منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 12 دقیقه

چون گوگل بزرگترین منبع ترافیک برای سایت ها محسوب می شود، کسب رتبه بالا در آن بسیار مهم است. وب سایت شما می بایست به گونه های طراحی و تنظیم شده باشد که منجر به خرید هر چه بیشتر کاربران گردد. در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد مهمترین دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل را مطرح خواهیم کرد.

وب سایت هایی که ایجاد می شوند برای بازدید افراد از سایت به وجود آمده اند. اما بازدید برای هدفی که هر سایت پایه گذاری کرده است می تواند معنای مختلفی را در پی داشته باشد. رتبه الکسا را براساس بازدیدهایی که از سایت انجام می شود، محاسبه می کنند. به طور دقیق تر می توان گفت رتبه الکسا براساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده  به دست می آید.

می توانیم با ذکر یک مثال مسئله را واضح بیان کنیم. یک سایت رسانه ای با استفاده از ترافیک که روزانه به سمت وب سایت روانه می کند از طریق تبلیغات درآمد حاصل می کند. برخی از سایت ها ممکن است محصولی برای فروش نداشته باشند و از ترافیک سایت خود برای اهداف دیگری استفاده می کنند. برای خرده فروشان که در بازار اینترنتی فعالیت دارند، بازدید از سایت به معنای فروش مستقیم است. ترافیک وب سایت بدون در نظر گرفتن هدفی که وب سایت های مختلف دارند اینگونه تعریف می شود: ترافیک وب سایت = مشتری.
حتی از نظر موتورهای جستجو نیز ، رتبه بندی = ترافیک وب سایت = مشتری تعریف می شود.

بنابراین تمام عوامل به یکدیگر وابسته هستند. بنابراین وقتی شما رتبه وب سایت خود را از دست می دهید، این مساله می تواند میزان بازدید از وب سایت شما را کاهش دهد و اینجا مشکل شروع می شود. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی علت پایین آمدن رتبه الکسا وب سایت ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

چطور متوجه افت رتبه بندی سایتمان شویم؟

رتبه وب سایت یکی از مسائل مهم و پیچیده برای کسب و کارهای اینترنتی است که برای حل آن نیاز به بررسی مدوام و پیگیری خواهید داشت. هر کسب و کاری میخواهد که فروش بیشتر و درامد بالاتری داشته باشد باید به رتبه وب سایت خود اهمیت بدهد. در محیط آنلاین کسب و کارهای امروزی، تنها روش برای موفقیت، رتبه بالاتر سایت در گوگل و کسب ترافیک بیشتر از آن است که می تواند در رشد و توسعه کسب و کار کمک شایانی داشته باشد.

رتبه الکسابا توجه به آنچه تا اینجا بیان کردیم، هر چه رتبه وب سایت شما، بهتر باشدف شما می توانید ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. مسلما اگر کاهش رتبه وب سایت را تحربه کنید میزان زیادی از درآمد حاصل از وب سایت خود را از دست خواهید داد. بنابراین شناسایی عواملی که بر روی رتبه وب سایت تاثیرگذار خواهد بود، می تواند به شما کمک کند تا با شناسایی آن ها در جهت رفع مشکلات و بهبود رتبه وب سایت عمل کنید و رشد و ارتقا وب سایت را عملی سازید تا بتوانید به جایگاه قبل خود بازگردید.

کلمات کلیدی غیر مرتبط

کلمات کلیدی که شما برای بهبود سئو سایت خود انتخاب می کنید، ممکن است مرتبط با کسب و کار شما نباشند. به نیازهای کاربران و رفتارهای جستجوی آن ها در رابطه با کسب و کارتان فکر کنید. به دنبال کلمات کلیدی باشید که در داده های Search Console به شما نشان داده می شوند.برای یافتن کلمات کلیدی که مرتبط با کسب و کارتان باشد این سوال را از خود بپرسید:

آیا از اصطلاحات صنعتی یا طرحی استفاده می کنید که ممکن است با آنچه مشتریان بالقوه شما می دانند همسو نباشد؟

بسیاری از افرادی نحوه صحیح پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را نمی دانند. بنابراین نمی توانند برای سوالات خود پاسخ مناسبی را پیدا کنند. اما امروزه افراد متخصص در گوگل توانسته اند درک زبان طبیعی را نسبت به گذشته بهبود دهند. بنابراین افراد با سرچ در گوگل می توانند به زبان طبیعی تری تایپ کنند و به نتیجه مطلوب خود برسند.

