منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

سئو شاهرگ حیاتی یک وب سایت وردپرسی است که عدم انجام آن، به منزله عدم حیات وب سایت است. سئو در وردپرس، یعنی وب سایت را برای کسب رتبه های بالای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم . افزایش سئو در وب سایت وردپرس به راحتی انجام می شود و تقریبا نیاز به برنامه نویسی را به حداقل ممکن می رساند.

ممکن است برای همه ی ما پیش آمده باشد با اینکه فعالیت زیادی در وب سایت خود داریم، اما آنطور که باید در جذب بازدید کننده موفق نیستیم. یکی از علت هایی که ما از اهمیت آن ممکن است بی خبر باشیم و یا اهمیتی کمی برای آن قائل باشیم، سئو سایت است. سئو در وب سایت وردپرس به راحتی انجام می شود و تقریبا نیاز به برنامه نویسی را به حداقل می رساند. همراه ما باشید تا روش های افزایش سئو وردپرس را بیان کنیم تا به راحتی بتوانید آن را انجام داده و لذت ببرید.

سئو در وردپرس چیست؟

بارها پیش آمده که از خود سوال کنیم با این همه فعالیت چرا وب سایت ما رتبه های بالا و یا حتی در ده تا جستجو صفحه اول موتور جستجو (serp) قرار نگرفته است. جواب این سوال آسان است، عدم سئو و بهینه سازی مناسب محتوا می تواند وب سایت را از صفحه اول دور کند. سئو شاهرگ حیاتی یک وب سایت وردپرسی است که عدم انجام آن، به منزله عدم حیات وب سایت است. سئو در وردپرس، یعنی وب سایت را برای کسب رتبه های بالای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم.

روش های افزایش سئو وردپرس

محتوای بهینه شده با ارتقا وب سایت، به جایگاه اول موتور جستجو، شانس دریافت کلیک های بیشتر را افزایش می دهد. برای استفاده از تکنیک های سئو لازم به استخدام افراد متخصص یا برنامه نویس ماهر نیست. بلکه استفاده از وب سایت وردپرس به راحتی امکان بهینه سازی را فراهم می آورد. پس کنار ما باشید تا با هم روش های افزایش سئو وردپرس را آغاز کنیم.

  • انتخاب میزبان هاست

یک میزبان مناسب برای سایت اهمیت زیادی دارد و آگاهی از یک هاست خوب کمک زیادی به افزایش سئو می کند. میزبان سایت به صورت مستقیم تاثیری بر سئو ندارد ولی عدم رعایت یک سری از ویژگی ها باعث تاثیر منفی روی سایت شده و سئو را به تاخیر می اندازد. هاست کم سرعت، سرعت ارتقا وب سایت ما را نیز کاهش می دهد.

  • تنطیمات دیده شدن در موتورهای جستجو

وردپرس، تنظیماتی دارد که مطابق با آن خود را از دید موتورهای جستجوگر مخفی می کند. هدف این ویژگی این است که قبل از قرار دادن وب سایت در موتورهای جستجو بتوانیم آن را به درستی آماده کنیم. ممکن است این ویژگی در تنظیمات تایید شده باشد لازم است حتما آن را مورد بررسی قرار دهید تا از دیده نشدن و حذف وب سایت جلوگیری نمایید.

  • انتخاب قالب بهینه

برای انتخاب قالب دقت کنید علاوه بر جذابیت از پارامترهای کم حجم جهت قالب استفاده شده باشد و کدهای افزونه های قالب بدون خطا باشند. یک قالب خوب باید بین 500 کیلو بایت الی 1 مگابایت حجم داشته باشد.

  • از لینک های سازگار با سئو استفاده شود.

url ها یا لینک های سازگار، آدرس هایی هستند که به وضوح، به محتویات مطلب منتشر شده اشاره می کند. این آدرس ها هم برای انسان ها و هم موتورهای جستجو قابل خواندن و فهم است. لینک ها باید به بازدید کننده قدرت حدس زدن درباره مطلب را بدهد. لینک های سازگار شانس دیده شدن در موتورهای جستجو را به شدت افزایش می دهد.

