منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

به‌منظور افزایش فروش در مناسبت‌های مهم سال، به استراتژی‌ بازاریابی مناسب و کمپین تبلیغاتی جذابی نیاز دارید. به همین مناسبت، قصد داریم در این مطلب، پاسخ این سوال را بدهیم که چگونه می‌توان بهترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی در مناسبت‌های مهم سال بدست آورد؟ و بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری را بیان کنیم.

روزهایی که به عید نوروز نزدیک می‌شویم فرصت بسیار خوبی است تا تجارت و محصولات خود را به مشتریان عرضه کنیم. روزهای جشن، رویدادهای خاص و تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مهم سال  فرصتی مناسب برای ارتباط گرفتن با مشتریان از طریق پیام و تبلیغات است. روزهای خاص در سال می‌توانند مانند یک قلاب برای بازاریابی محصولات شما عمل کنند. فرصتی برای تعامل بیشتر با مشتری در تبلیغات محصولات در ایام نزدیک به عید نوروز به وجود می‌آید. اگر شما صاحب یک تجارت هستید می‌توانید با تبلیغات مناسب محصولات خود را به مخاطب ارائه دهید.

در این زمینه می‌توانید از تبلیغات شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید که با تیمی مجرب در زمینه تبلیغات فعالیت دارند و بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری را به شما ارائه می‌دهند. مناسبت‌های مختلفی که در سال وجود دارند موقعیت مناسبی برای تبلیغات است. برای موفقیت در تبلیغات فصلی و مناسبتی بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید و تبلیغات خود را هدفمند ارائه کنید. بهتر است برای نتیجه بهتر با یک گروه حرفه‌ای در زمینه تبلیغات همکاری کنید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با فعالیت‌های حرفه‌ای و متعدد در زمینه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای توسعه و پیشرفت فروش و درآمد شرکت‌ها کمک شایانی به همراه داشته باشد. ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهند تا تبلیغات فصلی هدفمند، هوشمندانه و کارآمد در بازار داشته باشید.

استراتژی تبلیغات چیست؟

اصطلاح استراتژی تبلیغات برای ارائه یک طرح کلی برای کمک به فروش یک محصول مشخص به مشتری به‌کاربرده می‌شود. استراتژی‌های تبلیغاتی مختلفی برای تبلیغ محصولات وجود دارد و هر شرکت و تجارت برنامه‌های خود را برای تبلیغات دنبال می‌کند. چند اصل اساسی در استراتژی تبلیغات وجود دارد که همه اشکال استراتژی تبلیغات از آن پیروی می‌کنند.

کیفیت محصول

شما در هر تجارتی که در حال فعالیت هستید باید کیفیت محصولات و خدمات خود را تعریف کنید. باید مشخص کنید که محصولاتی که ارائه می‌دهید چه هدفی را برآورده می‌کند. محصول شما چه ویژگی‌هایی دارد و چه مزایایی نسبت به سایر محصولات موجود در بازار دارد. ویژگی‌های محصولات و خدمات شما هسته برند تجاری و تبلیغات را تشکیل می‌دهند. مشخص شدن این ویژگی‌های به‌به تعریف پیام استراتژی و ویژگی‌هایی که شرکت می‌خواهد در تبلیغات خود تأکید کند، کمک می‌کند.

وضعیت بازار

بعدازاینکه زمینه کاری شما مشخص شد حال باید تعیین کنید که محصولات شما برای چه کسانی تولیدشده و چه کسانی خریدار این محصولات و یا خدمات هستند. تحقیقات بازار در زمینه جمعیت شناختی مشتری یکی از اصول اساسی استراتژی تبلیغات است. اطلاعاتی مانند سن، جنس، موقعیت اجتماعی و علاقه نسبت به نوع خاصی از تبلیغات (مانند تبلیغات تلویزیونی و یا آنلاین باید مشخص شود. همچنین باید تعیین شود چند درصد بازار مخاطب چنین محصولاتی هستند و چه درصدی از بازار توسط رقبا گرفته‌شده است. یکی از موارد دیگری که باید به آن اهمیت داده شود شرایط اقتصادی جامعه هدف است تا بتوانید فروش بالقوه را درک کنید.

