منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

عدم اعتماد کاربران، به وب سایت ها می تواند تاثیرات مخربی بر روی تجارت آن ها داشته باشد. اعتماد یکی از ارکان اصلی برای موفقیت در دنیای کسب و کار است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی مواردی که باعث می شود یک وب سایت معتبر به نظر برسد، می پردازیم. با ما همراه باشید.

برای هر وب سایت معتبر، ده ها مورد پر از اطلاعات وجود دارد که نادرست، غیر قابل اعتماد یا کاملاً ساده است. برای یک روزنامه نگار یا محقق ناآگاه، بی تجربه، چنین سایت هایی می توانند زمینه بسیاری از مشکلات احتمالی را ارائه دهند. با توجه به این نکته ، در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد روش هایی برای تشخیص وب سایت معتبر را ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

تشخیص وب سایت جعلی و تقلبی

حقیقت این است که ما در عصری زندگی می کنیم که مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری نسبت به شرکت ها بدبین هستند. همچنین از هر زمان دیگری بیشتر نیاز به اطلاعات کافی دارند. صاحبان مغازه ها باید اجازه دهند مشتریان قبلی خود به آنها اعتبار دهند. بنابراین تشخیص یک وب سایت معتبر امروزه دغدغه بسیاری از مشتریان است.

بررسی نام دامنه

به سه حرف انتهای نام دامنه سایت مانند “edu” (آموزشی) ، “gov” (دولت) ، “org” (غیرانتفاعی) و “com” (تجاری) نگاه کنید. به طور کلی ، وب سایت های .edu و .gov معتبر هستند، اما مواظب سایت هایی باشید که برای گمراه کردن از این پسوندها استفاده می کنند. وب سایت های تجاری ، از جمله سایت های خبری معتبر، نیز می توانند منابع خوبی باشند، اما برای یافتن نشانه هایی از قابلیت اطمینان، تحقیقاتی انجام می دهند.

وب سایت معتبر

اینترنت پر از وب سایت هایی است که پنج دقیقه پیش راه اندازی شده اند. آنچه شما می خواهید سایته ای مرتبط با موسسات معتمد هستند که برای مدتی وجود داشته و دارای سابقه اثبات شده از قابلیت اطمینان و یکپارچگی هستند. چنین سایت هایی ممکن است شامل سایته ایی باشد که توسط سازمانهای دولتی، سازمان های غیرانتفاعی، بنیادها یا کالج ها و دانشگاه ها اداره می شوند.

سایت های دارای تخصص

به دنبال وب سایت هایی باشید که در نوع اطلاعاتی که به دنبال آن هستید تخصص دارند. بنابراین اگر در مورد شیوع آنفلوآنزا مطلبی می نویسید، وب سایت های پزشکی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و غیره را بررسی کنید.

 

وب سایت معتبر

به روز رسانی مطالب

شما به جدیدترین اطلاعات موجود نیاز دارید، بنابراین اگر وب سایتی قدیمی به نظر می رسد، بهتر است که به خوبی شفاف سازی کنید. یکی از راه های بررسی: به دنبال یک تاریخ “آخرین به روزرسانی” در صفحه یا سایت باشید.

طراحی سایت

یکی از راهای شناخت وب سایت معتبر بررسی طراحی سایت آن هاست. اگر سایتی از نظر طراحی و آماتوری ضعیف به نظر می رسد، احتمال ایجاد آن توسط آماتورها وجود دارد.

بررسی لینک ها

وب سایت های معتبر اغلب به یکدیگر پیوند می دهند. با انجام جستجوی اختصاصی لینک در Google می توانید بفهمید که کدام وب سایت های دیگر به سایتی که در حال تحقیق آن هستید پیوند دارند.

استفاده از منابع خاص و معتبر برای تحقیقات

ویکی پدیا

ویکی پدیا حجم وسیعی از اطلاعات را ارائه می دهد، اما از آنجا که ورودی های آن در یک تلاش مشترک با استفاده از کاربران مختلف ایجاد می شود، قابلیت اطمینان آن می تواند بسیار متفاوت باشد. در برخی موارد، کاربران به عمد اطلاعات نادرستی را در سایت قرار می دهند. در برخی دیگر، کاربران خوش فکر ناخواسته عدم دقت را معرفی می کنند. به همین دلایل، می توانید از ویکی پدیا به عنوان نقطه شروع استفاده كنید تا تحقیقات بیشتری را برانگیزد، اما نه به عنوان منبع خود.

