منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 9 دقیقه

اگر شما قصد راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی دارید بهتر است برای طراحی وب‌سایت با وردپرس از شرکت‌هایی در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید تا در کمترین زمان با کمترین هزینه یک وب‌سایت حرفه‌ای و مناسب کسب‌وکارتان را داشته باشید. برای مشاوره می‌توانید از تخصص شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با تجربه طولانی در طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتواست، که در سال 2003 به صورت رسمی روانه بازار شد و با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط سیستم مدیریت پایگاه داده Mysql نیز پشتیبانی می‌شود. مزایای وردپرس زیاد است و  نرم افزار متن بازی است که اوایل به صورت گسترده برای نوشتن وبلاگ مورد توجه وبلاگ نویسان قرار گرفت. اکنون با گذشت چند سال از نشر آن و به‌روزرسانی‌های مختلف صورت گرفته و قابلیت انعطاف‌پذیری آن، می‌توان علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونه‌ها و طراحی‌های اختصاصی در پوسته‌های وردپرس به صورت رایگان هر نوع وب سایتی را با آن راه‌اندازی کرد. کاربران می‌توانند وردپرس را رایگان دانلود، نصب و از آن استفاده کنند. وردپرس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در حال استفاده تبدیل کرده است.

وردپرس تقریباً یک سوم وب سایت های جهان از وبلاگ های شخصی کوچک گرفته تا سایت های پیچیده شرکت های بزرگ مانند سونی، نیویورک پست و NBC را شامل می شود. در حالت کلی سیستم مدیریت محتوا یک سیستم نرم‌افزاری تحت وب می باشد که به صاحبان کسب و کارها، ویراستاران و نویسندگان اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را مدیریت کنند و بدون نیاز به تخصص در زمینه طراحی صفحات وب خدمات خود را منتشر کنند. برای این منظور ابتدا باید مزایای وردپرس را بشناسید. در ادامه بحث به مزایای وردپرس اشاره می کنیم.

مزایای استفاده از وردپرس

ما در این مقاله می خواهیم در خصوص مزایای وردپرس با شما صحبت کنیم. اینکه شما چگونه می توانید با قابلیت های وردپرس یک وب سایت مناسب تولید کنید. پس با ایکاد همراه باشید.

1) مزایای وردپرس نسبت به رقبا

وردپرس در لیست پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان قرار دارد و پس از آن جوملا و دروپال قرار می گیرد. هر 3 دارای بارگیری و استفاده رایگان و افزونه های بی شماری برای قابلیت های تخصصی می باشند که می توان آن ها را با توجه به نیاز کاربران تنظیم کرد.
Cmsها تا حدودی شبیه دانشگاه ها هستند؛ زیرا محبوبیت در بین سیستم های مدیریت محتوا جزء موارد مهم است. محبوبیت بیشتر برابر با متقاضی بیشتر، که در این زمینه وردپرس با تصاحب سهم بازاری نزدیک به ۸۱ % از رقیبان پیشی گرفته و تهدید جدی برای رقبای خود به شمار می رود. این سهم بالا به دلیل وجود افزونه‌ها، قالب‌ها و منابع بیشتر است. جوملا و دروپال به سطح خاصی از دانش فنی و آشنایی با HTML، CSS و زبان برنامه نویسی PHP نیاز دارند. در صورتی که وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی ندارد. WordPress به کاربران با تجربه اجازه می دهد تا در سطح تخصصی کار کنند.  برخلاف جوملا و دروپال، ویژگی هایی نیز برای مبتدیان در نظر گرفته شده است تا بتوانند به سرعت و بدون آگاهی از برنامه نویسی یک سایت را راه اندازی کنند.
وردپرس با توجه به استفاده فراوان و تعداد زیادی از منابع شامل افزونه تا قالب و آموزش‌های رایگان و جامع، بهترین سیستم مدیریت محتوای متن باز به حساب می آید. کاربران می‌توانند به راحتی قالب‌های آماده وردپرس را برای وب‌سایت خود انتخاب کنند و یا اگر به دنبال یک طراحی خاص هستند و نیاز به ویژگی‌های منحصر به فرد در طراحی وب‌سایت خود دارند می‌توانند از یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای وب در این زمینه کمک بگیرند، که شرکت ایکاد در اصفهان در زمینه طراحی سایت با وردپرس و تولید صفحات وب،تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با سابقه طولانی مدت در این زمینه به کاربران خدمات ارائه می دهد.

