منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

کارآفرینان و مدیران کسب‌وکار همیشه با این چالش مواجه هستند که چگونه کاری کنند تا افرادی که به دنبال خدمات و محصولاتی مانند کار خود هستند، بتوانند آن‌ها را پیدا کنند و به سمت شرکت‌های رقیب نروند. اما راه‌حل فقط تبلیغات پولی نیست و شما می‌توانید با رعایت چند راهکار ساده ترافیک ارگانیک وب‌سایت را بدون هزینه اضافی ارتقا دهید.

برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شرکت‌های تجارت الکترونیک باید از استراتژی‌های سئو استفاده کنند. در ابتدا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو ممکن است آسان به نظر برسد، اما واقعیت این‌گونه نیست. نکات مرتبط زیادی وجود دارد که باید برای بهبود سئو رعایت شوند. در دنیای تجارت الکترونیک، ترافیک موتورهای جستجو می‌توانند دلیل موفقیت یا شکست کسب‌وکار باشند.

بنابراین به دست آوردن یک رتبه خوب در بین موتورهای جستجو مانند Bing ,Google, Yahoo, MSN, باعث چشیدن طعم موفقیت در تجارت الکترونیک است و بیشتر کارآفرینان به دنبال بهینه‌سازی رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جستجوی معروف هستند.
بنابراین وب سایت‌های تجارت الکترونیک نیاز به اجرای استراتژی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند تا بتوانند ترافیک ارگانیک وب‌سایت را افزایش دهند و بازدیدکننده‌ها، نرخ تبدیل و فروش تجارت را به حداکثر برسانند. بنابراین باید استراتژی و روش‌هایی را دنبال کنید تا به صعود شما در رده‌های بالا موتورهای جستجو کمک کند.

ترافیک ارگانیک وب‌سایت چیست؟

ترافیک ارگانیک به جستجوهایی اشاره دارد که افراد در نتیجه جستجوهایی که برای آن پرداخت انجام نشده باشد، در موتورهای جستجو نظیر Google یا Bing انجام می‌دهند و به سایت شما هدایت می‌شوند، اطلاق می‌گردد. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال موضوع موردنظر خود می‌گردند، مجموعه‌ای از نتایج که شامل صفحات رتبه‌بندی شده که به‌صورت ارگانیک و یا مجموعه‌ای از تبلیغات ارائه می‌شود.

ترافیک ارگانیک برخلاف ترافیک پرداخت شده که توسط آگهی و تبلیغات وب‌سایت تعداد مراجعه به وب‌سایت بالا می‌رود و در نتیجه اول ظاهر می‌شوند، بازدیدکنندگان در ترافیک ارگانیک پس از استفاده از موتورهای جستجویی مانند Bing و Google وب‌سایت را پیدا می‌کنند و بنابراین توسط دیگر وب سایت‌ها هدایت یا ارجاع صورت نگرفته است.

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت انجام دهید، انتشار محتوایی باکیفیت، مرتبط با هدف وب‌سایت و در بازه‌های زمانی منظم در وب‌سایت است. این راه‌حل تنها یکی از استراتژی‌هایی است که می‌توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت در نظر بگیرید. سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک شاخه از بازاریابی آنلاین است که برای بهبود ترافیک ارگانیک وب سایت‌ها به کار گرفته می‌شود. به دلیل اینکه افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت رایگان است، صاحبان وب سایت‌ها و کسب‌وکار بیشتر تمایل به استفاده از ترافیک ارگانیک را دارند.

چرا ترافیک ارگانیک وب‌سایت مهم است؟

مدیران وب سایت‌ها همیشه علاقه‌مند هستند تا بازدید از وب‌سایت آن‌ها افزایش یابد. هدف از افزایش بازدید کاملاً قابل درک است، با افزایش بازدید وب‌سایت، احتمال اینکه بازدیدکننده تبدیل به مشتری شود و فروش و درامد افزایش پیدا کند، وجود دارد. استراتژی‌های زیادی برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت وجود دارد. کسب‌وکار شما می‌تواند با اجرای استراتژی‌های سئو و استراتژی محتوا به افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت دست پیدا کند و در رتبه‌های برتر قرار گیرد.

