منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، روش های سئو و لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد. لینک نوفالو و لینک فالو هر دو از عوامل مهم در سئوی وب سایت ها هستند و برای تاثیر بیشتر باید طبق اصول و قوانین از کد یا لینک nofollow و follow استفاده کنید.

یکی از لینک های با کیفیت که در وب سایت ها استفاده می شود، لینک نوفالو است. لینک هایی که در وب سایت ها استفاده می شوند تاثیر زیادی بر روی سئوی وب سایت دارند. در حالت کلی لینک ها به دو دسته نوفالو nofollow و فالو follow تقسیم می شوند. در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، روش های سئو و لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد. لینک نوفالو و لینک فالو هر دو از عوامل مهم در سئوی وب سایت ها هستند و برای تاثیر بیشتر، باید طبق اصول و قوانین از کد یا لینک nofollow و follow استفاده کنید. بر اساس نوع در خواستی که دارید و اینکه لینکی که داده شده است را; تایید می کنید یا نه، از یکی از این دو لینک نوفالو یا فالو استفاده می شود.

در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ سئو سایت در اصفهان؛ مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان است؛ به بررسی تاثیرات لینک نوفالو بر روی وب سایت و سئوی وب سایت ها می پردازیم.

 

انواع لینک سازی در سئو وب سایت

یکی از موارد پر کاربرد و مهم در سئو تکنیکال، لینک های نوفالو و لینک های فالو هستند. برای اینکه بدانید این دسته از لینک ها چه تاثیری بر روی سئوی وب سایت ها دارند و آیا گوگل آن ها را تایید می کند یا خیر، باید با لینک سازی و انواع آشنا باشید. در ادامه شما را با لینک سازی و انواع آن آشنا می کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و با ارزش بر روی بهینه سازی وب سایت و بالا بردن اعتبار آن تاثیر دارد. یکی از تاثیرات مهم لینک ها در بهینه سازی وب سایت است. وقتی از لینک دهی در وب سایت خود استفاده می کنید باعث می شود توسط گوگل دیده شوید و آمار بازدید از وب سایت شما بالا برود. برای بالا بردن اعتبار وب سایت و بالا رفتن میزان بازدید; باید از لینک های دخلی و خارجی و لینک های نوفالو و فالو استفاده کنید. در حالت کلی لینک سازی به چهار دسته مختلف تقسیم می شود که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

 

لینک داخلی در انواع لینک سازی:

هنگام تولید محتوای متنی برای وب سایت خود اگر به موضوع یا کلمات مشابهی برخوردید که در دیگر مقالات یا صفحات وب سایت خود از آن ها استفاده شده است؛ می توانید برای اینکه مخاطب اطلاعات بیشتری را بدست آورد؛ مقاله جدید را به صفحه مرتبط با آن لینک دهید. لینک داخلی کمک می کند تا مخاطبان و کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند و در نتیجه رتبه بالاتری از گوگل دریافت کنید. فراموش نکنید که در سئوی داخلی وب سایت از لینک سازی داخلی استفاده می شود.

 

لینک خارجی در انواع لینک سازی:

در لینک سازی خارجی کاربران و مخاطبان به دیگر وب سایت ها فرستاده می شوند تا اطلاعات بیشتری در رابطه با موضوع مقاله به دست آورند. نکته مهم این است که در لینک سازی خارجی باید از لینک های معتبر استفاده شود؛ تا به اعتبار وب سایت شما آسیبی نرسد و اگر لینک خارجی معتبر باشد؛ در نتایج جستجوی گوگل؛ رتبه وب سایت بهبود پیدا می کند.

