منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 8 دقیقه

تولید محتوا و یا تولید محتوای دیجیتال چیست؟ این کار در عصر امروز باعث موفقیت های بزرگ در یک کسب و کار شده است و حتی توانسته است وب سایت ها را متمایز کند. پس اگر کسب و کاری دارید و یا به دنبال افزایش کاربران وب سایت خود هستید، می توانید از طریق تولید محتوای دیجیتال این کار را انجام دهید.

راهکارهای تولید محتوای دیجیتال چیست؟ فضاهای مجازی برای مردم جایگاه خاصی پیدا کرده اند زیرا اکثرا دوست دارند یا خودشان و یا کسب و کارشان دیده شود. برای این که بتوانید دیده شوید باید تولید محتوا انجام دهید. حالا می پرسید چگونه این کار را انجام دهیم؟ اصلا تولید محتوا و یا تولید محتوای دیجیتال چیست؟ این کار در عصر امروز باعث موفقیت های بزرگ در یک کسب و کار شده است و حتی توانسته است وب سایت ها را متمایز کند. پس اگر کسب و کاری دارید و یا به دنبال افزایش کاربران وب سایت خود هستید، می توانید از طریق تولید محتوای دیجیتال این کار را انجام دهید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا دیجیتال به اینکه سایت چشم گیری داشته باشید و هر روز مخاطبانتان افزایش یابند کمک شایانی می کند. تولید محتوا با سئو بالا باعث ایجاد کیفیت مناسب برای سایت شما است. مدیران وب سایت ها باید به چگونگی تولید محتوا توجه نمایند. زیرا در روند توسعه کسب و کار تاثیر به سزایی دارد. پس حتما باید از یک منبع معتبر تهیه گردد. در اینجا راهکارهایی را برای تولید محتوایی دیجیتال مناسب به شما ارائه می دهیم.

انتخاب موضوع مناسب

این اولین گام برای یک تولید محتوای دیجیتال مناسب است. با انتخاب یک موضوع مناسب برای وب سایت و مقالات می توانید شروع کنید. کمی صبور باشید و با جستجوی مناسب و انتخاب چند موضوع، بهترین را برگزینید. تیتروار عمل نکنید. موضوع شما باید تخصصی باشد و اطلاعات به صورت کامل بیان شود تا تفاوت شما با دیگر وب سایت ها قابل رویت باشد.

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که بیشترین جستجو را دارند و شما می توانید با استفاده از جستجو در گوگل این کلمات را پیدا کرده و در تولید محتوای دیجیتال به کار ببرید. در واقع کلمات کلیدی نقش اساسی در روند تولید محتوا دارد. با داشتن کلمات کلیدی برای تولید محتوا شما یک برنامه ریزی مشخص دارید که می توانید با آن به تولید محتوا بپردازید. شما به غیر از گوگل می توانید از وب سایت های دیگری برای انتخاب کلمات کلیدی خود استفاده کنید و میزان جستجوی کلمات را ببینید.

جذابیت موضوع

عنوان و یا موضوع انتخابی شما مثل تابلویی، برای مخاطب است. پس آن را دست کم نگیرید. موضوع شما نباید به صورت خیلی کلی باشد که مخاطب منظور آن را درک نکند. موضوع نباید تکراری باشد. سعی کنید از کلمات کلیدی در موضوع خود استفاده کنید. با کمی مطالعه و تحقیق راجع به موضوعی که مد نظر دارید، متوجه خواهید شد که چه مقالاتی راجع به این موضوع با چه محتویاتی نوشته شده است. حال شما می توانید خلاقانه عمل کنید و متفاوت بنویسید. مثلا اگر همه راجع به مزایای این موضوع نوشته اند شما راجع به معایب آن بنویسید.

از مقالات افراد متخصص استفاده کنید

با کمی جستجو در مقالات می توانید مقالاتی را پیدا کنید که توسط افراد متخصص نوشته شده است و شما می توانید از شیوه نگارش و منابع این مقالات استفاده کنید تا بهترین تولید محتوای دیجیتال را داشته باشید. البته حتما در نظر داشته باشید که کپی نکنید.

