منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هر چقدر تولید محتوای سئو شده قوی تر و بر اساس اصول باشد، وب سایت ها امتیاز بیشتری از گوگل دریافت می کنند. محتوایی که سئو شده است باید کیفیت بالایی داشته باشد تا مخاطبان و کاربران از راه درست جذب محتوای تولید شده وب سایت شوند.

تولید محتوای سئو شده کمک می کند تا در جستجوی گوگل وب سایت ها رتبه خوبی داشته باشند. دریافت رتبه خوب از موتورهای جستجوی گوگل باعث بالا رفتن بازدید از وب سایت و در نهایت دیده شدن کسب و کار مورد نظر می شود. هر چقدر تولید محتوای سئو شده قوی تر و بر اساس اصول باشد وب سایت ها امتیاز بیشتری از گوگل دریافت می کنند. محتوایی که سئو شده است باید کیفیت بالایی داشته باشد تا مخاطبان و کاربران از راه درست جذب محتوای تولید شده وب سایت شوند. محتوای تولید شده باید علاوه بر جذب مخاطب به آن ها اطلاعات مفید هم ارائه دهد. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سئو در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است؛ به بررسی اصول محتوای سئو شده می پردازیم.

 

محتوای سئو شده چیست؟

محتوایی که با توجه به نیاز مخاطب و با در نظر گرفتن کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مترادف و با رعایت اصول نگارش تولید شده باشد را محتوای سئو شده می گویند. تولید محتوای سئو شده کمک می کند تا وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی را دریافت کنند. دریافت رتبه خوب از گوگل باعث قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول و اعتماد بیشتر کاربران و مخاطبان می شود و در نتیجه فروش کسب و کار به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند. تولید محتوای سئو شده می تواند به شکل تصویری متنی و ویدئویی باشد. همچنین محتوای سئو شده انواع مختلفی دارد که شامل:

  • مقالات
  • پست های وبلاگ
  • اینفوگرافی
  • راهنماها
  • صفحات محصول و خدمات
  • محتوای پر طرفدار

 

اصول تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده در گوگل اهمیت زیادی دارد و دارای اصولی است که در این مقاله شما را با این اصول آشنا می کنیم.

 

انتخاب کلمه کلیدی صحیح و هدفمند:

اولین و مهمترین کار برای تولید محتوا انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. تحقیق در مورد کلمات کلیدی کمک می کند تا بفهمید استفاده از کدام کلمات به سئوی وب سایت کمک می کند. در این رابطه می توانید از ابزارهای موجود در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. برای مشخص کردن کلمات کلیدی کاربران در جستجوی موضوع، می توانید از ابزارهای جستجوگر کلیدواژه ماز و برنامه ریز کلیدواژه گوگل استفاده کنید. در انتخاب کلمات کلیدی باید دقت زیادی داشته باشید زیرا وب سایت یا محتوای تولید شده بر اساس آن سئو می شود. بهتر است در سطر اول و پاراگراف ابتدایی از کلمه کلیدی استفاده شود و سپس در متن به صورت پراکنده مورد استفاده قرار بگیرد. افزونه یوآست سئو می تواند در میزان به کار بردن کلمه کلیدی اصلی در تولید محتوای سئو شده به شما کمک کند.

 

بهینه سازی توضیحات متا در تولید محتوای سئو شده:

بخشی از محتوا که در صفحه نتایج موتورهای جستجوی گوگل نشان داده می شود را توضیحات متا می گویند. اگر در توضیحات متا؛ مطلب قوی و خوب بنویسید؛ باعث می شود تعداد کلیک ها بالا برود و کاربران بیشتر در وب سایت شما بمانند. سعی کنید توضیحات متا از 160 کاراکتر کمتر نباشد و دارای کلمه کلیدی باشد، که در بهبود رتبه بندی وب سایت شما و تولید محتوای سئو شده تاثیر مثبتی دارد.

