منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

با تولید محتوا در اینستاگرام کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین می توانند به راحتی جذب مخاطب داشته باشند و میزان فروش آن ها بالا برود. اگر طبق اصول و با برنامه ریزی صحیح در اینستاگرام تبلیغات داشته باشید، موفقیت شما تضمینی است.

تولید محتوا در اینستاگرام که یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی پر طرفدار است، اهمیت زیادی دارد. شبکه اجتماعی اینستاگرام; دارای امکانات زیادی است که می توان برای هدف های مختلف; به خصوص کسب و کارهای اینترنتی; از آن استفاده نمود. با تولید محتوا در اینستاگرام کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین می توانند به راحتی جذب مخاطب داشته باشند و میزان فروش آن ها بالا برود. اگر طبق اصول و با برنامه ریزی صحیح در اینستاگرام تبلیغات داشته باشید، موفقیت شما تضمینی است. محتوای تولید شده؛ برای قرار گرفتن بر روی پلتفرم اینستاگرام؛ علاوه بر داشتن کیفیت خوب؛ می تواند به صورت متن، عکس یا ویدئو باشد. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه  مشاوره استارتاپ ها در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال و مشاوره کسب در اصفهانفعالیت می کند؛ به بررسی استراتژی های محتوای تولید شده در اینستاگرام می پردازیم.

 

تولید محتوا در اینستاگرام چیست ؟

تهیه مطالب در قالب عکس، متن و ویدئو؛ که پیام و مفهوم مشخصی را به مخاطبان انتقال می دهد و بر روی پلتفرم اینستاگرام بارگذاری می شود را؛ تولید محتوا در اینستاگرام می گویند. با توجه به شناختی که کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی از مخاطبان خود دارند، سعی می کنند محتوای با کیفیتی را تولید کنند و به مخاطبان خود ارائه می دهند. اصول تولید محتوا در اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • استفاده از جنبه بصری
  • کیفیت بالای محتوا
  • میانگین سنی کاربران پیج اینستاگرام
  • استفاده از نظر مشتریان
  • در نظر گرفتن شخصیت کاربران و مخاطبان

برای اینکه بتوانید تولید محتوای مناسبی داشته باشید، باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه شما را با نکات مهم تولید محتوا برای بارگذاری بر روی پلتفرم اینستاگرام آشنا می کنیم.

 

داشتن شخصیت استوار:

برای فعالیت در شبکه های اجتماعی باید لحن مشخص و هویت استوار داشته باشید. نداشتن تعادل و مدام در حال تغییر بودن، باعث می شود که مخاطبان صفحه شما را دنبال نکنند.

 

شناخت مخاطب و جذب آن در تولید محتوا در اینستاگرام:

برای اینکه بتوانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق باشید علاوه بر مشخص کردن هدف خود، باید از مخاطب خود شناخت کافی داشته باشید. وقتی از مخاطب شناخت داشته باشید و نیازهای آن ها را بدانید، راحت تر می توانید برند خود را معرفی کنید و با مخاطبان تعامل داشته باشید.

 

جهت نشر محتوا تقویم داشته باشید:

یکی از نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام این است که تقویم محتوایی داشته باشید؛ تا علاوه بر مدیریت درست و هدفمند بودن؛ در زمان هم صرفه جویی شود. برنامه ریزی صحیح و مشخص بودن تعداد پست های قابل نشر در هفته و سال ،به کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین کمک می کند تا در پلتفرم اینستاگرام به موفقیت برسند.

 

داشتن هویت بصری مخصوص خود در تولید محتوا در اینستاگرام:

اینکه پست های شما هنگام انتشار؛ قالب مشخص و هویت یکپارچه داشته باشد؛ کمک می کند تا مخاطبان به سبک پست های شما عادت و به راحتی پیام شما را دریافت کنند. نکته مهم این است که جهت انتشار پست ها به سایز پست اینستاگرام دقت داشته باشید.