این کار باعث افت شدید تولید محتوا و سئو شما می شود. با دانستن این که کاربرانتان چه چیزی را نیاز دارند و دقیقا چه چیزی را از شما می خواهند کار شما بسیار راحت می شود. شاید کاربران مدت ها در سایت های مختلف به دنبال موضوع مد نظر خود باشند ولی شما به راحتی می توانید مشکل آنها را حل کنید. کافی است به سایت های مختلف سر بزنید. با این کار هم متوجه خواسته کاربران می شوید و هم کم و کاستی ها و نقاط قوت مقالات وب سایت های رقیب را فهمیده و در مقالات خود مد نظر می گیرید.

جستجو کنید

تمام جنبه های یک موضوع را در نظر بگیرید و به بررسی آن ها بپردازید، تا تولید محتوایی مبهم نداشته باشید. سعی کنید اگر موضوع شما چند جنبه دارد، خیلی واضح به یکی از جنبه های آن پرداخته و آن را به صورت کامل بیان نمایید. شما می توانید با مطالعه چند مقاله درباره موضوع مورد نظر یکی از جوانب را انتخاب و ایجاد نمایید. از مقالات قدیمی استفاده نکنید و یا آنها را به روز کنید. با باز نویسی مقالات قدیمی و با همان موضوع قبلی بدون تغییر مقاله، محتوایی جدید تولید کنید.

یک برند باشید

با پاسخ به سوالات کاربران می توانید به برند تبدیل شوید. بیشتر کاربران به دنبال جواب های، چرا و چگونه هستند و شما با نوشتن مطالبی در پاسخ به این چراها و چگونه ها می توانید به یک برندینگ تبدیل شوید. با این کار شما کاربران زیادی را جذب خواهید کرد. تمام اطلاعات را از کاربر به طور دقیق دریافت کنید تا در کار خود بدون اشتباه و کامل انجام دهید. در کنار داشتن اطلاعات محتوای خود را سئو کنید و کلمات کلیدی را به صورت کامل به کار ببرید و نکات نگارشی را فراموش نکنید. این نکات اهمیت ویژه ای دارد و در صورت رعایت نکردن آن ممکن است، کلیه زحماتتان به هدر رود. با رعایت کلیه این موارد می توانید به بهترین نتیجه برسید.

  • فهرستی از مقالات خود داشته باشید

    مقالات نوشته شده مرتب باید توسط کاربر خوانده شود در غیر این صورت توسط گوگل ایندکس می شوند. بنابراین فهرستی از همه مقالات خود داشته باشید و آنها را با لینک های داخلی به هم مرتبط کنید تا مقالات که در زمان های گذشته نوشته شده مجددا توسط کاربران باز خوانی شود.

  • از نوشتن مقالات کوتاه بپرهیزید

    مقالات شما نباید از 700 کلمه کمتر باشد و برای داشتن محتوایی بهتر می توانید مقالات را بین 2 تا 3 هزار کلمه بنویسید. اما اگر مقاله شما 4 هزار کلمه شد، آن را به دو مقاله تبدیل کنید. زیرا همان گونه که تولید محتوای دیجیتال نباید زیاد کوتاه باشد نباید هم زیاد طولانی در نظر گرفته شود.

  • عکس ها را فراموش نکنید

    نوشتن متن خالی باعث کسل شدن کاربر و بستن صفحه می شود. با قرار دان عکس های مرتبط در بین متن ها به جذابیت مطلب کمک می کنید و با این کار مفهوم مطلب را بهتر به کاربر رسانده اید. سعی کنید برای هر قسمت از مطلب خود یک عکس داشته باشید. در واقع این یک استراتژی است که شما محتوای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و این بهترین راه علاقه مند کردن کاربر به محتوا است.