 

اهمیت تولید محتوای سئو شده

 

انتخاب عنوان جذاب و منحصر به فرد:

هدینگ 1 یا عنوان; انتخاب نام برای مقاله است; که هر چقدر دارای کلمات کلیدی بهینه و کوتاه تر باشد; تاثیر بهتری در نتایج جستجو توسط موتورهای جستجوی گوگل دارد. با دیدن عنوان، کاربران و مخاطبان باید بفهمند مقاله در رابطه با چه موضوعی است. اگر کلمه کلیدی متن در ابتدای عنوان باشد بر روی سئو تاثیر مثبت بیشتری دارد.

 

بهینه سازی برچسب های عنوان:

یکی از عناصر مهم در اصول تولید محتوای سئو شده برچسب های عنوان صفحه است، که می توان به راحتی آن ها را بهینه نمود. توجه به کلمه کلیدی متن و قرار گرفتن آن در ابتدای متن ،در بهینه سازی برچسب های عنوان بهترین کار است.

 

اهمیت استفاده از تصاویر در تولید محتوای سئو شده:

برای اینکه کاربران با محتوای تولید شده تعامل بیشتری داشته باشند، می توانید از تصاویر صداها و ویدئو در محتوا استفاده کنید. فراموش نکنید که تصاویر مورد استفاده در محتوای تولید شده باید دارای کیفیت و سایز مناسب باشند. برای اینکه گوگل بتواند راحت موضوع تصاویر را متوجه شود، از توضیحات ALT استفاده کنید. نکته مهم این است که به حجم فایل دقت داشته باشید؛ اگر دارای حجم زیادی باشد؛ باعث کاهش سرعت بارگذاری وب سایت می شود و بر روی سئو شما تاثیر منفی دارد.

 

استفاده از ارتباط معنایی کلمات کلیدی:

در تولید محتوای سئو شده برای اینکه کلمه کلیدی اصلی زیاد در متن تکرار نشود، می توانید از کلمات مترادف و مرتبط با آن استفاده کنید. یکی از اصول مهم در محتوای سئو شده این است که چگالی کلمه کلیدی بیش از حد نباشد. میزان چگالی کلمه کلیدی در متن از نظر سئو بین 0/5 تا 2/5 درصد از کل متن است. اگر محتوای تولید شده 1000 کلمه ای باشد، می توانید حداقل 5 تا حداکثر 25 بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. استفاده بیش از حد یا استفاده کم از کلمه کلیدی بر سئوی محتوا تاثیر منفی دارد. با جایگزین کردن کلمات مترادف می توانید این مشکل را برطرف کنید. توجه داشته باشید علاوه بر درستی ظاهر، روان بودن متن هم اهمیت زیادی دارد.

 

بهینه سازی زیر عنوان ها یا سر تیترهای تگ H3، H2 و…:

زیر عنوان ها یا سر تیترها از تگ های h1 تا h6 هستند، که نحوه استفاده و بکارگیری آن ها در تولید محتوای سئو شده اهمیت زیادی دارد. استفاده از تگ ها باعث می شود که به محتوای شما نظم داده شود و کاربران و گوگل به راحتی آن را درک کنند. می توانید به ازای 200 تا 300 کلمه از یک سر تیتر در متن استفاده کنید. استفاده از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی در سر تیترها تاثیر مثبتی بر روی سئوی وب سایت دارد. همچنین سعی کنید در یکی از سر تیتر ها از کلمه کلیدی اصلی هم استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با اصول تولید محتوا آشنا کنیم. به دلیل اهمیت محتوای سئو شده و تاثیر آن در در یافت رتبه خوب از گوگل، در مقاله بعدی شما را با ادامه اصول محتوای سئو شده آشنا می کنیم.

 

جمع بندی

برای تولید محتوای سئو شده لازم است که یک سری از اصول را رعایت کنید؛ تا بتوانید در وب سایت کسب و کار خود؛ علاوه بر جلب نظر کاربران و مخاطبان؛ آن ها را تبدیل به مشتری دائمی کنید. همچنین رعایت این اصول کمک می کند تا وب سایت شما در موتورهای جستجوی گوگل امتیاز بیشتری دریافت کند و آمار بازید و ترافیک از وب سایت شما بالا برود. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند. می توانید برای بهره مندی از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد به وب سایت این آژانس مراجعه کنید و از خدمات آن بهره ببرید.