2)محیطی کاربر پسند، حتی برای مبتدیان

طراحی سایت با وردپرس در مدت چند دقیقه بدون هیچ گونه تخصص فنی قابل انجام است.راه اندازی وردپرس راحت و ساده است و استفاده از آن چه برای افراد مبتدی و چه متخصصین حوزه برنامه نویسی در دسترس است. یادگرفتن برخی از نرم‌افزارها کار سخت و زمان‌بری است، ولی مزایای وردپرس  این است که برای یادگیری وردپرس کافی است تنها با سرچ زدن در دنیای اینترنت به منبع عظیمی از آموزش وردپرس دسترسی پیدا کنید و طی چند ساعت به‌راحتی آن را یاد بگیرید.هر شخصی با میزان کمی اطلاعات در زمینه طراحی سایت و برنامه نویسی قادر است، وردپرس را نصب کند. در اینصورت نیاز کاربر یک نام دامنه و یک حساب میزبانی وب است. WordPress می تواند از طریق ارائه دهنده میزبانی وردپرس شما به صورت رایگان نصب شود یا مستقیماً از سایت WordPress.org بارگذاری شود.
سپس با استفاده از قالب ها و افزونه های وردپرس شما می توانید سایت خود را طراحی کنید و از طریق پنل مدیریت وردپرس به صورت بصری و آسان تمام ویژگی های مورد نیاز را برای شخصی سازی عنوان و چیدمان سایت و ایجاد صفحات و پست ها مدیریت کنید.

3) افزونه ها عملکرد ورد پرس را افزایش می دهند

در طراحی سایت با وردپرس، وردپرس تمام عناصر مورد نیاز برای ایجاد یک سایت اصلی را شامل می شود، اما بسیاری از کاربران نیازمند موارد تخصصی در وب سایت خود هستند. یکی از مهم ترین مزایای وردپرس افزونه های WordPress می باشند، که شامل صدها پلاگین، قطعات کوچک کد برای انجام کارهای خاص هستند که به کاربران امکان می دهد ویژگی هایی مانند سبد خرید ، گالری ، فرم های تماس و موارد دیگر را به هر سایت سازگار با وردپرس اضافه کنند. افزونه‌های وردپرس مانند قالب‌های وردپرس به صورت رایگان در دسترس‌اند و می توان بسته به نوع نیاز با مراجعه به صفحات هر افزونه، با توجه به ویژگی و کاری که انجام می دهند، از آن ها استفاده کرد. افزونه‌های وردپرس برای نمایش اطلاعات در سایت از توابع وردپرس استفاده می‌کنند. توابع وردپرس مجموعه ای از کدها به زبان برنامه نویسی php هستند که از آن ها می توان برای نمایش اطلاعات در وردپرس استفاده کرد.

اطلاعات شامل نوشته، برچسب نوشته، دسته بندی نوشته و… می باشند، که با قرار دادن تابع وردپرس در افزونه وردپرس می توان آنها را فراخوانی کرده و در سایت مورد نظر نمایش داد.
برای دسترسی به منبع افزونه های وردپرس می‌توانید به آدرس wordpress.org/plugins مراجعه نمایید.کاربران همچنین می توانند صدها افزونه سفارشی را از توسعه دهندگان شخص ثالث خریداری و نصب کنند. که در این راستا مشتریان می توانند با اطمینان خاطر از خدمات شرکت ایکاد که در زمینه طراحی سایت در اصفهان فعالیت می کند استفاده نمایند.

