منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

با توجه به پیشرفت روز افزون کسب و کارها در دنیای اینترنت، سئو به موضوعی پرطرفدار تبدیل شده است. مقالات بسیاری در مورد اهمیت سئو وجود دارد. اما کمتر مقاله ای به اشتباهات رایج در سئو اشاره کرده است. در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی این اشتباهات می پردازیم.


آگاهی درباره سئو در وردپرس موجب جلوگیری از انجام اشتباه خواهد شد. اگر بدون دانش در مورد اشتباهات سئو، شروع به کار کنید زمان و پول خود را هدر داده اید. بسیاری از این اشتباهات سئوی وردپرس به راحتی قابل اجتناب هستند. در ادامه لیست از اشتباهات سئو در وردپرس آورده شده است. تا بتوانید با بررسی آن ها مرتکب اشتباه نشوید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس خواهیم پرداخت.

سئو در وردپرس

اهمیت بهینه سازی جستجو در بازاریابی دیجیتال بسیار بالاست. اگر آشنایی مناسبی با سئو ندارید، اجتناب از اشتباه در سئو در وردپرس می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین می توانید برای بهبود رتبه خود از کارشناسان ما در وبسایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید. اگر برای گسترش کسب‌وکار آنلاین خود به کمک نیاز دارید، با کارشناسان تماس بگیرید و از مشاوره کسب و کار در اصفهان استفاده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی اشتباه

رایج ترین اشتباهی که در سئو انجام می شود این است که قبل از ایجاد محتوا به تحقیق در مورد کلمات کلیدی پرداخته نمی شود. اگر می خواهید سئوی وب سایت شما نتایج سودآوری ایجاد کند، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب کسب وکارتان را هدف قرار داده اید.


برای ایجاد محتوای با کیفیت، اولین گام تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط است. که بتوان ترافیک سایت را بالا برد. جذب مشتریان هدفمند انجام می شود. کلمات کلیدی نامرتبط باعث می شود به رتبه بندی شما آسیب برسد. از کلمات کلیدی در عنوان، URL، عنوان، متن صفحه، متن جایگزین تصویر، عنوان متا و توضیحات متا استفاده کنید. ولی اطمینا پیدا کنید که در استفاده کلمات کلیدی زیاده روی نکنید.

اشتباهات خطرناک سئو در وردپرس


اگر یک وب سایت را به تازگی راه اندازی کرده اید، به دنبال کلمات کلیدی که رقابت زیادی بر سر آن هاست نروید. زیرا سایر وب سایت هایی که دامنه قدرتمندتری دارند، برای آن کلمات کلیدی رتبه بالاتری خواهند داشت. بنابراین به دنبال کلمات کلیدی که خاص تر هستند، باشید. این کلمات نه تنها رقابت کمتری دارند، بلکه مخاطبان بیشتری را هدف قرار می دهند و شانس شما را برای رتبه بندی بیشتر می کنند. باید به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید که نه تنها رقابتی کمتری دارند، بلکه مخاطبان محدودتر و بیشتری را نیز هدف قرار می دهند.

از دست دادن لینک های مهم

یکی از اشتباهات سئو که باید از آن اجتناب کرد، لینک دادن صفحات خود به سایت‌ها و صفحاتی با اعتبار کم یا بدون اعتبار است. برای ایجاد لینک در وب سایت باید از یک استراتژی پیروی کنید. شما نباید به سایتی لینک دهید که اطلاعات مناسبی درباره کلمه کلیدی شما دارد.

با این کار به سئو سایت خود ضربه می زنید. زیرا بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است سایت جدید را جالب یا بهتر از سایت شما بیابند. بهتر است به سایت هایی لینک دهید که مرتبط و رتبه خوب داشته باشند. کیفیت لینک های خارجی مهمتر از کمیت آن هاست.


به صفحات سایت خود لینک بدهید. به این صورت به مخاطبان اطلاعات بیشتری در مورد موضوع خواهید داد. به این صورت مخاطبان زمان بیشتری را در سایت شما خواهند بود. که این بر روی سئوی سایت شما تاثیر مثبت خواهد داشت.
لینک دادن به سایت های خارجی، اعتبار محتوای خود را در چشم موتورهای جستجو افزایش می دهد. همیشه از لینک های خارجی از یک وب سایت مرتبط، با رتبه بالا و معتبر بهره ببرید. پیوندهای خارجی را در یک تب یا پنجره جدید باز کنید. تا تجربه کاربری مثبتی داشته باشید و از خروج کاربران از سایت خود جلوگیری کنید.

