منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

امروزه یکی از مهم ترین بخش ها در دنیای تبلیغات، تبلیغات اینترنتی می باشد که جایگاه خود را در بین اکثر افراد پیدا کرده است. استفاده از بهترین روش تبلیغاتی در این امر منجر به موفق تر شدن کار ها در جهت افزایش بازدید و به تبع آن فروش محصولات بیشتر می گردد. فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی امروزه[…]

امروزه یکی از مهم ترین بخش ها در دنیای تبلیغات، تبلیغات اینترنتی می باشد که جایگاه خود را در بین اکثر افراد پیدا کرده است. استفاده از بهترین روش تبلیغاتی در این امر منجر به موفق تر شدن کار ها در جهت افزایش بازدید و به تبع آن فروش محصولات بیشتر می گردد. فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی امروزه به یکی از پرترافیک ترین مکان ها جهت عرضه تبلیغات مبدل شده است. در این مقاله سعی شده است تا شما را با بهترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی و روش های تبلیغات اینترنتی آشنا کنیم و بایدها و نبایدهای این روش ها را به شما  توضیح بدهیم.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

یکی از دغدغه های تبلیغ دهندگان خرید فضاهای مربوط به تبلیغ در انواع سایت های مختلف پربازدید می باشد. افرادی که اقدام به تبلیغ می دهند، برای این تبلیغات هزینه گذاشته و اقدام به معامله می کنند. بسیاری از راهکارهای تبلیغات اینترنتی وجود دارند که با کمک به تبلیغ کنندگان، منجر به اعمال مدیریتی خوبی از طرف آن ها خواهد شد. از جمله ی راهکارهای تبلیغات اینترنتی می توان به ویدئوها، موبایل، رسانه های اجتماعی، نمایش و غیره اشاره نمود. این روش نیز جزء یکی از بهترین روش تبلیغاتی به شمار می رود که شما در رسیدن به هدفتان کمک می نماید.

تبلیغات اینترنتی

 

نکات ضروری و مهمی که در تبلیغات اینترنتی باید به آن توجه کرد:

  1. برای تبلیغات خود از راهکارهای تبلیغات اینترنتی مختلف و گوناگونی استفاده نمایید.
  2. از صفحات اینترنتی مناسب که در ارتباط با نوع موضوع شما است استفاده نمایید.
  3. دقت نمایید که نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید با نوع پیام تبلیغاتی شما هماهنگ و در یک راستا باشد
  4. سعی کنید تا در تبلیغاتی که انجام می دهید نوآوری و خلاقیت داشته باشید تا بتوانید کاربران را به سمت خود جلب نمایید.
  5. بعد از اینکه تبلیغات خود را انجام دادید، برای آگاهی از موفقیت یا عدم موفقیت در کار خود، سعی نماید اقدام به سنجش و ارزیابی نمودن میزان موفقیت خود کنید تا از پرداخت هزینه های بی جا جلوگیری به عمل آورید. با این کار می توانید برای آینده تبلیغات خود تصمیمات درست و صحیحی را اتخاذ نمایید.
  6. همیشه به این نکته دقت نمایید که در هنگام به کار بردن تبلیغات مربوط به کالا و خدمات خود، به طیف عظیمی از کاربران توجه کنید و تمام فعالیت خود را محدود به قشر خاصی ننمایید.
  7. نکته پایانی که بسیار حائز اهمیت می باشد اینکه، برای جلوگیری از به وجود آمدن نگرش های نادرست و اشتباه در مورد میزان فروش و تبلیغات سعی نمایید که اقدام به تحلیل درستی بین بازدید از سایت و فروش محصولات خود دست یابید.

بهترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی چه می تواند باشد؟

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که بهترین روش تبلیغاتی برای یک فروشگاه اینترنتی چه می باشد و استفاده از کدام روش تبلیغاتی مؤثرتر می باشد. چنانچه قصد دارید تا در انواع فعالیت های تبلیغاتی بدرخشید و به موفقیت دست یابید، لازم است تا ترکیبی از تمامی روش های تبلیغاتی را در نظر گرفته و اعمال نمایید. در این مقاله سعی بر آن شده است تا شما را با بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی در آژانس تبلیغاتی آنلاین آشنا نماییم.

