منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

تعیین رتبه سایت در گوگل زمان‌بر است و به‌مرور می‌توانید به رتبه مناسب گوگل دست پیدا کنید. فرآیند بهینه‌سازی نیاز به تلاش مداوم دارد تا سایت در حد ممکن جدید و مرتبط با مخاطبان تنظیم شود. موارد بسیاری در تعیین رتبه سایت در گوگل وجود دارد. با در نظر گرفتن کاربرد وب‌سایت خود می‌توانید نسبت به بهینه‌سازی آن اقدام کنید.

گوگل محبوب‌ترین موتور جستجو در دنیا است و تعیین رتبه سایت در گوگل یکی از ضروریات برای کسب‌وکارهاست. با بیش از 5.14 میلیارد جستجو در گوگل به‌صورت روزانه بر سایر موتورهای جستجو مانند Bing و Yahoo برتری پیداکرده است. بنابراین جای تعجب نیست که تجارت‌های آنلاین و یا شرکت‌های خدمات‌رسانی و بخواهند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشند. بنابراین بهتر است بدانید کدام عوامل رتبه‌بندی گوگل برای وب‌سایت شما مهم هستند؟ در این مقاله، ما قصد داریم عواملی که می‌تواند به شما در بهبود رتبه‌بندی سایت کمک کند را بررسی کنیم.

عوامل مهم در تعیین رتبه سایت در گوگل

بسیاری از دارندگان وب سایت‌ها مایل‌اند تمام عوامل رتبه‌بندی وب سایت‌ها را بدانند. برای کمک به شما، مهم‌ترین فاکتورها برای رتبه‌بندی سایت که باید در وب‌سایت خود استفاده کنید تا به رتبه اول در گوگل تبدیل شوید، لیست کرده‌ایم.

ایجاد محتوا باکیفیت بالا

حتماً بارها این جمله را شنیده‌اید، محتوا پادشاه است. در مورد عواملی که برای تعیین رتبه سایت در گوگل وجود دارد، قطعاً محتوا پادشاه است. اگر بتوانید محتوایی ارزشمند، بی‌نظیر، تازه و غیرتکراری و مفید برای کاربران ایجاد کنید، گوگل آن را در نتایج صفحه موتور جستجو خود بالاتر نشان خواهد داد.
گوگل توجه ویژه‌ای به کیفیت محتوای که برای وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، دارد. هراندازه شما برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود زمان بگذارید، اگر محتوای که تولید می‌کنید، ارزشمند نیست، نمی‌توانید انتظار قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر را داشته باشید.

سعی کنید محتوای اصلی که برای وب‌سایت خود در نظر می‌گیرید، منحصربه‌فرد و ارزشمند باشد. گوگل محتوای جدید و منحصربه‌فرد را در اولویت قرار می‌دهد. اگر محتوایی که شما ایجاد می‌کنید برای اطلاع‌رسانی است بهتر است تا جایی که ممکن است محتوایی جدید ارائه دهد. اگر شما قصد دارید با محتوایی که ارائه داده‌اید پاسخ سؤالات مشتریان را بدهید بهتر است محتوای شما ارزشی جدید برای مشتریان داشته باشد و از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید.

تعیین رتبه سایت در گوگل

گوگل محتوای جدید و ارزشمند را ترجیح می‌دهد. اشتباهاتی رایجی که در این زمینه افراد انجام می‌دهند، استفاده از محتوای تکراری است. اگر محتوای شما کپی و مشابه سایر صفحات موجود در وب باشد، می‌تواند تأثیر منفی روی سئو سایت شما ایجاد نماید. ممکن است گوگل شما را جریمه کند و یا در رتبه‌بندی بالا قرار ندهد. با انتشار محتوای تکراری شما سرعت وب‌سایت خود را برای قرار گرفتن در رتبه‌بندی خود کند خواهید کرد. بنابراین هنگامی‌که قصد دارید محتوایی برای سایت خود ایجاد کنید باید مطمئن باشید که محتوای ایجادشده بین سایر مطالب موجود در وب بهترین باشد تا در رتبه‌بندی مناسب قرار گیرد. برای بالا نگه‌داشتن کیفیت محتوای خود می‌توانید نکات زیر در نظر داشته باشید:

