منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

برای اینکه کسب و کار های اینترنتی فروش خوبی داشته باشند؛ و بتوانند درآمد خوبی به دست آورند؛ باید علم کافی داشته باشند؛ و بهترین مدل کسب و کار را انتخاب کنند.
برای اینکه در کسب و کاری که راه اندازی می کنید موفق باشید؛ و بتوانید فروش خود را افزایش دهید؛ باید مطالعه و تحقیق کنید.

کسب و کار های اینترنتی با گسترش بستر اینترنتی و پیشرفت فناوری در کسب درآمد، اهمیت زیادی دارند.

مزیت استفاده از اینترنت این است که دسترسی به خدمات و محتوا را برای کاربران و مخاطبان راحت تر کرده است.

برای اینکه کسب و کار های اینترنتی فروش خوبی داشته باشند؛ و بتوانند درآمد خوبی به دست آورند؛ باید علم کافی داشته باشند؛ و بهترین مدل کسب و کار را انتخاب کنند.

برای اینکه در کسب و کاری که راه اندازی می کنید موفق باشید؛ و بتوانید فروش خود را افزایش دهید؛ باید مطالعه و تحقیق کنید.

یکی از مزیت های کسب و کار های آنلاین این است که نیاز به مجوز ندارند و می توان بر روی هر پلتفرمی آن ها را اجرا نمود.

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی واقعا باید اطلاعات و تخصص لازم را داشته باشید، تا بتوانید موفق شوید.

برای موفقیت بیشتر می توانید به آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که ارائه دهنده خدمات متنوع در زمینه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ و مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان است؛ مراجعه کنید؛ و از خدمات آن ها؛ جهت رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی خود مشاوره بگیرید.

مدل کسب و کار چیست؟

به روش و شیوه کسب درآمد به صورت منظم و مشخص، مدل کسب و کار می گویند.

بسته به نوع کاری که انجام می شود مدل کسب و کار هم متفاوت است.

فروش در کسب و کار های اینترنتی؛ به صورت فروش خدمات؛ فروش محصولات؛ و فروش با ارائه اطلاعات محصولات است.

هر کدام از مدل های فروش دارای مزایایی هستند.

صاحبان کسب و کار ها می توانند بر اساس زمینه ای که فعالیت می کنند؛ و امکاناتی که دارند؛ یکی از مدل ها را انتخاب کنند.

مدل های کسب و کار های اینترنتی

برای اینکه افراد بتوانند کسب و کاری را راه اندازی کنند، نیاز به یک سری از امکانات دارند.

برای موفقیت بیشتر در کسب و کار های اینترنتی بهتر است  قبل از شروع کار ،یک وب سایت طراحی و راه اندازی کنید.

راه اندازی یک وب سایت خوب با طراحی و برند مناسب؛ به کار آفرینان و صاحبان کسب و کار اینترنتی؛ این امکان را می دهد؛ تا به بهترین شکل خدمات و محصولات خود را معرفی کنند؛ و باعث جلب اعتماد کاربران و مخاطبان شوند.

نتیجه اعتماد مخاطبان به وب سایت، باعث تبدیل مخاطب به مشتری دائم می شود.

همچنین میزان فروش و سود از کسب و کار بالا می رود.

کسب و کار های اینترنتی بر اساس فعالیتی که دارند دارای مدل های مختلفی هستند.

گاهی صاحبان کسب و کار ها می توانند از ترکیب دو مدل برای افزایش درآمد خود استفاده کنند.

مدل های تبلیغاتی کسب و کار های اینترنتی

مدل های کسب و کار های اینترنتی

یکی از فاکتور های مهم در کسب و کار های اینترنتی انجام تبلیغات مناسب است.

برای اینکه بعد از راه اندازی کسب و کار خود؛ درآمد بالا داشته باشید؛ و سود کنید؛ لازم است تبلیغات داشته باشید.

یکی از راه های افزایش درآمد و معرفی کسب و کار ها استفاده از تبلیغات است.

تبلیغات در مشاغل اینترنتی و کسب و کار های آنلاین، دارای مدل های مختلفی است.

