منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ ایکاد با استفاده از ابداعات کاملا خلاقانه و فنی و محتوا نویسی کمک می کند تا مشتریان به اهدافشان برسند. ایکاد باعث می شود تا تعاملی سرگرم کننده و مفید با مخاطبان خود داشته باشید. مدیریت شبکه های اجتماعی، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت نمونه خدمات آژانس تبلیغاتی است.[…]

آیا تا به حال دوخت یک لباس را از نزدیک دیده اید؟ خیاط برای یک دوخت تمیز نیاز به تکنیک طراحی و دوخت دارد. تبلیغات مانند لباس به یک گروه با تجربه نیاز دارد تا بتواند در بازار هدف مطرح شود. آژانس تبلیغاتی دیجیتال با انواع تکنیک های ماهرانه تلاش می کند تا برند سازی در جایی درست شکل بگیرد. اما این سوال ممکن است پیش بیاید که یک آژانس تبلیغاتی چگونه کار می کند؟ یا چگونه شرکت تبلیغاتی بزنیم؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله قصد پاسخگویی به آن ها را داریم، پس تا انتهای مقاله همراه ایکاد باشید.

آژانس تبلیغاتی

یک آژانس تبلیغاتی، سازمانی است در برنامه ریزی، رشد، مدیریت و اجرای برنامه تبلیغاتی تخصص لازم را دارد. ساخت آگهی یک پروسه زمان بر است که نیاز به فعالیت متخصصان، در زمینه های گوناگون را دارد. آژانس تبلیغاتی اکثرا شرکت هایی مستقل هستند که به دنبال انجام کارهای کیفی هستند.

آژانس تبلیغاتی به سازمان ها، شرکت ها و یا افراد کمک می کند تا مخاطبان و مشتریان خود را از طریق تبلیغات بصری و صوتی جذب کنند. آژانس تبلیغاتی وظیفه ساخت، بررسی و تحقیق، مدیریت تبلیغات و اجرای درست آگهی را در انواع رسانه های اجتماعی را بر عهده دارد.

آژانس تبلیغاتی چه وظایفی دارد؟

یک آژانس تبلیغاتی طیف وسیعی از وظایف را برعهده دارد. از تحقیق و ایده سازی گرفته تا اجرایی کردن طرح در جامعه هدف درست. به خاطر داشته باشید که لازمه تجاری سازی یک محصول یا خدمت، گسترش روابط عمومی صحیح و سالم است. با این حال برخی از مهم ترین خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:

  • طبق بررسی و تحقیق های جامع، جامعه هدف را به درستی شناسایی کند.
  • طبق سلایق مشتریان، به ایده پردازی و آغاز یک ارتباط موثر بیاندیشد.
  • ایده و پیام های تبلیغ کننده را مورد پذیرش قرار دهد و از آن به منظور یک رابطه قابل توجه استفاده کنند.
  • به افزایش فروش توجه ویژه ای داشته باشد.
  • تمامی جوانب از قبیل طراحی وب سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، مشاوره کسب و کار را تحلیل و آنالیز کند.
  • خدماتی منظم و یکپارچه و حرفه ای در اختیار تبلیغ کننده ها قرار دهد.
  • رشد اقتصادی را سرعت بخشیده و آگاهی عمومی را بالا ببرد.
  • بازخورد ها و feed back های مشتریان را جمع آوری کرده و تجزیه و تحلیل کند.

چرا آژانس تبلیغاتی:

یک آزانس تبلیغاتی می تواند یک راه حل و یک مسیر مشخص را به تبلیغ کنندگان ارائه بدهد. آژانس تبلیغاتی، افرادی حرفه ای هستند که متخصصان مربوط به همان حوزه استفاده می کنند تا مطابق با اصول تبلیغات را انجام بدهند. به طور مثال: نویسندگان محتوا، برنامه ریزان، فیلم سازان، تحقیق کنندگان و…

آژانس تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟

  1. آژانس تبلیغاتی ارتباطات جمعی و شبکه های وسیعی دارند.
  2. از تمامی منابعی که برای تبلیغ کننده وجود دارد، استفاده بهینه می کنند.
  3. در مجموع کارهایی با کیفیت تحویل مشتریان می دهند.
  4. تا حدود زیادی در تلاش هستند تا در هزینه ها صرفه جویی بشود.

