منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

شرکت‌های تجاری به دنبال پیدا کردن راهکاری مؤثر برای دیده شدن بین موتورهای جستجو مختلف هستند و سئو همان راهکار است. یکی از تکنیک‌هایی که وب‌سایت‌ها برای قرار گرفتن در رتبه برتر گوگل استفاده می‌کنند سئو کلاه خاکستری است. در مقاله پیشرو قصد داریم شما را با تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری بیشتر آشنا کنیم، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

در عصر کنونی که تعاملات بر پایه اینترنت صورت می‌گیرد، حضور پررنگ تجارت در بین رقبای بی‌شمار یک اصل اساسی برای هر تجارت محسوب می‌شود. شرکت‌ها به دنبال راهی هستند تا بتواند این امکان را برای آن‌ها فراهم کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند. سئو کلاه خاکستری یکی از روش‌هایی است که امروزه در وب سایت‌ها استفاده می‌شود.

هر چه شرکت‌های تجاری بتوانند تعداد کاربران سایت خود را افزایش دهند، مشتریان بالقوه و مشتریان جدید وب‌سایت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. استفاده از تکنیک‌های سئو در بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل‌شدن به ابزاری قدرتمند است که شرکت‌های تجاری از آن برای به حداکثر رساندن مزایایی که شبکه جهانی وب ارائه می‌دهد، استفاده می‌کنند.

سئو وب‌سایت چیست؟

سئو اصطلاح بازاریابی دیجیتال به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. سئو به علمی گفته می‌شود که این امکان را فراهم می‌کند تا وب‌سایت شما در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد. برای اطمینان از یک روش درست و بی‌خطر برای بهینه‌سازی وب‌سایت در موتورهای جستجو، به کار بردن یک استراتژی جامع سئو مهم‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید تا مشتریان جدید برای سایت خود پیدا کنید و مخاطبان فعلی خود را حفظ کنید. استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جستجو از روش‌های پرکاربرد و برجسته درزمینهٔ بازاریابی دیجیتال است.

موتورهای جستجو باهدف اصلی هدایت کاربران به بهترین منابعی که می‌توانند در وب برای موضوع موردنظر خود پیدا کنند، کار می‌کنند. بنابراین موتورهای جستجو تمایل دارند وب سایت‌هایی را در رتبه بالاتر قرار دهند که بتوانند ارزش بیشتر را به کاربران ارائه دهند. بااین‌حال هنوز قوانین سئو در برخی موارد به‌صورت کامل تعریف‌نشده است. به همین دلیل است که برخی اقدامات را انجام می‌دهند و در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرند. اکثر شرکت‌های سئو، چندین روش برای رسیدن به رتبه اول موتورهای جستجو و تبدیل هدف به واقعیت را مورداستفاده قرار می‌دهند. به‌طورکلی، سئو وب‌سایت به سه نوع سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، و سئو کلاه خاکستری طبقه‌بندی می‌شوند.

سئو کلاه سفید چیست؟

منظور از سئو کلاه سفید استفاده از روش‌های اخلاقی برای به دست آوردن سئو وب‌سایت مناسب در بین موتورهای جستجو است. سئو کلاه سفید به معنی پیروی از قانون‌های الگوریتم گوگل و دستورالعمل‌هایی که موتورهای جستجو تعیین می‌کنند، است.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سیاه چیست؟

استفاده از روش‌های پرخطر برای سئو وب‌سایت; سئو کلاه سیاه گفته می‌شود. استفاده از تاکتیک‌های خطرساز و کارساز است. سئو کلاه سیاه; انجام تکنیک‌های مغایر با دستورالعمل‌های موجود و یا فعالیت‌های خطرناک هستند.

کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو خاکستری خطرناک‌تر از سئو کلاه سفید است، اما احتمال اینکه منجر به ممنوعیت سایت شما از موتورهای جستجو و سایت‌های وابسته آن‌ها شود یا نشود وجود دارد. تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری نه در دسته سئو کلاه سیاه و نه در دسته سئو کلاه سفید دسته‌بندی می‌شوند به این دلیل که شرایط آن نامشخص است. سئو کلاه خاکستری همان‌طور که از نامش پیداست جایی بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. اگر توسط یک سئوکار حرفه‌ای، تکنیک‌ها مورداستفاده قرار بگیرند می‌توانند در بالا بردن رتبه سئو وب‌سایت مؤثر باشند. اما اگر به‌صورت ناشیانه از آن‌ها استفاده شود، اتخاذ روش سئو کلاه خاکستری بازی با آتش است. پس اگر از این روش مطمئن نیستید بهتر است از انجام آن خودداری کنید. سئو کلاه خاکستری لزوماً یک عمل بد محسوب نمی‌شود، اما این کار باهدف جلو افتادن در رتبه‌بندی وب‌سایت در موتور جستجو انجام می‌گیرد.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