 

وبلاگ های فردی ، انجمن های آنلاین، اتاق گفتگو و غیره

دقیقاً مانند ویکی پدیا، منابعی مانند وبلاگ افراد، تالارهای گفتگوی آنلاین و اتاق گفتگو می توانند برای تحقیقات بیشتر مورد استفاده قرار گیرند، اما نباید به عنوان منابع اطلاعات قابل اعتماد به آنها اعتماد کرد.
در عصر تحول دیجیتال، فقط دانستن چگونگی شناسایی وب سایت های جعلی مفید نیست. دانستن چگونگی ردیابی یک وب سایت تقلبی می تواند از هویت شخصی و شغلی ، اطلاعات مالی و ورود به سیستم ایمیل و رسانه های اجتماعی شما محافظت کند.

روش شناسایی وب سایت معتبر از وب سایت نا معتبر

ایجاد اعتماد برای وب سایت شما برای ایجاد یک مشتری مشتری وفادار ضروری است. به عبارت ساده تر، اعتماد الهام بخشیدن از اطلاعات لازم برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود در وب سایت شما است. تا زمانی که شما آمازون یا وب سایت معتبر دیگری نباشید، خریداران برای اولین بار از فروشگاه شما بازدید می کنند تا حدی دچار تردید می شوند. بنابراین مشتریان برای اعتماد به یک سایت به دنبال روش هایی برای شناسایی وب سایت های معتبر هستند.

بررسی URL

یکی از شاخص های اصلی یک سایت جعلی ، غلط املایی URL است. کلاهبرداران ممکن است نام URL را کمی تغییر دهند، مانند استفاده از amaz0n.com، یا ممکن است پسوند دامنه را تغییر دهند ، مانند amazon.org به جای amazon.com.

بررسی site seals

 

Site sealیک شاخص بصری است که بازدیدکنندگان شما برقراری امنیت و اعتماد را در سایت شما خواهند دید. و بازدیدکنندگان واقعی بیشتر به سایت شما اعتماد خواهند کرد. site seals نشان دهنده معتبر بودن سایت است و معمولاً می توانید با کلیک بر روی site seals اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت و نحوه تأیید آن به دست آورید. به site seals هایی که با کلیک بر روی آن ها کاری انجام نمی شود نباید اعتماد کرد، زیرا به احتمال زیاد کپی نامعتبر site seals است.

قفل سایت

قفل در وب سایت به معنای ایمن سازی سایت توسط گواهی TLS / SSL است که داده های کاربر را رمزگذاری می کند. می توانید به دنبال قفل در سمت چپ بالای نوار آدرس باشید. سه نوع گواهینامه TLS وجود دارد که هر یک نوع قفل را نشان می دهد: اعتبار سنجی دامنه، اعتبار سنجی سازمان و اعتبار سنجی گسترده.

گواهی اعتبارسنجی دامنه

مالکیت دامنه را تأیید می کند. با این حال، گواهینامه های DV اطلاعات شناسایی سازمانی را ارائه نمی دهند. بنابراین، استفاده از گواهینامه های DV برای اهداف تجاری توصیه نمی شود.

گواهی اعتبارسنجی سازمان

سازمانها توسط CA (مرجع صدور گواهینامه) در پایگاه های رسمی ثبت مشاغل احراز هویت می شوند. این نوع گواهینامه استاندارد است که برای یک وب سایت تجاری یا عمومی توصیه می شود.

گواهی اعتبار سنجی گسترده

شامل مراحل اعتبارسنجی اضافی است و بالاترین سطح احراز هویت را برای محافظت از نام تجاری و کاربران شما ارائه می دهد. برای اطمینان از اینکه گواهی نامه های الکترونیکی حاوی اطلاعات مشروع تجاری هستند، CA ممکن است به اسناد و مدارک و تماس شخصی نیاز داشته باشد. آنها با اعتمادبالا در مورد معتبر بودن وب سایت و متعلق به نهادی که معتقدند با آن ها معامله می کنند، توسط سازمان های پیشرو جهان مورد استفاده قرار می گیرند تا اطمینان کاربر را به دست آورند.

اگر سایتی قفل نداشته باشد ، بیشتر مرورگرها هشدار “غیر ایمن” را نمایش می دهند. در گذشته، به سادگی جستجوی قفل کافی بود، اما با افزایش کلاهبرداری آنلاین، برای تأیید یک وب سایت، باید عمیق تر از قفل کار شود.

