منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 8 دقیقه

همه صاحبان تجارت دوست دارند برند، محصولات و خدمات خود را دید قرار بدهند. بازاریابی اینترنتی، طیف وسیعی از تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی ازجمله تولید محتوا، ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی را در برمی‌گیرد. اساسا اینترنت مارکتینگ به استراتژی هایی گفته می شود که برای بازاریابی یک محصول و یا خدمات، بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

بازاریابی از زمان های گذشته تاکنون جهت جذب مشتری و افزایش فروش مورد استفاده قرار گرفته است. اما در عصرکنونی و با پیشرفت تکنولوژی روش بازاریابی سنتی دیگر جوابگو نیست. امروزه دنیا، دنیای اینترنت است و خیلی از کارهای خرید، فروش و جذب مشتری در فضای مجازی توسط بازاریابی اینترنتی انجام می شود. در این مطلب هر آنچه را که شما باید درباره بازاریابی اینترنتی، اینترنت مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ بدانید در اختیارتان قرار می دهیم، پس همراه ما باشید.

اما واقعا بازاریابی اینترنتی چیست؟

همه صاحبان تجارت دوست دارند برند، محصولات و خدمات خود را دید قرار بدهند. بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ، با ترویج نام برند و خدمات بصورت گسترده می تواند در جذب مشتری موفق عمل کند. بازاریابی اینترنتی، طیف وسیعی از تکنیک ها و تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی از جمله تولید محتوا، ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی را در برمی گیرد. اساسا اینترنت مارکتینگ به استراتژی هایی گفته می شود که برای بازاریابی یک محصول و یا خدمات، بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا بازاریابی اینترنتی؟

موفقیت بازاریابی اینترنتی بارها و بارها مورد اثبات قرار گرفته است. اینترنت مارکتینگ برای جذب مشتریان بالقوه در فضای مجازی بسیار مهم است. حتی اگر صاحب تجارت های محلی و کوچک هستید باید بدانید، که یک سوم کل جستجوهای تلفن همراه محلی بوده است. از اکتبر سال 2018 تقریبا 4.2 میلیارد از کاربران فعال اینترنت و 3.4 از کاربران شبکه های اجتماعی بوده اند. این امر نشان دهنده اهمیت اینترنت مارکتینگ و ارائه خدمات در 24 ساعت شبانه روز است. بازاریابی اینترنتی یک ارتباط فوری بین مشاغل و مصرف کنندگان ایجاد می کند و می تواند به نیازهای مصرف کنندگان و تغییر در بازار به سرعت پاسخ دهد.

مزایای بازاریابی اینترنتی

با توجه به افزایش محبوبیت آنلاین مارکتینگ در بین مشاغل سراسر جهان، بزودی به عنوان رسانه اصلی برای بازاریابی در دنیا معرفی می شود. برخلاف بازاریابی سنتی که با استفاده از رادیو، روزنامه و رسانه های چاپی شکل می گرفت و با مردم تعامل نداشت. این بازاریابی به شرکت ها امکان ایجاد رابطه نزدیک تر با مصرف کنندگان را می دهد. با بازاریابی اینترنتی مشاغل می توانند از طریق ایجاد ارتباط شخصی تر و بدون تحمیل هزینه سنگین محصول خود را معرفی نماید. در این قسمت بنا داریم مزایای برتری بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ، را در مقابل بازاریابی سنتی بیان کنیم.

  • دسترسی راحت و ارائه سرویس سریع

یکی از بزرگترین مزایای آنلاین مارکتینگ، دسترسی راحت به آن است. اینترنت این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کرده است که می توانند به بازارهای مختلف در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند و کالای درخواستی خود را بصورت آنلاین و در منزل سفارش دهند. همچنین بصورت آنلاین می توانند مسیر ارسال کالای خود را پیگیری نمایند. بازاریابی اینترنتی برای تجارت عالی است زیرا تجربه خرید بهتر و راحت تری را برای خریداران فراهم می آورد.

  • تحمیل هزینه کم

یکی از مهم ترین مزیت های بازاریابی آنلاین، کم هزینه بودن آن است. شما می توانید بازاریابی اینترنتی ارزان تر از روش های سنتی تبلیغ نمایید. علاوه بر این اینترنت این امکان رامی دهد که طیف وسیعی از افراد را درگیر برند خود نمایید.

