منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

یکی از راه‌های نفوذ به ذهن و دید مردم گوشی‌های همراه است. به دلیل افزایش میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند لازم است، صاحبان برند یا خدمات شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام را درصدر تبلیغات خود قرار دهند. هدف این مقاله بیان، طراحی تبلیغات در اینستاگرام، روش‌های تبلیغات در اینستاگرام و نحوه تبلیغات در اینستاگرام است پس تا پایان همراه ایکاد باشید.

باتوجه به اینکه دوره کنونی، دوره اینترنت و فضای مجازی است. لازم است که صاحبین مشاغل به دنبال روش های جدید برای تبلیغات خدمات یا محصولات خود باشند. یکی از راه های نفوذ به ذهن و دید مردم گوشی های همراه است. به دلیل افزایش میزان استفاده از گوشی های هوشمند لازم است، صاحبین برند یا خدمات شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام را درصدر تبلیغات خود قرار دهند. هدف این مقاله بیان، طراحی تبلیغات در اینستاگرام، روش های تبلیغات اینستاگرام و نحوه تبلیغات اینستاگرام است پس تا پایان همراه ایکاد باشید.

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام:

همانگونه که در بالا اشاره کردیم اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ در کنار فیس بوک است. اگر شما به دنبال یک تبلیغات هوشمندانه در شبکه های اجتماعی هستید، حتما باید توجه خاصی به تبلیغات اینستاگرام داشته باشید. پس لازم است ابتدا یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام از ابتدا تا انتها برای خود بنویسید تا بتوانید درآمد خود را افزایش دهید. گام های تدوین استراتژی بازاریابی به شرح زیر است:

قدم اول: استراتژی محتوا تعیین کنید.

از آنجایی که محتوا پایه اصلی استراتژی بازاریابی اینستاگرام است. لازم است محتوایی بنویسید که با بازار هدف شما بسیار مرتبط باشد تا موفق شوید. پس اول محتوای خود را تعیین کرده و از عکس های مرتبط با آن بازاریابی بزرگ خود را آغاز کنید. برای تولید محتوا در اینستاگرام چندطبقه وجود دارد:

  • محتوای محصول مدار:

    از متداول ترین روش ها برای استراتژی و تبلیغات اینستاگرام، استراتژی محصول محور است. محصول محور به نوعی به جلب توجه با محصول اشاره دارد. بدین معنا که بیشتر عکس ها و ویدئوهای پست شده فقط جهت معرفی و فروش محصول است.

  • محتوای فرهنگ مدار:

    گاهی وقت ها نام محصول نه برای مخاطبان آشنا است نه ویژگی خاصی را شامل می شود. در این قسمت باید ابتدا نسبت به برند سازی و مطرح کردن قدم برداشت. پس بجای اینکه ابتدا تمرکز را بر فروش بگذارید لازم است که برندسازی انجام دهید.

  • ترکیبی:

    ترکیب، به میزان تعادل استفاده در هردو محتوا اشاره دارد. اگر این کار را به درستی انجام دهید می توانید پیشرفت مستمر و منعطفی در پیج داشته باشید.

قدم دوم: برنامه ریزی بازاریابی محتوا

زمانی که استراتژی محتوا مشخص شد نوبت به برنامه ریزی می رسد. جالب است بدانید که پست های اینستاگرامی دیگر براساس زمان برای مخاطب به نمایش در نمی آیند. بلکه باتوجه به علاقمندی و میزان تعامل آن ها با پیج مرتب می شوند. به صور مستمر و مداوم باید ارسال پست داشته باشید تا بتوانید امکان دیده شدن خود را فراهم آورید. تعداد پست ها به برنامه ریزی شما بستگی دارد. برنامه ریزی یعنی اینکه هرروز درچه ساعتی پست بگذارید و این ساعت را حتما رعایت کنید.

قدم سوم: ایجاد و ویرایش رسانه

اینستاگرام یک پلتفرم بزرگ رسانه اجتماعی است، پس مخاطبان به سمت رسانه ای کشیده می شوند که آن ها را جذب کند. تصاویر و ویدئوهای خلاقانه و تبلیغات ایمنستاگرام تاثیر شگرفی در معرفی محصول دارد. یکی از شرایط مهم تصاویر و ویدئوهای انتخابی، خلاقانه بودن آن ها است.