چطور می توانیم به وب سایت فروشگاهی اعتماد کنیم؟

با محبوبیت بیشتر خرید آنلاین، یکی از موانعی که سایت های تجارت الکترونیکی مجبور به غلبه بر آن شده اند برداشت از عدم امنیت اطلاعات شخصی خریداران است. اگر خرده فروشان آنلاین نتوانند به بازدیدکنندگان اطمینان دهند که در خرید آنلاین بی خطر هستند و حریم خصوصی آن ها حفظ می شود، خریدی انجام نمی شود.

برای مشاغلی که امیدوار به فروش آنلاین هستند، ایجاد اعتماد باید در اولویت باشد. هنگامی که کاربران هیچ گونه تردیدی در اعتماد به فروشنده و ارائه اطلاعات لازم ندارند، شغل موفق شده است و این نشانه وب سایت معتبر است.

در ادامه این مقاله راهکارهای مختلفی را شرح خواهیم داد که می توانید برای کمک به بازدیدکنندگان برای برخورداری از احساس راحتی بیشتر و تشویق به خریدها از طریق اعتماد به یک وب سایت معتبر انجام دهید.

 

وب سایت معتبر

یک نام تجاری بسازید

بسیاری از خریداران شما با خرید از شرکتی که می شناسند احساس راحتی می کنند. مردم معمولاً نگران خریدهای اینترنتی نیستند مگر اینکه احساس کنند اطلاعات کارت اعتباری خود را به شخصی می دهند که نمی شناسند. اگرچه ممکن است نتوانید این نوع شناسایی مارک را بسازید، اما همین مورد در مقیاس کوچکتر نیز قابل اجرا است. تمرکز خود را بر ایجاد نام تجاری و شهرت بگذارید. بازدیدکنندگان احتمالاً اعتماد بیشتری خواهند داشت.

ضمانت بدهید

برخی از فروشندگان آنلاین سعی می کنند با ارائه ضمانت بازگشت وجه و انتشار جزئیات در وب سایت خود، خاطر بازدید کنندگان را راحت کنند. این می تواند کمک کند و نشانه یک وب سایت معتبر باشد، اما ضمانت ها فقط به خوبی شرکتی است که پشت سر آنها ایستاده است. افزودن ضمانت فکر بدی نیست، اما به عنوان تنها روش تشویق بازدیدکنندگان برای اعتماد به آن به آن اعتماد نکنید.

خط مشی های بازگشت خود را نشان دهید

برگشت هزینه های خرید آنلاین غیرمعمول نیست. بخشی از این دلیل این است که خریدار نمی تواند اقلام را شخصاً ببیند و گاهی اوقات با رسیدن آن تعجب می کنند. خریداران می دانند که انجام خریدهای اینترنتی خطراتی دارد، بنابراین دوست دارند از سیاست های فروشنده مطلع شوند.

چندین فرم پرداخت را بپذیرید

هرکسی دوست ندارد برای خریدهای آنلاین هزینه یکسانی را پرداخت کند. اگر سایت تجارت الکترونیک شما گزینه های محدودی را ارائه می دهد، ممکن است فروش خود را از دست بدهید و به مشتریان خود نشان نمی دهید که نگران کمک به آنها برای داشتن تجربه خرید راحت هستید. به آنها اجازه دهید تا حد امکان از انواع کارت های اعتباری استفاده کنند. همچنین بهتر است اگر می توانید روش های پرداخت پذیرفته شده خود را در تصویر هدر وب سایت نمایش دهید.

سایتی داشته باشید که به نظر حرفه ای باشد

بازدید کنندگان تمایل دارند که حرفه ای بودن و مشروعیت یک کسب و کار را با کیفیت وب سایت ارزیابی کنند. داشتن سایتی که به نظر می رسد توسط یک آماتور طراحی شده است، کمی مشکوک تر به نظر می رسد. برای بدست آوردن یک طراحی با کیفیت و حرفه ای هزینه کنید و بازدیدکنندگان شما را با جدیت بیشتری دنبال می کنند.

روش هایی برای جلب اعتماد خریداران وب سایت ها

ریسپانسیو بودن سایت

اگر به صورت آنلاین فروش می کنید، اطمینان از اینکه وب سایت شما از طریق تلفن همراه نیز در دسترس است کاملاً ضروری است. واقعیت این است که شما فقط باید تصور کنید که افراد با تلفن های همراه خود به سایت شما نگاه می کنند، به ویژه اگر در زمینه B2C فعال باشید.

اطمینان حاصل کنید که سایت خود را در اندازه های مختلف صفحه نمایش آزمایش کرده اید و مطمئن شوید همه چیز خوب به نظر می رسد و قابل استفاده است. وقت بگذارید و سایت خود را کاملاً آزمایش کنید. اشکالات گاهی اوقات ظاهر می شوند، بنابراین مطمئن شوید که هنگامی که وارد سایت می شوید سایت به خوبی نمایش داده می شود.

