منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

هیچ کاری بدون داشتن یک استراتژی اصولی و استاندارد به نتیجه نخواهد رسید. این استراتژی در فضای تبلیغات به‌ویژه دیجیتال مارکتینگ بیشتر نمود پیدا می‌کند. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، باید این‌گونه بیان کنیم که شناخت اهداف، از کجا به کجا می‌خواهیم برسیم، یافتن مخاطب صحیح و درک نیازهای او از مواردی است که استراتژی مناسب را می طلبد.[…]

هیچ کاری بدون داشتن یک استراتژی اصولی و استاندارد به نتیجه نخواهد رسید. این استراتژی در فضای تبلیغات به‌ویژه دیجیتال مارکتینگ بیشتر نمود پیدا می‌کند. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، باید این‌گونه بیان کنیم که شناخت اهداف، از کجا به کجا می‌خواهیم برسیم، یافتن مخاطب صحیح و درک نیازهای او از مواردی است که استراتژی مناسب را می طلبد.جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی،روش های جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی و تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی از موارد مهم در تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی است.

همچنین نبود یک استراتژی مدون و منظم علاوه بر این که ضررهای مالی سنگین، اعتبار کسب و کار شما را زیر سوال می برد.
یکی از زیر مجموعه ‌های دیجیتال مارکتینگ که این روزها خیلی زیاد به کار برده می‌شود، حضور و تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی است. به همین جهت مفهوم تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی نیز جایگاه ویژه ای پیدا می‌کند. به همین دلیل حضور در شبکه های اجتماعی نیز باید استراتژی مختص به خود را داشته باشد.
در این مقاله ما قصد داریم تا تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی را برای شما بیان کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

منظور از استراتژی شبکه های اجتماعی چیست؟

هنگامی که صحبت از استراتژی شبکه های اجتماعی صحبت می شود، دو زیر مجموعه کلی را به خاطر می آورد. اولین استراتژی، استراتژی محتوا یا استراتژی حضور ما در شبکه‌های اجتماعی و دومین مورد در حقیقت استراتژی تبلیغات شبکه های اجتماعی است.
از این رو برای تدوین استراتژی شبکه اجتماعی باید به پنج سوال زیر پاسخ دهیم:

  1. هدف از حضور ما یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چیست؟
  2. مخاطبان ما چه کسانی هستند؟
  3. چه محتوایی قرار است در اختیار آنها قرار دهیم یا چه نیازی را می‌توانیم برطرف کنیم؟
  4. مخاطبان چگونه به محتوای ما دسترسی پیدا می کنند؟
  5. مخاطبان در چه زمانی از محتوای ما استفاده می‌کنند؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم استراتژی شبکه‌های اجتماعی یعنی اینکه برای تولید محتوا یا تبلیغات چه هدفی داریم، از کجا به کجا می‌خواهیم برسیم و چه نیازی را از مخاطبان هدف قرار است برطرف کنیم؟

اهداف مهم برای تعیین استراتژی شبکه های اجتماعی چیست؟

بدون شک همان طور که تاکید می‌کنیم استراتژی شبکه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد، به همان اندازه نیز باید به این نکته اشاره کنیم که در پی تدوین یک استراتژی قدرتمند و اصولی اهدافی نهفته است که باید به تک‌تک آنها برسیم. در ادامه به مهمترین اهدف تعیین استراتژی شبکه های اجتماعی می‌پردازیم:

افزایش آگاهی برند:

اولین و یکی از مهمترین هدف در تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی افزایش آگاهی برند (Awarness) است. شما همواره باید تلاش کنید تا با محتوای هدفمند و جذاب تعامل و ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کنید تا نه‌تنها برندی معتبر از خودتان بسازید، بلکه بتوانید آگاهی نسبت به برند خود را افزایش دهید.

افزایش فروش:

یکی از اهداف مهم استراتژی شبکه های ا جتماعی این است که بتوانید بعد از ایجاد تعامل با مخاطب او را به سمت سایت و فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید و نرخ تبدیل‌تان را بالا ببرید.