  • استفاده از پلاگین سئو وردپرس

از ویژگی های خوب وردپرس افزودن قابلیت های ویژه به وب سایت بدون نیاز به برنامه نویسی های دشوار است. پلاگین یا افزونه برای انجام هرکاری موجود است. افزودن ویژگی خاص به وب سایت وردپرس با کمک افزونه ها شکل می گیرد. پلاگین ها برای امنیت، ضد اسپم، نوشته ها قابلیت های بسیاری دارند پس از آن ها غافل نشوید.

  • افزودن نقشه سایت یا XML

نقشه سایت، تمام محتوای موجود وب سایت را بصورت لیست در آورده و آن را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. نقشه سایت به تنهایی نقشی در افزایش رتبه وب سایت ندارد اما در روند افزایش سئو وردپرس تاثیرگذار است و باعث می شود وب سایت با سرعت بیشتری ایندکس شده و از موتورهای جستجو رتبه بگیرد.

  • بهینه سازی پست

اغلب کسانی که در ابتدای کار هستند فکر می کنند با نصب یک پلاگین تمام کاری که باید، برای وب سایت خود انجام داده اند. در حالیکه سئو یک کار همیشگی است که برای نتیجه گرفتن همواره باید به آن اهمیت دهید. پلاگین لازم برای بهینه سازی محتوا، Yoast seo است. این افزونه به شما امکان می دهد تا خطاهای سئو خود را ببینید و آن ها را رفع کنید. برای دریافت بیشترین کلیک تلاش کنید از عنوان ها و کلیدواژه هایی که میزان جستجوی زیادی دارند استفاده نمایید.

  • از تگ ها و دسته های صحیح استفاده نمایید

وب سایت، مانند کتاب به یک فهرست جذاب و مرتبط نیاز دارد. فهرست وب سایت، شامل تگ ها و دسته بندی هایی است که در جهت راهنمایی کاربران ایجاد می شود. انتخاب دسته بندی مناسب به موتورهای جستجوگر  برای درک محتوای سایت کمک می کند. از طرف دیگر تگ ها هم کلمات خاص تر را شامل می شوند. مانند دسته بندی خوراکی به تگ های سالاد، دریایی و… تقسیم بندی می شود.

  • به موضوعات داخلی لینک دهید

اعتبار صفحات شما، لینک هایی هستند که استفاده می کنید. موتورهای جستجو برای هر صفحات وب سایت یک امتیازی قائل می شوند که این اهمیت لینک دادن را نشان می دهد. لینک داخلی باعث می شود بازدید کننده زمان بیشتری در صفحات وب سایت شما سپری کند و نمرات سئو شما را بهبود ببخشد. تلاش کنید در هر مطلب حداقل از 3 لینک داخلی استفاده نمایید.

  • کامنت ها را بهینه سازی کنید

برای نشان دادن قدرت، لازم است گاهی خود را مورد قضاوت قرار دهیم. زمانی که کاربران شما نظرات خود را ارائه می دهند، علاوه بر افزایش بک لینک ها باعث می شوند شما با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید. نکته ای که لازم است حتما مدنظر داشته باشید نظرات اسپم است که بعضی ربات ها با قراردادن لینک های خراب در کامنت ها، رتبه جستجوی شما را کاهش می دهند. شما می توانید با استفاده از پلاگین ضد اسپم Akismet از وجود چنین لینک هایی جلوگیری کنید.

  • لینک های خارجی را unfollow کنید

همانطور که در لینک های داخلی توضیح دادیم، لینک دادن به صفحات به نوعی انتقال  امتیاز محسوب می شود. این موضوع شامل لینک های خارجی هم می شود. اگر لینک های خارجی را unfollow نکنید امتیاز سئو وب سایت خود را به وب سایت دیگری منتقل می کنید.