4)سئو در وردپرس

برای تمامی وب سایت ها، قابلیت جستجو برای رتبه بندی بالا در Google و سایر موتورهای جستجو یک مسئله مهم به شمارمی رود. یکی دیگر از مزایای وردپرس این است که خروجی وب سایت های طراحی شده با وردپرس، به طور پیشفرض تا حد زیادی بهینه هستند و از سئوی بالایی برخوردارند.
سئو یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و هر وب سایتی برای دیده شدن نیازمند استفاده از اصول سئو می باشد. ویژگی مهمی که باعث شده خیلی از متخصصان طراحی سایت به وردپرس گرایش پیدا کنند رعایت نکات سئو آن می باشد، به‌طوری‌که وردپرس سئوبیس نام گذاری شده است. مهم ترین سیستم مدیریت محتوا ازلحاظ سئو، برای طراحی سایت، وردپرس است. این سیستم مدیریت محتوا برای موتور جستجوی bing و google توسعه پیداکرده است. موتورهای جست‌وجو علاقه بسیاری به سایت‌های وردپرسی دارند، از آن جایی که کدهای وردپرس ساده و مرتب هستند، خواندن آن‌ها برای موتورهای جستجو کار بسیار راحتی است.

ابزارهای سئو در وردپرس:

ابزارهای متعددی در خصوص بالا بردن سئو وب‌سایتها وجود دارد، اما وبمستر تولز(web master tools) یکی از ابزارهایی است توسط خود شرکت گوگل ارائه‌شده و دارای اعتبار بالایی است و شما با اطمینان کامل با کمک گرفتن از آن می توانید سئوی بالایی را در سایت خودتان تجربه کنید. این سرویس به بررسی کلمات کلیدی پرداخته و کاربرانی را که در جست‌وجوی کلمات کلیدی مشابه به محتوای سایت شما هستند را به سمت وب‌سایت شما راهنمایی می‌کند. و این باعث بالا رفتن میزان بازدید از صفحات و رونق کسب‌وکارهای شما در فضای اینترنت می‌شود. طراحی سایت با وردپرس یک گزینه عالی برای راه اندازی وبسایت خواهد بود، بنابراین اگر قصد استفاده از هرگونه قالب و افزونه وردپرس در وب سایت خود را دارید، سعی کنید از شرکت هایی که در طراحی خود سئو و بهینه سازی قالب را مدنظر قرار می دهند و به صورت بهینه و بالاترین سطح ممکن از آن استفاده می کنند کمک بگیرید، که یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی سایت در اصفهان شرکت ایکاد می باشد که با سابقه طولانی در طراحی صفحات ورد پرس می تواند همراه خوبی برای شما باشد. یکی از عواملی که باعث می‌شود سایت شما در سرچ گوگل در اولویت قرار نگیرد سئو پایین سایت است. اگر سایت از سئو بالایی برخوردار باشد تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا می‌کند. این مسئله باعث افزایش فروش کسب‌وکارهای اینترنتی و پیشرفت این کسب‌وکارها می‌شود.

مزایای وردپرس

5)امنیت وردپرس

در طراحی سایت و اجرای آن مهم ترین بحثی که وجود دارد، امنیت می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو هر زمان صحبت از یک سیستم مدیریت محتوا خاص می شود که بتوان امنیت سایت را نیز بالا برد می توان از وردپرس نام برد. یکی دیگر از مزایای وردپرس که شما می توانید برای طراحی سایت با وردپرس این اطمینان را داشته باشید که با رعایت اصول امنیتی می توانید یک سایت ایمن داشته باشید. برای کمک یه حفظ امنیت وردپرس می توانید از آموزش وردپرس و آموزش های امنیت استفاده کنید یا مسائل امنیتی سایت خود را به شرکت هایی باتخصص در این زمینه واگذار کنید. شرکت ایکاد با تجربه و تخصص خود در زمینه طراحی سایت در اصفهان می تواند گزینه مناسبی برای رونق به کسب و کارتان باشد.

