منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 8 دقیقه

یکی از روش های مهم و تاثیرگذار بر رشد و توسعه اقتصادی بدون تردید سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها می باشد و در دنیای امروزی با توجه به توسعه تکنولوژی و تغییر روند کسب و کارها ، سرمایه گذاری به عنوان یکی از کلیدی ترین عوامل توسعه اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است. […]

یکی از روش های مهم و تاثیرگذار بر رشد و توسعه اقتصادی بدون تردید سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها می باشد و در دنیای امروزی با توجه به توسعه تکنولوژی و تغییر روند کسب و کارها ، سرمایه گذاری به عنوان یکی از کلیدی ترین عوامل توسعه اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

در جامعه ما بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری بیشتر ترجیح می دهند بر روی دلار و طلا سرمایه گذاری کنند تا در بلند مدت و در شرایط آشفتگی بازار موفق عمل نمایند ولی در واقع اگر قیمت طلا و دلار دو برابر شود پول شما هم دو برابر شده در واقع شما ضرر نکرده اید ولی به دارایی شما هم چیزی افزوده نشده است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها به صورت مشاوره حضوری و تلفنی جذب سرمایه‌گذار می تواند شما را در این مسیر همراهی کند.

 

سرمایه گذاری چیست ؟

سرمایه گذاری ها به امید سود در آینده انجام می گیرند، که همواره با ریسک نسبی همراه است. سرمایه گذاری در علم اقتصاد به معنی اختصاص دادن بخشی از منابع مالی به یک یا چندین دارایی مختلف، با هدف افزایش ارزش دارایی در آینده است.

همه افراد به دنبال سرمایه گذاری امن هستند که دارایی ها رشد فزاینده داشته باشد، شما می توانید برای سرمایه گذاری،سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها ، سرمایه گذاری بر روی خرید و فروش مسکن و زمین، سهام شرکت ها، اوراق درآمد ثابت، طلا و ارز های خارجی، ارزهای دیجیتال و … انتخاب کنید ولی برای اینکه بتوانید سرمایه گذاری امنی داشته باشید، کارشناسان و مشاوران با تجربه مجموعه ایکاد در کنار شما هستند تا بازار مالی مناسب با بودجه مالی و توانمندی شما را تحلیل و آنالیز کرده و بهترین را به شما پیشنهاد دهند.

 

سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها

 

مدل های سرمایه گذاری :

سرمایه گذاری راهیست برای داشتن آینده ای شادتر. در زیر به بررسی مدل های سرمایه گذاری می پردازیم:

 

  • مدل سرمایه گذاری مالکیت :

یکی از سرمایه گذاری های پر خطر و پرسود که امروزه اکثر افراد آن را دسترس می بینند سرمایه گذاری مالکیت می باشد. سرمایه گذاری مالیکت شامل موارد زیر است :

 

  • سرمایه گذاری بر روی سهام :

سهام نشان دهنده مالکیت شما از سهمی در یک شرکت، کارخانه و … است. در بیان روشنتر همه اوراق بهادار سرمایه گذاری مالکیتی هستند. اگر شما در یک رکت سهام دار باشید در زمانی که این شرکت سودی به دست آورد زمانی که تقاضای سهام داران برای سود اتفاق افتاد یا نیاز به فروش سهام بود سود کل سهم افزایش پیدا می کند.

 

  •  سرمایه گذاری در بازار بورس:

یکی از متداولترین سرمایه گذاری ها در بازار سرمایه گذاری و خرید سهام؛ بازار بورس می باشد. یکی از دلایل مهم روی آوردن افراد به این نوع سرمایه گذاری عدم نیاز به سرمایه کلان و شروع راحت در این بازار می باشد. اگر بتوان به شناخت درست از بازار دست پیدا کرد، سود زیادی به دست خواهید آورد.

 

  • سرمایه گذاری بر روی کالاهای گرانقیمت:

سرمایه گذاری بر روی کالاهای لوکس از جمله تابلوهای گرانبها، نقره، عتیقه و … و خرید کالاهای با ارزش مانند طلا ف سکه و جواهرات جزو سرمایه گذاری های مالکیتی قرار می گیرند که واقعا نسبت به بقیه موارد با توجه با توجه به دردسرهای نگهداری و نوسانات زیاد در بازار احتمال کم شدن از سود نهایی وجود دارد.

