منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نکته مهم این است که قبل از تغییر قالب وردپرس باید یک بک آپ از وب سایت خود داشته باشید، تا داده ای را از دست ندهید. سیستم مدیریت محتوا این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت نامحدود قالب وردپرس وب سایت خود را تغییر دهید.

تغییر قالب وردپرس وب سایت آسان و راحت است. نکته مهم این است که قبل از تغییر قالب وردپرس باید یک بک آپ از وب سایت خود داشته باشید، تا داده ای را از دست ندهید. سیستم مدیریت محتوا این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت نامحدود قالب وردپرس وب سایت خود را تغییر دهید. قبل از انجام تغییر لازم است مراحلی را در نظر داشته باشید، تا برای اطلاعات و ترافیک وب سایت مشکلی پیش نیاید. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره کسب وکار در اصفهان است؛ شما را با نکات تغییر قالب وب سایت وردپرسی آشنا می کنیم.

اهمیت انتخاب قالب برای وب سایت

با ورود کاربران به وب سایت اولین گزینه ای که می تواند نظر آن ها را جلب کند; ظاهر وب سایت است. پوسته یا قالب سایت وظیفه دارد که کاربران را در وب سایت نگه دارد. تغییر ظاهر در وب سایت های کدنویسی شده; در مقایسه با وب سایت های وردپرسی; سخت است. با توجه به محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیشتر وب سایت های کسب وکارهای مختلف از این قالب استفاده می کنند. از لحاظ تئوری تغییر قالب وردپرس شاید دو یا سه دقیقه زمان ببرد؛ اما در عمل ساده نیست. اگر مدت زمان استفاده از وب سایت وردپرسی شما زیاد باشد؛ محتوای وب سایت هم قاعدتا زیاد است و کار را کمی مشکل می کند. قالب وردپرس نقش مهمی در کیفیت وب سایت دارد و به همین جهت برای صاحبان وب سایت های کسب و کارها اینترنتی و آنلاین اهمیت زیادی دارد.

نکات مهم پیش از تغییر قالب وردپرس

برای تغییر قالب وردپرس باید قبل از آن اقداماتی انجام شود، تا روند تغییر پوسته بهتر پیش برود. این اقدامات شامل موارد زیر است:

  • گرفتن خروجی از مطالب مهم فعلی سایت
  • گرفتن تست از زمان بارگذاری سایت
  • نگه داشتن کدهای رهگیری
  • گرفتن بک آپ کامل از وب سایت
  • یادداشت کردن تغییرات محتوای سایدبار
  • تنظیم وب سایت در حالت تعمیر و نگهداری تا انتهای تغییر قالب

در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ به بررسی نکات مهم تغییر قالب وردپرس می پردازیم.

گرفتن خروجی از مطالب مهم فعلی وب سایت:

یکی از تمایلات کاربران وب سایت این است که با اضافه کردن قطعه کدهای سفارشی; وب سایت خود را شخصی سازی کنند که کدهای مورد نظ باید در فایل های پوسته یا در فایل function.php قرار بگیرند. این کار باعث می شود با گذشت زمان کدها باعث بهم ریختگی و ایجاد خلل در بخشی از قالب وب سایت شوند که پیشنهاد می کنیم هر قطعه کدی که اضافه می کنید را یادداشت کرده، تا در زمان تغییر قالب وب سایت وردپرسی ایرادهای قالب جدید را ببینید و اگر مشکلی نداشتند آن ها را به قالب جدید اضافه کنید.

اهمیت تغییر قالب وردپرس

گرفتن تست از زمان بارگذاری سایت:

لازم است قبل از تغییر در قالب وردپرس برخی از صفحات داخلی و زمان بارگذاری صفحه اصلی را کنترل و با قالب جدید مقایسه کنید. یکی از ابزارهایی که به شما در گرفتن تست زمان بارگذاری کمک می کند GTmetrix است. فراموش نکنید یکی از عامل های تاثیرگذار در بهینه سازی وب سایت و جلب نظر مخاطب، سرعت لود شدن صفحات است که انتخاب قالب وردپرس بر این مبنا بسیار کمک می کند.

نگه داشتن کدهای رهگیری:

یکی از سیستم های معتبر برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها Google Analytics است که مدیران وب سایت از آن استفاده می کنند و به آن ها یک کد ردیاب می دهد. کدها ممکن است مستقیما به قالب وردپرس اضافه شوند یا در پنل تنظیمات قرار بگیرند و در نهایت اینکه یادداشت شوند. قبل از تغییر قالب وردپرس این دسته از کدها را کپی و بعد از اعمال تغییرات، به وب سایت خود اضافه کنید. از افزونه های قرار دادن کد در هدر و فوتر وردپرس می توانید استفاده کنید.

گرفتن بک آپ کامل از وب سایت:

یکی از اقدامات مهمی که می توانید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید؛ تهیه پشتیبان از دیتابیس، پست ها، قالب، پلاگین ها، تصاویر و تمام اطلاعات سایت است. برای اینکه به راحتی این کار را انجام دهید از افزونه بازگردانی یا بک آپ در وردپرس استفاده کنید. در صورت خطا یا اشتباه به راحتی می توانید تمامی اطلاعات وب سایت خود را بازیابی کنید.

یادداشت کردن تغییرات محتوای سایدبار:

از سایدبار برای اضافه کردن مطالب، فرم تماس، آگهی ها، تبلیغات، پیوندهای اجتماعی، آمار وب سایت، لینک هاف فرم های اشتراک و غیره استفاده می شود. با کمک ابزارک های موجود قابل استفاده است. هنگام تغییر قالب وردپرس این موارد را یادداشت کنید و مطمئن شوید که در قالب جدید از ابزارک پشتیبانی می شود. همچنین اگر کد سفارشی به ویجت اضافه شده حتما آن در سیستم خود کپی، تا مجدد بتوانید استفاده کنید.

تنظیم وب سایت در حالت تعمیر و نگهداری تا انتهای تغییر قالب:

برای انجام تغییرات بر روی وب سایت برای اینکه بازدیدکنندگان تغییرات را نبینند; می توانید از افزونه های وردپرس مانند SeedProd جهت نمایش در دست تعمیر، به زودی یا تعمیر و نگهداری استفاده کنید.

بعد از تغییر قالب وردپرس چه کارهایی باید انجام شود؟

بعد از انجام شدن تغییر قالب وردپرس قبل از غیرفعال کردن حالت به زودی یا در دست تعمیر، بهتر است مواردی را بررسی و تست کنید. کارهایی که باید انجام دهید عبارتند از:

  • تست وب سایت وردپرسی
  • بررسی سازگاری مرورگرها
  • اضافه کردن کدهای ردیابی
  • غیرفعال کردن حالت به زودی و در دست تعمیر
  • تست زمان بارگیری وب سایت
  • میزان بازدید وب سایت
  • تقاضای بازخورد از کاربران با کمک فرم نظرسنجی

جمع بندی

برای تغییر قالب وردپرس بر روی وب سایت های وردپرسی باید اصول و استاندارهای لازم آن را اجرا کنید. اگر طبق مراحل گفته شده پیش بروید؛ به راحتی می توانید تغییرات لازم را انجام دهید. نکته مهم دیگر انتخاب قالب مناسب برای وردپرس است. شما می توانید هنگام تغییر از قالب های آسترا، دیوی و غیره استفاده کنید. هر کدام از قالب ها ویژگی ها و مزیت هایی دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه مشاوره تبلیغات در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ فعالیت می کند. شما می توانید برای سرمایه گذاری بهتر و توسعه کسب و کار خود; به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مراجعه کنید و از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ; بهره ببرید.