرد. بسته به نوع تجارت شما، می توانید چندین بار در روز یا چندین بار در هفته پست ارسال کنید. استفاده از یک طرح محتوای مناسب می تواند کمک زیادی به دیده شدن شما کند.

ایجاد سبک متمایز

هر برندی که در اینستاگرام فعالیت دارد سبک خاصی در پست های خود دارد. هر کدام از آنها از زیبایی ظاهری خاصی برخوردار هستند که متناسب با زمینه کاری خود انتخاب کرده اند. برندها این کار را می کنند تا از هزاران شرکت دیگر که برای جلب توجه مردم تلاش می کنند، متمایز شوند.

در ابتدا پروفایل شما باید منحصر به فرد باشد. سبک محتوایی شما باید متمایز از دیگران باشد تا شما را از رقبایتان جدا کند. این مساله به برجسته شدن برند شما در بین رقبا کمک می کند و جذب فالوور بیشتری در حساب کاربری شما اتفاق می افتد. پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد با ارائه خدماتی مانند مشاوره در کسب و کار در اصفهان، مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و  مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان با متخصصین مجرب خود، همه بخش های حوزه دیجیتال مارکتینگ را پوشش می دهد و به ارتقا برند شما کمک خواهد کرد.

تعامل با افراد تاثیرگذار

تعامل با افراد تاثیرگذاری که در حوزه تخصی شما کار می کنند می تواند کمک بزرگی برای جذب فالوور باشد. با دنبال کردن این افراد می توانید درک کنید چه چیزی ارسال می کنند و کدام مطلب برای کاربران ارزش بیشتری دارد. سبک نوشتن کپشن ها می تواند کمک کند تا شما نحوه تعامل با فالوور را پیدا کنید.
در کامنت ها شرکت کنید. افرادی که آن ها را دنبال می کنند و در تعامل هستند به احتمال زیاد در دامنه مخاطبان هدف شما قرار می گیرند می توانید با پاسخ دادن به آن ها این امکان را ایجاد کنید که به فالوو کردن شما ترغیب شوند.

اشتراک گذاشتن عکس محصولات خریداری شده توسط مشتری

جذب فالوور با انتشار عکس محصولات خریداری شده; توسط مشتری می تواند به جذب مشتری کمک کند. می توانید از این روش; به عنوان کمپین جذب فالوور استفاده کنید. از مشتریان بخواهید با محصول خریداری شده از شما; عکس های با کیفیت، جذاب و خلاقانه بگیرند و برای شما ارسال کنند. یا می توانید; یک چالش ایجاد کنید تا مشتریان را ترغیب کنید در آن شرکت کنند. در عوض; برای تشویق آن ها در این چالش می توانید جوایز نفیسی را در نظر بگیرید. به این صورت; هم تعامل کاربران در حساب خود بالا برده اید و هم می توانید جذب فالوور جدید داشته باشید.

شما می توانید عکس های ارسالی مشتری را در هایلایت پیج خود قرار دهید. وقتی مشتری های جدید، عکس های محصولات خریداری شده مشتری دیگر را در اینستاگرام شما مشاهده می کنند، طبیعتاً احساس رضایت از محصولات به آن ها القا می شود و اعتماد بیشتری به برند شما پیدا می کنند.

انتشار به موقع مطالب

برای قرار گرفتن در صدر اخبار و رویدادهای مربوط به حوزه کاری شما; باید همیشه به دنبال پست هایی باشید که برای شما تمایز ایجاد کنند. قرار گرفتن در بالای رویدادهای جاری; اخبار صنعت و فرهنگ به شما کمک می کند تعامل افراد با حساب خود را تقویت کنید.

برای این منظور شما می توانید همیشه توجه داشته باشید; چه چیزی در جامعه، برندها، افراد در حال رخ دادن است و چگونه می توانید; از آن به نفع تجارت خود استفاده کنید. استفاده از امور روز و دنبال کردن روند آنلاین وقایع; می تواند به شما کمک کند تا محتوای جدیدی ایجاد کنید; به ویژه هنگامی که از هشتگ های مناسب در این زمینه استفاده می کنید.