موتورهای جستجو با تغییر در ساختار کار خود و بررسی تغییرات رفتاری کاربران به این نتیجه رسیده اند که به جای استفاده از چند کلمه کلیدی وب سایت را براساس جملاتی که به زبان طبیعی نزدیک تر هستند رتبه بندی کنند. بنابراین برای قرار گرفتن در رتبه های برتر موتورهای جستجو بهتر است به دنبال استفاده از کلماتی باشید که عبارات و کلماتی قدیمی را به دنبال نداشته باشند و در عوض استراتژی خود را برای استفاده از عبارات و جملات طولانی تری ارتقا دهید.

لینک های اشتباه

یکی دیگر از دلایل افت رتبه الکسا در سایت می تواند لینک های اشتباه باشد. اگر رتبه بندی شما در گوگل دچار کاهش شده است بهتر است لینک های خود را مورد بررسی قرار دهید. تعداد زیاد لینک های از دست رفته می تواند به کاهش رتبه وب سایت شما منجر شود. اگر با کاهش رتبه الکسا وب ساتی مواجه هستید، بهتر است درباره لینک های وب سایت بررسی بیشتری انجام دهید و این سوالات را از خود بپرسید:

رتبه الکسا

آیا لینک خراب در سایت وجود دارد؟
آیا پیوندهای از دست رفته در همان صفحات سایت شما واقع شده اند که در آنها رتبه بندی افت کرده است؟
آیا پیوندهای ورودی به صفحات شما که رتبه خود را از دست داده اند کاهش یافته است؟
آیا پیوندهای افت کرده ای به صفحات وب سایت خود را مشاهده می کنید که صفحات دیگری را که دارای رتبه پایین تر هستند پیوند دهد؟

راهکار بررسی لینک ها

بعد از اینکه لینک های وب سایت را مورد بررسی قرار دادید و متوجه شدید که مشکل از لینک ها بوده است،باید بررسی کنید که علت خرابی لینک ها چه بوده است و لینک ها از کجا می آیند. بعد از بررسی علت خرابی لینک ها و یافتن علت می توانید لینک های خراب را حذف و یا تعویض کنید. برای بررسی هر لینک به صورت جداگانه اقدام کنید تا در صورت یافتن علت بتوانید مراحل بعدی اقدام را مشخص کنید.شما همیشه می توانید پیوندهای قدیمی را با پیوندهای جدیدی که کار می کنند جایگزین کنید.

ممکن است لینک های وب سایت در هنگام به روزرسانی سایت خراب یا تغییر کرده باشند. بنابراین در این موارد می توانید آن ها را بازیابی کنید. باید بررسی کنید که لینک های داخلی وب سایت با چه لینک هایی جایگزین شده اند. در صورتی که لینک های خاب شده اند می توانید با لینک های جدید جایگزین کنید.

ریدایرکت های نامعتبر

شاید خرابی لینک های شما ناشی از این است که وب سایت جدیدی را راه اندازی کرده باشید و یا از یک سرور جدید استفاده خواهید کرد. و یا اینکه هرگونه تغییر ساختاری را در سایت خود ایجاد کرده باشید باعث شود رتبه الکسا شما کاهش پیدا کند. بنابراین اگر تغییرات جدیدی را در سایت خود اعمال می کنید باید اطمینان حاصل کنید که برنامه هدایت 301 مناسب داشته باشید.

ریدایرکت 301 می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد. تغییر مسیر 301 مانند تغییر آدرس در وب است. استفاده از این اعلان به این معنی است که به موتورهای جستجو اعلام می کند که یک صفحه ، چندین صفحه یا کل وب سایت شما منتقل شده است. با این کار شما می توانید بازدید کنندگان وب سایت خود را به آدرس جدید خود و نه آدرس قدیمی خود هدایت کنید.