 

لینک فالو در انواع لینک سازی:

به تمام لینک های خروجی و ورودی وب سایت ها کد یا لینک فالو گفته می شود. یکی از فاکتورهای مهم در امتیاز دهی گوگل به تمامی وب سایت ها، کیفیت و تعداد لینک هایی است که دریافت می شود. اگر لینک های ورودی وب سایت فالوی بیشتر داشته باشند در نتیجه امتیاز بیشتری می گیرند. هر چه از لینک های معتبر و با کیفیت در وب سایت ها استفاده کنید، امتیاز بیشتری به دست می آورید. استفاده از لینک های خراب و نامعتبر برای وب سایت ها امتیاز منفی دارد. همیشه هنگام استفاده از لینک ها در سئو وب سایت خود دقت کنید انتخاب درستی داشته باشید.

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در سئوی وب سایت خود از لینک های فالو کم استفاده کنید زیرا زیاد شدن این لینک ها باعث کاهش رتبه وب سایت شما می شود. لینک های فالو بر خلاف لینک نوفالو توسط گوگل دنبال می شوند و پیج رنک صفحه را افزایش می دهند.

 

ویژگی های لینک فالو:

لینک های فالو دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه به این ویژگی ها اشاره می کنیم.

  • در لینک های فالو اگر وب سایت مقابل هم به وب سایت شما لینک داده، باید این لینک دائمی باشد.
  • لینک وب سایت های مقابل معتبر و دارای ارزش باشد.
  • موضوع لینک فالو با موضوع وب سایت لینک شده مرتبط باشد.
  • سایتی که لینک داده می شود معتبر و بدون لینک اسپم باشد.

نکته مهم دیگر در استفاده از لینک فالو این است که باید آن را به شکل اصولی انجام دهید; تا تاثیر مثبت بر روی وب سایت و سئوی وب سایت شما داشته باشد; همچنین با مواقع و زمان درست استفاده از آن آشنا باشید.

 

مواقع استفاده از لینک فالو:

در ادامه شما را با مواقعی که می توانید از لینک فالو استفاده کنید آشنا می کنیم.

 

دادن لینک فالو به وب سایت هایی که محتوای مفید دارند:

سعی کنید به صفحاتی لینک فالو دهید که دارای محتوای های با ارزش و مفید باشند و همچنین آن وب سایت دارای اعتبار و در نهایت رضایت مخاطبان و کاربران را به دنبال داشته باشد.

 

دادن لینک فالو به وب سایت هایی که مرتبط با وب سایت خودتان هستند:

یکی از موارد استفاده از لینک فالو برخلاف لینک نوفالو این است که باید بعد از تحقیق و بررسی به وب سایت هایی که فعالیت هایی مشابه فعالیت وب سایت شما دارند، لینک داده شود.

 

دادن لینک فالو به دیگر صفحات در وب سایت خود:

این مورد مشابه لینک داخلی است که برای رضایت و بیشتر ماندن مخاطبان در وب سایت خود از لینک فالو جهت لینک به صفحات دیگر وب سایت استفاده می شود. رضایت کاربر و زمان بیشتری در وب سایت ماندن، باعث گرفتن امتیاز از گوگل و بهبود رتبه وب سایت شما می شود.

 

لینک نوفالو در انواع لینک سازی

به لینکی که در وب سایت ها استفاده می شود و به گوگل و ربات های گوگل اجازه دنبال کردن صفحه لینک شده را نمی دهد، لینک نوفالو (nofollow) می گویند. استفاده از لینک های نوفالو تاثیری زیادی بر روی سئو وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت، ندارد. یکی از مزیت های استفاده از لینک نوفالو مقابله با اسپمر ها می باشد. هنگامی که از لینک وب سایت دیگری استفاده می کنید؛ ولی از اعتبار آن وب سایت و همچنین محتوای آن مطمئن نیستید؛ باید از لینک نوفالو استفاده کنید. لینک nofollow به صورت پیوند nofollow “rel” به موتور های جستجوی گوگل اجازه ورود به صفحه مقصد را نمی دهد، به همین دلیل ارزش کمی از دیدگاه سئو دارند. در حالت عادی استفاده از لینک های فالو ترجیح داده می شود، اما در بعضی از موارد استفاده از لینک نوفالو کمک کننده و تاثیر گذار است.