درک صحیح از سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد، چراکه می‌تواند رتبه سایت شما را بدون عواقب منفی بهبود بخشد، یا هزاران بازدید ازدست‌رفته را به سمت وب‌سایت شما هدایت کند. تکنیک‌های کلاه خاکستری را اگر بااحتیاط انجام دهید چیزی نیست که شما به خاطر آن مجازات شوید اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از این تکنیک‌ها مانند راه رفتن لبه پرتگاه است. استفاده از تکنیک‌های سئو خاکستری می‌تواند منجر شود سئو وب‌سایت شما بالا رود البته اگر مطمئن نیستید که اجرای این روش از قانون‌های الگوریتم گوگل پیروی نکرده‌اید بهتر است از استفاده این روش‌ها اجتناب کنید.

الگوریتم‌های گوگل با گذر زمان قانون‌های سختگیرانه‌تری را اعمال می‌کنند و این شرایط می‌تواند بر مسیر سئوی وب‌سایت شما تأثیر بگذارد. آنچه دریک زمان به‌عنوان سئو کلاه خاکستری در نظر گرفته‌شده است درزمانی دیگر به‌عنوان سئو کلاه سیاه طبقه‌بندی می‌شود، در این صورت مهم است که بازاریابان و کارشناسان سئو از آخرین دسته‌بندی‌ها و قواعد الگوریتم‌های گوگل مطلع شوند.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

برخی از متخصصین درزمینهٔ سئو این نظر را دارند که در حقیقت چیزی به‌عنوان سئو کلاه سفید به‌طور مطلق خالص وجود ندارد، بلکه در واقعیت فقط سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه وجود دارد. مزیت اصلی که سئو کلاه خاکستری دارد، سریع‌تر از استراتژی‌های سئو کلاه سفید نتیجه می‌دهد و خطر بسیار کمتری نسبت به سئو کلاه سیاه دارد.
در اینجا برخی از تکنیک‌های کلاه خاکستری را توضیح می‌دهیم. احتمالاً این موارد باعث افزایش موقت ترافیک وب‌سایت شما خواهد شد. اما تنها راه ایجاد اعتبار ماندگار برای وب‌سایت شما، پیروی از دستورالعمل‌های گوگل و استفاده از سئو کلاه سفید خواهد بود.

خرید دامنه‌های منقضی شده

یکی از محبوب‌ترین روش‌های سئو کلاه خاکستری استفاده از دامنه‌های منقضی شده است. این تکنیک به‌منظور خرید دامنه‌های قدیمی استفاده می‌شود که دارای رتبه صفحه بالایی در موتورهای جستجو هستند. با این روش می‌توانید برای بهبود رتبه آن لینک‌های دیگری را ایجاد و به آن اضافه کنید. منظور از دامنه‌های منقضی شده، دامنه‌ای است که گوگل قبلاً آن را در رتبه‌بندی بالا قرار داده بوده است. می‌توانید پس از خرید آن صفحات جدید و مطالب خود را به آن اضافه کرده و پیوندهایی جدیدی برای آن ایجاد کنید. برای اینکه رتبه که دامنه دارد را حفظ کنید باید محتوایی را برای وب‌سایت ایجاد کنید که از کیفیت بالا و متناسب با جایگاه شما و دامنه خریداری‌شده باشد.

همچنین می‌توانید برای اطمینان بیشتر در سایت سئو انجام دهید تا اگر مشکلی وجود داشته باشد رفع کنید، با این کار مطمئن خواهید بود که رتبه‌بندی دامنه قدیمی ثابت است. اگرچه به نظر می‌رسد استفاده از دامنه‌های قدیمی مشکلی ندارد، اما استفاده از این روش در طبقه‌بندی سئو خاکستری قرار می‌گیرد زیرا شما به لحاظ فنی فقط برای کسب از دامنه یک وب‌سایت منقضی شده استفاده می‌کنید. موتورهای جستجو برای جذب مخاطب به وب سایت‌ها توصیه می‌کنند به‌صورت ارگانیک و با محتوای معتبر رتبه سایت خود را بالا ببرند.

اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی

در این تکنیک کلاه خاکستری، از نرم‌افزارهایی برای تولید و پیدا کردن دنبال کنندگان بیشتر استفاده می‌شود. با توجه به اهمیت شبکه‌های اجتماعی در موتورهای جستجو دارند استفاده از این تکنیک می‌تواند شما را به سئو کلاه سیاه نزدیک کند.

افزودن کلمات به محتوای قدیمی

یکی از مواردی که به سئو سایت کمک خواهد کرد وبلاگ است. اکثر مردم اطلاعی در این زمینه ندارد که محتوای طولانی برای واردکردن ترافیک بیشتر از سمت موتورهای جستجو بهترین نتیجه را دارد. اگر سایت شما دارای بخش وبلاگ نیست، قطعاً باید وبلاگ سایت را ایجاد کنید. یکی از تکنیک‌های مورداستفاده در سئو کلاه خاکستری تغییر در طول مقالاتی است که در وبلاگ قرا دارد. اگر مقالات شما بین 1000 تا 1500 کلمه دارد، رقابت در این محدوده بسیار بالاست. بنابراین راه‌حل ایجاد مقالاتی بالای 2000 کلمه است. متن‌هایی که برای وبلاگ خود ایجاد می‌کنید باید محتوایی باکیفیت و آموزنده داشته باشد. می‌توانید مقالاتی که قبلاً انتشار داده‌اید را با اضافه کردن محتوایی مناسب و باکیفیت گسترش دهید.

وبلاگ نویسی مهمان

ایجاد محتوا در وب‌سایت دیگر و لینک دادن به وب‌سایت خود می‌تواند موجب بازدید بیشتر از سایت شود. استفاده از وبلاگ نویسی مهمان یکی از روش‌های تکنیک کلاه خاکستری محسوب می‌شود که می‌تواند ایجاد بک لینک به سایت داشته باشد. در تکنیک کلاه خاکستری از وبلاگ نویسی مهمان به این روش استفاده می‌شود:
شما نیاز دارید لینک دهی به سایت خود را بالا ببرید، بنابراین به یک شرکت لینک ساز مراجعه می‌کنید; تا محتوایی با لینک‌هایی غنی از کلمات کلیدی از تجارت شما ایجاد کند.

چرخش محتوا

موتورهای جستجو به توسعه دهنگان وب سایت‌ها توصیه می‌کنند از قرار دادن محتوای تکراری در وب‌سایت خود; خودداری کنند. استفاده از محتوای تکراری شده باعث می‌شود وب‌سایت جریمه شود. یکی از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری; چرخش محتوا است. در چرخش محتوا چند مقاله را انتخاب می‌کنند و از آن‌ها برای ایجاد محتوای منحصربه‌فرد; استفاده می‌کنند. برای نوشتن محتوای وب‌سایت از وب سایت‌های دیگر استفاده می‌شود به این صورت که; مطالب وب سایت‌های دیگر را برای وبلاگ خود بازنویسی کنید.

به‌این‌ترتیب موتورهای جستجو نمی‌توانند آن را به‌عنوان دزدی ادبی محسوب کنند. برای استفاده از این روش; باید محتوا را از چندین سایت مختلف جمع‌آوری کنید و شروع به بازنویسی آن‌ها کنید. این کار; تحقیق محسوب شده و هیچ‌کس نمی‌تواند شما را; به سرقت ادبی محکوم کند. این روش برای جلوگیری از جریمه محتوای تکراری; مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این کار حتی برنامه‌های نرم‌افزاری وجود دارد که باظرافت; شروع به بازنویسی مطالب می‌کنند، با این روش مقالات در موتورهای جستجو به‌عنوان مقالات منحصربه‌فرد شناخته می‌شوند.