محتوا جدید و به‌روز

چگونه می‌توان کیفیت مطالب وب‌سایت را بالا برد؟ راحل ساده است، شما باید از مطالب جدید و به‌روز استفاده کنید تا در تعیین رتبه سایت در گوگل برتر باشید. با به‌روزرسانی منظم مقالاتی که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید و افزودن اطلاعات جدید و به‌روزرسانی محتوای قدیمی خود، شما یک سیگنال مثبت به موتور جستجو ارسال می‌کنید که در رتبه‌بندی وب‌سایت شما تایر گذار خواهد بود. موضوعاتی مانند و اخبار و رویدادهای جدید باید به‌طور منظم از محتواهای جدیدی که هرروز به وجود می‌آید در تدوین آن‌ها استفاده شود. وب سایت‌هایی که درزمینهٔ خبری فعالیت دارند باید بدانند که گوگل وب سایت‌هایی را که آخرین اطلاعات را ارائه می‌دهند در رتبه‌های برتر قرار داده است.

همچنین شما در هر حوزه‌ای که فعالیت دارید بهتر است از محتواهای جدید در حوزه خود برای جذب مخاطبان خود استفاده کنید. یک روش ساده برای یافتن جدیدترین اطلاعات برای به‌روز نگه‌داشتن مطالب وب‌سایت خود استفاده از Google Trends است. با این ابزار می‌توانید سؤالات که کاربران بیشتر به آن اهمیت می‌دهند را پیدا کنید و برای ارتقا محتوای وب‌سایت خود استفاده کنید.

طول محتوا

یکی از سؤالاتی که درزمینهٔ تولید محتوا وجود دارد این است که آیا طول محتوا برای تعیین رتبه سایت در گوگل مهم است؟ باید بگوییم بله تأثیرگذار است. طبق مطالعات مختلفی که صورت گرفته است، طول محتوا بر روی نتایج جستجو برای رتبه‌بندی سایت مؤثر است. به‌طور متوسط، مقالاتی که داری 1890 کلمه باشند در رتبه نخست گوگل قرار خواهند گرفت. البته هیچ قانونی بر این مبنا وجود ندارد که در هنگام نوشتن به حد مجاز کلمات پایبند باشید. طول محتوا ازاین‌جهت حائز اهمیت است که گوگل صفحاتی که به سؤالات کاربران به‌طور کامل پاسخ می‌دهد و راحل‌های دقیق به آن‌ها ارائه می‌دهد را ترجیح می‌دهد.

ساختار محتوا

برای کیفیت محتوای وب‌سایت نکته‌ای دیگر که لازم است رعایت شود این است که پست‌های وبلاگ شما باید به‌خوبی سازمان‌یافته و ساختاریافته باشد. این کار باعث می‌شود بازدیدکنندگان وب‌سایت شما را بهتر درک کنند و مرور مطلب را آسان‌تر می‌کند. پست‌های شما بهتر خوانده می‌شود و خواننده به‌راحتی راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود پیدا خواهد کرد. استفاده از عنوان و زیر عنوان با استفاده از تگ h1، h2 و h3 برای بهبود ساختار و سازمان‌دهی مقالات خود و همچنین برای گروه‌بندی وب‌سایت توصیه می‌شود.

برای سازمان‌دهی بیشتر مطالب خود همچنین می‌توانید از برچسب‌های HTML مانند (ol) و لیست اعداد (li) نیز در محتوا استفاده کنید. بنابراین، هنگامی‌که ساختار محتوای وب‌سایت خود را منظم کنید، خوانایی آن را افزایش می‌دهید. نتیجه‌ای که حاصل می‌شود باعث بهبود تجربه کاربری وب‌سایت شما خواهد شد که این مورد به‌طور غیرمستقیم می‌تواند شانس شما را برای تعیین رتبه سایت در گوگل بهبود بخشد.

بک لینک

بک لینک‌ها یکی دیگر از عواملی هستند که بر تعیین رتبه سایت در گوگل اثر می‌گذارند. بخش مهمی از الگوریتم رتبه‌بندی گوگل بک لینک‌ها هستند. وب سایت‌ها بدون استفاده از بک لینک‌ها به‌سختی می‌توانند ترافیک ارگانیک وب‌سایت را به دست آورند. استفاده از لینک‌های ورودی و یا لینک‌های خروجی مانند اعتبار وب‌سایت عمل می‌کند. گوگل همه لینک‌هایی که درسایت شما به‌کاررفته است را در نظر می‌گیرد و موردبررسی قرار می‌دهد که آیا وب‌سایت شما شایسته رتبه‌بندی در بین 10 نتیجه برتر هست یا خیر.