  • اندازه گیری و پیگیری نتایج

پیگیری نتایج حاصل شده به شما نشان می دهد که پیشرفت شما در بازاریابی اینترنتی چه میزان بوده است و کمک می کند تا متوجه خطاهای بازاریابی خود شوید و درصدد جبران آن ها برآیید.

  • بازاریابی جهانی

شما با بازاریابی اینترنتی می توانید خود را در سطح جهانی مطرح نمایید و فراتر از مرز جغرافیایی عمل کنید. تصور این که از خارج از مرزهای کشور هم سفارش داشته باشید هم شیرین است. ولی باید بدانید که بازاریابی اینترنتی می توانید به این قابلیت دست پیدا کنید.

  • قابلیت 24/7 بازاریابی

بازاریابی اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز کار می کند. این بدان معناست که مبارزات بازاریابی شما 24 ساعت شبانه روز و 7 روز در هفته اجرا می شود. بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی سنتی ساعات کاری شما را محدود نمی کند و در مقابل نگرانی هم برای پرداخت اضافه کار هم وجود ندارد.

  • خودکار

یکی دیگر از مزیت های آنلاین مارکتینگ این است که از طریق یک اتوماسیون و با یک کلیک انجام می شود. در مقایسه با بازاریابی سنتی که در آن بازاریابان وظایف مختلفی داشتند این کار به صورت خودکار انجام می شود. اینترنت مارکتینگ این فرصت را فراهم می آورد تا بتوانید همه فعالیت های کسب و کارتان را به یک سیستم خودکار فعال کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید فراهم آوردن ابزار و فناوری مناسب جهت بازاریابی است.

  • جمع آوری داده ها

معاملات صورت گرفته از طریق اینترنت بصورت خودکار ذخیره می شوند. هرگاه مشتری محصولی را از طریق اینترنت خریداری می کند، داده ها ضبط می شود. شما می توانید از طریق همین داده ها میزان فروش خود را تجزیه و تحلیل نمایید تا متوجه شوید چه کالاها و خدماتی بصورت مکرر به فروش رسیده اند.

  • تنوع زیاد

در بازاریابی آنلاین، علاوه بر تنوع زیاد، به شما امکان استفاده از تکنیک های مختلف بازاریابی را می دهد.

  • یادآوری

شاید یادتان باشد در بازاریابی سنتی، بازاریابان اغلب کارت ویزیت خود را در اختیار مشتریان قرار می دادند تا راه ارتباطی خود را به مشتریان نشان دهند. اما غالبا این کارت ها یا گم می شدند و یا مورد فراموشی قرار می گرفتند. به همین دلیل این روش از بازاریابی کمتر مشتریان را به خرید ترغیب می کرد. اما بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی سنتی قرار دارد، آنلاین مارکتینگ با جمع آوری ایمیل مشتریان و خریداران خود را به صورت مستمر به آنها یادآوری می کند.

بازاریابی اینترنتی

فروش خود را با یک برنامه بازاریابی پنج مرحله ای با انفجار آغاز کنید.

یک برنامه بازاریابی دارای پنج مرحله آنلاین است. با انجام اقدامات زیر، شما می توانید به سرعت یک برنامه بازاریابی آنلاین ایجاد کنید.

  • مشتری خود را تعریف کنید.

تعریف مشتری به همان اندازه ایجاد محصولات و نامگذاری کسب و کارتان اهمیت دارد. شما باید جامعه هدف خود را به درستی بشناسید.

  •  برای انتخاب مشتری هدف باید به این سوالات پاسخ دهید:
      • مشتری من به چه چیزهایی علاقه دارد؟
      • آیا مشتری های من خانم هستند یا آقا؟
      • مشتری های من خانه دار هستند یا خارج از منزل کار می کنند؟
      • درآمد خالص مشتریان من چقدر باید باشد؟
      • چگونه مشتریان از خدمات استفاده می کنند؟

بعد از پاسخ دادن به این سوالات است که می توانید تصویر خوبی از مشتریان خود پیدا کنید و بهتر از علایق و سلیقه ها و موارد مورد نیاز و موجود در ذهن مشتری آگاه شوید.

  • اهداف خود را انتخاب نمایید.

برای این مرحله باید تصمیم بگیرید بازاریابی خود را کجا انجام دهید. تلاش کنید با چندین سایت بازاریابی اینترنتی و مکان هایی که معمولا متشریان شما به آنجا سر میزنند نسبت به بازاریابی خود اقدام نمایید. سعی کنید در چندین مکان دیده شوید، میزان دیده شدن شما در جذب مشتریان بسیار تاثیرگذار است.