در ادامه مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ و همچنین مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ به بررسی انواع مدل های تبلیغات در کسب و کار های اینترنتی می پردازیم.

انتخاب مدل تبلیغاتی:

در مدل های کسب و کار های اینترنتی استفاده از تبلیغات بسیار رایج است.

مهم است وب سایتی که طراحی و راه اندازی می کنید برای کسب و کار اینترنتی خود، آمار بازدید بالایی داشته باشد.

اگر آمار بازدید وب سایت شما بالا باشد، کاربران جهت تبلیغات به شما سفارش می دهند.

استفاده از مدل تبلیعاتی در وب سایت هایی که دارای محتوا هستند، بیشترین کاربرد دارد.

محتوای وب سایت در کسب و کار ها؛ به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می گیرد؛ و به همراه آن تبلیغات مورد نظر هم نمایش داده می شود.

انتخاب مدل وابسته:

در این مدل از تبلیغات؛ برای کسب و کار های اینترنتی؛ جهت فروش خدمات و محصولات یک شرکت یا فروشگاه؛ به آن ها کمک می کنید.

از طریق انجام تبلیغات تاثیر گذار؛ و بالا بردن فروش برای شرکت ها و مشاغل؛ مبلغ مشخصی به عنوان کمیسیون دریافت می شود.

برای مثال در وب سایت یک شرکت اینترنتی؛ به عنوان همکار ثبت نام می کنید.

در ازای فروش سرویس اینترنت به مشتریان؛ درصدی تعیین شده دریافت می کنید.

انتخاب مدل واسطه گری در تبلیغات کسب و کار ها:

در این مدل شما کمک می کنید که خریداران به فروشندگان ارتباط داده شوند و بابت این کار مبلغی می گیرید.

بسته به میزان فروش و زمینه کاری می تواند این مبلغ متفاوت باشد.

انتخاب مدل منبع یابی جمعی:

در این مدل باید افراد زیادی در وب سایت شما تولید محتوا کنند.

برای اینکه اعتماد آن ها جلب شود؛ و در وب سایت شما شروع به نوشتن کنند؛ باید آمار بازدید از وب سایت شما بالا باشد.

انتخاب مدل فریمیوم:

در این مدل، کسب و کار های اینترنتی قسمتی از خدمات یا محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان و کاربران قرار می دهند.

اگر تمایل به استفاده از تمام امکانات آن ها داشته باشد، بابت آن به صورت ماهیانه از شما هزینه دریافت می شود.

مدل های تبلیغات کسب و کار ها زیاد است.

علاوه بر موارد گفته شده می توانیم به مدل های سفارش سازی؛ لیزینگ؛ اعطای امتیاز؛ بلاگری و غیره نیز اشاره کنیم.

در کسب و کار های اینترنتی نحوه و نوع تبلیغات مهم است.

همچنین کمک می کند تا فروش خدمات و محصولات کسب و کار ها، افزایش پیدا کند.

انواع مدل های کسب و کار های اینترنتی

کسب و کار های اینترنتی دارای مدل های مختلفی هستند.

شما می توانید یکی از آن ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

در ادامه شما را با مدل های کسب و کار اینترنتی آشنا می کنیم.

فروش محصولات آموزشی در کسب و کار های اینترنتی:

مدل فروش محصولات آموزشی طرفداران زیادی دارد و نیاز است که در یک زمینه، تخصص کافی داشته باشید.

محصولات دیجیتالی در این مدل به صورت فیلم ارائه می شوند.

مزیت مدل کسب و کار های آموزشی این است که نیاز به ارسال از طریق پست ندارند.

کاربر و مشتری سفارش خود را در سایت ثبت می کند؛ پرداخت خود را آنلاین انجام می دهد؛ و محصول خود را دانلود می کند.

در این مدل از کسب و کار های اینترنتی به راحتی می توانید با فروش تخصص خود، پول بدست آورید.

در این مدل بحث سئو وب سایت و پشتیبانی آن ضعیف است.

