منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 9 دقیقه

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و یا حتی سالها است که کسب کاری دارید ولی هنوز اقدام به ورود به تجارت الکترونیک نکرده اید، باید بدانید در عصر حاضر برای معرفی خود به مشتریان نیاز ضروری به تجارت الکترونیک دارید. همه افراد از جمله مشتریان شما در فضای […]

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و یا حتی سالها است که کسب کاری دارید ولی هنوز اقدام به ورود به تجارت الکترونیک نکرده اید، باید بدانید در عصر حاضر برای معرفی خود به مشتریان نیاز ضروری به تجارت الکترونیک دارید. همه افراد از جمله مشتریان شما در فضای مجازی و آنلاین به دنبال برند خود می گردند. بنابراین برای این که کسب و کار شما هم یک برند باشد باید شروع به معرفی خود در فضای آنلاین کنید. شما با طراحی یک وب سایت اختصاصی می توانید برندینگ خود را آغاز کنید. با این کار به افزایش در آمد برند شدن کسب و کارتان کمک ویژه ای نموده اید. وب سایت از تعدادی صفحه تشکیل شده است که شما و کسب کار شما را معرفی می کند.

 

سایتهای اختصاصی از پایه

این سایت ها از همان اول با نظر و نیاز مشتری طراحی می شود. در این گونه سایت ها از CMS استفاده نمی شود. اغلب این سایت ها به صورت گروهی طراحی می شود و گرافیک و پیاده سازی آن زیر نظر مشتری است. این کار باید زیر نظر یک گروه با تجربه انجام گیرد. این سایت ها کاملا به سلیقه مشتری می باشد و تنها عیب آن هزینه بالا می باشد. البته باید دانست که سایت های پر در آمد از سایت های اختصاصی استفاده می کنند.

 

مزیت وب سایت اختصاصی

۱٫کم شدن هزینه ها

بهترین راه برای تداوم رشد کسب کار شما با هزینه کم طراحی یک وب سایت اختصاصی مناسب کسب و کار شما می باشد. شاید شما در ابتدا مبلغی را هزینه کنید. اما این وب سایت برای مدت طولانی برای شما و کسب و کارتان ایجاد درآمد می کند. با طراحی درست یک وب سایت بازدید مشتریان را تضمین خواهید کرد و این امر موجب رشد روز افزون و ایجاد مشتری ثابت می شود.

 

۲٫دسترسی آسان

امروزه افراد به دلیل وقت کم و مشغله زیاد بیشتر به دنبال خرید آنلاین هستند و بدلیل اینکه خرید هم وقت گیر است و هم هزینه رفت و آمد دارد و هم باید سود بیشتری پرداخت شود. خرید آنلاین بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، ولی در خرید آنلاین هیچ یک از این ها وجود ندارد و به همین علت اعتماد مردم نسبت به خرید آنلاین بسیار بالا رفته است. در کل تجارت الکترونیک رو به پیشرفت است و همراه شدن با آن موجب پیشرفت در کسب و کار شما می شود.

 

۳٫در دسترس بودن افراد

اگر شما بهترین و بزرگترین شرکت تجاری در مرکز شهر هم باشید باز هم در دسترس تعداد کمی از افراد قرار می گیرید و این یک محدودیت برای شما و شرکتتان است. اما کل جهان یک فضای قابل دسترس دارند و آن هم فضای آنلاین است. شما می توانید از این فضا استفاده کنید و خود را به کل جهان معرفی نمایید. این کار را تنها با ساختن یک وب سایت اختصاصی می توانید انجام دهید.

 

۴٫ بازاریابی

بهترین و به صرفه ترین گزینه برای بازاریابی در کسب و کار، بازاریابی برای وب سایت است. بهترین راه برای بازاریابی وب سایت سئو سایت یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. توجه به این نکته که طراحی وب سایت مهم ترین بخش طراحی یک وب سایت است و نقش ویژه ای را ایفا می کند پس باید توجه خاصی به این قسمت داشت.

 

۵٫ افزایش اعتبار

دوست دارید اعتبار کسب و کار شما افزایش یابد برای کسب و کارتان یک وب سایت طراحی کنید. وب سایت شما را به برند تبدیل می کند و این یعنی اعتبار.