مهم‌ترین شکل دسترسی به وب‌سایت، ترافیک ارگانیک است. کاربرانی که در موتور جستجو درباره یک موضوع به جستجو می‌پردازند و مسئله مورد جستجو را تایپ می‌کنند، هدف خاصی را دنبال می‌کنند و اگر وب‌سایت شما بتواند به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد، می‌تواند مخاطبین جدید و یا مشتری وفاداری را جذب کند.

یکی دیگر از مزایای ترافیک ارگانیک وب‌سایت افزایش اعتماد کاربران به وب‌سایت شما است. کاربرانی که به گوگل مراجعه می‌کنند به آن اعتماد دارند. بنابراین احتمال اینکه بازدیدکننده‌ای که از طریق ترافیک ارگانیک وب‌سایت مراجعه کرده است، تبدیل به مشتری شود بیشتر است. زیرا وب سایت‌هایی که ترافیک ارگانیک بالا دارند در رتبه‌های برتر گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو قرار می‌گیرند.

روش‌های افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت

استراتژی‌هایی برای ایجاد ترافیک ارگانیک وب‌سایت وجود دارد. همه راهکارهایی که انجام می‌دهید باید حول بازدیدکنندگان وب‌سایت شما باشد. اولین گام در مسیر رسیدن به ترافیک ارگانیک شناخت مخاطبین و یا خریداران است.

بررسی نیازهای مشتری و پرداختن به موارد و اصطلاحاتی که ممکن است برای آن‌ها سؤال باشد و یا مواردی که تایپ می‌کنند تا محصولات و یا خدماتی مانند خدمات شما را پیدا کنند، درک کنید. پس از شناسایی مشتریان شروع به اجرای استراتژی‌ها کنید. انجام سئو سایت و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو از راهکارهای ضروری برای رسیدن به ترافیک ارگانیک وب‌سایت است.

سئو وب‌سایت

برای ایجاد ترافیک ارگانیک وب‌سایت، انجام سئو سایت یک راه‌حل دائمی را به همراه دارد. به هجای اینکه برای به دست آوردن بازدیدکننده بیشتر به دنبال تبلیغات و پرداخت‌های پولی باشید، به فکر این باشید تا وب‌سایت ر برای موتورهای جستجو بهینه کنید. برخی از استراتژی‌هایی که برای سئو وب‌سایت انجام می‌شوند را در نظر بگیرید.
سئو وب‌سایت

مزیت اصلی سئو وب‌سایت این است که ترافیک ارگانیک وب‌سایت را با در نظر گرفتن نکاتی ساده و بدون پرداخت هزینه‌ی مازاد، بالا می‌برید. یکی از نکاتی که باید در انجام سئو سایت در نظر بگیرید انتخاب کلمات کلیدی است به‌نحوی‌که هم به کلمات محبوب توجه داشته باشید و هم کلماتی که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند و رقابت کمی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد. این یک نکته اساسی برای افزایش سئو سایت و همچنین رشد ترافیک ارگانیک وب‌سایت در موتورهای جستجو است.

ایجاد وبلاگ برای سایت

ایجاد یک وبلاگ روشی مؤثر برای جذب کردن مخاطب است. اگر شما مقاله‌هایی باکیفیت داشته باشید که مرتبط با هدف وب‌سایت و یا فروشگاه آنلاینی که دارید، باشد، می‌تواند بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما هدایت کند و با افزایش تعامل و جذب مخاطب احتمال اینکه آن‌ها به مصرف‌کننده تبدیل شوند وجود دارد.

بنابراین وبلاگ نویسی را می‌توان یک روش مؤثر برای جذب مخاطب; ایجاد ترافیک بیشتر برای وب‌سایت و در نتیجه فروش بیشتر دانست. وبلاگ نویسی; به افزایش سئو وب‌سایت کمک می‌کند و جایگاه بهتری برای وب‌سایت شما در موتورهای جستجو در نظر گرفته خواهد شد; که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت می‌شود.