عدم بهینه سازی تصاویر

اکثر وب سایتها از تصاویر، بنر و عکس محصولات در صفحات خود استفاده می کنند. تصاویر; باعث جذب بازدیدکنندگان می شود. بهینه سازی تصاویر; از طریق نوشتن متن جایگزین شامل کلمات کلیدی و فشرده سازی اندازه تصویر برای بارگذاری سریعتر صورت می گیرد.
از اشتباهات رایج در سئو در وردپرس; عدم استفاده از متن جایگزین است. در قسمت Img alt; می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید و به عنوان یک سیگنال قوی; در بهینه سازی سایت به آن نگاه کنید. رتبه بندی تصاویر; با استفاده از متن جایگزین صورت می گیرد. بنابراین درک بهتر تصاویر در گوگل از طریق متن جایگزین است.


انتشار مطالب با کیفیت پایین

هنگام نوشتن مطلب برای وبسایت خود اولویت اول شما باید نوشتن محتوای باکیفیت باشد. برخی از وبسایتها فقط به رتبه بندی بهتر فکر می کنند. و در نتیجه محتوایی انتشار می دهند که بازدیدکنندگان را در نظر نگرفته اند. محتوای شما باید از هر نظر عالی باشد. محتوایی که منحصر به فرد و آموزنده باشد.
اگر محتوای شما مطابق با نیازهای کاربران نباشد; بلافاصله وبسایت شما را ترک خواهد کرد. بنابراین موتورهای جستجو درک می کنند که; محتوا استاندارد مناسب را نداشته است; و یا مطلب نامرتبط بوده است. بسیاری از بازاریابان فکر می کنند که; محتوا محدود به کلمات نوشته شده است. این یک اشتباه است.


محتوا باید برای بازدیدکنندگان شما به راحتی خوانده شود. با نیازهای کاربران مطابقت داشته باشد و حداقل 300 کلمه داشته باشد. محتوا می تواند به صورت ویدئو، تصویر و همچنین صدا باشد. باید مطمئن باشید که هر محتوایی که منتشر می کنید درجه یک است.


بهینه نکردن سرعت بارگذاری

یکی از اشتباهات سئو در وردپرس نادیده گرفتن سرعت سایت است. شما باید; سرعت سایت خود را در دستگاه های مختلف بررسی کنید. و اطمینان پیدا کنید که سرعت سایت; در دستگاه های مختلف مناسب است.اگر تصاویر بزرگ در سایت خود استفاده کنید; سرعت بارگذاری کند خواهد شد. باید مطمئن شوید که; سرعت سایت شما به خوبی بهینه شده است. فراموش نکنید که هسته; پلاگین ها و تم های وردپرس خود را ارتقا دهید تا مطمئن شوید که به روزترین نسخه را اجرا می کنید.

نداشتن نقشه سایت XML

XML نقشه ای از وب سایت شماست که موتورهای جستجو را; به مهم ترین صفحات وب سایت شما هدایت می کند. نقشه سایت صفحات مهم سایت شما را فهرست می کند. XML; به گوگل اجازه می دهد به راحتی آنها را پیدا کرده تا ساختار سایت شما را درک کند. با این کار; به گوگل می گویید که چه بخش‌هایی از وب‌سایت خود را می‌خواهید ایندکس شود. بنابراین استفاده از XML; به سئو کمک خواهد کرد. و باعث می شود در رتبه بندی بهتری قرار بگیرید.
در وردپرس، افزونه Yoast SEO; برای بهینه سازی سایت است. بنابراین، فقط به قسمت SEO > General > Features بروید; عملکرد نقشه سایت XML را روی «روشن» کنید و سپس روی «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.


نادیده گرفتن تجربه کاربری

یکی دیگر از اشتباهات سئو نادیده گرفتن عملکرد وب سایت شما است. عملکرد سایت شما نقش بسیار زیادی در رتبه بندی شما دارد. عملکرد شامل سرعت صفحه، طراحی، دسترسی و چندین مورد دیگر که می تواند به شما کمک کند موقعیت خود را در صفحات نتایج جستجو حفظ کنید.

جمع بندی

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با ارائه خدمات افزایش مشتری و فروش آنلاین به شما اطمینان می دهد که با راهکارهای مناسب می تواند موجب ارتقا رتبه وبسایت شما شود. بدین منظور می توانید برای رسیدن به اهداف بازاریابی و ارتقای وب سایت و داشتن کسب و کار موفق از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.