راهکارهای تبلیغات اینترنتی برای افزایش بازدید و فروش بیشتر در وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی

در این قسمت به بررسی نمونه هایی از  بهترین روش های تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی خواهیم پرداخت. این روش ها به شما در تبلیغات فروشگاه اینترنتی کمک خواهند کرد.

تبلیغات نمایشی(بنری)

از جمله بهترین روش تبلیغاتی در فضای مجازی، تبلیغات نمایشی و یا بنری می باشند که قاعدتاً با این روش تبلیغات آشنا شده اید. در این روش از تبلیغات، سایت تبلیغ دهنده، اقدام به طراحی بنر مربوط به تبلیغات خود نموده و با اجاره نمودن یکی از جایگاه های بنری که در سایت های پربازدید وجود دارد به معرفی محصول و مواد خود اقدام می نماید. نکته ای که در هنگام استفاده از بهترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی باید مدنظر خود قرار دهیم، هدف ما از تبلیغ می باشد. چنانچه هدف شما برندسازی است استفاده از تبلیغات بنری می تواند مثمر ثمر بوده و نتیجه ی دلخواه شما را در طولانی مدت بدهد. استفاده از این بنرهای تبلیغاتی برای هدفی خاص و طولانی مدت برنامه ریزی شده است. این تبلیغات از جمله بهترین روش تبلیغاتی، برای برندسازی و اهداف طولانی مدت می باشند.

تبلیغات موتور جستجو (SEM)

یکی دیگر از بهترین روش تبلیغاتی، که بسیار  پربازده و کاربردی است می توان به بازاریابی موتور جست و جو اشاره نمود. SEM در نقطه ی مقابل SEO قرار دارد و بر خلاف SEO که به صورت کاملاً رایگان و در راستای بهینه سازی محتوای مربوط به سایت صورت می پذیرد، SEM  دارای هزینه پرداختی می باشد و رایگان نیست.

نتایج مرورگر گوگل براساس SEM و SEO

در این تصویر، نتایج حاصل از جستجوی گوگل را مشاهده می کنید که بر مبنای SEM و SEO  می باشند. مشاهده می کنید که برخی از این نتایج در کنار لینک سایتشان کلمه ad قرار گرفته است که بیانگر این است که از بهترین روش تبلیغاتی به نام موتور جستوجوی گوگل برای تبلیغات و دیده شدن استفاده نموده اند.

یکی از نزدیک ترین روش ها به مرحله ی فروش همین روش تبلیغات موتور جستجوی گوگل می باشد و یکی از مهم ترین کارهایی که در این نوع تبلیغ بایستی انجام دهید، مشخص نمودن کلید واژه هایی می باشد که کاربران برای خرید و یا استفاده از خدمات شما استفاده می نمایند. این یکی از بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی است که مایل هستند خیلی سریع و به طور مستقیم با صرف هزینه های خاص به هدف خود که فروش است، برسند.

تبلیغات کلیکی (CPC/PPC)

در روش تبلیغات کلیکی، طبق قراردادهای صورت گرفته با هر بار کلیک بر روی آدرس سایت و یا بنر، که از سوی کاربران صورت می گیرد و منتهی به اتصال به سایت مورد نظر می شود، هزینه مشخص و تعیین شده ای به وب سایتی که لینک را ارائه می دهد، تعلق می گیرد. هزینه این روش برای وب سایت های که تبلیغات داخلی را انجام می دهند، چیزی در حدود 150 تومان تا 2000 تومان می باشد که البته برای هر کلیک این مبلغ متفاوت است و تغییر می کند.

شاید در نگاه اول تصور کنید که این روش در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی گران تر و هزینه بر تر می باشد. اما با ذکر این نکته که شما فقط برای کسانی که بر روی لینک و یا بنر شما هزینه پرداخت می نمایید و هزینه های اضافی پرداخت نمی کنید متوجه خواهید شد که بر عکس یکی از بهترین روش تبلیغاتی بهینه و ارزان محسوب می شود. یکی دیگر از مزیت هایی که روش تبلیغات کلیکی دارند این است که به موجب آن بنر شما در اکثر سایت های پربازدید پخش شده و به گردش در می آید و از این طریق تبلیغی گسترده و خاص را برای بنر خود رقم می زنید.