توجه به مخاطبین

شما دارای چه کسب‌وکاری هستید و برای برقراری ارتباط با چه کسانی تولید محتوا انجام می‌دهید؟

مشخصات مخاطبین خود را جمع‌آوری کنید. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو مسئله مهمی است; اما شما باید در ابتدا مخاطبین خود را در نظر بگیرید. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به‌تنهایی کارساز نیست; شما باید محتوایی ایده آل برای مخاطبان ایجاد کنید تا به طور طبیعی سئو وب‌سایت بهبود پیدا کند.

بنابراین وقت آن رسیده تا شروع به نوشتن برای افراد کنید، مخاطبینی که هدف شما هستند، به محتوا و یا محصولاتی که دارید علاقه‌مند هستند، روی لینک‌های مرتبط شما کلیک می‌کنند و یا محصولات، خدمات و یا محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند. با این کار به‌راحتی می‌توانید توجه مخاطبین را به خود جذب کنید و ترافیک ارگانیک وب‌سایت را بالا ببرید.

نظم در ایجاد محتوا

به طور مداوم محتوای جذاب و قابل اشتراک تولید کنید. ایجاد محتوای مناسب و جذاب و وبلاگ نویسی منظم روشی ساده اما مؤثر برای افزایش ارگانیک ترافیک وب‌سایت است. داشتن مجموعه‌ای از محتوایی از اطلاعات مفید که برای مخاطبان شما چالش هستند و از سؤالاتی است که می‌توانید با پاسخ به پرسش آن‌ها افزایش سئو وب‌سایت را در پی داشته باشید. مطالبی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که محوریت بازار کار شما را شامل شود.

در نظر بگیرید محتوایی که ایجاد می‌کنید طول مناسبی داشته باشد; نوشتاری باکیفیت و ارزشمند باشد و عنوانی را انتخاب کنید که بتواند مخاطب را جذب کند. یک محتوای تکراری; کم نوشتار، کپی شده و یا ترجمه‌شده ضرر زیادی برای سئو وب‌سایت دارد; بنابراین از این‌گونه محتوا اجتناب کنید. برای انتشار محتوا; زمان منظم را تنظیم کنید و هر بار در فواصل زمانی منظم محتوای وب‌سایتتان را منتشر کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

بیشتر افراد فکر می‌کنند با استفاده از کلمات کلیدی محبوب و پراستفاده باعث افزایش سئو وب‌سایت خود می‌شوند. شما نباید همیشه از کلمات کلیدی رایج استفاده کنید. کلمات کلیدی که مختص کسب‌وکار شماست را برای تولید محتوا استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا long-tail دسترسی افراد را به وب‌سایت شما افزایش می‌دهد. با در نظر داشتن و اختصاص دادن کلماتی که مرتبط با کاری که انجام می‌دهید و یا محصولاتی که می‌فروشید می‌توانید سئو وب‌سایت را بالا ببرید.
با انتخاب کلمات کلیدی طولانی در انجام سئو سایت; با گذشت زمان گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کنند وبلاگ یا وب‌سایت شما توسط کلمه کلیدی خاص; که با آن شناسایی شود و رتبه‌بندی را افزایش و مشتریان بتوانند وب‌سایت شما را پیدا کنند.

انجام سئو سایت

استفاده از ابزارها کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی long-tail مناسب با تجارت خود را پیدا کنید. ابزارهایی مانند , Google Keyword Tool, Google Trends; YouTube Keyword Tool , Twitter Search و همچنین از افزونه کاربردی keywords everywhere برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب هستند. برای اینکه بتوانید کلمات مؤثرتری برای تولید محتوا و افزایش سئو وب‌سایت انتخاب کنید بهتر است از چند ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید تا کلمات مناسب مختص خود را از دست ندهید و بتوانید ترافیک ارگانیک وب‌سایت را بالا ببرید.

تحقیق در رابطه با موضوع

محتوای جذاب باعث ایجاد ترافیک ارگانیک وب‌سایت، اشتراک بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و رتبه‌بندی بهتر جستجو می‌شود. قبل از نوشتن مطلب، شروع به تحقیق درباره آن کنید. از یک زاویه منحصربه‌فرد به آن نگاه کنید. فقط نوشتن مطالب علمی یا آموزنده موردتوجه مخاطبین کافی نیست. بازاریابی از طریق محتوا باید به ‌گونه‌ای باشد که کاربر را درگیر موضوع کند. رقابت‌های زیادی در تولید محتوا برای وب سایت‌ها وجود دارد. قبل از شروع به نوشتن در مورد موضوع تحقیق کنید.