  • بهینه سازی سرعت سایت

در عصر کنونی که اینترنت های پرسرعت در زندگی مردم جریان پیدا کرده است. مردم را بسیار بی صبر کرده است پس شما فقط چند ثانیه وقت دارید که محتوای خود را ارائه دهید. تلاش کنید بازدیدکنندگان خود را بخاطر کندی سرعت از دست ندهید. گوگل ادعا می کند که وب سایت های سریع جایگاه بهتری نسبت به وب سایت ها کند پیدا می کنند.

  • بهینه سازی امنیت

اسم هکر برای همه ما آشناست. حتی تصور هک شدن هم برای همه ما دردناک است. هک شدن وب سایت ضربه مهلکی است که می تواند به پیکره رتبه ما در موتورهای جستجو بزند. شما با استفاده از پلاگین های ضد هک می توانید از پیش آمدن چنین مواردی جلوگیری کنید. از پلاگین های امنیتی می توان به Wordfence Security اشاره کرد.

  • بهینه سازی تصاویر

تصاویر جذابیت محتوای وب سایت را چندبرابر می کند. ولی اگر به سایز و حجم آن توجه نکنید سرعت وب سایت شما را کند کرده و باعث ترک بازدیدکنندگان می شود. برای افزایش سئو وردپرس ، از بهینه سازی تصاویر غافل نشوید. اگر وب سایت، در کمتر از 4 ثانیه بارگذاری نشود، تعدای از کاربران خود را از دست خواهد.

  • استفاده از تگ های alt و title

یکی از راه های بهینه سازی تصاویر استفاده از تگ های alt و title است که نشان می دهد موضوع عکس نشان نداده شده درباره چی بوده است.

  • دریافت گواهینامه ssl

این گواهینامه یک لایه حفاظتی برای وب سایت ایجاد می کند. سایت هایی که دارای گواهینامهssl هستند در کنار آدرس وب سایتی خود قفل سبز رنگ دارند. همچنین به آدرس http آنها s اضافه می شود و به https تبدیل می شوند.

سئو سایت فروشگاهی

اگر شما سایت فروشگاهی دارید باید بدانید که وب سایت شماهم نیاز افزایش سئو وردپرس دارد. هرچه شما کلیک بیشتری دریافت نمایید قطعا میزان فروش بیشتری هم خواهید داشت. شما می توانید با سئو، تجارت اینترنتی خود را بدون پرداخت هزینه گزاف تبلیغ کنید. برای سئو سازی سایت فروشگاهی علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد باید موارد دیگری را نیز به کاربرد که در ذیل به آن ها اشاره شده است.

افزایش سئو وردپرس فروشگاه

مراحل سئو سازی سایت فروشگاهی:

برای اینکه بتوانید سایت فروشگاه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید، باید علاوه بر کارهایی که بصورت کلی برای سئو انجام می دهید؛ کارهای ویژه تری هم برای افزایش سئو وردپرس فروشگاه انجام دهید. تا بتوانید علاوه بر افزایش شانس برای دریافت کلیک بیشتر، بازدید کننده را بتوانید به خریدار تبدیل کنید.

  • ساختار:

طراحی سایت خود به شکل های زیبا و جذاب می تواند به شما در جذب مخاطب کمک نماید. شرکت های طراحی سایت وردپرس در اصفهان وجود دارند که برای سایت های شما ساختاری جذاب ایجاد می کنند. اگر وب سایت شما جذاب نباشد، کاربر گرفته و دلسرد می شود و وب سایت شما را زود ترک می کند. پس همیشه بدانید یکی از راه های سئو، ساختار است. اگر ساختار خوبی نداشته باشید، موتورهای جستجو امتیاز شما را کم خواهند کرد.

  • متا دیسکریپشن:

توضیحات قانع کننده ای را در قالب یک جمله و متشکل از کلمات کلیدی استفاده شده در متن بنویسید. تا مخاطب جذب شده و به وب سایت وارد شوند. البته این قانون برای همه سئو ها وجود دارد ولی نحوه عملکرد آن در سئو فروشگاه باید تمایل به خرید را در مشتری ایجاد کند.