6)ایمیل مارکتینگ در وردپرس

برای داشتن یک وب سایت موفق، آگاه بودن یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در پیشرفت کسب‌وکارتان می‌باشد، یکی از این موارد بازاریابی از طریق ایمیل است که در وردپرس نیز قابل دسترس می باشد.
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل یکی از انواع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی است که برای جذب مخاطبین صورت می گیرد. در این روش و در جهت رسیدن به هدف خاص خود، ایمیل های خود را به صورت سلسه وار ارسال می کنید تا گام به گام به هدف خود و جذب مشتری برای وب سایتتان نزدیک شوید. به طور کلی ایمیل مارکتینگ به معنای بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات سایت خود از طریق ارسال کثری از ایمیل به تمام مشتریان است .
روزانه تبلیغات زیادی از طریق پیامک یا فضاهای مجازی به شما ارسال می‌شوند که شما بدون توجه به ارسال کننده و محتوای ارسالی اقدام به حذف آن ها می کنید؛ ولی زمانی که ایمیلی به کاربران سایتتان زده می شود، اکثر کاربران کنجکاو به دانستن منبع ارسال ایمیل خود می‌شوند و در نتیجه ترغیب به باز کردن ایمیل خواهند شد و اگر شما با عناوین جذاب و جالب ایمیل را ارسال کرده باشید باعث خوانده شدن و جذب کاربر به سمت سایت خود می شوید.

7)وردپرس واکنش گراست

واکنش گرا بودن به این معناست، که کاربران زمانی که سایت شما را با یک صفحه‌نمایش بزرگ و یا یک گوشی که صفحه نمایش کوچکی دارد مشاهده می کند چیدمان بخش‌های مختلف سایت به‌گونه‌ای تنظیم شود که خوانایی سایت در این دو صفحه خوانا و یکسان به نظر بیاید.یکی دیگر از مزایای وردپرس واکنش گرا بودن یک عامل است که در رتبه بندی گوگل بسیار موثر است، بنابراین وب سایت ها باید در هر دستگاهی خوب به نظر برسند. وردپرس با انواع مختلف قالب اختصاصی که ارائه می دهد،این امکان را به کاربران می دهد که با استفاده از افزونه ها و تنظیمات مربوطه باعث واکنش گرا شدن وبسایت خود شوند.

8)پشتیبانی وردپرس از زبان فارسی

نرم افزار وردپرس سازگاری بالایی با زبان فارسی دارد. پس یکی دیگر از مزایای وردپرس فارسی بودن آن است. در صورتی که با زبان انگلیسی آشنایی چندانی ندارید نگران این مسئله نباشید، شما به‌راحتی از طریق سایت وردپرس می توانید نسخه فارسی این نرم‌افزار را دانلود و استفاده کنید.

9)ساخت وبلاگ در سایت وردپرس

از آنجا که WordPress یک نرم افزار سیستم مدیریت محتوا است، دارای چندین ویژگی است که انتشار مطالب را آسان می کند. یکی از این ویژگی ها وبلاگ “داخلی” است که در هر زمان از هر وسیله ای قابل دسترسی است، بنابراین کاربرانی که می خواهند وبلاگ خود را به وب سایت خود اضافه کنند ، مجبور به ایجاد آن نیستند. این امر باعث می شود حتی سایت هایی که به بلاگ نویسی ربطی ندارند از ویژگی وبلاگ برای اضافه کردن به روزرسانی ها یا اطلاعیه ها استفاده کنند.