بازاریابی اینترنتی در اصفهان، به کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد در اصفهان.

آژانس تبلیغاتی

انواع آژانس تبلیغاتی:

آژانس های تبلیغاتی بر اساس نحوه عملکرد و اندازه به گروه های زیر تقسیم می شوند:

  • آژانس داخلی: یک آژانس خدمات کامل است که، داخل یک سازمان ساخته شده و برای رفع نیاز همان سازمان به کار گرفته می شود.
  • آژانس خلاق: یک شرکت کوچک است که در خدمات تبلیغاتی خلاق تخصص دارد.
  • آژانس تعاملی: این آژانس از نوع تبلیغاتی هوشمند هستند که از نوین ترین تکنولوژی های دیجیتال به منظور تبلیغات استفاده می کنند.
  • آژانس خدمات کامل: یک شرکت بزرگ است که طیف وسیعی از تبلیغات و راه حل های بازاریابی را شامل می شود.
  • آژانس های خرید رسانه ای: این نوع آژانس ها مکان های تبلیغات و دیگر کمپین را خریده و مدیریت می کنند. همچنین برنامه زمان بندی را با رسانه ها مدیریت کرده تا تبلیغات و آگهی را به تماشا بگذارند و نظارت داشته باشند که آیا در زمان صحیح به نمایش در می آیند یا خیر.
  • آژانس تبلیغاتی دیجیتال: که سرویس های تحت وب آنلاین را به صورت تلفیقی از جمله طراحی سایت، سئو وب سایت، تبلیغات آنلاین و… را برعهده دارد.

آژانس تبلیغات تخصصی:

برخی از آژانس های تبلیغاتی تنها یک نوع خاصی از خدمات تبلیغات را اجرایی می کنند. به طور مثال آژانس یک تبلیغ مالی یا تبیلغات دارویی. در این آژانس ها به استفاده متخصصان خبره در زمینه مربوطه نسبت به ارائه خدمات می پردازند.

خدمات آژانس تبلیغاتی:

یک آژانس تبلیغاتی بستر گسترده ای از انواع تبلیغات و راه حل های بازاریابی را فراهم می آورند. مهم ترین خدمات آژانس تبلیغاتی عبارت است از:

  • ارائه خدمات یکپارچه تبلیغات: این خدمت از طریق یک برنامه ریزی استراتژیک، طراحی و رشد خلاقانه، تحقیقات جامع و انتخاب یک رسانه مناسب جهت اجرایی کردن تبلیغات.
  • خدمات یکپارچه رسانه ای: ارائه خدمات برای تبلیغ کنندگان و برای رسانه من جمله: رسانه های چاپی، الکترونیکی و دیجیتال. این خدمت نقش واسطه را بین تبلیغ کننده و رسانه ایفا می کند.
  • خدمات بازاریابی: مجموعه ای از انواع راه های بازاریابی از قبیل تبلیغات، ارتقاء فروش، مبارزات انتخاباتی، تحقیقی از بازار، بازاریابی محیط، روابط عمومی و بسیاری دیگر از موارد.
  • خدمات محتوا: ایجاد محتوای مناسب برای انواع مناسبت ها، برنامه های تلویزیونی، موشن گرافی ها و همچنین انیمیشن و سرگرمی ها.
  • مسیرهای الکترونیکی: قشر گسترده ای از راه حل های الکترونیکی در اختیار تبلیغ کنندگان گذاشته شود مانند: خدمات یکپارچه سازی سیستم، بازاریابی موتورهای جستجوگر، مشاوره کسب وکار الکترونیکی، مدیریت ارتباط با مشتریان، تبلیغات الکترونیکی و…
  • خدمات یکپارچه سازی برند: مطمئن باشند که هم تبلیغ کننده و هم مشتری، سرویس های تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت دریافت می کنند.