  • بودجه را در نظر بگیرید.

احتمالا شما این نکته را در نظر دارید که واقعا چقدر می توانید برای بازاریابی هزینه کنید. بنابراین به برنامه خود برگردید و هزینه تمام نقاطی را که برای بازاریابی اینترنتی انتخاب کرده اید مورد بررسی قرار دهید. اگر متوجه شدید هزینه ها از میزان سرمایه شما بیشتر است تمام تمرکز خود را فقط بر نقاطی که بیشتر دیده می شوید، بگذارید.

  • سئو سایت

بهینه سازی سایت به منظور ارتقا در موتورهای جستجو را سئو می گویند. سئو مجموعه فعالیت هایی است که باعث می شود جایگاه وب سایت، در موتورهای جستجو به رتبه های بالا برود. سئو سایت یا بهبود سئو هر دو از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است. سئو با روش های اصولی توسط متخصصان انجام می شود.

  • ایجاد محتوای بازاریابی

موفق ترین بازاریابی ها آن هایی هستند که از کلماتی مانند شما و مال شما استفاده شده باشند هرگز تمرکز خود را روی من، ما نگذارید. چندین کلمه احساسی مرتبط ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان را جذب کنید.

  • نظارت

بر مراحل بازاریابی خود نظارت داشته باشید. تا بتوانید واکنش ها را دریافت کنید. واکنش ها در حفظ یک کمپین بازاریابی بسیار تاثیرگذار است.

بازاریابی آنلاین: استراتژی های اساسی که هرشرکت می تواند از آن استفاده کند.

آیا می خواهید بازاریابی آنلاین خود را شروع کنید اما نمی دانید چه راهکارهایی، بهترین راه با توجه به بودجه بازاریابی شماست؟ این موضوع آغازگر بازاریابی آنلاین است. در این قسمت استراتژی و ابزارهای لازم برای بازاریابی آنلاین را بیان می کنیم که حداقل لازم است سه مورد از آن ها را اجرایی نمایید.

  • وبلاگ یا وب سایت داشته باشید.

اولین گام برای بازاریابی موفق آنلاین، داشتن وب است. تفاوتی مابین یک وب سایت رسمی یا وبلاگ وجود ندارد. فقط لازم است که یک آدرس وب برای شما فراهم شود. تا افراد بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. حتی اگر چیزی بصورت آنلاین به فروش نمی رسانید لازم است برای بازاریابی یک وب برای خود ایجاد کنید.

  • تبلیغات آنلاین

Google adwords بهترین برنامه شناخته شده، بازاریابی آنلاین است. کلمات کلیدی خاص و پرکاربرد را که با تبلیغات شما مرتبط است را انتخاب نمایید. هنگامی که افراد یکی از کلمات کلیدی تبلیغات را در گوگل وارد می کنند، تبلیغ شما در رتبه های اول نمایش داده می شود.

  • ایجاد و ارسال فیلم

یک ویدئو آنلاین در سایت های محبوب فیلم به اشتراک بگذارید. که در سطح بین المللی می توان به یوتیوب و در سطح کشوری می توانیم به آپارات اشاره کنیم.

  • شبکه های اجتماعی

بازاریابی آنلاین در شبکه های اجتماعی به تکنیک های لطیف تری نسبت به دیگر روش ها دارد. در شبکه های اجتماعی با گفتگو می توانید نسبت به جذب مشتری اقدام نمایید. تنها عیب شبکه های اجتماعی این است که نیاز دارد وقت بگذارید تا جواب بگیرید.

  • ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی ازبهترین و قدرتمندترین راه های بازاریابی آنلاین است. شما در ایمیل مارکتینگ، پیام بازاریابی خود را مستقیما به افرادی ارسال می کنید که قبلا علاقه خود را به محصولاتتان نشان داده اند. همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان است.

  • بازاریابی محتوا

بخشی از ابزار واستراتژی بازاریابی است که به گسترش کسب وکار، بر پایه ایجاد محتوایی ارزشمند و مرتبط تمرکز دارد و بطور کلی از اهداف آن می توان به جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قبلی اشاره کرد.