اهداف تبلیغاتی

با شناخت مخاطبین و بازار هدف، علاقه‌مندی و ترجیحات مشتری و شرایط فروش، موقعیت رقبا و درک نیاز محصول خود در بازار می‌تواند اهداف تبلیغاتی را مشخص کند. با استفاده از تحقیقات در بازار نقشه راه و استراتژی تبلیغاتی مشخص می‌گردد که توسط آن شرکت می‌تواند موفقیت تبلیغات را با ادامه استراتژی ارزیابی کند.

روش‌شناسی

روش تبلیغات برای جامعه هدف موردنظر بسیار مهم است. شرکت باید در مورد روش‌های تبلیغاتی که می‌تواند مورداستفاده قرار دهد تصمیم بگیرد. محتوای تبلیغات، خصوصیات مهم از شرکت و محصولات که باید موردتوجه قرار بگیرد، رسانه تبلیغاتی موردنظر (تبلیغات مجلات، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و آنلاین) و موقعیت جغرافیایی تبلیغات (شهرهای موردنظر که بیلبوردها در آن قرار می‌گیرند، ایستگاه‌های تلویزیونی و یا برنامه‌هایی که تبلیغات در آن‌ها اجرا می‌شود). علاوه بر این باید بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر دارند را مشخص کنند تا بتوانند روشی که برای تبلیغات مناسب محصولات خود نیاز دارند را انتخاب کنند.

انواع روش‌های تبلیغات

روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که تجارت‌های مختلف با توجه به بازار هدف خود از آن استفاده می‌کنند. برخی از انواع روش‌های تبلیغات که وجود دارد را ادامه معرفی کنیم.

  • تبلیغات دیجیتالی
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات چریکی
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات موبایلی و تلفنی
  • تبلیغات پستی مستقیم
  • تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
  • بروشورها، برگ نامه ها و تبلیغات در نقطه‌ی فروش

روش تبلیغات برای فروش بیشتر در مناسبت‌های مهم سال

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی موفقیت در تبلیغات فصلی بازاریابی و همچنین روش تبلیغات برای فروش بیشتر در عید نوروز را بیان می‌کنیم.

مشخص کردن اهداف و برنامه‌ریزی جهت رسیدن به آن

اهدافی که برای تجارت خوددارید را مشخص کنید. بازدهی بالا، درآمد و فروش بیشتر، ارتباط با مشتریان، شناسایی مشتریان وفادار، ارتباط با شرکت‌های همکار و یا به دست آوردن جایگاه درست در میان رقبا ازجمله اهدافی است که شرکت‌ها برای خود مشخص می‌کنند.

با توجه به اهدافی که برای تجارت خود مشخص می‌کنید می‌توانید برای ایام مهم سال نیز برنامه‌ای از پیش در نظر بگیرید که در رشد و توسعه تجارت شما تأثیری مثبتی داشته باشد. اهداف مشخص به شما را در رشد ، یادگیری و پیشرفت کمک می‌کند. ایده‌های بازاریابی درست به کمک اهداف از پیش تعیین‌شده به فروش بیشتر در ایام تعطیلات و مناسبت‌های مهم سال مانند عید نوروز کمک خواهد کرد.

برنامه‌ریزی برای تقویم بازاریابی محتوا

در هرسال مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای تجارت شما مفید باشد. مناسبت‌هایی مانند عید نوروز، روز مادر، روز پدر، شروع مدارس، شب یلدا و دیگر مناسبت‌های سال که می‌توانید با تبلیغات و بازاریابی محصولات خود را به مشتریان عرضه کنید.

برای موفقیت در مناسبت‌های فصلی بهتر است از حداقل شش هفته تا دو ماه قبل از زمان مناسبت موردنظر در مورد محتوا و استراتژی که برنامه‌ریزی کنید. اگر در این زمینه آشنایی ندارید بهتر است از افرادی که درزمینهٔ تبلیغات فعالیت دارند کمک بگیرید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با تجربه موفق درزمینهٔ تبلیغات گرافیکی، ویدئویی و صوتی راهی مطمئن برای جذب مشتری برای تجارت شما ایجاد کند.

مناسبت‌های مهم سال

با مفهوم شروع کنید

با توجه به مناسبتی که برای آن برنامه‌ریزی تبلیغاتی دارید مشخص کنید چه محصولاتی برای تبلیغ در مناسبت‌های مهم سال است. چه چیزی برای مشتریان شما جذاب است و مشتری را به سمت محصولات شما ترغیب خواهد کرد؟ با انتخاب هدف درست و مفهوم خلاقانه در تبلیغات و ایجاد یک استراتژی کمک خواهد کرد تا محتوای تبلیغاتی درستی را به مشتریان ارائه دهید.

