منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازاریابان دیجیتال چند تصور نادرست در مورد سئو دارند. آگاهی کم آنها را به اشتباهات خاصی سوق می دهد که تمام تلاش های سئو آنها را خنثی می کند. در این مقاله با چند مورد از رایج ترین اشتباهات سئو آشنا می شوید. با دانش در این زمینه می توانید از این اشتباهات اجتناب کنید.

وردپرس یک پلتفرم مبتنی بر SEO است. وردپرس با کمک افزونه هایی که دارد به کاربران کمک می کند تا بهینه سازی وب سایت را انجام دهند. با این حال بسیاری از کاربران نمی توانند راهکارهای سئو را به درستی انجام دهند و مرتکب اشتباهات رایج می شوند. در قسمت قبل از مقاله اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به برخی از اشتباهات اشاره کردیم. در ادامه این مقاله به تعدادی دیگر از اشتباهات سئو در وردپرس اشاره می کنیم.

بررسی اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس

در ادامه فهرستی از اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس لیست شده اند. تا با بررسی آن بتوانید از اشتباهات مشابه دیگران جلوگیری کنید. برخی از این اشتباهات می توانند کسب و کار شما را به سمت رکود سوق دهند. همچنین به احتمال زیاد کاربران هرگز شما را در موتور جستجو پیدا نمی کنند. بازدیدهای بیشتری را در موتورهای جستجو از دست می دهید. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ با اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس آشنا می شویم.

تعیین نکردن اهداف واضح برای سئو

داشتن یک استراتژی سئو مناسب می تواند به رشد و پیشرفت واقعی وبسایت شما کمک کند. برخی از صاحبان کسب و کار بدون استراتژی، بدون هدف و برنامه شروع به کار می کنند. یکی از اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس، ایجاد مقاله و انتشار آن هر زمان که تمایل داشته باشند است. برای دست آوردن سرنخ و تبدیل آنها به مشتری نیاز به استراتژی صحیح سئو دارید.

استفاده از محتوای تکراری

هرچه محتوای سایت بهتر باشد، رتبه جستجوی بالاتری خواهید داشت. یکی از اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس، انتشار مطالب کپی از وبسایت های دیگر است. موتورهای جستجو مطالب را به صورت دقیق بررسی می کنند. تشخیص محتوای تکراری برای موتورهای جستجو بسیار ساده است. بنابراین هنگامی که متوجه شود یک محتوا تکراری است، محتوای اصلی را در اولویت قرار می دهند. سعی کنید محتوای اصلی و بدون سرقت ادبی تولید کنید. بنابراین برای تولید محتوای سایت خود دقت کنید. و محتوای ایجاد کنید که مورد توجه موتورهای جستجو باشد.

عدم حذف لینک های خراب

منظور از لینک های خراب، لینک هایی در وب سایت هستند که کاربران با کلیک بر آن ها به صفحات خطای 404 هدایت می شوند. شما به طور منظم باید لینک های وب سایت را بررسی کنید. ممکن است لینک های خراب داخلی یا خارجی باشند. وجود اینگونه لینک ها باعث می شود تجربه کاربری شما به خطر بیفتد. بنابراین بهتر از افزونه های سئو برای پیدا کردن لینک های خراب استفاده کنید.


عدم به روز رسانی محتوای قدیمی

محتواهایی که شامل اطلاعات جدید باشند، مورد توجه گوگل خواهند بود. یکی از اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس نادیده گرفتن محتوای قدیمی است. البته به این معنی نیست که شما از محتوای قدیمی وبسایت خود غافل شوید. به روزرسانی محتوای قدیمی باعث می شود، گوگل وبسایت شما را بررسی کند. بنابراین به روز رسانی محتوای قدیمی خود با آخرین اطلاعات ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد. هر چه محتوای بیشتری داشته باشید. در رتبه بندی موتورهای جستجو شانس بیشتری خواهید داشت.

اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس


عدم ساختار هدرها

در ساختار صفحه وبسایت به طور صحیح از زیرعنوان های HTML; مانند H1، H2، H3،…، H6 استفاده کنید. ساختار صحیح به خوانایی محتوا; کمک می کند. این کار موجب می شود موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک کنند. استفاده از کلمات کلیدی در زیر عنوان ها; به سئو کمک می کند. از تگ H1 فقط یک بار برای عنوان صفحه خود استفاده کنید. از عناوین فرعی (H2، H3 در H2 و …); برای ساختاربندی موضوعات فرعی محتوای استفاده کنید.

Call-To-Action

دکمه کال تو اکشن مناسب می تواند نرخ تبدیل وبسایت را بالا ببرد. نداشتن دکمه کال تو اکشن در وب سایت و یا دکمه نامشخص می تواند تجربه کاربری را در سایت خدشه دار کند. بنابراین CTA نامناسب می تواند به نوبه خود بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد. بدون CTA های واضح، نمی توانید بازدیدکنندگان را جذب کنید. CTA برای راهنمایی کاربر و دعوت به اقدام به عمل است. و اگر به طور صحیح استفاده شود نرخ تبدیل را بالا می برد.

عدم بهینه سازی برای دستگاه تلفن همراه

درصد مخاطبانی که از ترافیک تلفن های همراه می آید بیش از 50 درصد است. یکی از اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس توجه نداشتن به بهینه سازی سایت برای دستگاه های مختلف است. بنابراین اگر وب سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه نکنید، درصد بالایی از مخاطبان را از دست می دهید. در رتبه بندی گوگل وبسایت های سازگار با موبایل اهمیت پیدا می کنند. بنابراین اگر به دنبال رتبه بندی بالا برای وبسایت خود هستید، بهتر از بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های موبایل غافل نشوید. سازگاری با موبایل و سرعت صفحه فاکتورهای مهم رتبه بندی برای رتبه بندی وب سایت شما هستند.


انتشار پست ها به صورت نامنظم

انتشار پست به صورت منظم و وبلاگ نویسی; یکی از بهترین راه ها برای هدایت ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه وب سایت وردپرس شما; در گوگل است. یکی از اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس; بی برنامگی در انتشار پست های وبسایت است. برای استفاده از پتانسیل مطالبی که تهیه می کنید; باید یک برنامه زمان بندی پست ایجاد کنید. انتشار مداوم پست‌های وبلاگ با کیفیت بالا; به گوگل این سیگنال را می‌دهد که دامنه شما منبع فعال و معتبری از اطلاعات تخصصی است. یک تقویم محتوا; با جزئیات مهم مانند موضوع، شخصیت هدف، اطلاعات کلمه کلیدی، قالب محتوا، تاریخ انتشارایجاد کنید; تا اطمینان حاصل کنید که به طور منظم محتوا را منتشر می کنید. انتشار منظم محتوا; به حفظ مخاطبان شما و جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک می کند.

جمع بندی

اگر می خواهید وب سایت وردپرس شما بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد; و رتبه بندی مناسبی در صفحات جستجو داشته باشید; باید روی سئو وب سایت خود سرمایه گذاری کنید.
سئو مناسب وب سایت تاثیر خوبی در بالا بردن رتبه وب سایت در بین موتورهای جستجو دارد؛ اما اگر این سئو به طور صحیح صورت نگیرد؛ علاوه بر آسیب رساندن به وب سایت؛ باعث کم شدن ترافیک ورودی هم می شود. در این زمینه می توانید از متخصصین مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ کمک بگیرید. همچنین می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.