بهترین روش تولید محتوا رسانه ای در اینستاگرام:

  • کیفیت:

    حتما لازم نیست که برای ایجاد عکس در اینستاگرام دوربین های چند میلیونی داشته باشید. فقط کافی است برروی عکس ها متمرکز شده و نورخوبی ایجاد کنید. این دو در کنارهم عکس های باکیفیت ایجاد می کند.

  • ویرایش:

    عکس های گرفته شده را می توانید توسط نرم افزارهای ویرایش عکس فیلتر کنید. توصیه می کنم برای پیج یک تم در نظر گرفته و عکس های مورد استفاده را از یک مجموعه فیلتر، فیلتر نمایید.

  • کپشن:

    شما باید بتوانید با نوشته ها، بازدید کنندگان را به عمل خرید تشویق نمایید. نوشته هایی که گیرایی دارند می توانند دنبال کنندگان زیادی را به پیج بکشاند.

  • هشتگ ها:

    هشتگ ها، شما را به سمت بازارهای هدف می برند. پس با استفاده از هشتگ های مرتبط و متغیر خود را در همه قسمت های بازار هدف خود ببرید.

قدم چهارم: تولید محتوای بیشتر با استوری.

یکی از بزرگ ترین و اولین بروزرسانی اینستاگرام و تبلیغات اینستاگرام، ایجاد استوری ها بود. همیشه اینستاگرام توانسته با بروز رسانی، قدم های بزرگی بردارد. استوری اینستاگرام یک موقعیت عالی برای نفوذ در بازار هدف، به شکل عادی تر و صمیمیانه تر را فراهم آورده است. استفاده از استوری ها باعث می شود که شما همواره در بالای صفحات مخاطبین حضور داشته باشید.

قدم پنج: بهینه سازی درآمد.

یکی از نگرانی های اکثر صاحبان مشاغل این است که آیا می توانند از طریق شبکه اجتماعی به نتیجه کسب و کار در محیط واقعی برسند. یکی از راه های به حرکت انداختن بازدیدکنندگان دادن پیشنهاد تخفیف و کوپن ها به صورت تبلیغات اینستاگرام هستند. یک پست با ارائه کد تخفیف و یک CTA بازدیدکنندگان را تشویق به خرید با سرعت می کند. CTA Call To Action)) به راه های اقدامی اشاره دارد یعنی اگر یک لینک فروشگاهی و خرید در پایین کپشن داشته باشید آن ها را تشویق کنید وارد لینک ها بشوند.

قدم ششم: برگزاری مسابقات:

راه های مختلفی برای جذب دنبال کنندگان وجود دارد. ولی یکی از راه های عالی افزایش دنبال کنندگان برگزاری مسابقه است. با برگزاری مسابقات به پیج خود هیجان و به دنبال کنندگان انگیزه مشارکت می دهید. برای اجرا کردن مسابقات ایده ها و روش های خلاقانه زیادی وجود دارد که ما در اینجا به دو مورد از آن اشاره می کنیم:

  • از معروف ترین نوع مسابقات می توان از Comment-to-enter نام برد.

    در این نوع مسابقه از دنبال کنندگان بخواهید پست ها را لایک کنند و کامنت حاوی تگ یا منشن دوستان خود را بگذارند. نتیجه این نوع مسابقات منجر به افزایش دنبال کنندگان و معرفی محصولات بصورت گسترده می شود.

  • دومین روش متداول برگزاری مسابقه عکس است.

    از شرکت کنندگان بخواهید با ارسال یک عکس ارسالی از محصولات، یک موضوع ویژه و هشتگ خارق العاده برای آن اختصاص دهند. این روش به نظر ساده می توان به شدت بر دیده شدن محصول تاثیر بگذارد.

تبلیغات اینستاگرام

قدم هفتم: تبلیغات اینستاگرام.

تبلیغات اینستاگرام از مهم ترین قدم های حضور در اینستاگرام است. هدف ما از این مقاله رسیدن به این قدم و انجام بهترین عملکرد در این مرحله است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی از بهترین راه های تضمین کننده رسیدن به اهداف با تلاش های بازاریابی اینستاگرامی است. اگر چه ممکن است بترسید که نسبت به هزینه ای که برای تبلیغات اینستاگرام می دهید درآمدی کسب نکنید ولی این را بدانید که بهترین راه رسیدن به بازارهدف همین تبلیغات است.