بهبود نرخ بازگشت سرمایه:

یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که با تعریف KPIهای مختلف می‌توانید عملکرد برنامه خود را بسنجید. بر همین اساس می‌توانید در استراتژی خود نرخ بازگشت سرمایه را پیش‌بینی کنید و براساس آن بهینه‌سازی لازم را انجام دهید

بهبود کیفیت فروش:

طبیعتا افزایش فروش اتفاق بسیار خوبی است، ولی به همان نسبت باید کیفیت فروش و خدمات پس از فروش نیز بهبود یابد. یکی از اهداف استراتژی شبکه های اجتماعی بررسی و تحلیل رفتار مشتری و افزایش کیفیت فروش براساس مخاطبان هدف است.

رهبری بازار:

یکی دیگر از اهداف استراتژی شبکه های اجتماعی این است که بتوانید در بین رقبا و هم‌صنفی‌های خود پیشتاز باشید و رهبری بازار را در دست بگیرید. ضمن اینکه می‌توانید تحلیل خوبی روی رقبا داشته باشید.

استراتژی‌ها (STRATEGY)

در این قسمت نوبت آن رسیده است که بعد از بررسی موقعیت فعلی کسب و کار و هدف‌گذاری، در بخش‌های مختلف استراتژی‌های خود را تعیین کنیم. باید ببینیم استراتژی تولید محتوای ویدیویی بهتر است، یا اگر از استوری استفاده کنیم بهتر نتیجه بگیریم. باید ببینیم مخاطبان ما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی حضور دارند و چه ساعت‌هایی با چه محتوایی قرار است سراغ آنها برویم.

تاکتیک‌ها (TACTICS)

هر چقدر هم در تئوری و چیدن استراتژی‌ها خوب باشید، بدون کار اجرایی خوب به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید. به همین دلیل استراتژی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد و باید تاکتیک‌های اجرایی خوبی نیز در نظر بگیرید. در تاکتیک‌ها تمام اقدامات لازم برای برای اجرایی شدن فازهای مختلف استراتژی و مسئول اجرای هر بخش مشخص می‌شود تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

عمل (ACTION)

بعد از مشخص شدن دقیق تاکتیک‌ها، حالا زمان اجرای واقعی هر بخش از استراتژی و کارهای تعریف شده می‌رسد که باید به صورت متمرکز و منسجم انجام شود. در این بخش کاملا با کارهای اجرایی و مراحل عملیاتی سر و کار داریم تا بتوانیم متناسب با استراتژی و تاکتیک‌های تعریف شده فاز عملیاتی را جلو ببریم. به عنوان مثال اگر مشخص کرده‌ایم که روزانه در ساعت مشخصی یک پست در لینکدین مشخص شود، مسئول مربوطه باید در زمان مشخص شده این کار را انجام دهد.

کنترل (CONTROL)

آخرین مرحله از تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی به مراحل کنترل مربوط می‌شود. باید شاخص‌های کلیدی عملکرد را بررسی کنیم و ببینم تا چه اندازه توانسته‌ایم اهداف موردنظرمان را محقق کنیم یا به آنها نزدیک شویم. بعد از شناسایی عواملی که در کار ما خلل ایجاد می‌کنند می توانیم آن ها را برطرف کنیم.

نحوه پیاده سازی استراتژی شبکه های اجتماعی چگونه باید باشد؟

بعد از تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی که در مراحل پیرامون آن صحبت کردیم، زمان پیاده‌سازی آن می‌رسد. شما باید تمام مراحل بالا را گام به گام پیاده‌سازی کرده و بعد از مشخص کردن فازهای مختلف و تحلیل دلیل رقبا یک تقویم محتوایی کامل و جذاب آماده کنید. در این قسمت مشخص می‌شود که فعالیت شما در شبکه های اجتماعی به چه صورتی خواهد بود و چه محتوایی در چه زمانی منتشر شود.
از طرف دیگر اگر در استراتژی خود کمپین‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز داشته باشید، باید برنامه دقیق آنها همراه با زمان اجرا و بودجه‌بندی دقیق داشته باشید تا در نهایت بتوانید با توجه به KPIهای تعریف شده، عملکرد خود را بسنجید.