فروش به صورت فیزیکی در کسب و کار های اینترنتی:

در این مدل مشتریان به راحتی می توانند به فروشگاه مراجعه و خرید کنند.

مزیت مدل فروش محصولات به صورت فیزیکی این است که امکان مقایسه قیمت محصولات با دیگر وب سایت ها وجود دارد.

در فروش به صورت فیزیکی می توانید از انبار داری استفاده کنید.

قبل از تمام شدن موجودی محصولات، به شما از طریق ایمیل اطلاع داده شود.

از معایب این مدل می توانیم به ارسال بسته برای مشتری از طریق پست اشاره کنیم.

ارسال سفارش مشتری از طریق پست احتمال شکستگی یا فاسد شدن دارد.

یکی از موارد مهم در کسب و کار های اینترنتی پشتیبانی وب سایت است.

در مدل فروش به صورت فیزیکی؛ ضعیف بودن پشتیبانی وب سایت موردی است؛ که باید از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید.

هر چه سئوی وب سایت شما قوی تر باشد در نتیجه فروش شما بیشتر می شود.

بهتر است بر روی سئو وب سایت خود سرمایه گذاری کنید و به آن اهمیت دهید.

با مراجعه به وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره سئو در اصفهان؛ می توانید از متخصصین مجرب این مجموعه کمک بگیرید.

مدل آزاد کاری در کسب و کار های اینترنتی:

یکی از مدل های خوب کسب و کار؛ آزادکاری یا فریلنسری است؛ که کار فرما پروژه ای را تحویل می گیرد؛ و در زمان مشخص آن را تحویل می دهد.

در آزاد کاری یا فریلنسری؛ باید در زمینه ای دارای تخصص باشید؛ و آن را گسترش دهید.

عکاسی، خبر نگاری، طراحی وب سایت و برنامه نویسی، برند سازی، تبلیغات و غیره زمینه هایی هستند که می توانید به صورت آزادکاری یا فریلنسری کار کنید.

از مزیت های مدل آزاد کاری این است که بازار نیاز به این تخصص ها دارد.

هزینه آزاد کاری برای شرکت ها و موسسات؛ نسبت به گرفتن نیروهای دائم؛ مناسب تر در می آید.

در آزاد کاری شخص می تواند نسبت به کارمند، درآمد بالا تری داشته باشد.

از معایب آزادکاری یا فریلنسری می توان به تحویل پروژه در زمان مشخص و نبود ثبات مالی اشاره کرد.

همکاری در فروش در مدل کسب و کار های اینترنتی:

بازاریابی واسطه ای یا همکاری در فروش، کمک می کند تا درآمد بالایی داشته باشید.

وب سایت مورد نظر مانند دیجی کالا یک لینک برای کاربر در نظر می گیرد.

کاربر با کمک آن لینک شروع به بازاریابی می کند.

هر گاه مشتری بر روی لینک شما کلیک کند؛ و خرید انجام دهد؛ به شما پورسانت تعلق می گیرد.

از مزیت های مدل همکاری در فروش یا بازاریابی واسطه ای؛ این است که می توانید با بازاریابی محصولات دیگران؛ پورسانت دریافت کنید.

همچنین نیازی به پشتیبانی و نگهداری وب سایت ندارید.

مزیت دیگر مدل همکاری در فروش این است که نیاز به راه اندازی وب سایت ندارید؛ و از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام؛ می توانید بازاریابی محصولات را انجام دهید.

فروش خدمات در مدل کسب و کار های اینترنتی:

در این مدل از کسب و کار های اینترنتی به مشتریان و کاربران خدمات ارائه می شود.

وب سایت هایی مثل طراحی وب سایت، خدمات خود را به صورت مستقیم ارائه می دهند.

اما کسب و کار هایی مثل شیپور یا اسنپ، به صورت غیر مستقیم خدمات خود را ارائه می دهند.

برای فعالیت در این حوزه و داشتن درآمد بالا؛ باید توجه کنید که در چه زمینه ای کمبود وجود دارد؛ و آن را به شکل خدمات؛ به کاربران و مشتریان ارائه دهید.