نرم افزارهای تعیین کلیک:

ذکر این نکته حائز اهمیت است این که نرم افزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و وب مستر، تعداد افرادی که با کلیک کردن بر روی بنر شما و یا آدرس وب سایت شما وارد سایت شده اند را اندازه گیری کرده و در اختیار شما قرار می دهند. شما از طریق می توانید بر تعداد کاربران نظارت کرده و از درست بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

شما با نظارت بر ورود و خروج کاربران به وب سایت خود و اطلاعاتی که از این طریق به دست می آورید، می توانید برای آینده وب سایت خود تصمیم های مهمی را اتخاذ نمایید تا از این طریق، بهره وری سایت خود را افزایش دهید. این روش یکی از بهترین روش تبلیغاتی در جهت استفاده از برندینگ، فروش و بررسی ورود ترافیک به وب سایت شما می باشد.

تبلیغات شبکه های اجتماعی 

اولین تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت پذیرفت در برنامه ی فیس بوک بود. شما در این تبلیغات در انواع فضاهای مجازی، می توانید در قبال هزینه ای که پرداخت می نمایید، پست های تبلیغاتی شما برای اکثر کاربران اینترنتی که شما را  فالو نکرده اند در مدت زمان معینی به نمایش گذاشته شود. یکی از بهترین روش تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، برنامه هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره می باشد.

این روش تبلیغاتی، با توجه به نوع اطلاعات شخصی از قبیل سن، جنسیت، محل زندگی و غیره که کاربر به شبکه اجتماعی که در آن عضو است می دهد، می تواند به عنوان یکی از بهترین روش تبلیغاتی که دقت بسیار بالایی دارد، محسوب گردد.

تبلیغات اسپانسری

چنانچه جزء افرادی هستید که در حال استفاده از سایت های خاصی همچون آپارات، یوتیوب و غیره می باشید، قطع به یقین با تبلیغات اسپانسری در این فضاها مواجه شده اید و آشناییت دارید. زمانی که شما از این وب سایت ها استفاده می کنید، قبل از پخش ویدئو فیلم کوتاه و یا تصویری به صورت تبلیغاتی برای شما پخش شده و بعد از آن برنامه مورد نظر شما پخش خواهد شد. در حال حاضر نیز با فراگیر شدن استفاده از برنامه اینستاگرام، سرویس های رسمی تبلیغات در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

 ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی، ایمیل مارکتینگ می باشد که می توان از طریق آن به راحتی اقدام به جذب مشتری نمود. طبق نظر سنجی های صورت گرفته بیش از 55 درصد از افراد مایل به همکاری و خرید از کسب و کارهایی هستند که برای آن ها ایمیل ارسال می نمایند. در واقع خیلی از این افراد مدعی شده اند که در هنگام خرید کردن در فروشگاه ها اسم برندهایی که برای آن ها ایمیل فرستاده اند به طور ناخودآگاهی در ذهن آن ها تداعی شده است و آن ها را ترغیب به خرید از این نوع برندها نموده است.

اهمیت ایمیل مارکتینگ در روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی برای اکثر ما واضح و روشن است و جزء بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی محسوب می گردد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

واژه اینفلوئنسر با پیشرفت و گسترش انواع شبکه های اجتماعی پای به دامنه لغات گذاشت. اینفلوئنسرها شامل افرادی هستند که تعداد زیادی دنبال کننده و فالوور دارند و پست های آن ها توسط خیل عظیمی از افراد دنبال می شوند.

این افراد بر روی دیگران بسیار تأثیر گذار هستند از این روی گزینه مناسبی برای تبلیغات محسوب می شوند و یکی از جمله بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی و وب سایت های مختلف به شمار می روند. افراد اینفلوئنسر در ازای گرفتن هزینه و مبلغ خاصی که  در قرارداد بین آن ها و برند خاص تبلیغ شونده منعقد می شوند حاضر به تبلیغ کالا و یا خدمات شرکت مورد نظر می نمایند.