تولید محتوای دیجیتال

برای اینکه متفاوت باشید و یک وب سایت متفاوت ایجاد کنید می توانید از تولید محتوای دیجیتال استفاده کنید. پس اگر می خواهید کسب و کارتان را در فضای مجازی به نمایش بگذارید به گونه ای که جذاب باشد و به رونق کسب و کار شما کمک کند بهترین گزینه تولید محتوای دیجیتال است. توجه به این نکته که تولید محتوای دیجیتال حتما مناسب کسب و کار شما باشد بسیار اهمیت دارد. برای این کار باید موضوعی درست و مرتبط انتخاب شود. کاربران مشخص شوند و وبلاگ نویس بداند برای چه کسانی می نویسد. چند نمونه از مزیت های تولید محتوای دیجیتال را بیان می کنیم.

  1. جذب مشتری در ایجاد کسب و کار جدی
  2. نمایش حرفه ای از کسب و کار و ایجاد اعتماد کاربران
  3. ایجاد در آمد های بالا
  4. ایجاد موفقیت در کمترین زمان

انواع تولید محتوا

در اینجا انواع تولید محتوا را برای شما توضیح می دهیم، که شامل تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی، تولید محتوای بصری، تولید محتوای ویدئویی، تولید محتوای تلفیقی، تولید محتوای آموزشی، تولید محتوای کپی رایتینگ، تولید محتوای خبری، تولید محتوای شاخص، که در اینجا چند مورد از آن را توضیح می دهیم.

تولید محتوای دیجیتال

  • تولید محتوای متنی

    محتوایی که عبارات و کلمات تشکیل دهنده آن باشند را تولید محتوای متنی می گویند. در این تولید محتواد وبلاگ نویس از کلمات برای تولید محتوا استفاده می کند و اگر تعداد این کلمات زیاد باشد آن را بهpdf می کند.

  • تولید محتوای صوتی

    در این نوع تولید محتوا فایل هایی به صورت صوتی تولید می شود و این فایل ها بسیار مناسب افرادی است که می خواهند در هر مکانی از آن استفاده نمایند. فایل های صوتی را می توان در ماشین، خانه و یا محل کار با استفاده از یک هندزفری گوش داد.

  • تولید محتوای بصری

    در این تولید محتوا از عکس ها برای ایجاد مفهوم استفاده می کند و ممکن است از یک یا چندین عکس پشت سر هم تشکیل شده باشد تا بتواند گویای مفاهیم مورد نظر باشد.

  • تولید محتوای ویدئویی

    شاید این تولید محتوا بیشترین طرف دار را در بین کاربران داشته باشد. چرا که بدون تلاش زیاد می تواند به صورت کامل و عمقی حق مطلب را ادا کنند. ویدئو در کل بیشترین تاثیر را بر روی کاربر دارد. با تولید محتوا به این شکل بهترین سرمایه گذاری برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید.

  • تولید محتوای خبری

    در این نوع تولید محتوا، وبلاگ نویس، خبری را از سایت های معتبر کپی می کند و این تنها تولید محتوایی است که کپی در آن قانونی محسوب می گردد.

  • تولید محتوای تلفیقی

    همان گونه که از اسم آن مشخص است، یعنی ترکیب شدن دو یا چند محتوا با یک دیگر و ایجاد یک تولید محتوای جدید که کاربران بیشتری را جذب کند. مثلا تولید محتوای متنی با تولید محتوای بصری می توانند با یک دیگر ترکیب شوند و یک محتوای جذاب را ایجاد کنند.

  • تولید محتوای آموزشی

    یکی از پر بازدید ترین تولید محتوای دیجیتال که کاربران مرتب در جستجوی آن هستند محتواهای آموزشی است. بسیاری از کاربران برای رفع اشکلات خود به دنبال محتویات آموزشی هستند. وبلاگ نویسان باید بدانند که کاربران بیشتر به چه اطلاعاتی نیازمند هستند. این گونه با تولید بهترین محتواهای آموزشی کاربران زیادی را جذب می کنند.

