منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هنگام استفاده از یک سری از کلمات کلیدی کوتاه، دریافت رتبه خوب بر اساس آن ها سخت است. استفاده از کلمات long tail یا کلمات کلیدی طولانی به رفع این مشکل کمک می کنند. استفاده از کلمات کلیدی طولانی در گوگل، رقابت سئوی ساده تری دارند و تعداد کلمات آن حداقل از 3 تا بیشتر است.

تولید محتوا با استفاده از کلمات long tail یکی از روش های افزایش ترافیک وب سایت و دریافت رتبه خوب است. هنگام استفاده از یک سری از کلمات کلیدی کوتاه، دریافت رتبه خوب بر اساس آن ها سخت است. استفاده از کلمات long tail یا کلمات کلیدی طولانی به رفع این مشکل کمک می کنند. استفاده از کلمات کلیدی طولانی در گوگل، رقابت سئوی ساده تری دارند و تعداد کلمات آن حداقل از 3 تا بیشتر است. برای بهبود سئوی وب سایت، بالا رفتن ترافیک وب سایت و گرفتن نتیجه عالی در موتورهای جستجوی گوگل، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا کلمات دنباله دار را در تولید محتوای سئو پیشنهاد می کنیم. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد که مشاوره استارتاپ ها در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ به بررسی اهمیت کلمات دنباله دار می پردازیم.

کلمات کلیدی long tail چیست؟

عبارت هایی که از ترکیب چند کلمه کلیدی که حداقل بیشتر از سه کلمه هستند و در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارند را کلمات long tail یا کلمات کلیدی طولانی می گویند. استفاده از کلمات کلیدی طولانی علاوه بر نقش کلیدی که در سئو محتوای تولید شده دارند و به دنبال جذب کاربر هستند؛ شفاف سازی هم می کنند.

معیارهای انتخاب کلمات کلیدی طولانی:

برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی معیارهایی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • در نظر گرفتن رقبا
  • میزان سرچ کلمه توسط کاربران
  • تعداد کلمات

اهمیت استفاده از کلمات long tail در سئو محتوا

استفاده از کلمات long tail در سئوی وب سایت تاثیرات مثبتی دارد. در ادامه شما را با دلایل اهمیت استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوای سئو آشنا می کنیم.

کلمات long tail رقابت سئوی کمتری دارند:

کلمات کلیدی کوتاه توسط وب سایت های مختلف انتخاب می شوند و میزان رقابت زیاد است. اما رقابت سئوی کلمات کلیدی طولانی کمتر است و باعث می شود با این کلمات به راحتی رتبه گرفته شود.

نرخ تبدیل کلمات کلیدی طولانی بالا است:

در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، کاربران هدف را جذب وب سایت می کند و در نهایت میزان فروش بالا می رود.

زمان رتبه گرفتن در گوگل توسط کلمات کلیدی طولانی کوتاه تر است:

یکی دیگر از دلایل اهیمت کلمات long tail این است که علاوه بر اینکه هدفش جستجو توسط گوگل است؛ پیام شفاف سازی را هم می رساند. همچنین برای اینکه اعتماد مخاطبان و گوگل را جلب کنید; استفاده از کلمات کلیدی طولانی به تثبیت جایگاه شما کمک می کنند و در مدت زمان کمتری; از گوگل رتبه خوب دریافت می کنید.

کلمات long tail

روش های پیدا کردن کلمات طولانی

برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی یا کلمات long tail روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد; مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان; شما را با این روش ها آشنا می کنیم.

پیشنهادات خودکار و جستجوهای مرتبط گوگل:

با سرچ کلمه کلیدی موردنظر در گوگل می توانید پیشنهادات داده شده را بررسی و کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کنید. همچنین در گوگل بعد از سرچ کلمه کلیدی موردنظر، در پایین صفحه کلمات کلیدی مرتبط نمایش داده می شوند که به عنوان کلمات long tail می توانید از آن ها استفاده کنید.

گوگل ترندز:

از ابزارهای محبوب در پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی می توانیم به گوگل ترندز اشاره کنیم. این ابزار مقدار جستجوی عبارت کلیدی را نمایش می دهد. مزیت گوگل ترندز این است که جستجوی محلی هم دارد و بر اساس شهر یا منطقه می توانید میزان جستجوی کلمه کلیدی را ببینید.

ابزارkeyword Tool:

بهترین ابزار در پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی کیورد ریسرچ است که لیست کاملی از کلمات مرتبط و مشابه با عبارت موردنظر را ارائه می دهد. همچنین با کمک کیورد ریسرچ می توانید اطلاعات کاربردی مانند میزان رقابت، حجم جستجو و میزان هر کلیک برای کلمه کلیدی را به دست آورید.

گوگل سرچ کنسول:

با کمک ابزار گوگل سرچ کنسول می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با رتبه کلمات کلیدی مختلف به دست آورید. به راحتی می توانید بهترین کلمات long tail را انتخاب و وضعیت رتبه صفحات وب سایت را بررسی کنید.

ابزار Ahrefs Keywords Explorer:

برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی از ابزار محبوب سئو Ahrefs Keywords Explorer استفاده می شود. با توجه به امکانات و پیشنهادات خوب در رابطه با کلمات کلیدی طولانی، به هر چه بهتر شدن سئو وب سایت کمک می کند. این ابزار پولی است اما در ارتباط با موضوع انتخابی، کلمات کلیدی زیادی را پیشنهاد می دهد.

Quora:

کوئرا یکی از وب سایت های پرسش و پاسخ است که طرفداران زیادی دارد. سوالات پرسیده شده پر تکرار در این وب سایت به عنوان کلمات کلیدی طولانی استفاده می شوند. برای تحقیق کلمات انگلیسی کوئرا مناسب است.

ابزار Soovel:

کلمات long tail ارائه شده توسط این ابزار بر اساس پیشنهادات یاهو و ویکی پدیا است.

نحوه استفاده از کلمات long tail

بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی با کمک ابزارهای موجود، باید نحوه استفاده از این کلمات کلید را بدانید. نحوه استفاده از کلمات کلیدی طولانی به صورت زیر است:

  • ایجاد تنوع در در تگ هدینگ و تایتل ها: شامل قرار دادن ترکیب های متفاوت از کلمات کلیدی دنباله دار در سر تیترها است.
  • قرار دادن کلمات long tail در لینک های داخلی و عناصر دیگر: علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی طولانی در متن، در تصاویر و لینک های داخلی هم می توانید استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی در متن: استفاده از کلمات دنباله دار در متن، کاربران و مخاطبان را بهتر به محتوای وب سایت شما هدایت می کنند.

جمع بندی

مزایای استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا کلمات long tail این است که تاثیرات مثبتی را بر روی سئوی محتوای وب سایت دارند. با بهبود سئو، باعث ارتقا رتبه وب سایت در نتایج جستجوی گوگل می شود. استفاده از کلمات کلیدی طولانی از استراتژی های بازاریابی محتوا است. درست قرار دادن آن ها در محتوا، تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان فعالیت می کند. این آژانس برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما; در پکیج دیجیتال مارکتینگ خود; جهت متمایز بودن برند و کار شما; مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است که می توانید از آن بهره مند شوید.