دریافت لینک از وب سایت‌های معتبر می‌تواند شانس شما را برای کسب رتبه بالاتر در گوگل افزایش دهد. این مسئله به این خاطر رخ می‌دهد که با دستیابی به این بک لینک‌ها، شما به گوگل سیگنالی ارسال می‌کنید که محتوای شما را قابل‌اعتماد نشان می‌دهد زیرا وب سایت‌های مختلف می‌توانند به آن اعتماد کنند.

هدف جستجو

همان چیزی که کاربر به دنبال آن است; هدف جستجوی کاربر محسوب می‌شود. یکی از عواملی که در تعیین رتبه سایت در گوگل مهم است; مطابقت هدف جستجوی کاربران با محتوای تولیدشده وب‌سایت شماست. عنوان موضوع و هر کلمه کلیدی که برای محتوای خود تعیین می‌کنید; باید بتواند پاسخ کاربران باشد. شما باید به دنبال سؤالات کاربران باشید تا بتوانید; موضوع خود را بر اساس هدف جستجو کاربران ایجاد کنید. اگر می‌خواهید در هر یک از عناوین محتوایی را ایجاد کنید; مهم است که باهدف جستجو مطابقت داشته باشد و بتوانید نوع درست محتوا را ایجاد کنید.

سرعت بارگذاری وب‌سایت

عاملی دیگر که باید برای بهینه‌سازی سایت در گوگل روی آن تمرکز کنید سرعت بارگذاری وب‌سایت است. سرعت بارگذاری وب‌سایت ازجمله عواملی است که بر تجربه کاربری تأثیر می‌گذارد و در تعیین رتبه سایت در گوگل مهم است. برای کاربران سرعت، ریسپانسیو بودن وب‌سایت، سرعت بارگیری عناصر مختلف مانند فونت‌ها، تصاویر و یا فیلم مهم است. در اینجا منظور این نیست که شما بارگذاری وب‌سایت خود را چند میلی‌ثانیه زودتر از رقبا انجام دهید. اما باید بر روی سرعت بارگذاری خود دقت داشته باشید و مواردی را که باعث می‌شود وب‌سایت شما کند باشد را رفع کنید. برای گوگل مهم است که وب‌سایت شما بارگیری سریع داشته باشد و تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را برای مخاطبان شما فراهم نماید. گزارش MonsterInsights Site Speed می‌تواند شما را در بررسی سرعت سایت خود کمک کند.

موبایل فرندلی

طراحی ریسپانسیو وب‌سایت یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین رتبه سایت در گوگل است. بسیاری از کاربران; امروزه از دستگاه‌های همراه استفاده می‌کنند. به همین خاطر گوگل یکی از عوامل در رتبه‌بندی وب‌سایت را; طراحی ریسپانیو اعلام کرده است. قبل از این نسخه دسکتاپ به‌عنوان ملاک گوگل; در نظر گرفته می‌شد، اما با گسترش مخاطبان در دستگاه‌های موبایل این سیاست تغییر کرده است. بنابراین; اگر می‌خواهید رتبه‌بندی وبسایت خود را ارتقا دهید، بهتر است به فکر سازگار کردن وب‌سایت خود با موبایل باشید.

تعیین رتبه سایت در گوگل

اعتبار دامنه

عامل بعدی که در رتبه‌بندی گوگل اهمیت دارد و باید روی آن کار شود; دامنه وب‌سایت شما است. این‌ یک معیار برای رتبه‌بندی گوگل است که تخصص سایت شما; در مورد موضوع خاص و توانایی آن در رتبه‌بندی در موتورهای جستجو را نمایش خواهد داد. اعتبار دامنه; نمره‌ای بین 1 تا 100 دارد. هرچه نمره بالاتری داشته باشید; شانس بهتری برای تعیین رتبه سایت در گوگل خواهید داشت.
روش‌های مختلفی برای بددست آوردن اعتبار بیشتر برای سایت وجود دارد. یکی از این روش‌ها دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر است. اما راه‌حل فقط دریافت بک لینک نیست و نمی‌تواند تضمینی برای رتبه‌بندی بهتر وب‌سایت شما شود.