 تبلیغات موبایل چیست و چه اهمیتی در فرایند تبلیغاتی دارد؟

این نوع از تبلیغات نوع دیگری از تبلیغات فروشگاه اینترنتی محسوب می شود که دارای قابلیت استفاده در تمامی تلفن های همراه، تبلت ها و غیره می باشد. بسیاری از افراد فعال در زمینه کسب و کار از تبلیغات موبایلی به صورت شبکه های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، جستجویی و غیره بهره برند. بسیاری از افراد در سر تا سر دنیا از موبایل استفاده می کنند که بیشتر آنها به صورت هوشمند می باشند. این امر زمینه را برای افراد فعال در زمینه کسب و کار و تبلیغ کنندگان فراهم آورده است تا بتوانند به راحتی و به طور گسترده به تبلیغات محصولات خود بپردازند

تبلیغات اپلیکیشن فروشگاهی

یکی از روش های تبلیغات با موبایل، اپلیکیشن های فروشگاهی محسوب می شوند. از این اپلیکیشن فروشگاهی در کنار سایت استفاده می شود که دارای پنل مدیریت نیز می باشد. معمولا افراد پس از طراحی سایت فروشگاهی، می توانند به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اقدام نمایند. با داشتن این اپلیکیشن، محصولات درج شده در سایت به صورت اتوماتیک در اپلیکیشن نیز نمایش داده می شوند.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی(خبری) یکی از بهترین روش های تبلیغ اینترنتی به شمار می آید که سرمایه گذاری در این بخش از تبلیغات باعث رشد و پیشرفت فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد. استفاده از رپورتاژ خبری برای کسب و کار به این صورت می باشد که شما متنی را به عنوان معرفی محصول و خدمات آماده کرده و آن را در سایت های معتبر منتشر خواهید کرد.

انتشار رپورتاژ خبری علاوه بر آشنایی کاربران با کسب و کار شما، سبب دریافت بک لینک هایی نیز می شود که در افزایش رتبه گوگل و بهبود سئو سایت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. شما می توانید با مراجعه به سایت های فعال در زمینه انتشار رپورتاژ با پرداخت هزینه، این نوع تبلیغ موثر و مفید را برای فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.

راهکارهای تبلیغات اینترنتی

نکات مهم افزایش راهکارهای تبلیغات اینترنتی

  • استفاده از یک محصول و یا برند در تبلیغات اینترنتی
  • برای جذب افراد بیشتری از مشتریان، مکان پیشنهاد دریافت خبرنامه را در یکی از بهترین بخش های وب‌سایت قرار دهید.
  • استفاده از راهکارهای تبلیغات اینترنتی شناور در راستای افزایش رو به رشد تأثیر تبلیغات
  • بیان نمودن انواع مختلف مزایا در عناوین مطالب برای جذب بیشتر مشتری
  • بیان مشکلی خاص در متن و ارائه راه کارهایی در جهت حل و رفع و رجوع نمودن آن مشکل
  • اعتبار بخشیدن به متن و در همین راستا افزایش اعتماد بازدیدکنندگان به سمت خود
  • تمرکز بر بازدیدکنندگان سایت به جای تمرکز بر خود تبلیغات
  • متقاعد نمودن بازدیدکنندگان وب سایت برای خرید محصول مورد نظر شما ار طریق القای ضرورت در متن های بکار رفته در سایت
  • حذف نموده واژه خریدن از قسمت بالای صفحه ی اصلی
  • افزودن تصاویر خاص و هیجان انگیز به منظور جذاب تر نمودن کالا
  • جلب توجه کاربران با اعمال تغییراتی در متن و فرمت نوشتاری آن

تاثیر راهکارهای تبلیغات اینترنتی بر فروش:

هرساله مبالغ زیادي صرف امور تبلیغاتی می شود بنابر این لازم است انجام تبلیغات به شکلی کارا و مؤثر صورت پذیرد . کاربردهاي تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آنها داراي ویژگی مشترکی هستند که آن لزوم انتقال یک پیام می باشد.کارگزاران تبلیغات تلاش می کنند از آخرین فناوري هاي ارتباطی و رسانه اي براي معرفی کالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب کنند.