گواهینامه های درست

باید برخی از مسائل اساسی فنی را در سایت پوش دهید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای گواهی SSL است.
وب سایت معتبر باید با https شروع شود. در غیر این صورت ، با اعلانی در مورد ناامن بودن وب سایت شما از بازدید کنندگان شما استقبال می شود. علاوه بر این ، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای نشان دادن امنیت سایت خود انجام دهید. نمایش “نشان های ایمنی” در پاورقی شما اغلب می تواند کمک زیادی به تبدیل شما کند. سایر گواهینامه ها ، مانند علامت اعتماد فروشگاه های معتمد ، می توانند با ارائه 30 روز ضمانت استرداد پول برای خرید، احساس امنیت اضافی به کاربران دهند.

صفحات محصول

وقتی صحبت از صفحات محصول می شود، کارهای زیادی می توانید انجام دهید. برای اطمینان مشتری باید اطلاعات بیشتری را در اختیار آن ها قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر محصول استانداردی را که در صفحات دیگر محصولات مشاهده می کنید، داشته باشد.

توضیحات محصول متناسب با مخاطبان خود را بنویسید. اگر مغازه شما به علاقه مندان به موتور سیکلت متمایل است، متن شما باید نشان دهد که شما نیز یکی هستید.
اگر از توضیحات و تصاویر محصول تولید شده استفاده می کنید، می توانید شرط بگذارید برخی از رقبای شما از همان موارد استفاده می کنند. استفاده از تصاویر و متون اصلی به شما کمک می کند تا رتبه بهتری کسب کنید ، اما همچنین می تواند اعتمادایجاد کند: خریداران می دانند شما “به زبان آنها صحبت می کنید” و اینکه شما واقعاً از کالاهایی که می فروشید استفاده کرده اید.

محتوای وب سایت

ایجاد محتوا ابزاری قدرتمند برای تجارت شما است (به عنوان مثال فیلم ها ، مقالات وبلاگ ، راهنماها). با رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو نه تنها می توانید به وب سایت خود مراجعه کنید ، بلکه می توانید با ایجاد محتوای با کیفیت بالا سئوی وب سایت خود را بهبود ببخشید. هر چند به اینجا ختم نمی شود.

همچنین ایجاد محتوای در وب سایت معتبر با کیفیت بالا; به خوانندگان می گوید که شما علاقه زیادی به این موضوع دارید.
ایجاد محتوا به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک علاقه مند واقعی; یک متخصص و یک مرجع در آن مکان خاص معرفی کنید. با قرار گرفتن; در میان جامعه خود و ارائه ارزش برای آنها; خود را یکی از آنها می کنید. اگر شما یکی از آنها هستید; پس آنها می توانند به شما اعتماد کنند. اگر محتوای کافی ایجاد می کنید; باید یک خبرنامه را راه اندازی کنید. این نیز یک راه عالی برای ایجاد وفاداری است.

علاوه بر ایجاد مقالات و فیلم های وبلاگ; شما باید روی محتوای وب سایت واقعی خود تمرکز کنید. ایجاد محتوا مکان عالی برای خلاقیت است.

اشتراک نظرات مشتری

نمایش بررسی محصولات در صفحات محصول شما; قطعاً می تواند اعتماد را جلب کند. با این حال، بررسی ها فراتر از صفحات محصول است.
بررسی ها به بازدیدکنندگان کمک می کند تا با نام تجاری شما اعتماد کنند. اگر افراد نتوانند; از سایت شما احساس اعتماد کنند، خیلی خوب ممکن است به Google مراجعه کنند و برای مارک شما; بررسی کنند. به آنها دلیلی برای ترک سایت خود ندهید; (حتی اگر به دنبال جستجوی بازخورد در مورد نام تجاری شما باشد). این بررسی ها; باید از قبل و از مرکز باشد و مستقیماً در سایت شما قابل دسترسی باشد.

بررسی های فروشگاه و بررسی محصولات به شما کمک می کند; تا از راه هایی اعتماد خود را جلب کنید که شاید هنوز فکر نکرده باشید; اگر Google Ads (از جمله Google Shopping) را اجرا کنید یا اگر صفحات محصول شما از نظر ارگانیک در Google; رتبه بندی شود ، ممکن است اولین برداشت افراد از شما از آن رتبه بندی ستاره ای باشد که در Google SERP نشان داده می شود و این قبل از اینکه حتی روی تبلیغ شما کلیک کنند، این اتفاق می افتد.

