منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر می خواهید سایت شما تبدیل بیشتری داشته باشد، باید به بهینه سازی سایت خود اهمیت دهید. استفاده از روش صحیح اعتبار و رتبه سایت خود را در تمام موتورهای جستجو افزایش دهید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد نحوه سئو کردن سایت وردپرسی را ارائه می دهیم.

وردپرس به عنوان یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا، به شیوه ای طراحی شده است تا با سئو در وردپرس رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند و ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت هدایت شود. برای بهینه سازی سایت وردپرس مراحل، روش ها و ابزارهای متعددی وجود دارد. استراتژی‌های بهینه‌سازی و سئو کردن سایت وردپرسی اقداماتی از جمله راه‌اندازی یک وب‌سایت سازگار با سئو در وردپرس، بهینه‌سازی محتوای آن و انجام اقداماتی خارج از وب‌سایت برای به دست آوردن نتایج مثبت بیشتر است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، مشاوره استارتاپ ها در اصفهان نحوه سئو کردن سایت وردپرسی و نکات مهم برای بهینه سازی و پیاده سازی آن را ارائه می دهیم.

سئو وردپرس چیست ؟

منظور از بهینه سازی موتورهای جستجو، علم بهبود یک وب سایت برای افزایش دید آن هنگام جستجوی افراد برای محصولات یا خدمات است. هنگامی که روی سئو کردن سایت وردپرسی خود سرمایه گذاری می کنید، وب سایت شما بیشتر دیده می شود و نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت. اگر در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی را به دست آورید، در صفحه نخست قرار می گیرید.

اغلب در صفحه نتایج گوگل تبلیغات در ابتدای صفحه و رتبه های اول نشان داده می شود که کسب و کارها برای قرار گرفتن در این رده هزینه آن را پرداخت می کنند. در ادامه فهرست وب سایت هایی لیست می شوند که به صورت ارگانیک در نتایج قرار گرفته اند. هدف از فرآیند سئو بدست آوردن نتایج ارگانیک بیشتر است. سئو کردن سایت وردپرسی باعث می‌شود به افرادی دسترسی پیدا کنید که فعالانه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مرتبط با شما جستجو می‌کنند. برای دریافت خدمات افزایش مشتری و فروش آنلاین می توانید از مشاوره کسب و کار دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.

مزایای سئو کردن سایت وردپرسی

ترافیک جستجوی ارگانیک معمولاً ترافیک با کیفیت بالاتری است زیرا کاربران به طور فعال در حال جستجوی یک موضوع، محصول یا خدمات خاصی هستند که ممکن است یک سایت برای آن رتبه بندی شود. اگر کاربر آن سایت را از طریق موتور جستجو پیدا کند، می تواند به تعامل بهتر با برند منجر شود.

  • افزایش ترافیک
  • بازدید بیشتر کاربر
  • تبدیل بیشتر
  • درآمد بیشتر

تکنیک های بهینه سازی سایت

اگر می خواهید وب سایت شما تبدیل بیشتری داشته باشد; باید به بهینه سازی وب سایت خود اهمیت دهید. بهینه سازی وب سایت; به فرآیند به حداکثر رساندن عملکرد عمومی وب سایت اشاره می کند. در بهینه سازی سایت; عملکردهایی مانند رفع اشکالات و سرعت صفحه; بهبود سئو، بهینه سازی قابلیت استفاده در دستگاه ها و تجزیه و تحلیل طراحی UX وجود دارد.

سئو کردن سایت وردپرسی

اگر فرآیندهای بهینه سازی به درستی انجام شوند، کلید ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن برای بازدیدکنندگان صفحه شما خواهند بود. بهینه سازی وب سایت هم برای کسب و کار شما و هم برای کاربران سودمند است. برای بهبود کارایی وب سایت خود می توانید از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان استفاده کنید.

تست کردن سرعت سایت

در قدم اول شما باید سرعت وب سایت خود را بررسی کنید و تشخیص دهید کدام قسمت نیاز به بهبود دارد. تست های آنلاین از جمله Google Web Core Vitals و Lighthouse Reports وجود دارد که می توانید از آنها برای تست عملکرد سرعت سایت استفاده کنید.