 

۶٫ همیشه به روز باشید

شما برای کسب و کار خود پیشنهادات ویژه ای برای مشتریان طرح می کنید تا فروش خود را بالا ببرید و قطعا برای این که این پیشنهادات را به گوش مشتریان خود برسانید، تبلیغاتی انجام می دهید. مانند: تابلوها و بیلبوردها. اما اگر برای کار خود یک وب سایت داشته باشید در هر زمان که نیاز باشد آن را به روز کرده و پیشنهادات و طرح های فروش را در اختیار مشتریان قرار می دهید. با این کار اطلاعات مشتری به روز و افزایش یافته و در نتیجه فروش اتفاق می افتد.

 

۷٫ارائه بهترین خدمات به مشتری

برای اطلاع رسانی به مشتری خود و گفتن مزایای محصولاتتان به راحتی می توانید مقالات خود را در وب سایتتان آپلود نمایید. با این کار اطلاعات مشتری را راجع به محصولتان بالا می برید و مشتری به راحتی و با اطمینان می تواند خرید کند و این بهترین کار برای جلب مشتری است.

 

۸٫ نتایج همیشگی

وب سایت برای شما نتایج همیشگی را در بر خواهد داشت زیرا تبلیغات دیگر به صورت محدود و در مدت زمان کوتاهی در خدمت شماست. اما وب سایت همیشگی است و مادامی که شما بخواهید در اختیار شماست. پس مزیت های مادام العمری برای خود ایجاد نمایید.

 

۹٫صرف جویی در وقت شما

برای اینکه بتوانید اطلاعاتتان را به مشتریان انتقال دهید راه های زیادی وجود دارد مانند تلفن، ایمیل، بروشور. اما تمام این راه ها زمان بر است. بهترین و راحترین راه انتقال اطلاعات به مشتریان کاتالوگ آنلاین در وب سایت شماست.

 

۱۰٫اطلاع رسانی

داشتن یک سایت اختصاصی مزایای فروانی برای شما دارد. یکی از این مزایا این است که مانند یک کاتالوگ آنلاین عمل می کند. این کاتالوگ به غیر از عکس های شما می تواند فیلم و متن هاو… برای شما به نمایش در بیاورد. با این تفاسیر شما می توانید یک اطلاع رسانی کامل و جذاب داشته باشید. این کاردر صرفه جویی هزینه ها به شما خیلی کمک می کند.

 

وب سایت شخصی

وب سایت شخصی مساوی مهارت شخصی، در اصل با معرفی وب سایت خود مهارتهای خود را مشخص می کنید و به کاربران نمایش می دهید. با طراحی وب سایت شخصی می توانید تخصصتان را به کاربران نمایش دهید و کارهایی را که می توانید برای کاربران انجام دهید را به اطلاع آنان برسانید.

 

وب سایت سفارشی

طراحی وب سایت های سفارشی برای کسب و کارهایی است که صاحب کار می خواهد دقیقا مطابق نقشه و طرح و نظر خود طراحی شود یا این که وب سایت بزرگ و پیچیده ای را مد نظر دارد. وب سایت سفارشی دقیقا مطابق طرح و نظر صاحب کار طراحی شده است و تمام نیازهای مشتری را در نظر گرفته و به رفع آنها می پردازد. این گونه وب سایت ها خاص می باشند و نیاز به طراحی و زمان بیشتری دارند. در کل طراحی این گونه سایت ها نیازمند تخصص بالا و دانش فروان است. طراح باید کاملا به تمام جوانب طراحی سایت مسلط باشد مانند قسمت برنامه نویسی و یا ظاهر سایت و… البته در این گونه موارد همکاری چند متخصص لازم است تا نتیجه دلخواه حاصل شود. هر فرد طراحی قسمتی را به عهده می گیرد مثلا یک نفر طراحی گرافیکی، یک نفر برنامه نویسی و هر فرد دیگر یک قسمت مورد تخصص خود را به عهده می گیرد.