 

استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام

داشتن برنامه ریزی صحیح و اصولی جهت تولید محتوا در اینستا و نشر آن را استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می گویند. در استراتژی تولید محتوا باید شناخت کافی از مخاطب داشته باشید و بر آن اساس محتوای متنی، تصویری و غیره تولید کنید. در ادامه شما را با استراتژی های محتوا در اینستاگرام آشنا می کنیم.

 

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

 

مشخص کردن موضوع در تولید محتوا در اینستاگرام:

برای اینکه بتوانید مخاطبان را جذب کنید مهم است محتواها را قبل از نشر، بر اساس موضوع دسته بندی کنید. تولید محتوای با کیفیت; با موضوع مشخص; کمک می کند تا با ابزارهای آنالیز و هشتگ ها; بتوانید مطالب پرطرفدار را پیدا کنید و سپس آن ها را نشر دهید.

 

استفاده از زمان درست جهت نشر پست:

بعد از تولید محتوا، باید زمان مناسبی را برای انتشار آن ها در قالب پست انتخاب کنید. وقتی ساعت و روز انتشار پست و مطالب در صفحه اینستاگرام شما مشخص باشد، کمک می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و بازخورد خوبی بگیرید.

 

استفاده از فرمت محتوای هماهنگ با کسب و کار:

فرمت ها و قالب های زیادی مانند ویدئو، پادکست، محتوای متنی و غیره برای تولید محتوا وجود دارد. برای تولید محتوا در اینستاگرام باید از قالبی استفاده کنید که با این پلتفرم هماهنگ باشد. استفاده از تصاویر در کنار محتوای متنی برای نشر در اینستاگرام بسیار مناسب است. نکته مهم دیگر این است که با توجه به نوع کسب و کار خود؛ اگر نیاز به انتشار محتوای بیشتری دارید؛ می توانید به جای پست کردن محتوا؛ آن ها را در قالب استوری نشر دهید. ناگفته نماند مخاطبین محتواهای تصویری را بیشتر دوست دارند.

 

تولید محتوا در اینستاگرام بر اساس پرسونای مشتری:

یکی دیگر از استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام این است که به عنوان صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید با ویژگی ها و نیازهای مخاطبان خود آشنا باشید. وقتی با ویژگی های مخاطب و همچنین رده سنی آن ها آشنا باشید، می توانید بر اساس آن به تولید محتوای تصویری، متنی یا گرافیکی بپردازید.

در کنار موارد گفته شده تعامل با مخاطبان و کاربران به موفقیت شما در اینستاگرام و تولید محتوا کمک زیادی می کند. پاسخ دادن به سوالات کاربران به صورت ویدئو به تعامل بیشتر با آن ها کمک می کند.

 

کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از راهکارهای کسب در آمد در اینستاگرام تولید محتوا است. تولید محتوای با کیفیت و نشر آن در قالب مناسب؛ کمک می کند تا کسب و کارهای اینترنتی؛ علاوه بر جذب مخاطب بالا فروش خوبی داشته باشند. برای اینکه بتوانید با تولید محتوا در اینستاگرام درآمد داشته باشید، باید محصولات و خدمات خود در قالب مناسب معرفی و ویژگی ها و جزئیات آن ها را بیان کنید. بهترین روش برای معرفی محصولات و خدمات، معرفی آن ها در قالب ویدئو است. تاثیرگذارترین راه افزایش درآمد کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، تولید محتوایی ویدئویی در اینستاگرام است. می توانید از مشاوران و متخصصین تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه مشاوره شبکه های اجتماعی و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان فعالیت می کنند؛ کمک بگیرید.

 

جمع بندی

تولید محتوا در اینستاگرام اصول و روش هایی دارد ،که با رعایت اصول صاحبان کسب و کارها می توانند به موفقیت برسند. صاحبان کسب و کارها گاهی می توانند از اینفلوئنسرها جهت تبلیغات محصولات و خدمات خود کمک بگیرند. علاوه بر معرفی برندشان، باعث زیاد شدن مخاطبان آن ها هم می شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با در اختیار داشتن متخصصین و مشاوران مجرب در زمینه تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی؛ می تواند در کمترین زمان محتوای با کیفیتی در اختیار مشتریان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد، می توانید به وب سایت این آژانس مراجعه کنید.