تبلیغات اینترنتی و راهکارهای تبلیغات اینترنتی تاثیر به سزایی در بالا بردن آگاهی مشتری دارد. تبلیغات وسیله ای است که توسط آن ، مشتریان از ابداعات و نوآوری های شرکت آگاه می شوند.با وجود اهمیت بالای تبلیغات بر روی افزایش فروش، ارزیابی تاثیر آن به سادگی صورت نمی گیرد. یکی از مشکلاتی که بر سر راه مسئولین تبلیغات اینترنتی قرار دارد، چگونگی ارائه رابط های مشخص بین اثر بخش بودن راهکارهای تبلیغات اینترنتی و بالا بردن سود فروش می باشد.

تبلیغات هدفمند چیست؟

تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) در واقع شامل تبلیغاتی است که چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، براساس بخش‌بندی بازار مخاطبانی را با ویژگی‌های مهم هدف قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. از آنجایی که همیشه به دنبال دریافت بیشترین خروجی و افزایش نرخ تبدیل هستیم، بنابراین باید به روش‌های مختلف محتوای خودمان را به مخاطبان هدفی برسانیم که می‌دانیم با توجه به ویژگی‌های مشابهی که دارند، نسبت به پیام ما عکس‌العملی یکسانی نشان خواهند داد.

یکی از مهمترین فرایندها در تبلیغات هدفمند بخش‌‌بندی بازار یا Market Segmentation است. این کار کمک می‌کند تا برای هر بخش محتوای سفارشی و شخصی‌سازی شده داشته باشید و بتوانید از منابعی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید

چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارد؟

بدون شک مدیران از صرف هزینه در برنامه‌های تبلیغاتی دنبال خروجی‌های مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریاب‌ها و تیم‌های تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. ضمن اینکه نمی‌توانیم بدون هدف کار کنیم و اگر نتوانیم به در‌ستی محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف برسانیم، بدون شک نه‌تنها اسیر فرایندهای بی‌نتیجه و فرسایشی می‌شوید، بلکه منابع تمام شده و باید منتظر شکست سخت کسب و کار باشیم.

از سوی دیگر تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانیم به درستی آن را پیاده‌سازی کنیم، می‌توانید سرعت پیشرفت ما را دوچندان کند. در نهایت افزایش نرخ تبدیل و بیشتر شدن مشتریان وفادار باعث می‌شود بتوانیم از رقبا پیشی بگیریم.

مزایای تبلیغات هدفمند

همان‌طور که اشاره کردیم تبلیغات هدفمند اهمیت و مزیت‌های زیادی دارد. به همین دلیل زمان زیادی صرف بخش‌بندی بازار و شناخت دقیق مخاطبان هدف می‌شود. در ادامه مهمترین مزایای این نوع تبلیغات را می‌بینید:

  • بیشترین منافع به مصرف‌کننده می‌رسد: یکی از مهمتری مزایای تبلیغات هدفمند و داشتن راهکارهای تبلیغات اینترنتی این است که بیشترین منفعت نصیب مشتری و مصرف‌کننده می‌شود. پیام‌های شما به صورت سفارشی و شخصی‌سازی شده به آنها می‌رسد، می‌توانید به صورت موثر خدمات و محصولات خود را مستقیما به دست آنها برسانید، نیاز آنها به درستی برطرف می‌شود و چیزی را دریافت می‌کنند که به آنها ارتباط داشته و مورد علاقه‌شان است.
  • اثربخشی بالای تبلیغات هدفمند: در طرف مقابل کسب و کارها و تبلیغ‌دهندگان نیز از هدفمند و هوشمند بودن برنامه‌های خود منفعت زیادی کسب می‌کنند. کمپین‌های آنها اثربخشی بیشتری دارد، منابع آنها به درستی صرف می‌شود، هزینه تبلیغات‌شان کاهش می‌یابد، نرخ بازگشت سرمایه بهتری دارند، فروش آنها بالاتر رفته و در نهایت مشتریان راضی و وفادارشان بیشتر می‌شود.

جمع بندی

تبلیغات اینترنتی یکی از راه های مهم به منظور توسعه و موفقیت کسب و کارها است. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با بررسی بهترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی به رشد کسب و کار شما کمک می کند. اثر بخشی بالای تبلیغات نیاز مند یک تیم متخصص و حرفه ای است که به واسطه ایکاد می توان به این مهم دست پیدا کرد.