از معایب مدل فروش خدمات می توانیم به نیاز داشتن به سرمایه بالا اشاره کنیم.

مزایای کسب و کار های اینترنتی:

انواع کسب و کار های اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارای مزایایی است، که در ادامه شما را با این مزایا آشنا می کنیم.

محدودیت مکانی و زمانی ندارد:

استفاده از کسب و کار های اینترنتی کمک می کند که به صورت 24 ساعته؛ و بدون محدودیت مکانی و زمانی؛ کاربران خرید خود را ثبت کنند.

نداشتن مرز:

یکی از مزیت های کسب و کار اینترنتی این است که محدود به یک محله یا محدوده نیست.

ارائه خدمات و محصولات می تواند در سطح کشوری و جهانی انجام شود.

راحت بودن ارتقا کسب و کار:

در کسب و کار اینترنتی و آنلاین شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی، فعالیت خود را گسترش دهید.

بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

مدل های کسب و کار های اینترنتی همه در جایگاه خود خوب هستند.

بهترین مدل کسب و کار اینترنتی؛ مدلی است که با حوزه تخصصی شما، میزان سرمایه و علاقه شما هماهنگ باشد.

فروش و موفقیت شما کمک بسیاری می کند.

وقتی در زمینه ای که علاقه و تخصص دارید، شروع به ارائه خدمات می کنید.

هماهنگ بودن مدل کسب و کار با خدمات شما؛ به موفقیت بیشتر شما کمک می کند.

 چرا راه‌ اندازی کسب ‌و کار های اینترنتی مهم است؟

برای راه اندازی کسب و کار های اینترنتی؛ از طراحی وب سایت گرفته تا راه اندازی و ارائه خدمات؛ باید هدفمند باشید؛ تا به نتیجه مطلوب برسید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی نسبت به کار های فیزیکی و سنتی مزایای بیشتری دارد.

به همین دلیل راه اندازی کسب و کار های اینترنتی مهم هستند.

در ادامه آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ شما را با دلایل اهمیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا می کند.

تامین امنیت شغلی:

یکی از امتیازات کسب و کار اینترنتی داشتن امنیت شغلی است.

داشتن امنیت شغلی؛ باعث می شود که بدون نگرانی و استرس؛ بر روی کار خود تمرکز کنید.

همچنین به فکر گسترش و توسعه کسب و کار اینترنتی خود باشید.

انتخاب کسب و کار مورد علاقه:

مزیت راه اندازی کسب و کار های اینترنتی این است که بر اساس علاقه، تخصص و هنر شما است.

وقتی نسبت به کار خود شوق دارید؛ در نتیجه با انگیزه بیشتر؛ برای فروش و ارائه خدمات؛ تلاش می کنید.

از آن جایی که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی این شما هستید که زمینه فعالیت خود را مشخص می کنید، در موفقیت شما تاثیر گذار است.

داشتن رضایت از کسب و کار خود کمک می کند تا از ایده های بیشتری برای موفقیت و فروش خود استفاده کنید.

داشتن دسترسی بیشتر به مشتریان:

راه اندازی کسب و کار های اینترنتی؛ به دلیل استفاده از پلتفرم اینترنت؛ کمک می کنند تا به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید.

در کسب و کار اینترنتی می توانید با افراد در تمامی شهر ها یا حتی کشور های دیگر، در ارتباط باشید.

این مسئله کمک می کند تا فروش شما بیشتر و مشتریان همیشگی شوند.

افزایش میزان درآمد:

یکی از دلایلی که باعث شده است تا کسب و کار های اینترنتی مهم باشند این است که می توانید میزان درآمد خود را افزایش دهید.

یک کارمند یا کارگر درآمد مشخصی دارد؛ اما در کسب و کار های اینترنتی؛ می توانید با تبلیغات تاثیر گذار و ارائه خدمات بر اساس سلیقه مشتری؛ میزان درآمد خود را افزایش دهید.