برای نوشتن با لحن و بیان خود از دیدگاه خودتان بنویسید. به عبارت دیگر; از زاویه‌ای تازه به موضوع خود نزدیک شوید. در این صورت; می‌توانید تجارت آنلاین موفق داشته باشید و میزان ترافیک ارگانیک بسایت را بالا ببرید. پس از انتشار محتوا; بررسی کنید چقدر در ایجاد محتوایی که برای دیگران جذاب باشد موفق بوده‌اید.

معیارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مانند تعداد نظراتی که پست شما دریافت می‌کند; اشتراک شبکه‌های اجتماعی، کیفیت پیوندها و نام‌های تجاری. هر محتوایی که ایجاد می‌کنید; شما را به مخاطبتان; نزدیک‌تر می‌کند. نیازها و علاقه آن‌ها را پیدا می‌کنید و این موجب می‌شود تا برای محتوای بعدی; بدانید چه موضوعی برای نوشتن انتخاب کنید.

عناوین و پاراگراف اول

پاراگراف اول و عناوین برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. همه عناصری که در صفحه قرار داده می‌شوند باید با کلمات کلیدی بهینه شوند. پاراگراف اول باید شامل کلمه کلیدی باشد. زیرنویس‌های صفحه نیز اهمیت زیادی دارند و باید به بازدیدکننده کمک کند تا آنچه را می‌خواهد به‌سرعت پیدا کند. شما باید بدانید چه عنوانی را برای محتوای خود انتخاب کنید که افراد تمایل داشته باشند روی آن کلیک کنند. محتوای جذاب می‌تواند توسط افراد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و در نهایت ترافیک ارگانیک سایت شما را افزایش دهد.

محتوایی که تولید و با کلمات کلیدی بهینه می‌شود، اما در اصل هیچ‌چیز مفیدی برای ارائه دادن ندارند، یکی از بدترین روش‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در تولید محتوای سایت، چشم‌انداز شما باید مشتریان و مخاطبین شما باشند. نیازها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها، مواردی که دوست دارند درباره آن بیشتر بدانند. به این صورت شما می‌تواند عنوانی را انتخاب کنید که ترافیک جستجوی وب‌سایت شما را تقویت کند. وقتی مخاطبان خود را بهتر از رقبا درک کنید، می‌توانید عنوان بهتری برای نوشتن انتخاب کنید.

تصاویر SEO Friendly

اهمیت دادن به عکاسی مناسب برای محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید و تبلیغات مناسب یکی از ضروریات برای داشتن یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی است. توجه به عکاسی تبلیغاتی مناسب منحصربه‌فرد برای محصولات وب‌سایت و استفاده نکردن از عکس‌های مشابه که دیگران استفاده کردند یک امر ضروری است. تصاویر باید ویژگی ALT داشته باشند و با کلمات کلیدی اصلی برای وب‌سایت بهینه شوند. تگ ALT از عناصر HTML است.

هنگامی که از تصاویر در متن استفاده می‌کنید; برای تعیین متن جایگزین در زمانی که تصویر نمایش داده نمی‌شود از تگ ALT استفاده می‌شود. تگ ALT; سیگنالی برای رتبه‌بندی گوگل است بنابراین استفاده از تگ ALT; همراه با کلمه کلیدی برای سایت مفید است.
فیلم‌ها یا تصاویری که در سایت استفاده می‌کنید; باید کیفیت مناسبی داشته باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصاویر و یا فیلم; با زمان بارگذاری وب‌سایت تداخل نداشته باشند.

بهینه‌سازی زمان بارگیری وب‌سایت

زمان بارگیری یک وب‌سایت بسیار مهم است. امروزه کاربران بیشتر از چند ثانیه; برای بارگذاری یک وب‌سایت صبر نمی‌کنند. وجود عکس‌هایی با کیفیت بالا که حجم زیادی دارند; برای وب‌سایت مضر است. از تصاویری مناسب استفاده کنید که زمان بارگذاری وب‌سایت را بالا نبرد.