تغییرات الگوریتم

در این بین گوگل نیز همیشه به دنبال روش هایی برای بهبود روش ها و استراتژی های خود و نتایج حاصل از آن است. بنابراین به دنبال ایجاد تغییرات الگوریتم های گوگل هستند. بنابراین بسیاری از سایت ها با تغییراتی که در الگوریتم های گوگل ایجاد می شود; آسیب می بینند و در رتبه های پایین تر قرار می گیرند. بنابراین; برای اینکه در به روز رسانی های گوگل دچار آسیب های احتمالی نشوید; نیاز دارید تا از یک استراتژی بازاریابی و ترافیک بین کانال موثر; استفاده کنید که شامل رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی است.

تغییرات طبیعی در گوگل

ممکن است تغییرات و افت رتبه را در موتورهای جستجو مشاهده کنید که این نتایج مستقیما به وب سایت شما مرتبط نباشد. در این نتایج که پدیدار شده است اصولا گوگل در نوع نتایج براساس رفتارهای کاربران تغییراتی را اعمال کرده است. برررسی Google Trends می تواند کمک کند تا شما علت تغییرات و اختلافاتی را که رخ داده است پیدا کنید.

روش های بهبود رتبه الکسا

برای اهمیت Alexa Traffic Rank; دلایل بسیاری زیادی وجود دارد. مشاهده و بررسی رتبه الکسا; این امکان را فراهم می کند تا مدیریت وب سایت عملکرد وب سایت خود را نسبت به سایر وب سایت های دیگر; در این حوزه مورد بررسی قرار دهد.

اگر Alexa Traffic Rank وب سایت شما در حال بهبود است نشان می دهد که استراتژی های شما درست عمل کرده و نشان دهنده عملکرد خوب و جذب مخاطب است.

Alexa شرکتی است که اطلاعات مربوط به ترافیک مربوط به وب سایت ها را نگهداری می کند و بیشتر به دلیل اطلاعات رتبه وب سایت معروف به Alexa Rank است.

بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که; رتبه پایین الکسا ممکن است حاکی از میزان بالای بازدید باشد; که می تواند مربوط به داشتن پست های وبلاگ با سئو عالی در صفحه اول Google; باشد. بنابراین همانطور که گفته شد باید به رتبه وب سایت اهمیت زیادی بدهید.

رتبه الکسایکی از روش هایی که می توانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید، دریافت بک لینک از سایت های دارای اعتبار بالا است.

دریافت بک لینک از سایت های دارای اعتبار بالا باعث افزایش اعتبار دامنه سایت شما می شود و به شما کمک می کند تا برای عبارات جستجوی خود رتبه بالاتری داشته باشید. این به شما کمک می کند ترافیک بیشتری داشته باشید که به نوبه خود باعث بهبود رتبه الکسا می شود.

تعداد بازدیدکنندگان و بازدیدهای منحصر به فرد یک وب سایت در طول سه ماه گذشته بر میزان الکسای آن تأثیر می گذارد. هرچه بازدیدکننده و بازدید از صفحه منحصر به فرد در این مدت بیشتر باشد ، رتبه الکسا کمتر می شود.

برای افزایش رتبه الکسا صفحات قدیمی را به روز کنید

برای بهینه سازی وب سایت خود هنگامی که یک رتبه الکسای پایین دارید، یکی از اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که، صفحات قدیمی را با افزودن محتوای جدید به آنها به روز کنید. با این کار می توانید اطمینان داشته باشید که موتورهای جستجو هنگام محاسبه رتبه بندی صفحات، فرکانس بروزرسانی صفحات که به روز شده اند را تحلیل می کنند.

اگر به ندرت و یا هرگز صفحه ای را به روز رسانی نکنید و محتوای جدیدی را منتشر نکنید، موتورهای جستجو تصور می کنند که وب سایت خود را رها کرده اید و فعالیتی ندارید. برای همین صفحات وب سایت را در پایین صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان می دهند.