وبلاگ نویسی

برای جذب مشتری می‌توانید پست‌های آموزشی و مناسبتی را برای یک روز خاص ایجاد کنید تا بتواند باعث آگاهی بخشی بیشتر به مشتریان شود. پست‌هایی که در وبلاگ خود استفاده می‌کنید همیشه نباید در مورد فروش بیشتر باشد. باید پست‌هایی ایجاد کنید که مشتریان را درگیر کند و با آگاهی دادن به مشتری بتواند ترافیک وب‌سایت شما را بالا ببرد. به‌طور مثال اگر صاحب یک گل‌فروشی آنلاین هستید می‌توانید در مناسبت‌هایی مانند روز مادر و یا روز پدر با انتشار پستی در رابطه با گله‌ای کاشانه‌ای مناسب هدیه دادن آماده کنید و درباره چگونگی شکل‌گیری سنت گل دادن بنویسید.

تحقیق درباره کلیدواژه

کلمات کلیدی مناسب در جذب مشتری بسیار تأثیرگذار هستند. برای فروش بیشتر در تعطیلات و مناسبت‌های مهم سال باید از کلمات کلیدی مناسب همان مناسبت استفاده کنید. در این زمینه می‌توانید این کار را به گروه سئو شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای سئو محتوا و انتخاب کلمات کلیدی مناسب در مورد موضوع موردنظر بسپارید.

بازاریابی ایمیلی

همان‌طور که ذکر شد شما باید یک یا دو ماه قبل از زمان مشخص مناسبتی که در نظر دارید، کار تبلیغات ایمیل خود را شروع کنید. باید از قبل لیست از مخاطبان خود را آماده کنید و با استفاده از ارسال ایمیل برای تبلیغات پیشنهاد‌ها مرتبط با محصولاتی که در این مناسبت متقاضی دارد و یا پیشنهاد‌ها شخصی به مشتریانی که از قبل از شما خرید داشته‌اند و شما با سلیقه آن‌ها آشنا هستید، استفاده کنید.

البته این نکته را توجه داشته باشید که ایمیل‌های زیادی را ارسال نکنید، بلکه باید اطمینان داشته باشید که هر یک از تبلیغاتی که ارائه می‌دهید چیزی جذاب برای ارائه به مشتری دارند.می‌توانید محتوای وبلاگ خود در قالب یک خبرنامه ارسال کنید، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید یا ایده‌های برای هدیه دادن را به مشتری پیشنهاد دهید. مثلاً اگر شما یک شرکت درزمینهٔ خدمات نظافت و یا تعمیرات هستید می‌توانید در زمانی که به تعطیلات نوروز نزدیک می‌شوید با ارسال تبلیغات درزمینهٔ خدماتی که ارائه می‌دهید افراد را با خدمات خود آشنا کنید.

ایجاد کاتالوگ دیجیتالی

امروزه افراد بیشتر با فضای مجازی در ارتباط هستند و کمتر کسی به سراغ آگهی و تبلیغات و یا محتوای خبری چاپ‌شده می‌رود. به همین علت بهتر است تجارت شما نیز با تغییرات همسو شود و به سمت تبلیغات دیجیتال بروید. به همین منظور بهتر است برای معرفی محصولات خود از کاتالوگ دیجیتال استفاده کنید.

اگر این کاتالوگ را برای مناسبت خاصی در مناسبت‌های مهم سال ایجاد می‌کنید بهتر است طراحی آن همسو با مناسبت موردنظر باشد. استفاده از تصاویر جذاب و خیره کننده، عکس‌های خاص و طراحی باکیفیت راهی عالی برای نمایش همه محصولات است. یک محتوای جذاب برای معرفی نیز کمک شایانی به درک بهتر محصول خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی

استفاده از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی راهی عالی برای معرفی تجارت و برند شما در یک رویداد خاص است. امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست که ابزارهای شبکه‌های اجتماعی چگونه می‌توانند تبلیغات پربازده‌ای را برای برندها به ارمغان بیاورند. در ایران نیز از این قاعده مستثنا نیستیم. یکی از ابزارهایی که در ایران به‌وفور توسط افراد جامعه استفاده می‌شود اینستاگرام است. برای استفاده مناسب از این ابزارها بهتر است از قبل برنامه‌ریزی مناسبی برای روزهای دارای مناسبت داشته باشید.