در ادامه مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره تبلیغات در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ به بررسی موارد مورد استفاده از لینک nofollow می پردازیم.

اهمیت لینک نوفالو

 

استفاده از لینک نوفالو هنگام مواجه با لینک های وابسته:

برای اینکه گوگل متوجه لینک های وابسته نشود و شما هم آن ها را دنبال نکنید، بهترین راهکار و روش برای پیوندها و لینک های وابسته استفاده از لینک نوفالو به صورت کد rel=nofollow است.

 

استفاده از لینک نوفالو در وب سایت فروش لینک به شکل اسپانسری:

در حالت کلی استفاده از لینک های نوفالو ریسک بالایی دارند و الگوریتم های گوگل دقیق و حساس هستند. از نظر گوگل خرید لینک یک فعالیت غیر مجاز است و اگر در وب سایت کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین متوجه این موضوع شود آن وب سایت را جریمه می کند. برای استفاده از لینک های اسپانسری می توانید از کد یا دستور rel=nofollow یا rel=sponsored استفاده کنید.

 

استفاده از لینک نوفالو وقتی که به سایت های نامرتبط با موضوع لینک داده شده:

هنگام استفاده از لینک دهی در وب سایت؛ ممکن است محتوا و موضوع آن با وب سایت شما یکی نباشد؛ یا نسبت به محتوای آن اطلاعی نداشته باشید؛ بهترین راهکار و روش استفاده از لینک نوفالو است. استفاده از لینک nofollow نشان دهنده این است که شما نسبت به صفحه لینک داده شده اطلاعاتی ندارید و گوگل متوجه این موضوع می شود.

 

استفاده از لینک نوفالو وقتی که کاربران تولید محتوا وب سایت را انجام می دهند:

کاربران برای تبلیغ وب سایت خود؛ در دیگر وب سایت ها لینک می گذارند؛ که بیشتر در پست ها و قسمت نظرات انجام می شود؛ به همین دلیل باید از لینک نوفالو و کد rel = ugc استفاه کنید. برای اینکه امنیت وب سایت شما تامین و آسیبی به وب سایت شما نرسد; بهتر است از لینک فالو استفاده کنید; که گوگل هم آن را تایید می کند.

 

دلایل استفاده از لینک نوفالو در وب سایت

بعد از آشنایی با انواع لینک سازی بر روی وب سایت ها و تاثیرات هرکدام در ادامه شما را با دلایل استفاده از لینک نوفالو در وب سایت ها آشنا می کنیم.

 

استفاده از لینک نوفالو برای جلوگیری از محتوای تکراری:

هنگامی که در وب سایت خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دو لینک متفاوت دادید و متن لینک شده یا انکر تکست متفاوت دارند؛ لازم است که با کمک لینک نوفالو؛ یکی از آن ها نادیده گرفته شود. توصیه می کنیم که در وب سایت خود از روش لینک دادن یک صفحه از وب سایت به دو انکر تست یا متن لینک شده جلوگیری کنید.

 

استفاده از لینک نوفالو برای جلوگیری از هرزنامه:

ممکن است در قسمت نظرات در وب سایت؛ لینک اسپم داده شود یا اینکه صفحه وب سایت شما به سایت اسپم لینک داده شود؛ برای خنثی کردن اثر این لینک های مخرب؛ می توانید از پیوند یا لینک نوفالو استفاده کنید. این کار کمک می کند که آسیبی به وب سایت شما نرسد و اعتبار وب سایت شما حفظ شود.

 

استفاده از لینک نوفالو جهت جلوگیری از کاهش اعتبار وب سایت:

استفاده از لینک های خارجی در وب سایت باعث دریافت لینک های خوب در سایت می شود و اعتبار وب سایت را بالا می برد. استفاده از کد یا لینک نوفالو کمک می کند تا از کاهش اعتبار وب سایت جلوگیری شود.