  • چت آنلاین

ایجاد چت آنلاین بین کاربران و مسئولان وب سایت این امکان را می دهد که آن ها در لحظه برای سوالات خود پاسخ پیدا کنند. این ویژگی به افزایش سئو وردپرس کمک کرده و نرخ تبدیل بازدیدکننده را به خریدار 50 درصد افزایش می دهد.

  • مخاطب کاربر است نه موتورهای جستجو

در نظر داشته باشید که شما برای کاربران بهینه سازی را انجام می دهید نه موتورهای گوگل. پس از کلمات سلیس، روان و قابل فهم در محتوای خود استفاده نمایید.

  • ایجاد صفحات درباره ما و تماس با ما

زمان هایی پیش آمده که خرید اینترنتی داشته ایم ولی محصولی که به دست ما رسیده آن چیزی نبوده که می خواسته ایم. مثلا در هنگام خرید پوشاک فروشنده در رنگ اشتباه کرده است. بااستفاده از صفحات تماس با ما به راحتی خریدار می تواند با فروشنده تماس پیدا کرده و مشکل خود را برطرف نماید.

  • تشویق کاربران به خرید

محتوا و متن استفاده شده به اندازه ساختار متن مهم است. محتوا به گوگل و موتورهای جستجو نشان می دهد که چرا وب سایت شمارا مردم باید ببینند. پس با استفاده از محتوای مناسب و استفاده از عنوان و کلید واژه های پرکاربرد می توانید مردم را به وب سایت خود کشانده و آن ها را به خریدار تبدیل نمایید.

  • تشویق به اقدام

در متن خود از لینک های اقدام به خرید و هدایت به صفحه فروش استفاده کنید تا مردم بتوانند به راحتی وارد این صفحات شده و خرید خود را انجام دهند.

  • محتوای ویدئویی

استفاده از ویدئوهای خلاقانه و تشویق کننده در سئو وردپرس بسیار موثر است. استفاده از ویدئو برای نمایش محصولات و جزییات ممکن است سوالاتی را که در ذهن مخاطبان پیش آمده را برطرف نماید.

  • قضاوت بی طرفانه محصولات، محصولی که بفروش می رسانید.

اگر در وب سایت خود محصولی مانند کفش به فروش می رسانید، می توانید چندین برند کفش را کاملا بی طرفانه مورد بررسی قرار دهید. شما با این پست خاص علاوه بر تبلیغ کفش خود، ترافیک ورودی به وب سایت را نیز افزایش می دهید.

  • رقبا را تحلیل کنید.

حتما به وب سایت رقبا سر بزنید. ویژگی های جذاب آن ها را یادداشت کرده و از نقاط ضعف آن ها درس گرفته و تلاش کنید در وب سایت خود بکار نبرید.

  • ایده گیری از فروشگاه های آنلاین بزرگ

همه ما واژه تحقیقات را زیاد شنیده ایم؛ پس بیایید برای بهبود و افزایش سئو وردپرس نیز تحقیق کنید. به وب سایت های فروشگاهی بزرگ مانند: دیجی کالا، ترب و … سر زده و از آن ها ایده بگیرید. یکی از فروشگاه های بین المللی که می توان از آن برای ایده استفاده کنید فروشگاه آمازون است. ولی استفاده از فروشگاه های بومی برای شناخت راه های تاثیرگذار بر افکار عموم بسیار مهم است.

بهبود سئو وردپرس:

وردپرس به دلیل اینکه سئو خوبی دارد محبوبیت بیشتری نسب به دیگر سیستم های مدیریت محتوا دارد. اما نکات حساسی وجود دارد که می توانیم با انجام آن ها سئو سایت وردپرس را بهبود ببخشیم.

  • استفاده از گوگل آنالتیکس

گوگل آنالتیکس یک ابزار تحلیلی محبوب است که توسط گوگل راه اندازی شده است. استفاده از آن کاملا رایگان است و به شما کمک می کند ترافیک وب سایت خود را پیگیری کنید. این ابزار امکان رویت رفتار مخاطبین و سایر خصوصیات مهم کمکی به بهبود سئو را فراهم می آورد.