اگر وب سایت شما در این قسمت قرار بگیرد، در ایجاد ترافیک ناموفق خواهد بود. از طرف دیگر ، با به روزرسانی صفحات وب سایت شما، موتورهای جستجو رتبه بالاتری را به صفحات وب سایت ارائه می دهند زیرا حاوی محتوای تازه هستند.

انتشار صفحات جدید برای افزایش رتبه الکسا

یکی از راه هایی که می توانید رتبه وب سایت خود را بهبود دهید، علاوه بر به روزرسانی صفحات قدیمی در وب سایت شما، می تواند انتشار صفحاتی در وب سایت باشد که حاوی مطالب مرتبط و جدید باشد می تواند به سرعت رتبه الکسا سایت شما را بهبود بخشد.

محتوای بی کیفیت و تکراری میتواند موجب پایین آمدن رتبه الکسا وب سایت شود. هر صفحه جدیدی که شامل محتوای با کیفیت بالا باشد، فرصت های جدیدی برای رتبه بندی مناسب در الکسا ارائه می دهد.

صفحات با محتوای با کیفیت شامل صدها کلمه کلیدی هستند که می تواند به بهبود رتبه بندی وب سایت کمک کند.  بعضی از این کلمات کلیدی ممکن است هر ماه فقط چند بازدید کننده را جذب کند ، اما اگر مرتباً صفحات جدیدی از محتوای مرتبط و جذاب را منتشر کنید ، این ترافیک اضافی از صفحات جدید می تواند به سرعت اضافه شود.

برای افزایش رتبه الکسا تصاویر را بهینه کنید

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای بهبود رتبه الکسا در نظر بگیرید، بهینه سازی تصاویر است. بهینه سازی تصاویر در محتوای وب سایت شما ، رتبه پایین الکسا را برای سایت شما ترغیب می کند.

تصاویر شما چه JPEG ، GIF ، PNG یا هر قالب دیگری باشند، باید با نام مرتبط نام گذاری شوند. موتورهای جستجو به بررسی نام پرونده می پردازند. اما کاربران نام آن ها را نمی بینند.

استفاده از نام فایل تصاویر مربوطه به موتورهای جستجو در شناسایی و درک تصاویر وب سایت شما کمک می کند و نتیجه جستجو را بهینه خواهد کرد. به نوبه خود ، تصاویر سایت شما ممکن است در Google Images و Bing Images رتبه بالاتری داشته باشند و صفحاتی که تصاویر در آن قرار دارند در SERP استاندارد بالاتر باشند.

یکی دیگر از مسائل مربوط به تصاویر وب سایت که از خود تصاویر نیز مهم تر است، متن جایگزین تصاویر است که حتما باید درج شود.

متن جایگزین تصاویر نوعی کد HTML است که برای ارائه توضیحات متن تصویر; به بازدید کنندگان  وب سایت طراحی شده است. اگر یک مسئله فنی از ارائه تصویر در سایت جلوگیری کند ; بازدیدکنندگان متن جایگزین تصویر را مشاهده می کنند.

مانند نام فایل های مربوطه ;متن جایگزین به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا تصاویر وب سایت شما را بهتر درک کنند ; بنابراین استفاده از این کد HTML ممکن است رتبه بندی جستجو در سایت شما را; افزایش دهد و در پی آن رتبه الکسا را کاهش دهد.

افزایش سرعت برای افزایش رتبه الکسا

آیا می دانید سرعت وب سایت شما می تواند بر رتبه الکسا آن تأثیر بگذارد؟

سرعت وب سایت یکی دیگر از عواملی است که بر روی رتبه الکسا تاثیر گذار است و در هنگام رتبه بندی وب سایت ها سرعت وب سایت یکی دیگر از عواملی است که در نظر گرفته می شود.

مدت زمانی که بازدیدکنندگان باید منتظر بارگذاری وب سایت شما باشند، بر تعداد بازدیدهای صفحه تأثیر می گذارد. زیرا بازدید کنندگان بیشتر از سه ثانیه برای بارگذاری وب سایت منتظر نمی مانند.