یک آژانس تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

هر آژانس تبلیغاتی ابتدا طی یک جلسه معارفه یا آزمون و سنجش، با مشتری و جامعه هدف مشتری آشنایی پیدا می کند. در واقع مشتری یا تبلیغ کننده طی جلسه هایی که با شرکت برگزار می کند، مجموعه از اطلاعات را در اختیار آژانس تبلیغاتی قرار می دهد. البته این روند همیشه به این شکل نیست و گاهی امکان ارتباط با تبلیغ کننده و مشتری شاید با راه های دیگری باشد.

بعد از گذشت مراحل آشنایی قرار داد بسته شده و کار آغاز می شود. بسته به نوع شرکت و مشتری حوزه فعالیت یا sow مختلف خواهد بود. اما در مجموع هر آژانس تبلیغاتی، در مقابل دریافت هزینه ای مشخص برای به سرانجام رساندن پروژه، هزینه ای دریافت می کنند. قرارداد همکاری آژانس تبلیغاتی با خرده فروش ها به شکل ساعتی بسته می شود. پس شرکت در ازای دریافت هزینه متعهد می شود که پروژه را با موفقیت به سرانجام برساند.  البته این توضیحات، ساده ترین توضیح درباره روند کار بود.

آژانس تبلیغاتی دیجیتال چیست؟

آژانس دیجیتال کسب وکاری است، که خدمات مد نظر آژانس دیجیتال را از جمله رشد خلاقانه و فنی محصولات را، بر پایه اینترنت فراهم می آورد. این خدمات از موارد عمومی تر مانند طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ، سایت های میکرو و خدمات خاص مانند تشکیل کمپین های تبلیغاتی، تبلیغ به شکل بنر و پوسترهای تبلیغاتی و نمایشی، بهینه سازی و سئو سایت برای موتورهای جستجوگر، تولید پادکست ها و رشد بخش کاربری وب سایت ها را در بر می گیرد.

آژانس تبلیغاتی دیجیتال از نظر عملکرد مانند آژانس تبلیغاتی نیست. چرا که شرکت های تبلیغاتی با رسانه های جمعی و سنتی کار می کنند اما آژانس تبلیغاتی دیجیتال با کمپین های دیجیتال و اینترنت سر و کار دارد.

یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال می توانند نیازها و خواسته های مشتریان را به شکل بزرگ تری تصور کند و با درک عمیق تری، می توانند با ابزار و تخصص کافی خلا این نیازها را با ایجاد کمپین های آنلاین، بر طرف کنند.

آژانس تبلیغاتی دیجیتال موفق اصرار دارد تا با همکاری خلاقانه با مشتریان، خود را از دیگر آژانس های تبلیغاتی متمایز کند. فراموش نکنید که دنیای دیجیتال با سرعت زیادی در حال رشد و تکامل است. همچنین آژانس تبلیغاتی دیجیتال، یک حوزه کاملا مقرون به صرفه است که قابلیت سنجش و اندازه گیری را نیز دارد.

آژانس تبلیغاتی دیجیتال ایکاد، یکی از بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است.

شرکت تبلیغاتی چیست؟

شرکت های تبلیغاتی شرکت هایی هستند که با ساخت، برنامه ریزی و مدیریت تمام بعد های تبلیغات می پردازند. اما حال این سوال پیش می آید که شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی چه تفاوتی با یک دیگر دارند؟

آژانس تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی هر دو راه حل هایی ارائه می کنند که منجر به افزایش فروش شده و به رشد تجارت کمک می کند. شرکت های تبلیغاتی در برنامه ارتباطی مانند تبلیغات و بازاریابی های مستقیم تخصص دارند. اما آژانس تبلیغاتی یک روش مشورتی وسیع تر است که به رشد استراتژی بازاریابی کمک می کند. هدف اصلی شرکت تبلیغاتی اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد خدمات و محصولات است. در حالی که آژانس تبلیغاتی یک روش بازاریابی است که هدف اصلی آن کسب اطلاعات در مورد خدمات در بازار هدف است.