نظرات مشتریان100٪ قابل اعتماد نیست زیرا صاحبان سایت; می توانند نظرات جعلی بنویسند، اما جستجوی نظرات همیشه ایده خوبی است. اکنون که میلیون ها نفر; از فیس بوک و توییتر استفاده می کنند، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی همچنین; منبع خوبی برای نظرات دیگران هستند.
اگر به سایتی مشکوک هستید ، قبل از نهایی کردن خرید خود ; حداقل چند مرحله که در بالا توضیح داده شد را بررسی کنید; این ممکن است در وقت، پول و انرژی شما صرفه جویی کند.

SSL

یکی از مهم ترین نشانه های وب سایت معتبر گواهی SSL است. اگر سایتی اطلاعات حساس; (جزئیات کارت اعتباری ، آدرس خانه و غیره) را درخواست می کند ; مطمئن شوید که با SSL رمزگذاری شده است. ساده ترین راه برای فهمیدن این مسئله; با بررسی URL است ، سایت های محافظت شده با SSL با https شروع می شوند.

 

وب سایت معتبر

اطلاعات دقیق

اگر نتوانید اطلاعاتی در مورد فروشنده; نحوه دسترسی به او ، نوع خدمات ارائه شده توسط او پیدا کنید ; باید نگران خرید اینترنتی خود باشید. شرایط خدمات یا سیاست حفظ حریم خصوصی; فروشگاه مهم است. این وضعیت با محصول / خدمات ارائه شده مشابه است; هرچه جزئیات و عکس های بیشتر ، شانس بیشتری برای خرید مطمئن است.

پرداخت های ایمن

به دنبال لوگو شرکت های پرداخت معتبر باشید. فروشگاه هایی که پردازش های آنلاین; را انجام می دهند از طریق موسسه های مالی بررسی دقیق انجام داده اند; بنابراین اگر مردم به آنها اعتماد کنند، می توانید با اطمینان خرید کنید.

Whois

Whois ابزاری عالی برای جستجوی اطلاعات تاریخی هر وب سایت است، آدرس IP ، سرور نام ، ثبت کننده و تاریخچه عکس صفحه.

الکسا

الکسا به شما امکان می دهد محبوبیت یک سایت; سایر سایت هایی که به آن لینک می شوند، سوال هایی که بازدیدکنندگان را به آن سوق می دهد; و جزئیات مربوط به بازدید کنندگان از سایت (سن ، تحصیلات ، جنسیت) را مشاهده کنید.

رتبه بندی صفحه

PageRank یک مقدار عددی است که نشان دهنده اهمیت یک صفحه در وب است. وقتی یک صفحه به صفحه دیگری پیوند می خورد ، به صفحه دیگر رأی می دهد. هرچه آرا for بیشتری برای یک صفحه و تعداد PR بالاتری صادر شود، اهمیت صفحه بیشتر است.

لیست سیاه

وب سایت های تقلب یا هرزنامه را می توان در لیست سیاه قرار داد; تا دیگران را در مورد سایت های مشکوک هشدار دهد. اگر سایتی یک بار در لیست سیاه ظاهر شود; ممکن است خطا باشد، اما اگر اکثر سرورها به عنوان هرزنامه برچسب گذاری شوند; می توانید مطمئن باشید که در واقع یکی است.

جمع بندی

کارهای کوچک بسیاری وجود دارد که می توانید; برای ایجاد وب سایت معتبر و اعتماد در بازدیدکنندگان سایت خود و ایجاد یک وب سایت معتبر; انجام دهید. نکته اصلی این است که از منظر عینی به سایت خود نگاهی بیندازید; (ممکن است مجبور باشد واقعاً از شخص دیگری باشد) و از خود بپرسید; که آیا می خواهید در آنجا خرید کنید. کوچکترین جزئیات; می تواند در درک افراد از شرکت شما; تأثیر بگذارد. هر بار با یک چیز کوچک شروع کنید و در کمترین زمان; باید تغییراتی در تبدیلات و فروش خود مشاهده کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با ارائه خدمات متنوع در زمینه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت می کند. امروزه اکثر صاحبان مشاغل سنتی به ضرورت استفاده از بستر اینترنت برای رشد و توسعه کسب و کار خود پی برده اند، و به این امر که بازاریابی و تبلیغات معمولی به تنهایی جوابگوی نیاز آن ها نیست رسیده اند. بنابراین برای ورود کسب و کار به دنیای مجازی نیاز به طراحی وب سایت حرفه ای دارید.
پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه طراحی وب سایت و مشاوره خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد.