منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

کلمات کلیدی و استفاده بهینه از آن برای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست و جو اهمیت دارد. هدف از بهینه‌سازی وب‌سایت یافتن کلمات و عباراتی است که به کاربران در موتورهای جستجو کمک کنند تا کاربر به سمت مقصد به درستی هدایت شود. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد قصد داریم تا درباره اهمیت کلمات کلیدی صحبت کنیم.

تحقیق در مورد اهمیت کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت یکی از اولین قدم ها و مسلماً یکی از مهمترین عوامل سئو برای شناسایی فرصت هایی برای بهینه سازی برای بازدید کنندگان وب سایت است. یکی از تفاوت هایی که بین وب سایتی که تعداد زیادی جستجوی ارگانیک را به سمت وب سایت خود هدایت می کند و وب سایتی که هیچ ترافیک ورودی ندارد، کلمات کلیدی مورد استفاده در وب سایت هستند. توجه نکردن به اهمیت کلمات کلیدی می تواند موجب شود بازار مشتریان خود را در رقابت با سایرین از دست بدهید. برای روشن کردن مسئله باید بگوییم تحقیق درباره کلمات کلیدی فقط به دست آوردن لیستی از کلمات نیست. در ادامه از این مطلب آژانس دیجیتال مارکتینگ  ایکاد به بررسی اهمیت کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می پردازیم.

تحقیقات کلمه کلیدی به انجام کاری می گویند که برای شناسایی تعدادی از عوامل که در تعیین رتبه سایت نیز تاثیرگذار هستند انجام می شود، از جمله ترافیک سایت، نرخ کلیک در طول زمان، نرخ تبدیل و تعداد صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، علاوه براین، در پیدا کردن کلمات کلیدی برای وب سایت خود باید در تمام مراحل مخاطبان هدف خود و اهداف کسب و کار خود را در اولویت جستجوی کلمات قرار دهید. با استفاده از ابزارهای که وجود دارند می توانید کلمات کلیدی موثر را که کمتر مورد استفاده قرارگرفته اند در بازاریابی هدف خود را تعیین و استفاده کنید، بازارهای مرتبطی را که ممکن است نادیده گرفته باشید را پیدا کنید. استفاده از کلمات کلیدی می تواند موجب بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو شود.

سئو کلمات کلیدی چیست؟

سئو کلمات کلیدی شامل عبارات منفرد و یا پیچیده ای است که شما با هدف آگاهی مخاطب از محتوای شما و به منظور هدایت ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت خود استفاده می کنید. مخاطبان شما هنگام جستجوی چیزی در رابطه با نام تجاری شما از این کلمات کلیدی استفاده می کنند. اهمیت کلمات کلیدی با درک این موضوع محقق می شود که شما قصد دارید درباره وب سایت خود به طور موثر تحقیق و بهینه سازی انجام دهید و کلمات کلیدی به عنوان مجرای ارتباط مخاطبان هدف شما با وب سایت شما عمل خواهند کرد.

اهمیت کلمه کلیدی

سئو کلمات کلیدی موجب می شود افراد با عباراتی که شما به عنوان کلمه کلیدی در وب سایت خود قرار می دهید بتوانند به سمت وب سایت شما از طریق مرورگر هدایت شوند. وب سایت های بهینه، وب سایت هایی هستند که با زبان بازدید کننده سایت صحبت می کنند. به عبارت دیگر، شما باید بدانید که چگونه مردم به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که شما در وب سایتتان ارائه می دهید. با این روش پیدا کردن شما در مرورگرها آسان می شود در غیر این صورت، باید انتظار داشته باشید مخاطب به سمت یکی دیگر از صفحات رقبا که سئو کلمات کلیدی را به خوبی انجام داده است برود.
تهیه لیستی از کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو است.

کلمات کلیدی و سئو در ارتباط با اجرای یک کمپین بازاریابی جستجوگر برنده مستقیماً بهم متصل می شوند. سئو کلمات کلیدی را می توان برگ برنده شما در میان رقبا دانست، از این رو ارزش زمان و سرمایه گذاری را دارد تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی به مخاطبان شما بسیار مرتبط هستند و به طور موثر برای جذب مخاطب سازماندهی می شوند.

اهمیت کلمات کلیدی در گوگل

هر روز میلیاردها جستجو در اینترنت انجام می شود و این به این معنی است که ترافیک زیادی در مورد موضاعات مختلف وجود دارد. اگر قصد دارید در تجارت انلاین خود موفق باشید باید بتوانید در بین رقبا در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرید. بسیاری از مردم به دنبال هدف خاصی در نتایج جستجو هستند. وقتی افراد به دنبالی موضوع و محصولی مرتبط با تجات شما هستند مشخص می کند شما فرصت های بسیاری برای ارتباط با افراد و عرضه محصولات خود دارید. با پاسخگویی مناسب به نیازهای افراد می توانید به سرعت به یک منبع مورد اعتماد برای آن ها تبدیل شوید. گوگل یکی از مهم ترین موتورهای جستجو است که تعیین می کند کدام صفحات برای پاسخ به جستجوی افراد مرتبط و مفید هستند. بنابراین برای موفقیت در این باز بهتر است بدانید:

  • چه چیزی برای ایجاد ترافیک به سمت سایت شما ازطریق موتورهای جستجو مفید است؟
  • چگونه Google تعیین می کند که کدام صفحات را در پاسخ به آنچه افراد جستجو می کنند برگرداند؟
  • چگونه می توانید این همه بازدید ارزشمند را به سمت سایت خود هدایت کنید؟

فاکنورهای تعیین صفحات برتر گوگل

الگوریتم Google بسیار پیچیده است، بهتر است بدانیم الگوریم گوگل چطور کار می کند و به چه مواردی اهمیت می دهد تا بتوانیم از آن به نفع تجارت خود استفاده کنیم. گوگل فاکتورهایی برای تعیین صفحات برتر دارد. گوگل به دنبال صفحاتی است که حاوی اطلاعات مربوط به موضوع مورد جستجوی جستجوگر با کیفیت بالا باشد.

  • الگوریتم گوگل با خواندن محتوای وب سایت و یا به اصطلاح خزیدن در وب سایت با توجه به محتوا و کلمات کلیدی که در وب سایت استفاده کرده اید ارزیابی می کند. کلمات کلیدی و سایر عوامل به عنوان سیگنال های رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو هستند از این رو باید به اهمیت کلمات کلیدی توجه کنید.
  • کیفیت یکی دیگر از فاکتورهایی است; که گوگل به آن اهمیت می دهد. عواملی که برای تعیین کیفیت یک وب سایت استفاده می شود; از جمله، لینک های سایت، تعداد و کیفیت سایر وب سایت هایی که به یک صفحه لینک می شوند; است.
  • سیگنال های دیگری مانند سرعت سایت، ریسپانسیو بودن وب سایت; محتوای منحصر به فرد و فاکتورهای مهم دیگری برای رتبه بندی وب سایت وجود دارد; که گوگل به طور مداوم; روند خود را به روز می کند و اصلاح می کند تا اطمینان حاصل شود که; بهترین تجربه کاربر را دارد.

چرا کلمات کلیدی در سئو اهمیت زیادی دارند؟

برای بهینه سازی موتور جستجو اولین اقدامی که باید انجام دهید; این است که تعیین کنید در واقع برای چه هدفی بهینه سازی می کنید. این; به معنای شناسایی اصطلاحاتی است که افراد در جستجوی آنها هستند; شما باید در تجارت آنلاین و یا هر هدفی که وب سایت خود را برای آن راه اندازی کرده اید; به دنبال هدف کاربران برای جست و جو باشید. شما باید; اهمیت کلمات کلیدی در حوزه کاری خود را بشناسید; تا با به کار گیری مناسب آن وب سایت خود را در رتبه برتر موتورهای جست و جو قرار دهید.

فاکتورهای تعیین کلمات کلیدی در سایت

اهمیت کلمات کلیدی در وب سایت بالا است به همین علت در تعیین کلمات کلیدی که می خواهید در سایت خود هدف قرار دهید باید چندین فاکتور اصلی را در نظر بگیرید:

  1. حجم جستجو – اولین عاملی که باید در نظر گرفت این است که; تعداد زیادی از افراد برای جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص; اقدام می کنند. مشخص است هرچه تعداد افراد بیشتری در جستجوی کلمه کلیدی باشند; مخاطب بیشتری برای دستیابی به آن وجود دارد. و به طور بالعکس; اگر کلمه کلیدی را انتخاب کنید که کسی به دنبال آن نباشد; دیگر مخاطبی در دسترس نیست که بتواند محتوای شما را از طریق جستجو پیدا کند.
  2. مرتبط بودن – ممکن است یک اصطلاح به طور مکرر جستجو شود، اما این لزوما به این معنی نیست که با چشم انداز شما مرتبط است. شما باید در انتخاب کلمه کلیدی به ای نکته توجه کنید که جستجوی زیاد در ابطه با هر کلمه ای لزوما به این معنا نیست که این کلمه کلیدی برای وب سایت شما مناسب است. ارتباط کلمه کلیدی یا ارتباط بین محتوای یک سایت و پرسش جستجوی کاربر، یک سیگنال مهم برای رتبه بندی در گوگل است.
  3. رقابت – کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر می توانند; میزان قابل توجهی از ترافیک را ایجاد کنند; اما رقابت برای موقعیت برتر در صفحات نتایج موتور جستجو برای به دست آوردن رتبه برتر; با آن کلمه کلیدی می تواند شدید باشد.

 

اهمیت کلمات کلیدی در چیست؟

کلمات کلیدی به عنوان حلقه اتصال بین آنچه افراد در جستجوی آن هستند و محتوایی که شما برای تأمین این نیاز ارائه می دهید هستند. بنابراین اهمیت کلمات کلیدی از این جهت است که شما بتوانید با استفاده آن ها در وب سایت خود به درستی استفاده کنید و در نتیجه ترافیک ارگانیک را در موتورهای جستجو به سمت وب سایت خود روانه کنید. اهمیت کلمات کلیدی در این است که مربوط به محتوای شما و در ارتباط با مخاطبان شماست. وقتی شما محتوایی را در سایت خود ارائه می دهید احتمال دارد آنچه را کاربر درخواست می کند شما با بیان دیگری توصیف کرده باشید. بنابراین یافتن زبان مخاطب و بیان مطلب به گونه ای که به راحتی در دسترس او قرار گیرد بسیار مهم است. برای ایجاد محتوایی که بتواند مخاطب را به سمت وب سایت شما سوق دهد باید اهمیت کلمات کلیدی را درک کنید.

اهمیت کلمات کلیدی

بنابراین بهتر است به طور موثر و صحیح از کلمات کلیدی استفاده کنید. طبق آنچه گوگل بیان کرده است باید هدف از ایجاد محتوا در سایت، تمرکز بر ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات باشد که از کلمات کلیدی به طور مناسب در متن استفاده می کند. به همین علت باید کلمات کلیدی را برای وب سایت خود انتخاب کنید که مقصود کاربر و ارتباط آن با محتوا را به درستی نمایش دهد.

اهمیت کلمات کلیدی در موتورهای جستجو

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که گوگل در درک مقصود کاربر و اندازه گیری میزان ارتباط کلمه کلیدی و محتوای ارائه شده بهتر از قبل عمل می کند، این بدان معناست که قادر است فراتر از آنچه کاربر در جعبه جستجو تایپ می کند، درک کند که واقعاً به دنبال چه چیزی است و نتایج لازم را برآورده می کند. به همین دلیل، شما باید سعی کنید محتوا را برای کاربر نوشته بنویسید، نه برای کلمه کلیدی. یعنی محتوایی که ایجاد می کنید کاربردی باشد و نیازهای کاربر را برطرف کند و با پر کردن محتوا از کلمه کلیدی نمی توانید به نتیجه مطلوب برسید.

بنابراین کلمات کلیدی را در محتوای وب سایت خود به اندازه استفاده کنید، تا بتوانید ترافیک ارگانیک را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. استفاده از کلمات کلیدی باید به اندازه و طبیعی باشد تا محتوای شما ارزش واقعی را برای بازدید کنندگان فراهم کند. استفاده از مطالب ارزشمند برای وب سایت می تواند کمک کند مخاطبان با استفاده از کلمات کلیدی به وب سایت شما مراجعه کنند و ترافیک ارگانیک وب سایت شما بالا برود.

چگالی کلمه کلیدی چیست؟

منظور از تراکم کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب مشخص یا در یک قطعه از محتوا به عنوان نسبت یا درصدی از تعداد کل کلمات نشان داده می شود، است. چگالی کلمه کلیدی عنصری از بهینه سازی کلمه کلیدی است که به تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی هدف در یک صفحه وب اشاره می کند. این کار با نام فرکانس کلمات کلیدی یا فرکانسی که یک کلمه کلیدی خاص در صفحه وب ظاهر می شود، نیز شناخته می شود. می توان گفت تراکم کلمه کلیدی یکی از سیگنال های موتورهای جستجوی است که می تواند تعیین کند که آیا یک مطلب با یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص مرتبط است یا خیر. تراکم کلمه کلیدی به درصد از نمایانگر شدن کلمه کلیدی نسبت به تعداد کلمات مطلب گفته می شود.

چگالی کلمه کلیدی مناسب برای سئو چیست؟

برای انتخاب چگالی کلمه کلیدی مناسب نیز همانند دیگر موارد سئو هیج قانونی و اندازه مشخصی وجود ندارد. همچنین هیچ آمار یا ارقام خاصی وجود ندارد که بتوانید به آنها اعتماد کنید که عنوان کند تا چگونگی کلمات کلیدی در سایت شما را نشان دهد و یا اینکه چه کلماتی نباید مورد استفاده قرار بگیرند. با این حال ، توجه به برخی از ملاحظاتی که گفته شد می تواند به شما در اطمینان از بهینه سازی محتوای شما کمک کند و باعث افزایش دید محتوای شما و بهبود تجربه کلی مخاطبان شما شود.

پر کردن کلمات کلیدی چیست؟

اهمیت کلمات کلیدی
پر کردن کلمات کلیدی  به روشی گفته می شود که می توانید هرچه بیشتر کلمات کلیدی را در یک صفحه وب وارد کنید و صفحه را با کلمات کلیدی پر کنید ، اغلب این روش از نظر خواننده زیاد جذاب نیست و غیر طبیعی است. به طور معمول، این کار با درج پاورقی های طولانی در پایین صفحات وب ، که شامل ده ها – یا حتی صدها نسخه کوچک کلمات کلیدی از عبارات جستجوی رایج است ، ایجاد می شود. در نتیجه ، باید از پر کردن هرچه بیشتر کلمات کلیدی در صفحات وب خودداری شود زیرا این امر نتیجه کاملاً متضادی با نتیجه مطلوب دارد.

به عنوان یک تجارت ، کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار هستند; زیرا وقتی افراد کلمات کلیدی یا عبارات مربوط به محصولات یا خدمات شما را; جستجو می کنند، می خواهید در موتورهای جستجو  شما را پیدا کنند; برای اینکه شانس نزدیک بودن به بالای نتایج را داشته باشید; باید این کلمات و عبارات را  به مقدار مناسب در وب سایت خود بگنجانید.

استفاده از کلمات کلیدی در سایت

برای بهینه سازی در موتورهای جست و جو به شما توصیه می کنیم که در تعدادی از مناطق مورد توجه در سایت خود، از  جمله عناوین و متن اصلی صفحات گرفته تا URL ها تا متا تگ ها و نام فایل های تصویری،  باید کلمات کلیدی مرتبط را در سایت خود بگنجانید. از طرف دیگر، وب سایت های با موفقیت بهینه سازی شده دارای هزاران یا حتی میلیون ها کلمه کلیدی هستند. پس اینطور نتیجه گیری می شود که شما باید در سایت خود علاوه بر استفاده ازکلمات کلیدی مشخص شده، باید از  کلمات کلیدی مترادف کلمه اصلی نیز استفاده کنید.

شما به راحتی نمی توانید برای هر یک از کلمات کلیدی خود یک صفحه منحصر به فرد تهیه کنید. در عین حال ، نمی توانید سعی کنید همه چیز را در صفحات انگشت شماری پر از کلید واژه کنید و انتظار داشته باشید که برای هر کلمه کلیدی جداگانه رتبه بندی کنید. بنابراین توصیه می شود در قسمت هایی از وب سایت که در ادامه ذکر می کنیم حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان صفحه هنگام بهینه سازی صفحات وب خود ، به خاطر داشته باشید که اهمیت کلمات کلیدی از تراکم کلمات کلیدی در سئو مهم است.

  • استفاده از کلمه کلیدی در URL
  • با استفاده از کلمه کلیدی و مترادف های آن در کل نسخه صفحه
  • استفاده از کلمه کلیدی در برچسب های متا ، به ویژه توضیحات متا
  • استفاده از کلمه کلیدی در هر مسیر فایل تصویری و در متن alt تصاویر
  • استفاده از کلمه کلیدی به عنوان لنگر متن در پیوندهای برگشت به صفحه از جای دیگر سایت

جمع بندی

تحقیق در مورد کلمه کلیدی باید به طور مداوم برای وب سایت شما صورت بگیرد. به عنوان یک بازاریاب باید به دنبال پیشرفت در شغل و وب سایت خود باشید و از اهمیت کلمات کلیدی آگاه باشید. سئو کلمات کلیدی و اهمیت کلمات کلیدی باید برای هر وب سایتی مشخص شود. کلمات کلیدی قدیمی استفاده شده در سایت باید به صورت دوره ای ارزیابی مجدد شوند. کلمات کلیدی با رقابت بالا باید تقویت شوند و استفاده از عبارات خاص و طولانی باید به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد. کلمه کلیدی که استفاده می کنید باید مختص شما باشد.

اگر از کلمات کلیدی استفاده می کنید که رقبای شما نیز از آن استفاده می کنند، نمی توانید در نتایج جستجو برجسته شوید. امروزه گوگل وب سایت ها را به دلیل پر کردن وب سایت با کلمات کلیدی مجازات می کند. برای رتبه بندی بهتر در نتایج جست و جو باید کلمات کلیدی مناسب را در سایت خود استفاده کنید. بنابراین بهتر است برای گرفتن نتیجه مطلوب از ابزارهایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. می توانید برای دریافت ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت خود از متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید و موفقیت تجارت خود را تضمین کنید.