عناصر موفقیت در استراتژی شبکه های اجتماعی

برای به دنبال موفقیت در استراتژی شبکه های اجتماعی خود هستید، باید موارد مختلفی را رعایت کنید. در ادامه به عناصر موفقیت در استراتژی شبکه های اجتماعی اشاره می‌کنیم:

  1. اهداف مشخص
  2. مخاطب‌شناسی دقیق
  3. بررسی شبکه های اجتماعی
  4. انتخاب بستر مناسب
  5. ابزارهای کمکی
  6. ارتباط مستمر

استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی چگونه است؟

استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی با استراتژی حضور در این شبکه‌ها تفاوت زیادی ندارد، ولی باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید، اول اینکه باید بودجه‌بندی برنامه‌های تبلیغاتی را در شبکه‌های مختلف مشخص کنید. باید برای هر کدام از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود باید هزینه و بازگشت سرمایه مشخص داشته باشید.
مورد بعدی که باید به آن توجه کنید این است که بتوانید به بهترین شکل از ابزارهای تبلیغاتی و همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. در استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید اهداف خود را براساس برنامه بازاریابی و تبلیغات برند خود بچینید و تلاش کنید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی

صاحبان کسب و کار به خوبی این موضوع را دریافته‌اند که شبکه های اجتماعی به ویژه شبکه پرطرفداری همچون اینستاگرام، فرصت ویژه‌ای برای بازاریابی و افزایش فالوور اینستاگرام در اختیار آنها قرار می‌دهد. اما سوالی که در اینجا مطرح است نوع و شیوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی است.

حتی صاحبان کسب و کار های کوچک هم این روزها باید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی موثری داشته باشند. اما سوال این است که موثرترین شیوه ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

چگونه تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی  داشته باشیم؟

شیوه های تأثیر گذار برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

1- هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان

در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد.

اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.

محتوا نویسی در اینستاگرام

در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.

برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است.

2- استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان

سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.

اینفلوئنسر اینستاگرام

اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.

این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.

3- دادن جلوه انسانی به برند

اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است

برندسازی در اینستاگرام

در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.

4- افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.

تبلیغات در اینستاگرام

به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است.

برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.

استراتژی شبکه های اجتماعی

جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی

صرف نظر از اینکه استارتاپ شما در چه مرحله‌ای قرار دارد، بدون شک قصد دارید روند افزایش مخاطب شبکه های اجتماعی خود را شروع کرده یا ادامه دهید. هر چه تعداد افرادی که به طور موثر و از طریق تبلیغات، جذب شبکه‌ی اجتماعی شما می‌شوند بیشتر باشد، راه‌اندازی استارتاپ و فروشِ مستمر و مداوم آن بهتر خواهد بود. در اینجا به ۱۵ نکته برای افزایش مخاطب استارتاپ شما در سه شبکه‌ی اجتماعی برتر می‌پردازیم. در ابتدا استراتژی‌های مشترک در تمام شبکه های اجتماعی را بیان می‌کنیم.

روش های جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی:

  1. پروفایل‌های اجتماعی و صفحات قدرتمندی ایجاد کنید!

نقطه‌ی شروع برای افزایش مخاطب در شبکه‌ های اجتماعی، داشتن پروفایل و صفحات قوی برای حساب‌های اجتماعی شماست. این کار نیازمند استفاده از تصاویر نمایه و عکس‌های پروفایلِ دارای برند است. همچنین باید تمام اطلاعات مربوط به خود را وارد کنید. در توییتر این کار به سادگی و فقط با وارد کردن بیوگرافی ۱۶۰ کاراکتری، لینک وب‌سایت، و مکان انجام می‌شود. در فیسبوک باید شرحی کوتاه، لینک وب‌سایت، آدرس و شماره تلفن را وارد کنید. به طور خلاصه، تا جایی که می‌توانید، فیلدهای موجود در پروفایل‌ها و صفحات اجتماعی خود را پر کنید.