 

  • سرمایه گذاری بر روی زمین و مسکن :

یکی از بازارهای پر رقابت و چالش بر انگیز که در کشور ما هم به آن اهمیت زیادی داده می شود، بازار مسکن می باشد، و می توان گفت برای کسانی که اهل ریسک پذیری پائین و بلند مدت هستند جزو امن ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود.

 

  • سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها:

سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها به دو روش مستقیم و غیر مستقیم صورت می گیرد:

 

  •  سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها به صورت مستقیم :

که در آن سرمایه گذار به صورت مستقیم به عنوان کارآفرین در کسب و کاری سرمایه گذاری می نمائید. در این روش سرمایه گذاری بدون هیچ واسطه ای می باشدکه سرمایه گذار باید دانش و اطلاعات کافی و به روز در مورد شیوه سرمایه گذاری خود داشته باشد. در صورتی که زمان کافی و دانش لازم در این زمینه را دارید  بهترین و منطقی ترین راه سرمایه گذاری،  سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها به صورت مستقیم می باشد.

 

  •  سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها به صورت غیر مستقیم :

اگر تجربه لازم و کافی در زمینه سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها به صورت مستقیم را ندارید می توانید از مدل سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها به صورت غیر مستقیم استفاده نمائید.

در روش سرمایه گذاری غیر مستقیم شما سرمایه خود را در اختیار یک فرد یا سازمان سرمایه گذار قرار می دهید که در این زمینه تجارب و اطلاعات کافی را داشته باشند. و با توجه به توافقات صورت گرفته بین طرفین شما سود سرمایه گذاری خود را دریافت می کنید.

مشاوران سرمایه گذاری شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد می توانند بهترین بازار را برای سرمایه گذاری به شما معرفی کنند.

 

  • سرمایه گذاری به صورت اعتباردهی :

سرمایه گذاری اعتباردهی نسبت به سرمایه گذاری مالکیتی خطر کم تری دارد.

سرمایه گذاری اعتباری مانند سپرده بانکی، اوراق قرضه ای که برای یک شرکت صادر می شود، در صورتی که سهام آن شرکت صعود یا سقوط کرد و ورشکسته شد در هر صورت کسی که سرمایه گذاری خود را در اوراق قرضه نموده است پول خود را دریافت می نمائید.

 

  • سرمایه گذاری به صورت نقدی :

در این سرمایه گذاری، سرمایه به مانند پول نقد می ماند، یعنی به راحتی می توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

همه سرمایه گذاری هایی که در بالا به آن ها اشاره شد هر کدام چالش ها و ریسک های خود را دارد ولی صندوق سرمایه گذاری امن ترین سرمایه گذاری می باشد که مانند حساب خودتان می توانید چک بنویسید و آن را نقد کنید.

 

شما به عنوان سرمایه گذار :

زمانی‌که شما به عنوان سرمایه گذار می‌خواهید بر روی کسب کاری سرمایه گذاری کنید،سوالات زیادی ذهنتان را درگیر خواهد کرد مثلا :

  1. چه زمانی برای سرمایه گذاری مناسب است؟
  2. بهترین روش سرمایه گذاری چیست؟
  3. چه چیزی برای سرمایه گذاری بخرم ؟ در چه بخشی از صنعت سرمایه گذاری کنم ؟
  4. کدام سرمایه گذاری بازه مالی و امنیت بیشتری دارد ؟

احتمال این است که شما با یک سرمایه گذاری اشتباه نه تنها هیچ سودی از آن سرمایه گذاری به دست نیاورید ارزش اولیه سرمایه شما هم از بین برود.

سرمایه گذاری باید از نظر استراتژیک و مالی منطقی باشد، بنابراین برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف نیاز به آشنایی با قواعد و ویژگی های سرمایه گذاری دارد. مشاوران سرمایه گذاری شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری می توانند همراه شما باشند.