افزودن بخش نظرات

بخش نظرات یک روش خوب برای قرار گرفتن در رتبه بالا گوگل است. اگر وب‌سایت شما بخش نظرات ندارد، بهتر است برای اضافه کردن بخش نظرات کاربران اقدام کنید. ایجاد کردن بخش نظرات، بستری برای بحث در وب‌سایت را فراهم می‌کند که تأثیری دوچندان خواهد داشت. ایجاد بخش نظرات وب‌سایت فرصتی را ایجاد می‌کند تا شما بتوانید به‌صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا مالک وب‌سایت دیگری نظر خود را با لینک به وب‌سایت خود در بخش نظرات وب‌سایت شما قرار دهد.

این کار باعث می‌شود شما بتوانید با ایجاد روابط با سایر دارندگان وب سایت‌ها با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و سایت خود را گسترش دهید. همچنین ایجاد بخش نظرات موجب می‌شود شما فرصتی برای قرار دادن بخش اقدام به عمل در وبلاگ خود داشته باشید. استفاده از اقدام به عمل در بخش وبلاگ به این صورت است که کاربران تشویق می‌شوند تا درباره مقاله که خوانده‌اند نظر بدهند. به این صورت اقداماتی مانند این باعث می‌شود تا رتبه‌بندی سئو شما افزایش پیدا کند.

لینک به وب سایت‌های دیگر

یکی از دیگر راهکارهای تکنیک‌های کلاه خاکستری; استفاده از قسمت نظرات وبلاگ در وب سایت‌های دیگر و اضافه کردن لینک به سایت; خود است. منظور از این تکنیک این است که; نوشتن نظر خود در دیگر سایت‌ها قرار دهید. با انجام این کار; با نوشتن نظر خود در سایت دیگران امکان دارید به سایت خود لینک دهید.

بااین‌حال اگر قصد دارید چنین کاری انجام دهید، سعی کنید نظری را در سایت‌ها ایجاد کنید که آموزنده، مفید و واقعاً شایسته باشد. فقط در این صورت است که می‌توانید یک بک لینک را در وب‌سایت دیگران تبلیغ کنید. به این صورت شما توانسته‌اید وب‌سایت خود را به‌عنوان منبعی از محتوای معتبر و باکیفیت و مرتبط با جایگاه خود معرفی و تبلیغ کنید. باید در این مورد مطمئن باشید در غیر این صورت با این کار به‌مرورزمان از سمت گوگل جریمه خواهید شد.

استفاده از تراکم بهینه کلمه کلیدی

استفاده از تعداد مناسب کلمات کلیدی یکی از روش‌های اساسی برای سئو سایت است. برخی از وب سایت‌ها از کلمات کلیدی به حد افراط استفاده می‌کنند و متن را با کلمات کلیدی پر می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است کلمات کلیدی را اضافه کنند تا بتوانند رتبه نتایج جستجو در موتورهای جستجو را افزایش دهند. استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود و نباید از این روش استفاده کرد چون گوگل متوجه خواهد شد.

بنابراین باید سعی شود از تراکم کلمه کلیدی به‌صورت بهینه برای رتبه‌بندی گوگل استفاده کنید. بهترین روش برای این کار اضافه کردن هرچه بیشتر کلمات کلیدی به روشی است که به‌صورت طبیعی چگالی کلمات کلیدی را بهینه‌سازید. زیاده‌روی در استفاده از کلمات کلیدی فقط برای بالا بردن سئو در گوگل و جذب مخاطب باعث می‌شود محتوای شما از کیفیت و جذابیت لازم برای کاربران برخوردار نباشد. در هنگام نوشتن محتوا اطمینان حاصل کنید که از کلمه کلیدی در عنوان مقاله برچسب alt تصاویر، هدینگ h2 و h3 و در آدرس url سایت استفاده کرده‌اید.

اصلاح سایت در سئو کلاه خاکستری

موتورهای جستجو همیشه برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها، نیازهای کاربر و تجربه کاربری را در اولویت در نظر می‌گیرند. بنابراین وب سایت‌هایی که به‌روز باشند، احتمال بیشتری دارد که توسط موتورهای جستجو در رتبه‌های اول به نمایش دربیایند و به کاربر پیشنهاد شوند. می‌توانید با ایجاد تغییرات پی‌درپی در وب‌سایت، در بین موتورهای جستجو به‌عنوان یک وب‌سایت به‌روز خود را معرفی کنید.