  • تعیین اهداف:

    برزگترین نقطه عطف برای افزایش میزان فروش در اینستاگرام تعیین هدف است. شما قبل از اقدام به تبلیغ لازم است بدانید که مخاطب خود را درست انتخاب کرده اید یا خیر. و می خواهید در آینده به چه چیزی برسید. معمولا اهداف تبلیغات اینستاگرام به دسته تقسیم می شوند:

    • آگاهی:

      گاهی اوقات هدف شما از تبلیغات اینستاگرام این است که بازدیدکنندگان فقط با برند آشنا شوند و آن را بخاطر بسپارند. اگر هدف شما این است که با تبلیغ خود را در معرض دید قرار دهید باید به دنبال ایجاد آگاهی باشید.

    • توجه:

      بعضی اوقات یک اقدام خاصی وجود دارد که می خواهید دنبال کنندگان را تشویق به انجام آن کار بکنید، اما بازهم فروش مستقیم ندارید. برای جلب توجه کردن در مخاطبان می توانید از تبلیغات ویدئویی کمک بگیرید و بانشان دادن محصولات، بازدیدکنندگان را به گذاشتن نظر تشویق نمایید.

    • تبدیل:

      سر انجام، چه زمانی می توانید اهداف تبدیل را انتخاب کنید؟ زمانی که می خواهید پیج خود را به یک فروشگاه  و بازدید کننده را به خریدار تبدیل کنید.

  • انتخاب CTA مناسب:

    انتخاب کال تو اکشن مناسب براساس اهداف کسب و کار یک نیروی مازاد برای سریع تر رسیدن به اهدافتان است. کال تو اکشن می تواند تشویق روی لینک خرید یا تشویق به پیوستن کانال ها فروشگاهی شما باشد. همان لینک وب سایت فروشگاهی را هم که پایین کپشن قرار می دهید به نوعی کال تو اکشن برای وارد کردن مخاطب به وب سایت است. اگر به زبان صمیمانه تر بخواهیم بگوییم کال تو اکشن یعنی خواننده را به کاری مجبور و تشویق کنیم.

  • صفحه فرود:

    اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید و می خواهید پایین محصول معرفی شده آن ها را به وب سایت خود منتقل کنید. باید شرایطی را فراهم آورید که بطور مثال آن ها را به همان صفحه محصول معرفی شده ارجاع دهید. تا خرید انجام شود در غیر اینصورت آن ها محیط وب سایت را ترک می کنند.

مزایای تبلیغات اینستاگرام:

حال سوالی که پیش می آید اصلا چرا اینستاگرام را برای تبلیغات انتخاب نماییم. جواب آن بسیار راحت است زیرا اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربرد فعال دارد و یک پلتفرم بسیار پیشرفته در رسانه های اجتماعی است. به زبان ساده تر، این شبکه اجتماعی به یک جامعه آنلاین عظیم و متنوع با پتانسیل های بازاریابی نامحدود تبدیل شده است. البته از نظر کاربران فعال در سطح جهانی فیس بوک کاربران فعال تری دارد. اما در کشور ما، ایران میزان محبوبیت اینستاگرام از فیس بوک هم بیشتر است.

طبق آمارهای شرکت های تحقیقاتی، اینستاگرام پادشاه رسانه های اجتماعی با میزان تعامل 21.4% است. با این مقدمه، حال به سراغ مزایای تبلیغات اینستاگرام می رویم:

  • اگر شما در فیس بوک صفحات فروشگاهی دارید می توانید به اینستاگرام متصل کنید. و مخاطبان هدف صفحه فیس بوکی خود را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.
  • از نظر هزینه تبلیغات اینستاگرام بسیار موثرتر و کم هزینه تر از سایر کانال های بازاریابی آنلاین است.
  • اینستاگرام، موفقیت کمپین های تبلیغاتی را بر اساس لایک ها و کامنت ها اندازه گیری می کند نه تعداد دنبال کنندگان.

روش های تبلیغات اینستاگرام:

اصولا دو روش برای تبلیغات اینستاگرام وجود دارد: یکی روش رایگان و دیگری تبلیغات پولی.