بهتر است تقویم کاملاً برنامه‌ریزی‌شده از محتوای رسانه‌های اجتماعی داشته باشید تا پیش از روز رویدادهای مهم، پست‌های وبلاگ مرتبط با آن، تبلیغات و سایر مطالب مرتبط خود را برجسته و منتشر کنید. استفاده درست و بهینه از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی یک روش بازاریابی و تبلیغات تاکتیکی هستند. اگر شما اصول درست هشتگ گذاری را بدانید می‌توانید حجم مخاطب بیشتری را به سمت کار خود سوق دهید.

استفاده از محتوای روان و محاوره‌ای با مخاطب یکی از روش‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود و نتیجه خوبی نیز دارد. افراد باهم تعامل دارند و بهتر تبلیغات را قبول می‌کنند. استفاده از محتوای بصری مانند ویدئوها و عکس‌های جذاب تبلیغاتی برای جذب بهتر مشتری پیشنهاد می‌شود. همچنین ایجاد نظرسنجی راهی عالی برای ایجاد مشارکت با مخاطبان است که موجب می‌شود به سمت محصولات و خدمات خود سوق دهید. شما می‌توانید برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات خود از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.

بسته‌بندی سفارشی

بسته‌بندی‌های سفارشی و زیبا برای مشتری بسیار مهم است. یک بسته‌بندی زیبا می‌تواند نظر مشتری را جلب کند و برند شما در خاطر او ثبت شود. اگر برای محصول خود متناسب با مناسبتی که برای آن در حال تدارکات فروش هستید همخوانی داشته باشد، می‌تواند یک حس انحصار را به محصول شما بدهد.

مناسبت‌های مهم سال

به‌طور مثال می‌توانید در طرح بسته‌های ویژه نوروز از نمادهای مربوط به این ایام استفاده کنید. اگر برای شما مهم است تا با یک طراحی بسته‌بندی مناسب و چشمگیر نظر مشتری خود را جلب کنید می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای درزمینهٔ تبلیغات و طراحی گرافیکی شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.

مناسبت‌های مهم سال
جستجو در تبلیغات

تبلیغات متنی گزینه‌ای بسیار مناسب درکنار جستجوی ارگانیک و شبکه‌های اجتماعی برای ارائه خدمات و محصولات شما به مشتری است. تبلیغات آنلاین در مناسبت‌های مهم سال مانند عید نوروز می‌تواند به دیده شدن شما کمک کند. بنابراین افرادی که به دنبال محصولات مشابه شما در موتورهای جستجو، جستجویی را انجام می‌دهند می‌توانند به تبلیغات شما دست پیدا کنند.

آماده بودن وب‌سایت

بهتر است برای جذب بهتر مشتری در تبلیغات فصلی و یا رویدادها و مناسبت‌های مهم سعی کنید طراحی وب‌سایت خود را مطابق با همان مناسبت تغییر دهید. البته این به این منظور نیست که شما کل طراحی وب‌سایت خود را تغییر دهید. می‌توانید از تصاویر گرافیک، پویانمایی‌های زیبا و ویدئوهای جذاب در صفحه اصلی و یا یک بخش خاص وب‌سایت استفاده کنید تا بتواند یادآوری خوبی برای مناسبت باشد و مشتریان را به سمت محصولاتی که برای این مناسبت تدارک دیده‌اید سوق دهد.

برای مثال برای تبلیغات عید نوروز می‌توانید از تصویر سفره هفت‌سین استفاده کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد درزمینهٔ طراحی تبلیغات برای سایت‌ها با استفاده از افراد خبره می‌تواند طراحی مناسبی برای مناسبت‌های سال مانند عید نوروز را برای شما فراهم کند.

اضطرار در صفحه فرود

یکی از روش‌هایی که برای جذب بهتر مشتری استفاده می‌شود صفحه فرود است. ایجاد یک صفحه فرود و احساس اضطرار روشی خوبی در تبلیغات برای مناسبت‌های مهم سال است که می‌تواند نرخ تبدیل را بالا ببرد. از روش‌های مختلفی می‌توانید برای این کار استفاده کنید. حتماً پیش‌آمده است که در سایتی تایمر تخفیفات را دیده باشید. در این روش فروشندگان، محصولاتی را که در مناسبت‌های مختلف عرضه می‌کنند و در صفحات فرود تایمرهای معکوس را قرار می‌دهند تا به مشتریان بگویند دقیقاً چه مدت‌زمانی را برای استفاده از یک پیشنهاد شگفت‌انگیز فرصت دارند.