واقعی و صادق باشید

ایجاد پست هایی مناسب و زیبا برای جذب فالوور بسیار عالی است اما از نمایش دادن برخی اتفاقات و کارهای روزمره خود غافل نشوید. از معتبر بودن و ایجاد محتوایی که افراد می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، نترسید. برای کسانی که در حساب شخصی خود فعالیت دارند استفاده از استوری و نشان دادن روند طبیعی و روزمره زندگی می تواند توجه مردم را بیشتر جلب کند. در حساب های تجاری برجسته کردن نکات جالب در حوزه کسب و کار می تواند برای افراد جالب باشد. به طور مثال از روند تولید محصولات خود استوری بگذارید تا تعامل کاربر را افزایش دهید.

ارتقا اینستاگرام در کانال های دیگر

اگر قبلاً در یک بستر اجتماعی دیگر فعالیت داشته اید و فالوورهای بالایی داشته اید، می توانید حساب اینستاگرام خود را نیز در شبکه های دیگر تبلیغ کنید. شما همچنین باید با تبلیغ کانال خود در وب سایت خود، افراد را به سمت اینستاگرام خود سوق دهید. چند روش برای تبلیغ متقابل عبارتند از:

  1. قرار دادن تصاویر اینستاگرام صفحه خود در خبرنامه وب سایت برند
  2. قرار دادن تصاویر اینستاگرام صفحه خود در پست های وبلاگ وب سایت برند
  3. افزودن پیوند به اینستاگرام خود در امضای ایمیل کاری برند
  4. اضافه کردن لینک اینستاگرام خود را به بیوگرافی سایر سایت های رسانه های اجتماعی
  5. اینستاگرام خود را به توییتر و فیس بوک خود پیوند دهید تا در هر سه سایت ارسال شود.

عضویت در گروه های تعامل اینستاگرام

این تاکتیک برای افراد تازه کار در جذب فالوور روش خوبی است. گروه های تعامل در اینستاگرام که به Instagram pods معرف هستند کمک می کند تا افرادی را که علایق مشترک دارند پیدا کنید و تعامل در حساب کاربری خود را بالا ببرید. این روش ممکن است تاثیر چندانی در فروش شما نداشته باشد، اما با جذب فالوور می توانید اعتبار حساب خود را بالا ببرید. استفاده از این روش بیشتر یک استراتژی کوتاه مدت برای چند هفته اول فعالیت شما در اینستاگرام است استراتژی بلند مدت برای افزایش فالوورهای واقعی و وفادار نیست.

روش های افزایش جذب فالوور

در ادامه به طور کلی روش اصلی افزایش فالوور را در اینستاگرام به صورت موردی بیان کردیم:

  1. ایجاد هشتگ اختصاصی شامل تنظیمات اینستاگرام برای افزایش و جذب فالوور
  2. تبلیغ هشتگ اختصاصی در سایر شبکه های اجتماعی و وب سایت خود
  3. استفاده از هشتگ های خاص در صنعت
  4. استفاده هاز هشتگ های خلاق خنده دار، کنایه آمیز، یا ظالمانه
  5. استفاده از هشتگ های رویدادها در سمینارها، کنفرانس ها، رویدادهای سالانه و حتی رویدادهای محلی
  6. دنبال کردن هشتگ های موضوعی مرتبط و پرطرفدار برای تعامل با افراد بیشتر
  7. استفاده از جدیدترین مطالب و وقایع روز در پست های خود و نرخ تبدیل بیشتر
  8. استفاده از کپشن های توصیفی برای تعامل و اشتراک بیشتر
  9. تعمل با افراد تاثیر گذار در صنعت
  10. تنظیمات اینستاگرام برای افزایش جذب فالوور
  11. استفاده از سبک منحصر به فرد بصری
  12. استفاده از لوکیشن برای مشخص شدن تبلیغات یا یک رویداد در یک مکان خاص
  13. استفاده از فراخوان عمل و روش های هوشمندانه برای ایجاد محتوا

جمع بندی

شبکه اجتماعی اینستاگرام به یکی از ابزارهای بازاریابی مهم تبدیل شده است. برای اینکه در بازار بتوانید در کنار رقبا برند خود را حفظ کنید باید به فعالیت حرفه ای در اینستاگرام بپردازید. بدین منظور می توانید مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد بسپارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با استفاده از کادر مجرب در زمینه بازاریابی و مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان می تواند موجب رونق تجارت و کسب و کار شما باشد.