  • تبلیغات رایگان اینستاگرام:

    الان من با قاطعیت می توانم بگویم اکثر افرادی که این مقالع را مطالعه می کنند، در حال حاضر حساب اینستاگرامی دارند. اگر اکنون یک پیج شخصی دارید باید برای پیج کاری و بیزینسی خود پیج جدیدی ایجاد نمایید. اگر پیج فروشی دارید می توانید دنبال کنندگان خود را بیابید. و با قرار دادن تصاویر و ویدئوهای مربوطه نسبت به ساخت برند و جذب مشتری بپردازید. توجه داشته باشید که تصاویر انتخابی باید هدفمند، جذاب و در عین حال با کیفیت باشند.

  • تبلیغات غیر رایگان اینستاگرام:

    برای تبلیغات غیر رایگان در اینستاگرام لازم است که یک اکانت فیس بوکی داشته باشید. اگرچه این روش بسیار سودآورتر از روش رایگان است، اما نیاز به هزینه بالایی دارد. متاسفانه ساکنین ایران نمی توانند از قابلیت تبلیغات اینستاگرام به صورت غیر رایگان بهره ای ببرند.

چند روش تبلیغ کاربردی در اینستاگرام:

سه نوع تبلیغات اینستاگرام وجود دارد. شما می توانید زمان شروع به کار، یکی را انتخاب و یا با ایجاد تم های متنوع ترکیبی از آن ها را بکار ببرید:

  • تبلیغات عکس اینستاگرام:

    شما می توانید از طریق تصاویر داستانی درست کرده و برای دنبال کنندگان درگیری بصری ایجاد کنید. برای آغاز ابتدا لازم است نام تجاری برند خود را به مخاطبان معرفی یا فقط مشتریان محلی منطقه خود را مورد هدف قرار دهید. تبلیغات عکس برای ایجاد آگاهی و تعامل با برند بسیار مناسب است.

  • تبلیغات ویدئویی در اینستاگرام:

    طبق الگوریتم جدید گوگل می توانید جهت تبلیغات اینستاگرام تبلیغات ویدئویی بسازید که زمان آن حتی بالاتر از 10 دقیقه باشد. ولی آنچه که توجه حداکثری و پاسخ مورد انتظار مشتریان بالقوه را می دهد فیلم های کوتاه است. تبلیغات ویدئویی یک رسانه خارق العاده برای آنهایی است که تمایل به ماندگاری بالاتری دارند. این نوع ازتبلیغات بیشتر برای سازمان هایی که می خواهند آگاهی را بالاتر ببرند ایده آل به حساب می آید.

    اما، به نظر ما  تاثیر یک تصویر چشم نواز با متن کم همراه با فیلم بر تشویق کاربران بسیار بیشتر از بکاربردن تکی آن هاست.

  • تبلیغات اسلایدی در اینستاگرام:

    این نوع از تبلیغات باعث می شود تا کاربران اینستاگرام برای دیدن تصاویر بیشتر به صفحات بعدی مراجعه کنند. به تبلیغات اسلایدی تبلیغات پیمایشی هم گفته ی شود زیرا می توان بین 2 الی 10 عکس در هر پستی قرار دارد و مشوق بازدیدکنندگان برای رفتن به سراغ عکس های بعدی است.

    • تبلیغات در استوری اینستاگرام: استوری شکل صمیمی تر پست ها است. شما می توانید برای اعلام پست های تخفیف دار از استوری استفاده نمایید. البته کاربرد استوری ها بیشتر برای اعلام کدهای تخفیف و کوپن ها است. استوری به نوعی مکمل پست به حساب می آید و در کنارهم عملکرد خوبی دارند.
    • اجرای کمپپن های تبلیغاتی: اگر چه کمپین ها معمولا ایستا هستند اما می توانند تصویر درستی از برند در اختیار بازدیدکنندگان قرار بدهند. کمپین تبلیغاتی یعنی در یک بازه زمانی تبلیغات وسیعی را آغاز کنید. هدف از ایجاد این کمپین ها معرفی محصول بصورت وسیع و یهویی است تا ذهن مخاطب درگیر برند شود.