10)انعطاف پذیر بودن و قابل تنظیم برای تغییر نیازها

اگرچه وردپرس در ابتدا برای پشتیبانی از وبلاگ نویسی طراحی شده بود، ولی با گذر زمان انعطاف‌پذیری و قابلیت شخصی‌سازی بر‌اساس نیاز مشتریان در آن رشد پیدا کرد. در وردپرس با استفاده از افزونه‌های متنوع و تغییر در قالب سایت و طراحی ریسپانسیو می‌توان یک سایت کامل و حرفه ای ایجاد کرد. همچنین سایت‌های تولید شده با وردپرس بسیار توسعه پذیر هستند، به این شکل که طراحان می‌توانند هزاران صفحه جدید در سایت خود ایجاد کرده و نگران عملکرد سایت نباشند. در بخش داشبورد مدیریت در قسمت مدیر می توان چندین کاربر با سطوح دسترسی مختلف برای مدیریت سایت تعریف کرد.

WordPress برای اجرای سایت های پیچیده شرکتهای بزرگ چندملیتی ، مدیریت مشاغل کوچک و ایجاد وبلاگهای شخصی استفاده می شود. سایت های وردپرس می توانند شامل فروشگاه های تجارت الکترونیکی ، میزبان یک شبکه اجتماعی، گروهی یا پادکست باشند. نیازهای یک شرکت هر چه باشد، بسته اصلی وردپرس به همراه انواع افزونه های اصلی و پریمیوم مناسب برای سایت عرضه می شود. وردپرس به لطف قالب های بسیار زیاد و دسترسی آسان به منابع ، با نیازهای در حال تغییر یک شرکت بسیار سازگار است.

11)انجمن های پشتیبانی از وردپرس

از آنجا که یکی از مزایای وردپرس رایگان بودن و منبع باز(open source) است، توسط انجمن های وردپرس در سراسر جهان پشتیبانی می شود. این جامعه از دوستداران وردپرس وظیفه ایجاد تغییر در پرونده های منبع و به روزرسانی و ایمن سازی وردپرس را دارند. انجمن وردپرس همچنین با توجه به دسترسی فراوان کاربران، با حمایت از رشد گروه های محلی وردپرس باعث پیشرفت و برطرف کردن نواقص و مشکلات وردپرس شده است.
WordPress توسط بیش از 30 درصد وب سایتهای مبتنی بر CMS در سراسر جهان استفاده می شود، وردپرس ابزارهای اصلی ایجاد یک وب سایت وردپرس را در دسترس هر کاربر و نه فقط توسعه دهندگان وب با تجربه قرار می دهد و این ابزارها می توانند به یک اندازه از یک سایت شخصی کوچک ویا یک پورتال شرکت بزرگ وپیچیده پشتیبانی کنند. وردپرس با داشتن مجموعه ای از ویژگی هایی مانند مضامین و افزونه هایی که برای گسترش کارکردهای خود طراحی شده است، برای انواع سایت کار می کند. اگر در حال ساختن یک سایت وردپرس هستید، باید یک ارائه دهنده هاستینگ را در نظر بگیرید که میزبانی وردپرس را ارائه می دهد. این به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کند و به شما امکان می دهد از طریق حساب خود به پیشخوان مدیریت وردپرس وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

طراحی سایت با وردپرس

یکی از رایج ترین سوالاتی که مورد طراحی وب سایت از سوی مشتریان پرسیده می‌شود، درباره نحوه انتخاب زبان برنامه نویسی بوده و اینکه سایت مد نظرشان با چه زبان و پلت فرمی طراحی کنند.
اگر شما قصد راه اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی دارید بهتر است برای طراحی وب سایت با وردپرس از شرکت هایی که در این زمینه تجربه بیشتری دارند کمک بگیرید تا در کمترین زمان با کمترین هزینه یک وب سایت حرفه ای و دلخواه و مناسب کسب و کارتان را داشته باشید. برای مشاوره می توانید از تخصص شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با داشتن تجربه طولانی در طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ در اصفهان استفاده کنید. شناخت مزایای وردپرس در این مقاله به شما کمک می کند تا وب سایتی کاملا حرفه ای و بدون هیچ برنامه نویسی سختی داشته باشید.