  1. محتوای باکیفیت به اشتراک بگذارید!

حتی پیش از آنکه استارتاپ‌تان کاملا شروع به کار کند، با به اشتراک‌گذاری محتوای مورد پسندِ مخاطب هدف‌تان، جذب مخاطب در بیشتر شبکه‌ های اجتماعی را شروع کنید. برای نمونه، اگر استارتاپ شما مربوط به وسیله‌ای برای بازاریابی در فیسبوک است، مطالبی در مورد فیسبوک را به اشتراک بگذارید. این مطالب می‌تواند شامل محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، پاورپوینت، اینفوگرافیک و غیره باشد که توسط شما یا دیگران ایجاد شده است.

  1. از امکانات دوست‌یابی استفاده کنید!

بیشترِ شبکه‌ های اجتماعی، برای اتصال شما با افرادی که می‌شناسید، راهی دارند. توییتر به شما امکان می‌دهد تا در میان مخاطبین ایمیل جستجو کنید، فیسبوک نیز به شما امکان می‌دهد تا در میان مخاطبین ایمیل خود جستجو کنید و از جستجوی پیشرفته‌ی افراد استفاده کنید. اینستاگرام در اپلیکیشن خود، شما را به سمتِ دوستان فیسبوک‌تان که در اینستاگرام نیز حساب دارند، راهنمایی می‌کند. لینکدین به شما امکان می‌دهد تا در میان مخاطبین ایمیل خود جستجو کنید و بر اساس اطلاعات پروفایل‌تان، همکلاسی‌ها، همکاران فعلی و سابق‌تان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

  1. در وب‌سایت‌تان، لینک برترین حساب‌های اجتماعیِ خود را وارد کنید!

می‌توانید این کار را با اضافه کردن آیکون‌های کوچکِ مربعی‌شکلِ شبکه های اجتماعی به هدر (header)، پانوشت (فوتر)، و نوار کناری (سایدبار) سایت، انجام دهید. همچنین می‌توانید دکمه‌های رسمی هر یک از شبکه های اجتماعی را در وب‌سایت خود قرار دهید. می‌توانید دارایی‌های برند (brand assets) رسمی، دکمه، نشان (badge) و ابزارک‌ها (widget) را در فیسبوک (دارایی‌های برند و دکمه‌ساز (button generator))، توییتر، اینستاگرام و لینکدین پیدا کنید. می‌توانید آیکون‌های شبکه های اجتماعی را در وب‌سایت‌های دانلود تصاویر استوک (آماده)، مانند DepositPhotos نیز بیابید.

  1. در امضای ایمیل‌تان، به برترین حساب‌های اجتماعی خود لینک بدهید.

با اضافه کردن لینک حساب‌های اجتماعی برتر خود در امضای ایمیل‌تان، تمام کسانی که از طریق ایمیل با شما در تماس هستند از استارتاپ شما اطلاع می‌یابند. این کار را می‌توانید با استفاده از آیکون‌های کوچکِ مربعی‌شکلِ شبکه های اجتماعی یا لینک‌های متنی استاندارد انجام دهید. می‌توانید از سرویس‌هایی مانند WiseStamp برای ایجاد امضاهای حرفه‌ای و دارای لینک به صفحات خود در شبکه های اجتماعی، استفاده کنید.

  1. حساب‌های‌تان در شبکه های اجتماعی را ترویج متقابل (Cross-promote) کنید!

صفحه جدید ما را دنبال کنید!

آیا در گذشته حسابی ایجاد کرده‌اید که دارای مخاطبان بسیار زیادی است؟ از اعضای آن حساب بخواهید تا در حساب دیگر شما نیز عضو شوند. می‌توانید این کار را به سادگی و مثلا با ارسال یک توییت به دنبال‌کنندگان حساب توییترتان انجام دهید و در آن از آنها بخواهید که اگر در پینترست (Pinterest) نیز عضو هستند، در آنجا نیز شما را دنبال کنند.