تبلیغات در اینستاگرام

نکات طلایی برای تبلیغات موفق در اینستاگرام:

یادگیری روش های تبلیغات اینستاگرام، این دوره به یک اصل اساسی برای رشد هرکسب و کاری تبدیل شده است. در این قسمت می خواهیم علاوه بر به مطالبی که تاکنون گفته شد یک سری نکات طلایی هم جهت بهبود روند تبلیغات بیان کنیم.

  • بکارگیری صحیح تبلیغات کاربردی.

    اگر شما صاحب یک پیج فروشگاهی تازه وارد به اینستاگرام هستید. لازم است با تبلیغات اینستاگرام موفق مرتبط با شغل خود آشنایی پیدا کنید. اگرچه بیشترین نوع تبلیغات کاربردی در اینستاگرام توسط عکس هاست. اما می توانید با بررسی پیج های رقیب با نحوه صحیح تبلیغ مرتبط با کسب و کار خود آشنا شوید.

  • شناخت پرسونای مخاطب:

    هیچ چیزی به اندازه در دید قرار گرفتن مشتریان بالقوه نمی تواند در فروش تاثیر بگذارد. اگر شما به دنبال برند شدن هستید باید در انتخاب مخاطبان خود موفق عمل کنید. انتخاب صحیح مخاطبان امری زمان بر است پس برای رسیدن به خواسته خود عجول عمل نکنید. بهتر است برای رسیدن به مخاطبان هدف ابتدا آن ها را از نظر سن، جنسیت، میزان تحصیلات و مناطق جغرافیایی بررسی کنید تا بتوانید مطابق با شرایط آن ها خود را معرفی کنید.

  • از اینفلوئنسرها و بلاگر ها برای تبلیغات استفاده کنید.

    در ابتدا لازم است تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر را برای شما توضیح دهم. اینفلوئنسر به افرادی گفته می شود که در ابتدا و از قبل ورود به اینستاگرام مشهور بوده اند ولی بلاگر ها افرادی هستند که به واسطه اینستاگرام به شهرت رسیده اند. مشارکت با افراد تاثیرگذار به شدت می تواند بر افزایش فروش تاثیر بگذارد. کار با افراد موثری که مشتریان هدف از دنبال کنندگان آن ها است به سرعت می تواند منجر به افزایش اعتبار برند شما بشود.

  • از المپیک هشتگ ها استفاده کنید.

    هشتگ ها موجب قرارگرفتن خدمات در بازار صحیح و هدف می شود. ولی آنچه که مهم است نحوه به کارگیری صحیح هشتگ ها است. بهتر است پایین هرپست حداقل 11 هشتگ استفاده نمایید. دو هشتگ ابتدایی ثابت و نام برندتان باشد و هشتگ های بعدی متغیر. هشتگ های متغیر به معنای این است که هشتگ هر پست با پست های دیگر متفاوت باشد.

  • از تاثیر کپشن غافل نشوید.

    برای داشتن تبلیغات اصولی لازم است محتوا و کپشن مناسب ایجاد کنید. همانگونه که قبلا درباره کپشن ها صحبت کردیم، اگر محتوا متناسب با بازار هدف شما نباشد شانس موفقیت شما کم و کم تر می شود.

اگر به دنبال رسیدن جایگاه اصلی خود در اینستاگرام هستید لازم نیست که هزینه زیادی پرداخت کنید. فقط کافی است روش های اصولی بیان شده ( تبلیغات اینستاگرام ) را طبق نکات گفته شده اجرا کنید تا به نتایج و اهداف دلخواه خود برسید.

جمع بندی

به اکثر برندهای برتر دنیا ثابت شده است که از طریق اینستاگرام می توان فروش بیشتری داشت. اینستاگرام هنوز یک پلتفرم جدید در مقایسه باسایر شبکه های اجتماعی به حساب می آید. بنابراین شما می توانید با سرمایه گذاری بر ویژگی های خارق العاده تبلیغات اینستاگرام میزان فروش خود را بصورت چشمگیری افزایش دهید. جالب است بدانید شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با داشتن متخصصین بروز و حرفه ای می تواند در ایجاد پیج های اینستاگرامی و طراحی آن به شما کمک شایانی بکند. بخاطر داشته باشید برای پیشرفت در کار لازم است همگام با پیشرفت تکنولوژی قدم بردارید. تبلیغات اینستاگرام یکی از عوامل موثر در دیده شدن کسب و کار و برند شما است.