به‌طور مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که وب‌سایت فرادرس به مناسبت روز مهندس تخفیف ویژه‌ای را بر روی محصولات خود قرار داده است و برای نمایش آن از تایمر معکوس استفاده کرده است.

مناسبت‌های مهم سال
همچنین برخی در صفحات فرود خود پیشنهاد‌هایی مانند ارسال رایگان، تخفیف در خریدهای بعدی را قرار می‌دهند. این تکنیک می‌تواند با تبلیغات جذاب ترکیب شود و صفحات فرود فرصتی برای ارائه چشم‌اندازهای شرکت شما در مناسبت‌های مهم سال باشد و دلیل دیگری برای اینکه مشتریان بخواهند در حال حاضر از شما خریده داشته باشند.

جذب مشتریان گذشته

اگر درگذشته اطلاعات تماس افرادی که از شما خرید کرده‌اند را ثبت کرده‌اید، می‌توانید در مناسبت‌های مختلف از طریق راه‌های ارتباطی که مشتری داده است با او ارتباط بگیرید. به‌طور مثال از تبلیغات پیامکی، ایمیلی و شبکه‌های اجتماعی در مناسبت‌های مهم سال استفاده کنید. در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیلی می‌توانید با ارسال تصاویر و ویدئو محصولات مشتری را ترغیب کنید تا به سایت شما مراجعه کند. همچنین اگر اطلاعات محصولاتی که قبلاً خرید کرده است را دارید، می‌توانید پیشنهاد‌ها در رابطه با محصولات مشابه به او بدهید. می‌توانید با این ترفند در بین رقبای خود در جذب مشتری متمایز باشید.

استفاده از اعلان فشار

یکی دیگر از روش‌های جذب مشتری استفاده از اعلان‌های فشار است. می‌توانید تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه را به‌صورت اعلان در وب‌سایت برای مناسبت‌های مهم سال قرار دهید. البته باید این نکته را رعایت کنید که استفاده از اعلان و تبلیغات در سایت به‌اندازه کافی باشد که مشتریان با اطلاعات بیش از حد در وب‌سایت سردرگم نشوند. استفاده از اعلان و تبلیغات مناسب با محتوا و ظاهر مناسب می‌تواند گزینه‌ای برای جذب مشتریان باشد. یکی از زمینه‌های تخصصی شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد خدمات تبلیغات دیجیتال است که به مشتریان خود می‌دهد.

کاتالوگ تعاملی برای مناسبت‌های مهم سال

یک ایده دیگر برای تبلیغات استفاده از کاتالوگ تعاملی است. یک کاتالوگ تعاملی ایجاد کنید و هر تصویر محصول را به صفحه‌ای از محصول مربوطه پیوند دهید. با این روش کاربر در صورت پسندیدن و نیاز داشتن به محصول می‌تواند به صفحه موردنظر در وب‌سایت شما راه پیدا کند بدون اینکه برای پیدا کردن آن در وب‌سایت معطل شود. کاتالوگ تعاملی را می‌تواند در وب‌سایت و فهرست اصلی سایت و یا شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

استفاده از حمل و نقل رایگان

یکی از راه‌های که می‌توانید برای جذب مشتری در نظر بگیرید استفاده از پیشنهاد ارسال رایگان محصول است. اگر برای مناسبت خاصی در سال مانند عید نوروز در حال تدارک هستید، ارسال رایگان یک پیشنهاد عالی برای مشتریان محسوب می‌شود. می‌توانید در تبلیغ خود این نکته را برجسته کنید تا مشتریان ترغیب شوند تا از محصولات شما دیدن کنند.

امروزه تبلیغات کالا و خدمات در بازار رقابت بسیار مهم است. سعی کردیم بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری برای مناسبت‌های مهم سال را به شما معرفی کنیم. بهتر است برای موفقیت در زمینه تبلیغات مناسبت‌های مهم سال، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرد. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با در اختیار داشتن گروه متخصص و مجرب درزمینهٔ تبلیغات دیجیتال می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکار شما کمک شایانی کند.