تصاویر زیاد با کیفیت بالا سرعت وب‌سایت را پایین میاورد و این برای سئو وب‌سایت; اصلاً خوب نیست. سعی کنید تصاویر با کیفیتی داشته باشید که اندازه آن‌ها را کاهش دهید. به‌این‌ترتیب; درعین‌حال که کیفیت تصاویر را حفظ کرده‌اید، زمان بارگذاری وب‌سایت را نیز کاهش دادید.

وب‌سایت ریسپانسیو

طراحی رابط کاربری زیبا در وب سایت‌های ریسپانسیو و سهولت استفاده از آن‌ها تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای به مشتریان می‌دهد. دسترسی وب سایت‌های ریسپانسیو برای پاسخگویی به کاربران موبایل و تبلت موجب سهولت و رضایت کاربران خواهد شد. این یکی از مواردی است که باید برای افزایش سئو سایت در نظر داشته باشید تا بتوانید مشتریان جدید را سمت سایت هدایت کنید و همچنین مشتریان قدیمی را حفظ کنید.
ترافیک ارگانیک وب‌سایت

توصیفات متا

اولین چیزی که بعد از لینک وب‌سایت شما در نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود; توضیحات متا است. بنابراین توضیحات متا باید جذاب و شامل کلمات کلیدی باشد. توضیحات متا; باید واضح و جذاب باشد تا بلافاصله بازدیدکننده را به وب‌سایت شما هدایت کند.

Schema.org

استفاده از زبان نشانه‌گذاری Schema.org; در سایت کمک می‌کند تا زبان طبیعی ما به داده‌های ساختاری تبدیل شوند; و گوگل بتواند به ‌راحتی آن‌ها را درک کند و این امر موجب رتبه‌بندی بهتر صفحات شما خواهد شد.

لینک سازی

یکی از استراتژی‌های مهم سئو لینک سازی است که منفعت بسیاری دارد. برای موتورهای جستجو کیفیت نسبت به کمیت اهمیت بیشتری دارد. ازاین‌رو لینک سازی یکی از روش‌هایی است که با قطعیت می‌توان گفت باعث افزایش بازدید از وب‌سایت و افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شود. این روشی قابل‌اعتماد است که می‌تواند کاربران زیادی را به سمت وب‌سایت هدایت کند و نرخ تبدیل را بالا ببرد و فروش و درآمدی بیشتری را برای وب سایت‌ها ایجاد کند.

البته باید به این نکته توجه کنید که لینک سازی را; به‌درستی انجام دهید و به وب سایت‌های مربوط به تجارت خود ارتباط دهید; در غیر این صورت; لینک سازی مخرب باعث سئو کلاه‌سیاه می‌شود و در رتبه‌بندی گوگل تأثیر منفی خواهد داشت.

از کلمات کلیدی مرتبط برای لینک دادن استفاده کنید. این کلمات مانند قلاب عمل می‌کنند; زیرا این کار باعث می‌شود سیگنال‌هایی به گوگل ارسال شود که وب‌سایت شما با این اصطلاحات در ارتباط است.

گوگل اولویت را به سایت‌هایی می‌دهد که پیوندهای ورودی زیادی دارند، به ویژه از سایت‌های معتبر دیگر. بنابراین می‌توانید از وبلاگ و یا وب سایت‌های دوستان و شرکا، تأمین‌کنندگان و صنعتگران بخواهید تا به وب‌سایت شما پیوند دهند. هرچه مرجع دامنه سایتی که از آن بک لینک دریافت می‌کنید بالاتر باشد، رتبه شما بیشتر می‌شود. هرچه پیوندهای ورودی بیشتری داشته باشید، رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود زیرا از نظر موتورهای جستجو معتبرتر شناخته می‌شوید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که از لینک‌های غیر مرتبط یا لینک سازی‌های اضافی پرهیز کنید، چون این کار باعث می‌شود رتبه شما در گوگل اعتبار پایین دریافت کند.