چگونه شرکت تبلیغاتی بزنیم؟

یک شخصیت حقوقی که موضوع فعالیت آن پیرامون محور تبلیغات باشد، شرکت تبلیغاتی گفته می شود. شرکت تبلیغاتی یک تجارت سرویس محور است که به خلق، طراحی و پیاده سازی انواع تبلیغات می پردازد. شرکت های تبلیغاتی می توانند انواع استراتژی بازاریابی، برندینگ و فروش های فوق العاده را به مشتریان خود عرضه کنند.

شرکت های تبلیغاتی می توانند در زمینه تولید انواع تبلیغات بصری، نمایشی، آنلاین، موبایلی و یا تلفیقی از استراتژی های متفاوت به کار گرفته بشوند. اکثر مشتری های یک شرکت تبلیغاتی عبارتند از شرکت های بزرگ، سازمان های غیر تجاری و حتی دولتی. برای ثبت شرکت های تبلیغاتی لازم است تا ابتدا مجوزهای لازم اخذ بشود و سپس برای ثبت اقدام صورت بگیرد.

مهم ترین فعالیت های شرکت های تبلیغاتی:

  1. مشاوره تخصصی با توجه به درخواست و وضعیت مشتری (خلق تبلیغات جدید)
  2. طراحی و تولید گرافیکی انواع لوگو و شعارهای تبلیغاتی.
  3. خدمات در زمینه تدوین کلیپ و فیلم های تبلیغاتی.
  4. چاپ و تکثیر کارت ویزیت و آگهی های تبلیغاتی
  5. فعالیت های اینترنتی که بیشتر مربوط به آژانس تبلیغاتی دیجیتال می شود.

تاسیس شرکت تبلیغاتی چه شرایطی دارد؟

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  • اهلیت قانونی داشته باشند.
  • نداشتن هیچ گونه سوء شهرت و سوء سابقه های کیفری موثر.

ویژگی مدیر مسئول شرکت:

  • تابعیت ایران را داشته باشد.
  • اهلیت قانونی داشته باشد.
  • داشتن دیپلم و همچنین 5 سال سابقه کار در زمینه تبلیغات.
  • عدم اشتغال در سازمان های دولتی مانند وزارت خانه ها، شرکت های دولتی و شهرداری.
  • تنظیم تقاضا نامه برای آن دسته از متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند که توسط مدیر عامل این تنظیم انجام می شود.

شرایط لازم جهت اخذ مجوز تاسیس شرکت تبلیغاتی:

  1. تحویل تقاضا نامه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت.
  2. چهار قطعه عکس 4*3 از مدیر مسئول و صاحب امتیاز.
  3. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، یک سری کامل از کپی ها توسط دادگستری و یا دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشند.
  4. اصل و کپی کارت ملی. مطابق با شرایط بالا یک سری برابر اصل شده باشند.
  5. تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت.
  6. گواهی عدم سوء سابقه برای معرفی به اداره کل.
  7. تایید اماکن نیروی انتظامی.
  8. تکمیل فرم های مربوط به مشخصات فردی.
  9. اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی که برابر با اصل شده باشد.

مهم ترین سازمان های مربوط به راه اندازی شرکت های تبلیغاتی:

جمع بندی

آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ ایکاد با استفاده از تفکرات استراتژیک، ابداعات کاملا خلاقانه و فنی و محتوا نویسی کمک می کند تا مشتریان به اهداف خود برسند. همچنین ایکاد باعث می شود تا تعاملی سرگرم کننده و مفید با مخاطبان خود داشته باشید. مدیریت شبکه های اجتماعی، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت تنهای نمونه از خدمات آژانس تبلیغاتی است. طراحی حرفه ای وب سایت در اصفهان، بهترین مشاوره کسب و کار در اصفهان، مشاوره دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین عملکرده ای شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد در اصفهان است.