 

نکات مهم در سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها :

شما باید برای یک سرمایه گذاری موفق موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • تصمیم در مورد کوتاه یا بلند مدت بودن سرمایه گذاری
  • انتظارات سرمایه گذاری خود را مشخص کنید.
  • شناخت بازار هدف
  • میزان پول در دسترس و مناسب با توجه به بازار هدف
  • نقد شوندگی لازم (سرعت فرختن و تبدیل یک دارایی و سهام به قیمت واقعی در بازار)
  • بازدهی سود مورد انتظار(داشتن ایده ای نسبت به میزان ریسک در مقابل سود احتمالی برای سرمایه گذار است.)
  • درجه ریسک پذیری سرمایه گذاری
  • چشم انداز سرمایه گذاری
  • از مشاوران سرمایه گذاری با تجربه استفاده کنید.

 

سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا :

برای انتخاب بهترین راه سرمایه گذاری داشتن یه مشاوره سرمایه گذاری لازم و بسیار مهم است. سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نو پا در 3 مرحله صورت می گیرد :

در مرحله اول که کسب و کار به صورت خودگردان است و مجری طرح تمام هزینه ها را شخصا متقبل می شود تا بتواند کسب و کار را ثبت نماید و به مرحله اجرا برساند.

مرحله دوم جذب سرمایه گذار برای ارزش گذاری کسب و کار است که سرمایه گذار با خرید بخشی از سهام شرکت که برای موارد زیر هزینه می شوند:

که در این مرحله:

  1. تحقیق و توسعه بازار
  2. بازاریابی و جذب مشتری
  3. ایجاد محصول
  4. شناسایی بازار هدف
  5. بوم کسب و کار
  6. استخدام کارکنان در زمینه کسب و کار
  7. پرداخت دستمزد کارکنان

 

مرحله سوم (سرمایه گذاری تخصصی سرمایه گذاران) :

در این مرحله سرمایه گذاری در چارچوب یکسری قوانین و قراردادهای در جهت تامین امکانات مدیریتی و مشاوره ای صورت می گیرد :

و … .

برای اینکه بدانید کدام نوع سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها برای شما مفید خواهد بود مشاوران سرمایه گذاری شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد می توانند در زمینه همراه شما باشند.

 

شما به عنوان شرکت نوپا و استارتاپ :

اگر به عنوان شرکت نوپا یا کسب و کاری جدید و استارتاپ هستید که نیاز به سرمایه گذار دارید باید یکسری نکات را رعایت نمائید :

زمانی که شما طرح کسب و کار خود را برای ارائه به سرمایه گذار آماده می کنید باید بدانید که یک سرمایه گذار تمرکز اصلی خود را بر روی داده های کلیدی کسب و کار از جمله:

پیش بینی مالی، احتمال بازده مالی قرار می دهد بنابراین برای ارائه گزارش به سرمایه گذار بهتر است که گزارش خلاصه و جامع در حد دو صفحه همراه با گرافیک و داده های آماری و تمرکز بر روی ارزش کسب و کار تا فروش محصولات باشد.

نکات زیر باعث جذب سرمایه گذار شوند:

  • معرفی ارزش پیشنهادی کسب و کار شما و تاثیر آن بر روی بازار
  • ارائه ماتریس سهم بازار و شد کسب و کار خودتان با استفاده از ماتریس BCG یا همان ماتریس گروه مشاوران بوستون
  • عنوان مزیت رقابتی و نوآوری و خلاقیت در کسب و کار برای جب سرمایه گذار
  • ترسیم بوم مدل کسب و کار برای جذب سرمایه گذار
  • معرفی مهارت ها و تیم تخصصی که مجری انجام ایده کسب و کار هستند.
  • مطرح کردن انتظارات سرمایه گذاری و تعیین استراتژی های کسب و کار
  • مشخص کردن روند بازگشت سرمایه و حداکثر سود سرمایه گذاری

شما باید بتوانید با ارائه طرحی درست به سرمایه گذار نشان دهید که ایده شما ارزش سرمایه گذاری دارد.

شما برای جذب سرمایه گذار برای استارتاپ،  ایده و کسب و کار خود می توانید از مشاوران سرمایه گذاری شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک نمایند.