یکی دیگر از گزینه‌های که می‌توانید اعتبار دامنه را بالا ببرید، محتواست. اینجاست که باید محتوای شگفت‌انگیزی را ایجاد کنید که بیشتر بر روی صنعت شما متمرکز شود. برای بررسی اینکه چه موضوعاتی برای مخاطبین جذاب هستند می‌توانید از Google Analytics استفاده کنید. سپس محتوای باکیفیت بالا در حول عناوین انتخاب‌شده ایجاد کنید تا اقتدار موضوعی خود را در حوزه فعالیتتان افزایش دهید.درنتیجه، گوگل شروع به شناسایی سایت شما به‌عنوان یک متخصص در این زمینه می‌کند، که موجب می‌شود اعتبار دامنه شما افزایش پیدا کند و رتبه‌بندی وب‌سایت شما در 10 صفحه برتر نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

ساختار وب‌سایت

فاکتور دیگری که باید برای تعیین رتبه سایت در گوگل بررسی کنید; ساختار سایت شماست، به‌خصوص اگر تازه قصد راه‌اندازی وب‌سایت خود را دارید. برای بهبود ساختار سایت; باید با ایجاد یک نقشه سایت شروع کنید. یک نقشه سایت شامل تمام صفحات مهمی است که می‌خواهید; موتور جستجو از آن‌ها مطلع شود. معماری وب‌سایت برای ربات‌های خزنده‌های گوگل; مهم است و این امکان را می‌دهد تا بتوانند وب‌سایت شما را پیدا کنند. خزنده‌های گوگل; وب‌سایت شما را پیمایش می‌کنند و محتوای جدیدی که در وب‌سایت قرار داده‌اید; را کشف و وب‌سایت شما را رتبه‌بندی می‌کنند.

امنیت وب‌سایت

امنیت سایت شما یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی گوگل است. همچنین امنیت سایت; میتواند در رضایت مشتریان تاثیر بسیاری بگذارد. سایت شما باید; اطلاعات و حریم خصوصی کاربران را حفظ کند. در اینجا; باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما اکنون در HTTPS است; زیرا داده‌ها را بین وب‌سایت و مرورگر کاربر شما رمزگذاری می‌کند. گوگل در سال 2014; تائید کرد که HTTPS اکنون سیگنال رتبه‌بندی است. بنابراین، اگر سایت شما گواهی SSL ندارد و از HTTPS استفاده نمی‌کند،; بهتر است زودتر برای ایمن سازی وبسایت اقدام کنید.

سوشیال سیگنال

به اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی از فاکتورهای گوگل برای سئو است و به این معنی است که محتوای شما ارزشمند بوده است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری محتوا و یا محصولات و یا خدمات شما باعث افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت خواهد شد. از دیگر مزایایی که این روش دارد این است که اشتراک‌گذاری بیشتر باعث می‌شود محتوای شما بک لینک ایجاد کند.

به همین دلیل است که به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی; به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتور جستجو کمک می‌کند; البته باید ذکر کنیم که تأثیرگذاری به‌طور غیرمستقیم صورت می‌گیرد. بنابراین نه‌تنها لازم است که خودتان در شبکه‌های اجتماعی; حضورداشته باشید و برای برند خود حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید; بلکه به‌راحتی می‌توانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید و آن سوشیال سیگنال را تقویت کنید.

همان‌طور که گفته شد یکی دیگر از فاکتورهای رتبه‌بندی سئو سایت در گوگل; شبکه‌های اجتماعی است. بر اساس این، گوگل تعداد اشتراک‌ها، لایک‌ها و به‌طورکلی قابل‌مشاهده بودن شبکه‌های اجتماعی; وب سایت‌های شما را در نظر می‌گیرد. رسانه‌های اجتماعی اکنون بسیار فراگیر شده‌اند. فرقی نمی‌کند که شما یک تجارت کوچک; متوسط یا بزرگ داشته باشید، حضور رسانه‌های اجتماعی برای رشد گسترده تجارت شما بسیار مهم و تأثیرگذار است.

برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو، باید مطمئن شوید که یک استراتژی قوی در شبکه‌های اجتماعی پیاده‌سازی کرده‌اید تا نتایج عالی برای تجارت خود به دست آورید. کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را انجام دهید و محصولات و خدمات خود را برای رشد سریع‌تر تبلیغ کنید. برای کسب رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو، اطمینان حاصل کنید که تعداد توییت ها و اشتراکات فیس‌بوک و اینستاگرام و کار در سایر سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید.

تجربه کاربری

یکی دیگر از روش‌های بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل; تجربه کاربری وب‌سایت شماست. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند به تجربه کاربری وب‌سایت کمک کند و بهبود بخشد.