بهینه سازی برای موبایل

اکثر کاربران برای جستجو درباره محتوایی که نیاز دارند از دستگاه های موبایل; استفاده می کنند. بنابراین وبسایت خود را برای همه دستگاه ها بهینه کنید; تا مخاطب بیشتری به وبسایت شما جذب شود.

تغییر نسخه PHP

PHP زبان برنامه نویسی وردپرس است که با رشد نسخه های وردپرس; باید از جدیدترین نسخه php برای سایت خود استفاده کنید.

بهینه سازی محتوای برای کاربران و موتورهای جستجو

علاوه بر اینکه شما باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، باید به کاربران خود نیز اهمیت دهید. از قرار دادن محتواهای طولانی در سایت خودداری کنید. از عناوین زیاد، محتوای فهرست شده، تصاویر و جداول برای خواناتر شدن متن خود استفاده کنید. علاوه بر این باید بتوانید از استراتژی کلمه کلیدی برنامه ریزی شده برای جذب مخاطب استفاده کنید.

استفاده از هاست مناسب

میزبان وب که برای سایت وردپرس انتخاب می کنید، پایه و اساس وب سایت شما خواهد بود. میزبانی که بر ارائه بهترین عملکرد برای سایت وردپرس شما متمرکز است به زیرساخت سرور مربوط می شود. میزبان وب در سئو در وردپرس اهمیت زیادی دارد.

استفاده از دسته بندی و تگ

تگ ها و دسته بندی ها در وردپرس امکان دسته بندی پست های وبلاگ و صفحات وب سایت را می دهند. این امر; سئو در وردپرس را بهبود می بخشد زیرا موتورهای جستجو را; قادر می سازد ساختار و محتوای وب سایت شما را درک کنند.

استفاده از افزونه کش

افزونه های کاربردی کش وردپرس به صرفه جویی در زمان کمک می کنند. این افزونه ها نسخه ای از صفحات وب را ذخیره می کنند و در مراجعه بعدی کاربر به آن نمایش می دهند. افزونه های کش وردپرس راهی مطمئن برای افزایش عملکرد وب سایت شما هستند.

بهینه سازی تصاویر

شما برای سئو در وردپرس می توانید تصاویر خود را بهینه کنید. برای بهینه سازی تصاویر; از Image-Alt-Text استفاده کنید. Image-Alt-Text توصیفی از تصاویر شما است; تا سایت شما را در موتورهای جستجو رتبه بندی کند و مشخص کند; که آیا عکس های شما اطلاعات مورد جستجو توسط کاربران را دارند یا خیر.

استفاده از قالب سریع

برای بهبود سئوی وردپرس خود، به سرعت بارگذاری صفحه توجه کنید. استفاده از قالب های وردپرس بهینه شده برای سئو در وردپرس به سرعت وب سایت کمک بهینه می کنند.

سئوی وردپرس خود را امروز بهبود بخشید

هر کسی می تواند سئوی وردپرس خود را بهبود بخشد. با اجرای نکات سئو کردن سایت وردپرسی می توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مرتبط با شما جستجو می‌کنند. ترافیک ارگانیک باعث افزایش بازدیدکنندگان وب سایت، سرنخ ها و تبدیل ها می شود. سرعت سایت همیشه عامل مهمی برای سئو خواهد بود. اطمینان از به روز بودن و بهینه سازی سایت وردپرس شما برای رتبه بندی شما شگفت انگیز خواهد بود.

برای سئو کردن سایت وردپرسی خود می توانید با کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس بگیرید. کارشناسان ما در ایکاد با تخصص و تجربه خود در زمینه طراحی وب سایت و ارائه خدمات سئو می توانند به بهبود وب سایت شما کمک کنند. پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد شامل خدمات متعددی است که برای بهینه سازی سایت به صورت تخصصی ارائه می شود. برای مشاوره کسب و کار در اصفهان، مشاوره سئو در اصفهان با ما در تماس باشید.