 

نکات حقوقی قراردادهای سرمایه گذاری در کسب و کارها:

اخیرا به دلیل اینکه یکی از پر کاربردترین قراردادها، قراردادهای سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نوپا می باشد مسئله بسیار است که نکات حقوقی در اینگونه قراردادها مورد توجه قرار گیرد:

نکات قابل توجه در قراردادهای سرمایه گذاری به شرح زیر است :

  • اولویت ها در یک قرارداد سرمایه گذاری باید مشخص باشد.
  • مشخص کزدن اینکه از چه روش و  مدل هایی در کسب و کارهای نوپا و استارتاپ استفاده می شود.
  • بررسی چهارچوب و شرایط لازم کسب و کار برای سرمایه گذاری و قید در قرارداد سرمایه گذاری
  • ارکان و بندهای یک قرارداد سرمایه گذاری شامل چه مواردی می شود.

در حوزه سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا و استارتاپ آگاهی در مورد موضوعات حقوقی می تواند راهنمای بسیار مطمئنی برای ادامه روند مسیر کسب و کار باشد که باعث امنیت، اعتبار و سود دهی و رضایتمندی در پی خواهد داشت.

 

در قراردادهای سرمایه گذاری شروط حقوقی شامل چه مواردی می باشد؟

  • عدم رقیق شدن سهام (به معنای کاهش ارزش و یا درصد مالکیت سهام‌های سهام‌داران یک شرکت است).
  • رعایت نکات مالیاتی و سرمایه گذاری کسب و کار
  • رعایت حقوق مادی ومعنوی در سرمایه گذاری
  • مشخص کردن موضوع سرمایه گذاری
  • منتصب کردن و انتخاب داور مورد اعتماد دارای شرایط لازم

بستن یه قرار داد در صورت بروز هر گونه مشکلی شما را از تنش های احتمالی در امان نگه می دارد چرا که ضوابط کاری شما به صورت مکتوب قید شده است.

مهم نیست شما یبا چه کسانی کارز می کنید و چقدر به آن ها اعتماد دارید، نوشتن قرارداد به صورت کتبی برای هر کسب و کاری ضروری می باشد.

قراردادها یکسری توافقنام بین شما و شرکای کاری می باشد که سندی جداناپذیر از همکاری شما با طرف های دیگر می باشد که باعث جلوگیری از هر گونه بحث بر سر بندهای قرارداد خواهد شد.

داشتن یک قرارداد درست و دقیق بین شما و همکارانتان باعث می شود در صورت بروز مشکلاتی به دور از حاشیه و کشمش به رفع مشکل پرداخته و در جهت رشد کسب و کار خود برآئید.

مشاوران سرمایه گذاری شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد می توانند شما را در زمینه مسائل حقوقی و قراردادهای سرمایه گذاری همراهی نمایند.

 

خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه مشاوره سرمایه گذاری :

امروزه زندگی در چنین شرایط اقتصادی حتما نیاز به سرمایه گذاری دارد، سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مالی نیاز به دانش و آگاهی لازم دارد در غیر اینصورت با ریسک بالایی همراه خواهد بود.

بهترین روش برای کاهش ریسک و انتخاب مناسب سرمایه گذاری استفاده از مشاوره سرمایه گذاری می باشد تا مسیر روشنی در پیش روی شما قرار دهد.

مشاورین حوزه سرمایه گذاری شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با در نظر گرفتن :

  • چگونگی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه
  • ارزیابی وضعیت آینده بازارهای مالی
  • تحلیل وضعیت بازار هدف (تجزیه و تحلیل تاثیر اتفاقات مختلف بر بازارها)
  • سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی

تحلیل وضعیت بازار، طلا و سکه خدمات سرمایه گذاری زیر را به مشتریان خود ارائه می دهند:

  • مشاوره در زمینه تامین و سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها
  • مشاوره سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعت
  • مشاوره سرمایه گذاری بر روی بازار مسکن و زمین
  • مشاوره سرمایه گذاری بر روی بازار طلا و سکه
  • مشاوره سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال به صورت اختصاصی
  • مشاوره سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سرمایه

شما می توانید برای ارتباط با مشاوران حوزه سرمایه گذاری ایکاد از طریق صفحه شبکه اجتماعی ،مشاوره تلفنی یا از طریق صفحه تماس با ما و فرم مشاوره در وب سایت با ما در ارتباط باشید.