این تغییرات می‌تواند تغییر در نوع فونت و یا اندازه فونت باشد، اما همین تغییرات کوچک ممکن است در بین خزنده‌های گوگل به‌عنوان به‌روزرسانی در نظر گرفته شود و وب‌سایت را در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بالاتر نمایش می‌دهد. استفاده از این تکنیک ویژگی اصلی سئو کلاه سفید برای ایجاد تجربه کاربری بهینه را ایجاد نمی‌کند اما در گروه استراتژی‌های سئو کلاه سیاه نیز دسته‌بندی نمی‌شود و وب‌سایت شما جریمه نخواهد شد.

ساخت میکرو سایت‌ها

یکی از روش‌هایی که متخصصان سئو استفاده می‌کنند، برای اینکه بتوانند بک لینک از وب سایت‌های دیگر دریافت کنند، میکرو سایت‌هایی را به وجود می‌آورند که از موتور جستجو اعتبار بالاتر دریافت کنند و بازدید وب‌سایت را بالا ببرند. ایجاد یک میکرو سایت از تکنیک‌های سئو خاکستری محسوب می‌شود و اگر به‌درستی انجام گیرد می‌تواند به شما در کسب رتبه برتر در گوگل کمک کند و لینک دهی باکیفیت به سایت اصلی خود بدون هیچ‌گونه تقلبی و انتظار جریمه‌ای داشته باشید.

میکرو سایت به صفحه وب منفرد یا مجموعه‌ای از صفحات وب گفته می‌شود که به‌عنوان یک موجودیت جداگانه; برای یک وب‌سایت، برند ایجاد می‌شود. میکرو سایت ها اغلب در دامنه خود زندگی می‌کنند; اما برخی از آن‌ها به‌عنوان یک زیر دامنه موجود هستند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو طبیعی است و از تکنیک‌های کلاه سفید محسوب می‌شود. استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند قدرت سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد. یک شبکه اجتماعی عالی و کسب لایک، اشتراک و تعامل بیشتری در آن اعتبار بیشتری برای وب‌سایت شما در پی خواهد داشت. سئو کلاه خاکستری از این علاقه‌مندی موتورهای جستجو برای به نفع شما برای افزایش رتبه سئو استفاده می‌کند.

اگر چندین حساب ساختگی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام ایجاد کنید و به‌عنوان فعالیت در این شبکه‌ها به سایت خود لینک دهید، این کار یکی از روش‌های تکنیک‌های کلاه خاکستری محسوب می‌شود. می‌توانید یک حساب با موضوع غیر مرتبط محتوای وب‌سایت خود ایجاد کنید و شروع به فعالیت در آن و جذب مخاطب کنید و به‌آرامی لینک‌هایی را به صفحه وب خود وارد کنید. با استفاده از حساب‌های ساختگی خود، وب‌سایت خود را به اشتراک بگذارید و لایک و اشتراک بیشتری برای آن دریافت کنید. بدیهی است که این روش کاملاً مشهود است و مردم معمولاً از حساب‌های ساختگی استقبال نخواهند کرد. اگر کاملاً مطمئن هستید، این کار را انجام دهید، ولی توصیه می‌کنیم از این نوع تاکتیک‌ها اجتناب کنید.

تبادل لینک

استفاده از تبادل لینک بین مدیران سایت‌ها صورت می‌گیرد و می‌توانند; وب‌سایت خود را زوتر گسترش دهند. تبادل لینک روشی مناسب است و اگر لینک‌هایی مرتبطی; در بین وب سایت‌های دیگر هست می‌توان از این روش استفاده کرد. دریافت لینک‌های ارگانیک ازنظر گوگل; مناسب است. کاربران وقتی مطالب شما را می‌خوانند، اگر محتوای شما را دوست داشته باشند; محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت می‌دهند و منطقی است. داشتن دوستان یا مدیران وب شریک; فرصتی مناسب است و می‌توانید به اشتراک گذاشتن برخی از لینک‌ها; بین وب سایت‌ها اقدام کنید. اما اگر شما و دوستانتان; با هر پستی که منتشر می‌کنید به یکدیگر لینک می‌دهید; پس شما با مشکلی روبرو هستید و این امکان وجود دارد که از طرف موتورهای جستجو جریمه شوید.