اگر متوسط زمان بارگیری وب سایت شما در حال حاضر سه ثانیه است ;اما به عنوان مثال به شش ثانیه افزایش می یابد; می توانید حدود یک سوم بازدید صفحه کمتر داشته باشید. با تعداد بازدید کمتر صفحه; وب سایت شما دارای رتبه الکسای بالاتر و جذابیت کمتری خواهد بود.

برای افزایش رتبه الکسا در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

ارتقا وب سایت شما در شبکه های محبوب رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ; می تواند به چندین روش باعث کاهش رتبه الکسا شود. اگر شما در شبکه های اجتماعی خود فالوورهای زیادی دارید، ابتدا بازدیدکنندگان را مستقیماً; به وب سایت شما هدایت می کند.

وقتی پست یا توییت هایی حاوی پیوند به وب سایت خود; ایجاد می کنید ، دنبال کنندگان یا سایر کاربران رسانه های اجتماعی ممکن است; برای بررسی سایت شما روی پیوندی که برای آنها قرار داده اید، کلیک کنند.

دوم ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی; یکی دیگر از راهکارهایی است که باعث بالاترین رتبه در SERP ها می شود. بینگ در الگوریتم رتبه بندی خود; از سیگنال های اجتماعی مانند لایک های فیس بوک و بازتوییت توییتر استفاده می کند تا بتوانند با مشارکت بیشتر کاربران رتبه بندی خود را بهبود دهند.

باید توجه داشت که الگوریتم Google مستقیماً تحت تأثیر آنها قرار نمی گیرد ; اما سیگنال های اجتماعی همچنان می توانند بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر بگذارند و نتایج مفیدی را برا رتبه بندی سایت ایجاد کنند.

از آنجا که; پروفایل ها و حساب های رسانه های اجتماعیکه دارید می تواند برای وب سایت شما; سیگنال های اجتماعی ایجاد می کنند ; به احتمال زیاد لینک های بیشتری را می تواند به سمت وب سایت جذب می کند.

صرف نظر از عملکرد وب سایت شما ; موفقیت آن بستگی به میزان بازدیدکنندگان دارد. ترافیک ارگانیک مانند خون حیاتی دیجیتال است; که به عملکرد مثبت وب سایت شما دامن می زند.

بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما هدایت می کنند; برخی از بازدید کنندگان وب سایت ترغیب می شوند تا روی تبلیغات ; فرم های کامل یا خرید محصولات کلیک کنند. با بهینه سازی وب سایت شمابا توجه به فاکتورهای متعددی که وجود دارد; برای یک رتبه الکسای پایین، بازدید بیشتری ایجاد می کند.

چگونه می توان به سرعت یک رتبه الکسای خوب بدست آورد؟

در مقایسه با الگوریتم های پیچیده سئو گوگل; رتبه بندی الکسا هنوز در ابتدای راه است. به دست آوردن یک رتبه خوب در رتبه بندی الکسا نسبتا آسان است. با توجه به این نکات یک کاربر می تواند به روش های مختلفی رتبه الکسا را تحت تاثیر قرار دهد که همان روش ها در رتبه بندی گوگل تاثیر گذار نباشد.

یکی از این روش ها این است که، اگر امکان تغییر آدرس IP خود را دارید ; به راحتی می توانید بازدید از صفحه وب سایت خود را جمع آوری کنید. اگر می خواهید رتبه الکسا; خود را به سرعت افزایش دهید ، در ادامه گزینه هایی را به شما معرفی می کنیم.

درک محاسبه

نحوه محاسبه و تجزیه و تحلیل داده های الکسا; برای رتبه بندی به درستی مشخص نیست. با این حال برخی از عواملی که; برای رتبه بندی وب سایت را در نظر می گیریم، می دانیم. بنابراین این عوامل قابل کنترل هستند.

بخشی از این معادله نتیجه تجزیه و تحلیل رفتاری الکسا; است. تعداد بازدیدها / بازدیدهای صفحه ای که یک صفحه دریافت می کند را شامل می شود; همانند تعداد کاربران منحصر به فرد یک عامل است که برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود. در دو مرحله ساده می توانید از این بهره برداری کنید.