  • CTR (میزان کلیک): به درصدی از کاربران که در نتایج جستجو بر روی لینک‌های وب‌سایت شما کلیک می‌کنند، اشاره می‌کند. با بهبود نرخ کلیک وب‌سایت می‌توانید رتبه‌بندی خود را بالا ببرید.
  • نرخ پرش: داشتن نرخ پرش بالا برای سایت شما مناسب نیست. اگر تعداد زیادی از افراد بر روی سایت شما کلیک کنند و سپس بدون تعامل با وب‌سایت شما، و بدون اینکه مدتی را در وب‌سایت سپری کنند، دکمه برگشت را بزنند، گوگل صفحه شما را مناسب نمی‌بیند و رتبه‌بندی نمی‌کند.
  • زمان توقف: این مدت‌زمان حضور یک مخاطبان در سایت شما توسط گوگل اندازه‌گیری می‌شود. هرچه زمان ماندن مخاطب شما در سایت بالاتر باشد، بهتر است.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی

علاوه بر موارد ذکرشده برای بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل; یکی از بارزترین عوامل رتبه‌بندی گوگل استفاده از کلمات کلیدی در وب‌سایت است. کلمات کلیدی; به عباراتی گفته می‌شود که کاربران برای جستجوی مواردی که درباره آن نیاز دارند; بیشتر بدانند و یا نیاز به تحقیق بیشتر درباره آن دارند در گوگل استفاده می‌کنند.

بنابراین مهم است که وب‌سایت شما حاوی کلمات کلیدی موردنظر مخاطبان شما باشد. به‌این‌ترتیب، گوگل می‌تواند وب‌سایت را در نتایج جستجوی خود ارائه دهد. برای اینکه اطمینان داشته باشید که بهینه‌سازی کلمات کلیدی را در وب‌سایت به‌درستی انجام می‌دهید.

تعیین رتبه سایت در گوگل

نکات بهینه‌سازی کلمات کلیدی

در اینجا چند نکته بیان‌شده است:

  • عنوان و زیر عنوان: در ابتدای محتوا، کلمات کلیدی را در عنوان SEO را درج کنید.
  • توضیحات متا: توضیحات متا را برای محتوای خود یکتا بنویسید و کپی نکنید و کلمه کلیدی موردنظر را اضافه کنید تا کاربران بدانند صفحه شما در مورد چیست و ترغیب شوند بر روی آن کلیک کنند.
  • Image Alt Text – ازآنجاکه گوگل نمی‌تواند تصاویر را بخواند، باید کلمات کلیدی خود را در بخش alt اضافه کنید تا برای گوگل مشخص شود تصویر درباره چیست و اطلاعات بصری را بگویید.
  • انکر تکست – گوگل از انکر تکست برای یافتن این صفحه استفاده می‌کند، بنابراین هنگام پیوند دادن صفحات خود می‌توانید از کلمات کلیدی را برای انکر تکست انتخاب کنید.
  • از کلمات کلیدی LSI- علاوه بر کلمه کلیدی اصلی شما، اصطلاحات مرتبط دیگری نیز وجود دارد که افراد جستجو می‌کنند و به آن‌ها کلمات کلیدی LSI میگویند. با درج این موارد در صفحه خود، به گوگل کمک می‌کنید تا بفهمد چه محتوایی در صفحه شما وجود دارد.
  • از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید – بهینه‌سازی کلمات کلیدی به معنای فقط بارها و بارها آوردن عبارت جستجوی اصلی نیست. این کار پر کردن کلمات کلیدی است و روش SEO خوبی نیست. سعی کنید چندین بار عبارت جستجوی کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و سپس موارد و اصطلاحات مرتب را با تغییرات مختلف استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را در H2 و H3 بگنجانید- استفاده از کلمات کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی LSI در H2 یا H3 موجب می‌شود سئو مقالات خود را بهبود ببخشید.
  • افزودن کلمه کلیدی در URL – دیگر از دیگر روش‌های بهینه‌سازی کلمات کلیدی قرار دادن کلمه کلیدی در URL مقالات شما است.

بالا بردن رتبه سایت وردپرس در گوگل

اگر می‌خواهید در صفحات نتیجه موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشید، باید سئو را جدی بگیرید، سئو سایت تأثیر بسیاری در رتبه‌بندی سایت دارد. وردپرس برای سئو کاملاً بهینه‌شده است و این‌یکی از دلایل بسیاری است که صاحبان مشاغل وردپرس را انتخاب می‌کنند. سئو به مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و فن‌هایی گفته می‌شود که باهدف کمک به صفحات شما در نتایج بالاتر موتورهای جستجو رتبه‌بندی در سایت استفاده می‌شوند. انجام سئو سایت قابلیت مشاهده سایت را افزایش داده و می‌تواند به موفقیت و افزایش ترافیک ارگانیک سایت کمک کند.