می‌توانید از یک حساب اجتماعی، به حساب اجتماعی دیگر نیز لینک بدهید. برای نمونه، پینترست به شما اجازه می‌دهد تا به توییتر و فیسبوک لینک بدهید. Woobox که اپلیکیشن‌سازِ فیسبوک است، اپلیکیشن‌هایی دارد که به شما امکان می‌دهد تا به صورت رایگان، به صفحه‌ی فیسبوک خود تب‌هایی را برای توییتر، اینستاگرام و پینترست، اضافه کنید.

نکات مهم:

از صفحه‌ی فیسبوک‌تان برای «لایک کردن» صفحه‌های دیگر استفاده کنید

اگر بر روی پیکان کشوییِ (drop-down arrow) نزدیکِ عکس خود، در سمت راستِ بالایِ داشبوردِ فیسبوک‌تان کلیک کنید، با انتخاب صفحه‌ی فیسبوک‌تان از فهرستِ نمایش داده شده، می‌توانید از آن استفاده کنید. با این کار می‌توانید سایر صفحه‌های فیس‌بوک را «لایک» کنید و در آنها کامنت بگذارید. صفحاتی که مخاطبان هدف شما در آنها عضو هستند را بیابید و از طریق صفحه‌ی خود با آنها ارتباط برقرار کنید.

 پروفایل‌تان را برای دنبال‌کنندگان فیسبوک باز بگذارید!

تنظیماتی در فیسبوک وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توانید به دیگران اجازه دهید تا پروفایل شخصی شما را دنبال کنند. با این کار، تمام به‌روز‌رسانی‌های عمومی‌ِ به اشتراک گذاشته شده را در فید اخبار (newsfeed) با دنبال‌کنندگان‌تان به اشتراک می‌گذارید، بدون اینکه مجبور باشید آنها را به عنوان دوست بپذیرید. این کار موجب می‌شود که مخاطبان‌تان را افزایش دهید و کسب‌و‌کارتان را به آنها عرضه کنید، و در عین حال، مسائل خصوصی خود را خصوصی نگه دارید.

در گروه‌های فیسبوک شرکت کنید!

راه دیگرِ استفاده از پروفایل شخصی‌تان در فیسبوک، شرکت کردن در گروه‌های مرتبط با خدمات یا کالای ویژه‌ی شماست. گروه‌هایی را که مخاطبان هدف‌تان به آنها علاقه‌مند هستند، بیابید و به آنها ملحق شده و در بحث‌ها شرکت کنید.

 دیگران را در اینستاگرام دنبال کنید.

مانند توییتر، در اینستاگرام نیز وقتی دیگران را دنبال می‌کنید، به آنها اطلاع داده می‌شود. می‌توانید با جستجوی هشتگ‌هایی که فکر می‌کنید مخاطبان هدف‌تان در زمان ارسال عکس استفاده می‌کنند، آنها را بیابید. سپس آنها را دنبال کنید و از طریق گذاشتن کامنت زیر عکس‌ها و ویدئوهای‌شان در فید اخبار، با آنها ارتباط برقرار کنید.

در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید

زمانی که عکس یا ویدئویی را به اشتراک می‌گذارید، حتما در شرح عکس (کپشن) از هشتگ استفاده کنید. کاربران اینستاگرام، برای یافتن عکس‌های مربوط به موضوعات خاص، از هشتگ استفاده می‌کنند. وقتی کاربران با استفاده از هشتگ، عکس یا ویدئوی شما را مشاهده کرده و وارد صفحه‌ی شما می‌شوند، می‌توانند با کلیک بر روی دکمه‌ای نزدیک نام‌تان، شما را دنبال کنند.

جمع بندی

بدون استراتژی اصولی هیچ کاری درست پیش نمی‌رود. این موضوع در جاهایی که باید هزینه کنید نمود بیشتری دارد. استراتژی شبکه های اجتماعی برای موفقیت در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد و باید براساس یک برنامه مدون بتوانید مسیر خود را مشخص کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی کمک زیادی به برند سازی می کند. تیم حرفه ای ایکاد یکی از برترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است که برند را در جایگاه درست خود به نمایش در می آورد.