ابزار Alexa Rank Browser را نصب کنید

اگر می خواهید روی رتبه بندی الکسا خود کار کنید; بارگیری نوار ابزار Alexa Rank Browser ضروری است. این نوار ابزار نه تنها اطلاعاتی را در مورد رتبه بندی الکسا; در هر وب سایتی که بازدید می کنید به شما ارائه می دهد; و تحقیقات را آسان می کند ، بلکه شما را به بخشی فعال از خود الکسا تبدیل می کند.

الکسا; از داده های مربوط به عادات مرور کاربران به عنوان بخشی از روند تعیین محبوبیت وب سایت ها; استفاده می کند.

اگرچه اطلاعات خاصی در وب سایت الکسا وجود ندارد; اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نصب نوار ابزار الکسا; می تواند به طور فوری رتبه الکسا یک وب سایت را; افزایش دهد. این منطقی است که اگر هیچ چیز دیگری نباشد; احتمالاً اکنون به تعداد کاربران الکسا که از وب سایت شما بازدید می کنند اضافه می شود.

هر روز بازدید از وب سایت شخصی خود; ایده خوبی است. به راحتی می توانید وب سایت خود را; به عنوان صفحه اصلی تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که; اولین بار که مرورگر خود را باز می کنید; از آن بازدید می کنید. توجه داشته باشید که بازدید از یک صفحه وب; از همان آدرس IP چند بار در همان روز چند بار مشاهده صفحه محسوب نمی شود.

با استفاده از چندین آدرس IP می توانید; این کار را دور بزنید. یک سرویس VPN یا پروکسی آدرس IP جدیدی را; به شما اختصاص می دهد و به نظر می رسد شما یک کاربر جدید الکسا; هستید. اگر می خواهید به سرعت در میان صفوف ترقی کنید; ممکن است هرچه بیشتر صفحه مشاهده کنید.

محتوای با کیفیت بالا را با یک برنامه منظم منتشر کنید

در اینجا یک توصیه وجود دارد که برای هر کسی که قبلاً روی سئو کار کرده است; آشنا خواهد بود. در هر دو رتبه بندی سئو و الکسا ;هدف تبلیغ محتوای محبوب و مرتبط است تا کاربران; بهترین تجربه ممکن را کسب کنند. اگرچه می توان; تدابیری را برای تأثیر بر رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو یا; رتبه بندی الکسا اتخاذ کرد ، اما در هر دو حالت ساختن جایگاه بسیار موثرتر است.

به عنوان مثال ، شما همیشه می توانید به شخصی پول بدهید تا به وب سایت شما پیوند دهد ، اما اگر بتوانید به طور منظم محتوای با کیفیت بالا تولید کنید ، این موارد به طور خودکار اتفاق می افتند. نه تنها به صورت خودکار اتفاق خواهد افتاد ، بلکه مجبور به پرداخت هزینه امتیاز نخواهید بود.

از آنجایی که رتبه های الکسا به ابزاری فزاینده برای مقایسه عملکرد وب سایت تبدیل می شوند; رتبه بندی مهم اهمیت بیشتری پیدا می کند. تبلیغ کنندگان; با استفاده از رتبه بندی الکسا تصمیم می گیرند; در کدام وب سایت ها تبلیغ کنند. محبوبیت مهم است و این چیزی است ;که الکسا اندازه گیری می کند.

جمع بندی

هیچ راه میانبری برای افزایش ترافیک سایت و رتبه آن در نتایج جستجو وجود ندارد. برای داشتن یک رتبه الکسا خوب باید تولید محتوای با کیفیت داشته باشید تا بتوانید ترافیک ارگانیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

برای جلوگیری از افت رتبه الکسا همیشه از آخرین بروزرسانی های گوگل مطلع شده و وب سایت خود را با بهترین راهکارهای سئو همگام کنید. در این زمینه می توانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ایکاد و خدمات سئو سایت در اصفهان و پکیج دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.