  • محتوای تصویری

استفاده از تصاویر مرتبط وجذاب در جذب مخاطبان تاثیر بسزایی دارد. تلاش کنید از عکس هایی استفاده کنید که محصولات و خدمات شما را به بهترین نحو نشان داده و معرفی می کند. محتوای تصویری بر سئو سایت هم تاثیر گذار است. پس از عکس هایی با حجم کم و سایز مناسب استفاده نمایید.

اگر بازاریاب هستید فراموش نکنید که به این ابزارها و استراتژی ها نیاز دارید. اگر در استفاده از این ابزارها کم کاری کنید مانع پیشرفت و بهتر شدن بازاریابی اینترنتی برند می شوید. فراموش نکنید استفاده از ابزارهای بهتر معادل بازاریابی بهتر است. ابزاری را انتخاب کنید که مطمئن هستید، کارکرد آن را درک کرده اید و باعث بهبود عملکرد بازاریابی می شوید.

پکیج دیجیتال مارکتینگ

در جهان پیچیده کنونی، خدمات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین جایگزین روش های بازاریابی سنتی شده است. شرکت ها و صاحبین مشاغل با آگاهی از این موضوع به دنبال ارتقا جایگاه خود در ذهن مشتریان هستند و نمی خواهند از فناوری های نوین عقب بمانند. از زمان شکل گرفتن دیجیتال مارکتینگ تا اکنون زمان زیادی گذشته است ولی در ایران یک روش نو و جدید به حساب می آید. به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کارها نسبت به بازاریابی اینترنتی اعتماد ندارند و استفاده از آن را همسو با دیگر تبلیغات خود نمی دانند. در حالی که آنلاین مارکتینگ در جهان روند صعودی را به خود اختصاص داده است و تبلیغ به روش سنتی به یک مسیر سوخته تبدیل شده است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، گام بزرگی در جهت ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ برداشته است. این شرکت با دادن مشاوره دیجیتال مارکتینگ صحیح به کسانی که از قدم گذاشتن در بازاریابی آنلاین واهمه دارند، کمک می کند. همچنین با طراحی سایت وردپرس، فضای وب سایتی را در جهت بازاریابی اینترنتی آماده کرده و مشتریان را مجذوب برند و محصولات می کنند.

روی سخن اکنون با کسانی است که از وارد شدن به عرصه اینترنت واهمه دارند؛ از اعتماد کردن نترسید، بازاریابی اینترنتی از روش های نوین جذب مشتری است که اگر کسی به این عرصه پا نگذارد دیگر نمی تواند توقع پیشرفت را داشته باشد. فراموش نکنید عصر، عصر اینترنت است دوری از این عصر چیزی جز شب سیاه به ارمغان نمی آورد.

عملکرد شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد، با استفاده از ابزارها و استراتژی های مناسب و با شناخت مشتریان هدف به درستی نسبت به طراحی سایت وردپرس در زمینه کاری شما اقدام می نماید و نقش اساسی در پیشرفت برند شما ایفا می کند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ افرادی هستند که در زمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته و مهارت های کافی در این زمینه را دارند. نحوه عملکرد مشاوران نسبت به هر کسب و کاری متفاوت است. شما می توانید برای مقابله با اضطراب های خود در زمینه کسب و کار و آنلاین مارکتینگ از این افراد کمک بخواهید. آن ها روش های مناسب و مطابق با کسب و کار شما را انتخاب می نمایند و در همین راستا به شما کمک خواهند کرد.

همه شرکت های دیجیتال مارکتینگ در اصفهان برای افرادی که خواهان مشاوره هستند؛ جلساتی تشکیل داده و آن ها را در همه زمینه هایی که نگران آن هستند کمک می کنند. پس اگر خواهان معرفی برند خود بصورت گسترده هستید؛ به شرکت دیجیتال مارکیتنگ ایکاد در اصفهان مراجعه کرده تا نتایج آن را به سرعت مشاهده کنید.

جمع بندی

با بازاریابی اینترنتی علاوه بر مطرح شدن در سطح کشور، می توانید خود را در سطح بین الملل نیز نشان دهید. البته راه یابی به بازارهای جهانی کار آسانی نیست. ولی با کمک و همراهی یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می توانید از خدمات و مشاوره آن ها استفاده کرده و خود را به جایگاه بالایی برسانید. بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی سنتی از تحمیل هزینه های سنگین به شما جلوگیری می کند. همچنین باعث دیده شدن می شود و خدمات را به برند تبدیل می کند.