سعی کنید بازاریابی انجام دهید؛ و اصول مشتری مداری را بدانید؛ تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

امکان راه اندازی با سرمایه کم:

یکی از مزیت های کسب و کار های اینترنتی این است که نسبت به مشاغل سنتی می توانید با هزینه کمتر، کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

استفاده از خلاقیت و علاقه مندی ها:

هنگامی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی می شود، به شما کمک می کند تا استعداد های خود را بهتر بشناسید.

اگر جایی ضعف یا مشکل دارید می توانید آن را بر طرف کنید و بر اساس علاقه و خلاقیت های که به کار می برید، به موفقیت برسید.

با کمک برنامه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، آپارات، تلگرام و غیره می توانید به راحتی برای کسب و کار خود تبلیغ کنید.

هزینه تبلیغات نسبت به مشاغل سنتی خیلی کمتر است.

با فراهم بودن بستر شبکه های اجتماعی؛ به راحتی می توانید با هزینه کمتر؛ تبلیغات کسب و کار های اینترنتی خود را انجام دهید.

 طرح کسب و کار چه تفاوتی با مدل کسب و کار دارد؟

در حالت کلی به طرح کسب و کار؛ بیزینس پلن؛ و به مدل کسب و کار؛ بوم کسب و کار؛ گفته می شود.

طرح کسب و کار های اینترنتی با مدل کسب و کار های اینترنتی تفاوت دارد.

در ادامه شما را با تفاوت این دو آشنا می کنیم.

تفاوت طرح کسب و کار با مدل کسب و کار:

بیزینس پلن یا طرح و کسب و کار، جزئیات ایده کسب و کار را توصیف می کند.

همچنین استراتژی کسب و کار، و برنامه ریزی آن در یک بازه زمانی معین را ارائه می دهد.

به نوعی ساختار و بدنه شرکت یا کسب و کار است.

مدل یا بوم کسب و کار؛ به ایده ها، نوع اجرا و نحوه کسب درآمد کسب و کار می پردازد.

همچنین  می توان گفت پایه و اساس یک کسب و کار است.

مهمترین تفاوت طرح کسب و کار های اینترنتی و مدل کسب و کار های اینترنتی در هدف آن ها است.

هدف در طرح کسب و کار؛ ارائه مستندات؛ مثل دستاورد های کسب و کار و تاریخچه آن است.

اما در مدل کسب و کار؛ هدف نحوه ایجاد کسب و کار و ارزش ها است.

طرح کسب و کار؛ مبتنی بر ارقام و متن است؛ اما بوم کسب و کار؛ مبتنی بر ابزار بصری است.

طرح کسب و کار؛ به جذب سرمایه کمک می کند.  اما مدل کسب و کار؛ به راه انداری کسب و کار های اینترنتی کمک می کند.

طرح کسب و کار؛ برای ساخت کسب و کار راهنمایی؛ و به موفقیت کسب و کار کمک می کند.

اما مدل کسب و کار به توصیف کسب و کار می پردازد؛ و برای شروع آن کمک می کند.

مدل کسب و کار؛ بر روی ارزش مشتری تمرکز می کند؛ و برای طوفان فکری مناسب است.

اما طرح کسب و کار؛ از دید مشتری و صاحبان آن به کسب و کار نگاه می کند؛ و برای طوفان فکری مناسب نیست.

جمع بندی

اگر در انتخاب کسب و کار های اینترنتی؛ هدف و زمینه فعالیت خود را مشخص کنید؛ و با انواع مدل کسب و کار آشنا باشید؛ می توانید در کسب و کار خود پیشرفت کنید.

با طراحی و راه اندازی وب سایت؛ و انتخاب درست یکی از مدل های کسب و کار؛ می توانید با تبلیغات درست بر مشتری تاثیر بگذارید؛ و فروش و درآمد خود را بالا ببرید.

برای توسعه و پیشرفت در کسب و کار های اینترنتی؛ و تحقق اهداف بازاریابی دیجیتال خود؛ می توانید به وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاور طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ سئو سایت در اصفهان؛ و مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان است؛ مراجعه کنید؛ و از متخصصین مجرب این آژانس کمک بگیرید.