پیوند داخلی بین صفحات مرتبط

پیوند داخلی یک روش عالی برای سئو وب‌سایت است. برای کاربران سایت‌های دارای لینک داخلی ارزشمند است. با ایجاد پیوند داخلی مداوم با افزایش سئو سایت مواجه خواهید شد. با لینک سازی داخلی می‌توانید کاربر را به سمت محتوای مرتبط هدایت کنید و بازدیدکننده را برای مدت طولانی در وب‌سایت خود نگه‌دارید، که این روش می‌تواند به افزایش سئو سایت و در نهایت افزایش رتبه‌بندی منجر شود.

جستجو در سایت

تجربه کاربری بر روی سئو وب‌سایت بسیار تأثیرگذار است. سایت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که کاوش و گشت‌وگذار در وب‌سایت به سادگی و سهولت برای کاربر انجام شود. کاربر باید از بودن در سایت شما احساس خشنودی کند و به‌راحتی به همه قسمت‌ها دسترسی پیدا کند. صفحات وب‌سایت خود را تا حد ممکن بصری طراحی کنید و طوری انجام دهید که بخش‌های قابل جستجو و قابل‌درک وجود داشته باشد. طراحی وب‌سایت به درستی، برای بالا بردن رتبه خود در گوگل و همچنین افزایش تجربه کاربری بسیار مؤثر است.

شبکه‌های اجتماعی

حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn ، Twitter ، Instagram و Facebook و دیگر شبکه‌های اجتماعی به افزایش سئو سایت و بالا رفتن ترافیک ارگانیک وب‌سایت کمک خواهد کرد. در وب‌سایت خود دکمه‌های اشتراک‌گذاری قرار دهید تا کاربران بتوانند محتوایی که شایسته برای به اشتراک‌گذاری می‌دانند را برای دوستان خود ارسال کنند.

URL مناسب

برای اینکه موتورهای جستجو سایت شما در رتبه اول قرار دهند; به URL وب‌سایت اهمیت دهید. موتورهای جستجو URL که دارای کلمه کلیدی هستند را ترجیح می‌دهند. URL را با عنوان صفحه مطابقت دهید و از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید.

همچنین آدرس وب سایت‌هایی که برای انسان خوانا; تمیز و مرتبط با محتوای سایت باشد، اهمیت دارد. از اعداد و یا حروف بی‌ربط برای آدرس استفاده نکنید. URL سایت را کوتاه نگه دارید زیرا آدرس کوتاه‌تر عملکرد بهتری نسبت به آدرس‌های طولانی دارند.

استفاده از داده‌ها و معیارها

برای اینکه بدانید بازدیدکنندگان از کجا به وب‌سایت و یا وبلاگ شما آمده‌اند و چه کلمات کلیدی را جستجو کرده‌اند باید از ابزاری مانند Google Analytics استفاده کنید. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد تا محتوای خود را دقیقاً برای کسانی که مخاطب شما هستند تنظیم کنید و ترافیک ارگانیک وب‌سایت را افزایش دهید.

جمع‌بندی

افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت کار آسانی نیست. روش‌هایی مانند انتشار محتوای جذاب به طور منظم و یا استفاده از کلمات کلیدی long-tail و دیگر روش‌های بیان شده از جمله راهکارهایی است که می‌توان برای افزایش بازدید وب‌سایت به کار برد. البته اگر شما به دنبال افزایش ارگانیک وب‌سایت خود هستید وقت و انرژی زیادی باید صرف کنید. محتوای طولانی راهی مطمئن برای تولید ترافیک ارگانیک وب‌سایت است. شما باید تلاش مداوم داشته باشید و هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.

اکثر افراد برای پیدا کردن مطالب به‌روز و یا خرید محصولات و خدمات ابتدا در موتورهای جستجو به تحقیق و مقایسه می‌پردازند. برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت هرچه وب‌سایت شما در طیف وسیعی از اصطلاحات مربوط به خدمات و محصولات شما از رتبه‌بندی بهتری برخوردار باشد، وب‌سایت شما از بازدید بالاتری بهره‌مند می‌شود. اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک وب‌سایت خود را افزایش دهید می‌توانید با گروه مشاورین شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس بگیرید و از راهنمایی متخصصین مجرب در این زمینه بهره‌مند شوید.