انتخاب هاست قابل‌اعتماد

شما باید مطمئن باشید که سایت خود را با یک هاست قابل‌اطمینان میزبانی می‌کنید. سرعت سایت; زمان بارگذاری و امنیت از دلایلی هستند که باید دقیقاً در مورد اینکه چه هاستی را; برای استفاده انتخاب خواهید کرد، فکر کنید.
سرعت سایت تأثیر مستقیمی بر عملکرد سئو سایت وردپرس خواهد داشت. عملکرد نادرست و ضعف در به‌روزرسانی و امنیت سایت منجر به مشکلات کیفی سایت می‌شوند و موجب می‌گردد مشتریان و مخاطبان سایت از شما ناراضی باشند. به دنبال ارزان‌ترین گزینه نباشید، زیرا احتمالاً از مشکلات عملکردی رنج خواهید برد. عملکرد ضعیف سایت سئو سایت را پایین آورده و در رتبه‌بندی گوگل قرار نخواهید گرفت.

استفاده از HTTPS به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی

پروتکل‌ها و قوانینی که گوگل ایجاد کرده است; همه برای ایجاد یک وب بهتر، سریع‌تر و امن صورت گرفته است. با به‌روزرسانی الگوریتم‌های جستجوی خود; تجربه جستجو بهتری را ایجاد کرده است. یکی دیگر از عوامل که در تعیین رتبه سایت در گوگل; باید در نظر گرفت است استفاده HTTPS را برای بهبود امنیت وب است.

یک قالب مناسب وردپرس نصب کنید

قالب‌های رایگان بسیاری در وردپرس وجود دارد و همین‌طور; قالب‌هایی که باید برای آن‌ها هزینه پرداخت کنید. شما باید با دقت قالب مناسبی را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید; در غیر این صورت امکان دارد از قالبی استفاده کنید که برای سئو وب‌سایت شما مناسب نباشد.

بسیاری از قالب‌های موجود; ادعا دارند که برای سئو مناسب هستند اما دارای افزونه‌هایی هستند که شاید شما برای وب‌سایت خود; نیازی به آن نداشته باشید. این موارد اضافی که در قالب وجود دارند; می‌توانند سرعت سایت شما را پایین بیاورند که این اصلاً مناسب سئو و درنتیجه رتبه‌بندی سایت نیست.

افزونه مفید وردپرس

قبل از شروع بهینه‌سازی سایت خود، باید پلاگین مورد نیازهای سئو نصب کنید. افزونه Yoast SEO را نصب کنید تا بتوانید سئو سایت را مدیریت کنید. با نصب افزونه‌هایی مانند Yoast SEO می‌توانید کنترل کاملی بر بهینه‌سازی آنچه برای گوگل از وب‌سایت شما به نمایش در می‌آید، داشته باشید. ازنظر محبوبیت، افزونه Yoast SEO یک برنده روشن است.

جمع‌بندی

در این مقاله به فاکتورهای گوگل برای سئو سایت اشاره داشتیم. تعیین رتبه سایت در گوگل برای وب‌سایت‌ها بسیار مهم است. فاکتورهای رتبه‌بندی سئو سایت در گوگل بسیار زیاد هستند و نیازی نیست که شما تمام موارد را بررسی کنید. بهتر است زمان بگذارید و با توجه به کاربری وب‌سایت خود، موارد مهم و تأثیرگذار را در سایت بهینه‌سازید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که بالا رفتن رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو; به زمان زیادی نیاز دارد. اگر امروز وب‌سایت خود را برای چندین فاکتور رتبه‌بندی بهینه کنید; قرار نیست فردا با جادو در مکان شماره یک گوگل; ظاهر شود. انتظار نداشته باشید با انجام فاکتورها به‌سرعت جایگاه شما تغییر کند.

تا زمانی که وب‌سایت شما با توجه به خریدار هدف خود عملکردی و بهینه داشته باشد، رشد عالی را انتظار داشته باشید. می‌توانید برای تعیین رتبه سایت در گوگل و دست پیدا کردن به رتبه برتر در سرچ گوگل از پکیج دیجیتال مارکتینگ شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.