استراتژی دیجیتال

تغییری اساسی در کسب و کارها به وجود آمده است و روش های سنتی در حال از بین رفتن است. کسب وکارها باید توجه به این موضوع داشته باشند و روند خود را تغییر دهند. این کار مستلزم دادن اطلاعات صحیح به کاربران و ایجاد محیطی جذاب و مرتبط با کسب و کارتان برای کاربران می باشد. استراتژی دیجیتال برای خلق چنین محیطی برای کار به ما کمک می کند. صاحبان کسب و کار نباید از این فرصت دست بکشند و هر چه سریع تر باید با رشد اینترنتی و دیجیتالی کسب و کارها هماهنگ شوند. در کسب و کارهای سنتی و تبلیغات یکی از معایب بزرگ این بود که کاربر یا همان مشتری برای پاسخگویی به سوالات خود به هیچ کس دسترسی نداشت ولی با این روش کاربران به راحتی سوالات خود را می پرسند و به راحتی جواب آن را دریافت می کنند.

خدمات تولید محتوا

تولید محتوای دیجیتال کارهایی را برای کسب و کار شما انجام می دهد تا در کمترین زمان به موفقیت دست یابید.

چند مورد از خدمات تولید محتوا را برای شما بیان می کنیم تا بدانید خدمات تولید محتوا چیست و چقدر به شما کمک می کند.

1.یکی از این خدمات جذب کاربران و مشتری های واقعی برای شماست.
2.برای کسب و کار شما یک منبع معتبر ایجاد می کند تا کاربران به کسب و کارتان اعتماد کنند.
3.منحصر به فرد شدن در میان رقبا و این بزرگ ترین مزیت برای شماست.
4. مدت زمان معرفی شما به مشتریان بسیار کوتاه است.
5.کنترل شما روی مشتریان و بررسی بازخوردها و پیگیری نتایج توسط شما امکان پذیر می باشد.

تعرفه تولید محتوا

برای تولید محتوای دیجیتال جهت توسعه کسب و کارتان باید هزینه ای را بپردازید. تعرفه تولید محتوا بسته به نوع و کسب وکار شما متفاوت است. هر چه تولید محتوا تخصصی تر انجام شود تعرفه برای آن محتوا متفاوت می شود. یک سری از نکات استاندارد را که باید برای تعرفه در نظر بگیرید و محتوای شما شامل این نکات باشد تا بهترین محتوا را داشته باشید در اینجا مرور می کنیم.
1.تمام مطالب باید به صورت بازنویسی و ارائه نکات کامل از کسب و کار ارائه شود.
2.تمام مطلب بعد از نوشته شدن حتما ویرایش گردد.
3.رعایت نکات مانند: نقطه، شماره گذاری و … شود.
4.هماهنگی موضوع با مطلب و اجرای کلمات کلیدی در جای درست و ایجاد یک متن کامل و جامع که مخاطب را جمع کند.

آیا می خواهید بهترین تولید محتوا را داشته باشید؟

اگر می خواهید سفارش تولید محتوای دیجیتال برای شما بالا رود باید تمام تلاشتان را برای ایجاد بهترین تولید محتوا داشته باشید. کار شما یک چهار چوب دارد و رعایت این چهار چوب بهترین راه تولید محتوا است. یکی از اصول این چهار چوب موضوع منتخب شما است. در انتخاب موضوع دقت فروان داشته باشید زیرا اولین چیزی که برای کاربر جلب توجه می کند موضوع محتوا است. اصول دیگر آن رقبای شما هستند.

شما باید دقت کافی داشته باشید و با دقت کامل و کافی به بررسی رقبا بپردازید. با خواندن محتویات رقبا و منابع آنها شما به نقاط قوت و ضعف آنها پی برده و از نقاط قوت آنها استفاده کرده و نقاط ضعف را تقویت می کنید. سعی کنید محتوای شما به موضوع و کسب و کار مورد نظر کاملا مطابقت کند و از تصاویر نیز برای جذابیت و درک بهتر مفاهیم استفاده کنید.

فرمت های تولید محتوا

برای تولید محتوای دیجیتال فرمت های متفاوتی مانند: کتاب های الکترونیکی و یا مقاله و … وجود دارد. استفاده از هر فرمتی بسته به کسب و کار مورد نظر است. مهم ترین اصل این است که بدانیم از کدام فرمت در چه کسب و کاری استفاده کنیم. برای ایجاد یک فرمت خوب باید اطلاعات کافی داشته و طبق آن هدف را مشخص نمایید تا مخاطب سر در گم نشود و بهترین نتیجه را از آن داشته باشد.