  • تاثیر الگوریتم موبایل در بهبود سئو سایت وردپرس

الگوریتم سازگاری با گوشی های همراه یا mobile friendly تاثیر چشمگیری در رتبه بندی موتورهای جستجودارد. این الگوریتم ها بر اساس کدهایی فعالیت می کنند که صفحات شما را با تلفن های همراه سازگار می کنند. مانند سایز نوشته ها، محتوای قابل رویت و نشان دادن نظرات بازدیدکنندگان.

  • ارتقا سرعت صفحات وردپرس

موتورهای جستجور انتظار دارند به همان سرعتی که خود نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار می دهد. وب سایت ها نیز به همان سرعت نتیجه کلیک کاربران را به آنها نشان دهد. در غیر اینصورت نرخ کلیک پایین می آید. موتورهای جستجو اخیرا سرعت را از عوامل مهم رتبه بندی در نظر گرفته اند.

انجام افزایش سئو وردپرس:

دریافت نرخ کلیک ممکن است کمی دشوار به نظر بیاید اما غیر ممکن نیست. برای افزایش نرخ کلیک، افزایش ورودی وب سایت، بهبود سئو وردپرس و تبدیل کردن کاربران به خریداران می توانید کمک بگیرید. شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، طراحی سایت وردپرس شما را به عهده گرفته و در جهت بهبود روند سئو وردپرس قدم برمی دارد. شما می توانید به راحتی به این شرکت ها مراجعه کرده و از سیر تا پیاز وب سایت خود را در اختیار آن ها قرار دهید تا وب سایت اصولی داشته باشید و نتیجه مطلوب خود را دریافت نمایید. انجام سئوهای حرفه ای، با هماهنگ کردن پلاگین ها و محتوای داخل سایت توسط متخصصین به آسانی قابل انجام است و موفقیت را به همراه دارد.

خدمات افزایش سئو وردپرس ارائه شده توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

اگر واقعا خواهان رتبه های برتر در موتورهای جستجو هستید. به خدمات سئو وردپرس حرفه ای و کارامد نیاز دارید. شرکت سئو مجموعه ای متمایز از خدمات خود را سایت وردپرس تدوین کرده است. اما ترافیک هدفمند، به بهینه سازی سایت وردپرس شما بستگی دارد و آن را در صدر رتبه بندی موتورهای جستجو قرار می دهد. یکی از شرکت های معتبر که در زمینه ورپرس کمک شایانی می کند، شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد اصفهان است. این شرکت علاوه بر انجام خدمات سئو وردپرس می تواند در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ همراه و پشتیبان شما باشد.

از خدمات افزایش سئو وردپرس که توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان انجام می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قالب وردپرس بهینه سازی می شود.
  • اگر قالب وب سایت نیاز به اصلاح داشته باشد، انجام خواهد شد.
  • نقشه سایت اصلاح خواهد شد.
  • طراحی سایت
  • بهبود سئو سایت
  • افزونه های مورد نیاز نصب خواهد شد.
  • تنطیمات مربوط به سرورها انجام می شود.

جمع بندی

سئو طیف وسیعی از استراتژی ها و تکنیک ها در بر می گیرد. بنابراین می تواند کمی وحشتناک به نظر بیاید. البته انتخاب پلتفرم وردپرس اولین گام مناسب برای ایجاد یک سایت بهینه است. پس نگران روش های افزایش سئو وردپرس خود نباشید، انتخاب یک موضوع مناسب و انتخاب یک یا چند افزونه هدفمند، به سئو سرعت می بخشد. شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان می تواند با اجرای این استراتژی ها و طراحی سایت، در بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک سایت کمک کند. شما با همراهی شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد اصفهان می توانید از این خدمات نوین بهره ببرید و در ارتقا وب سایت خود قدم بزرگی بردارید. پس دیجیتال مارکتینگ خود را به ما بسپارید، ایکاد همه جا پشتیان شماست.