 

استفاده از لینک نوفالو جهت دوری از بک لینک های پولی:

بک لینک های پولی شامل تبلیغات متنی و بنر ها هستند و گوگل روش های زیادی برای تشخیص لینک های پولی دارد؛ بهتر است برای استفاده از تبلیغات در وب سایت خود؛ از لینک نوفالو استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که اگر به دنبال بالا بردن رتبه وب سایت خود هستید، می توانید از لینک فالو استفاده کنید.

 

استفاده از لینک نوفالو جهت حفظ اعتبار فروم ها و انجمن ها:

در فروم ها و انجمن ها هنگام گفت و گو، امکان اضافه شدن لینک های اسپم به متن وجود دارد و باعث آسیب به فروم و انجمن می شود. برای رفع این مشکل می توانید از لینک نوفالو استفاده کنید.

 

استفاده از لینک نوفالو جهت تنظیم اولویت برای کرال:

تنظیم کرال در وب سایت به این شکل است که خزنده های وب سایت به دلیل محدودیت هایی که دارند؛ می توانند تنها 50 صفحه از وب سایت شما را ایندکس کنند؛ در صورتی که شما 80 صفحه دارید؛ به راحتی می توانید با استفاده از لینک nofollow و نوفالو کردن 30 صفحه؛ به راحتی 50 صفحه اصلی و هدف خود را ایندکس کنید.

اگر وب سایت کسب و کار شما مجهز به وردپرس است، هنگام لینک سازی به صورت خودکار از شما سوال می کند که پیوند را به صورت نوفالو ایجاد می کنید یا فالو؟ پس نیاز به وارد کردن به صورت دستی نیست. اگر وردپرس ندارید می توانید به صورت دستی لینک نوفالو ایجاد کنید. برای ایجاد لینک nofollow به صورت دستی ابتدا به نمای HTML در ویرایشگر وبلاگ خود می روید و می توانید کد را مستقیما ویرایش کنید. پیوندی را که قرار است به صورت نوفالو ایجاد کنید پیدا و در مرحله آخر، کد یا لینک نوفالو را اضافه می کنید.

 

تاثیر لینک نوفالو بر روی سئو وب سایت چیست؟

بعد از توضیح دلایل استفاده از لینک نوفالو در وب سایت؛ در ادامه مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره تبلیغات در اصفهان، مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره سئو در اصفهان است، به بررسی تاثیر نوفالو بر روی سئو وب سایت می پردازیم.

مزایای لینک نوفالو

 

لینک نوفالو به رشد لینک فالو کمک می کند:

لینک نوفالو باعث دیده شدن وب سایت، توسط دیگر سایت های معتبر می شود و جذب بیشتر مخاطب و کاربر را به دنبال دارد. لینک هایی که توسط وب سایت های معروف تبلیغ می شوند؛ باعث تشویق کاربران؛ به دنبال کردن آن لینک ها و باعث دیده شدن وب سایت شما می شوند.

 

لینک نوفالو باعث طبیعی به نظر رسیدن بک لینک ها می شود:

در به روز رسانی گوگل; داشتن همه لینک های فالو بر روی وب سایت; به خصوص وقتی پیوند ها متن لینک شده یکسان داشته باشند; عادی نیست. استفاده کم و به اندازه از لینک نوفالو به طبیعی تر بودن بک لینک ها کمک می کند.

 

لینک نوفالو با ایجاد ترافیک میزان بازدید از وب سایت را بالا می برد:

بر روی لینک nofollow پیوند های فراوانی از وب سایت های پر بازدید وجود دارد. وقتی کاربران بر روی لینک وب سایت شما کلیک می کنند و وارد وب سایت می شوند؛ سریع از وب سایت شما خارج نمی شوند؛ در نتیجه باعث افزایش آمار بازدید؛ از وب سایت شما می شود. آمار بازدید بالا باعث دریافت امتیاز بیشتر از گوگل می شود و تاثیر مثبتی بر روی سئو وب سایت دارد.

نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که لینک nofollow تاثیر غیر مستقیم بر روی سئو وب سایت دارد و در وب سایت کسب و کار های اینترنتی و آنلاین خود، خدماتی و غیره باید در طراحی وب سایت، سئو، بهینه سازی وب سایت و لینک سازی با اصول و نحوه کار آشنا باشید. برای گرفتن نتیجه مطلوب می توانید از مشاوران و متخصصین تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه سئو وب سایت در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت دارد؛ کمک بگیرید.

 

روش ها و راهکارهای تشخیص لینک فالو و لینک نوفالو

با توجه به اینکه لینک نوفالو و لینک فالو در ظاهر با یکدیگر تفاوتی ندارند و در نتیجه تشخیص آن ها از یکدیگر مشکل است، در ادامه شما را با سه روش تشخیص لینک nofollow از لینک فالو آشنا می کنیم.

 

کمک گرفتن از افزونه های جستجوگرها:

استفاده از افزونه های جستجوگرها، برای لینک های خارجی مناسب است و کمک می کند تا بتوانید لینک های نوفالو و فالو را از هم تشخیص دهید. روش کار به این صورت است که می توانید به راحتی بر روی هر صفحه کلیک راست کنید؛ سپس به گزینه Mangools SEO بروید و گزینه Highlight Nofollow and Dofollow را انتخاب کنید؛ به راحتی برای شما قابل تشخیص است. روش دیگری هم دارد که به برگه سئو صفحه می روید و روی پیوند های خروجی کلیک می کنید.

 

بررسی کد HTML:

استفاده از کد HTML برای لینک های منفرد مناسب است و زمانی که اطلاع دارید بک لینک ها کجا قرار دارند، به کد HTML سایت مراجعه کننده دقت کنید. روش کار به این صورت است که روی پیوند مورد نظر کلیک راست می کنید و یکی از دو گزینه Inspect element یا Inspect را انتخاب می کنید؛ سپس کد را بررسی کنید؛ اگر بر چسب rel=nofollow نداشت؛ شما یک پیوند فالو استاندارد دارید.

 

استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک:

کمک گرفتن از ابزار های تجزیه و تحلیل برای لینک های ورودی مناسب است. در ابزار مورد استفاده URL یا دامنه را وارد می کنید، سپس تمامی لینک های بازگشت صفحه یا دامنه را به شما نشان می دهد.

بعد از طراحی وب سایت؛ تولید محتوای با ارزش و مفید تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی وب سایت؛ جلب نظر مخاطبان؛ افزایش آمار بازدید؛ بالا رفتن رتبه وب سایت و گرفتن امتیاز خوب دارد. هنگام لینک دهی؛ سعی می شود که به صفحاتی که دارای محتوای مفید و خوب هستند لینک داده شود و هنگامی که به یک وب سایت لینک زیاد داده شود؛ گوگل آن سایت را معتبر و دارای ارزش می داند و رتبه بالا به آن می دهد. لینک سازی مناسب و انتخاب درست بین لینک نوفالو و لینک فالو اهمیت زیادی دارد، که استفاده از لینک های فالو اعتبار بیشتری به وب سایت ها می دهد.

نکته مهم دیگری که در آخر به آن می توانیم اشاره کنیم بهترین نسبت لینک نوفالو به لینک فالو است. با دیدن وب سایت های معتبر که دارای امتیاز و رتبه بالایی در گوگل هستند; به این نتیجه می توان رسید که وب سایت های موفق; لینک فالوی بیشتری دارند و بهترین نسبت لینک nofollow به لینک فالو 25 به 75 است.

 

جمع بندی

اگر زمان مناسب استفاده از لینک ها؛ به خصوص لینک نوفالو را بدانید و اصولی لینک سازی انجام شود؛ تاثیر مثبتی بر روی سئو، اعتبار و رتبه وب سایت خواهد داشت. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ سئو سایت در اصفهان و دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت می کند؛ می توانید برای بهره مندی از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ به وب سایت این آژانس مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.