محتوای تکراری

اگر در وب‌سایت خود به‌طور مداوم محتوایی ایجاد می‌کنید که با تغییر کلمات همان محتوا را دوباره بازنشر می‌کنید; نباید انتظار داشته باشید که در موتورهای جستجو رتبه مناسبی پیدا کنید. استفاده از محتوای تکراری; به‌عنوان دزدی ادبی حساب خواهد شد. حتی اگر از محتوای موجود در سایت خود; کپی‌برداری کنید بازهم سرقت ادبی محسوب می‌شود و ازنظر گوگل; قابل‌قبول نیست. شما باید تدابیری اتخاذ کنید تا مطمئن باشید از هر نوع عنوان; متن و یا متای تکراری در سایت شما استفاده نشود. محتوای شما; باید منحصر به وب‌سایت شما باشد. برای اطمینان از اینکه محتوای شما در مکان دیگری استفاده‌نشده باشد; از پلاگین های مربوط به تشخیص دزدی ادبی استفاده کنید.

سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری

بهبود نتایج جستجو در وب سایت‌ها با روش‌های متعددی می‌تواند صورت گیرد. برخی سئوکارها; از روش‌های سئو کلاه سفید استفاده می‌کنند که تابع قوانین باشند و پیروی کامل از دستورالعمل‌های ایجادشده; استفاده می‌کنند. مواردی ازجمله محتوایی باکیفیت، ایجاد سایت ریسپانسیو،; بهبود سرعت وب‌سایت و استفاده مناسب از کلمات کلیدی از روش‌های سئو کلاه سفید; محسوب می‌شود.
روش‌های کلاه سفید مجاز و تکنیک‌های کلاه سیاه غیرمجاز محسوب می‌شوند. اما برخی; ترجیح می‌دهند از استراتژی‌های کلاه سیاه استفاده کنند.

سئو کلاه خاکستری

استفاده از روش‌هایی که از قوانین پیروی نمی‌کنند و اقدامات غیراخلاقی برای فریب موتور جستجو و بالا بردن رتبه وب‌سایت انجام می‌دهند. استفاده از این روش‌ها باعث می‌شود به دلیل بی‌توجهی به قوانین، توسط موتورهای جستجو جریمه شوید و درنهایت به تجربه کاربری ضعیف منجر خواهد شد. سئو کلاه خاکستری مرزی بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. استفاده از تکنیک‌های کلاه خاکستری موجب می‌شود تا سئو وب‌سایت بالا رود و در افزایش سئو وب‌سایت مؤثر شناخته می‌شود اما هنوز درستی آن جای سؤال دارد. این تکنیک‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا از خزنده‌های گوگل عبور کنید و رتبه سایت خود را بالا ببرید اما ممکن است با تغییر قوانین روش‌های استفاده‌شده ممکن است غیرمجاز شناخته شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد تکنیک‌های کلاه خاکستری صحبت کردیم. اگر قصد دارید از این تکنیک‌ها برای بالا بردن سئو وب‌سایت خود استفاده کنید باید سعی کنید طوری استفاده کنید که بدون جلب‌توجه گوگل، رتبه‌بندی نتایج جستجو و ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. صرف‌نظر از اینکه شما کدام استراتژی را برای وب‌سایت خود در نظر می‌گیرید، یادآوری اصول کار ارزشمند است. سئو کلاه سیاه ممکن است به وب‌سایت شما کمک کند رتبه بالایی را در موتورهای جستجو کسب کند، اما درصورتی‌که موتورهای جستجو متوجه شوند، مجازات و جریمه خواهید شد. از طرف دیگر، سئو کلاه سفید یک مسیر آرام و مطمئن به سمت بالاترین نقطه در موتورهای جستجو است.

البته باید در نظر داشته باشید اگر می‌خواهید رتبه‌بندی وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید، استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید تنها راه دستیابی به موفقیت واقعی و طولانی‌مدت و ایجاد اعتبار وب‌سایت برای شما خواهد بود. و درجایی بین این دو سئو کلاه خاکستری وجود دارد. این روش ممکن است به‌طور مؤثر در رتبه‌بندی نتایج موتور جستجو به شما کمک کند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که خطرات مرتبط با آن نیز در پی خواهد داشت. سئو خاکستری می‌تواند یک مزیت موقتی محسوب شود و استفاده از آن باید به‌صورت محدود و به‌عنوان بخشی از استراتژی سئو در نظر گرفته شود. می‌توانید برای بالا بردن ترافیک ارگانیک وب‌سایت خود با مشاورین متخصص درزمینهٔ دیجیتال مارکتینگ و سئو وب‌سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مشورت کنید.