 

مزیت سایت های سفارشی

۱٫نقش و طرح وب سایت به صورت سفارشی خواهد بود و کسی از آن نمی تواند استفاده کند.
۲٫سفارشی بودن وب سایت سرعت بالا را در بر خواهد داشت زیرا این سایت انفرادی طراحی می شود.
۳٫وب سایت اختصاصی از هک شدن به دور هستند زیرا با امنیت بالا طراحی می شوند.
۴٫در وب سایت سفارشی دست طراح باز است و به راحتی می تواند آن را گسترش دهد.
۵٫کارایی وب سایت به تعداد مخاطب بستگی ندارد و همیشه بالاست.
۶٫طراح وب سایت مطابق با سلیقه مشتری وب را طراحی می کند.
۷٫سئو سایت با کسب و کار مشتری مطابقت دارد.

 

معایب سایت سفارشی

۱٫داشتن هزینه بالا به علت نیاز به افراد متخصص و تیم تخصصی.
۲٫زمان طولانی برای طراحی.
۳٫به وجود آمدن برخی از مشکلات در برنامه نویسی.

 

وب سایت از پیش ساخته شده

برای ایجاد سایت از پیش ساخته شده نیازی به تخصص بالا نیست و همه افراد با تخصص خیلی کم هم می توانند از آن استفاده نمایند. وب سایت از پیش ساخته شده بسیار کم هزینه است. وردپرس و جوملا از معروف ترین آنها هستند.

 

مزایای وب سایت از پیش ساخته شده

۱٫صرف هزینه خیلی کم
۲٫زمان راه اندازی بسیار کوتاه
۳٫ایرادات آن در حد صفر است زیرا طراحان بزرگ برای شرکت های بزرگ طراحی کرده اند.
۴٫چنین وب سایت هایی را به طور رایگان هم می توان در اینترنت یافت.

 

معایب وب سایت های از پیش ساخته شده

۱٫چنین وب سایت هایی به طور متن باز نوشته شده و امنیت پایینی دارند.
۲٫در این وب سایت ها سرعت بسیار پایینی به علت برنامه نویسی زیاد وجود دارد.
۳٫طراح ممکن است با سلیقه مشتری متفاوت باشد.
۴٫به وجود آمدن خطا با زیاد شدن کاربران
۵٫ایجاد هزینه های زیاد برای گسترش و یا تغییر در آن است.

 

طراحی سایت اختصاصی با CMS

این نوع طراحی با مدیریت محتوای باز است. این طراحی به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می گیرد و می تواند نیاز مشتری را برطرف نماید.

 

مزایای استفاده از CMS

از مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا میتوان به موارد از قبیل امنیت بالا و قابلیت انعطاف پذیری آن نام برد . که در cmsها می توان محتوا ایجاد مدیریت و انتشار داد و برای کاربران به نمایش گذاشت که هر کدام از این گزینه های موارد قابل ملاحظه ایی دارند که کار با آن را آسان کرده و مدیریت و ساخت سایت های اختصاصی را آسانتر و مطمئن تر ساخته است.

 

۱٫انعطاف و سرعت بالایی دارد

یک طراح حرفه ای می تواند با دانستن اهداف شما و زبان CMS بدون اشتباه یک سایت برای شما طراحی کند. شما می توانید به کیفیت دلخواه خود در کمترین زمان دست یابید.

 

۲٫امنیت CMS

امنیت CMS به علت کد هایی است که به صورت اختصاصی نوشته شده و دیگران قابلیت دسترسی به آن را ندارند. این یکی از مزیت های فوق العاده مهم است که جز نویسندگان کد کس دیگری نمی تواند به کدهای وب سایت دسترسی داشته باشد.

 

معایب استفاده از CMS

۱٫هزینه بالا
۲٫زمان زیاد
۳٫پشتیبانی ضعیف

 

چه سایت هایی می توانند از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنند؟

طراحی سایت اختصاصی برای انواع شرکت ها ی صنعتی و دولتی، فروشگاهی، خبری و… می تواند انجام شود.

 

۱٫وب سایت های فروشگاهی: برای سایت هایی که فروش اینترنتی دارند و محصولات خود را به فروش می رسانند کاملا مناسب است.

 

۲٫برای طراحی سایت های شرکتی و دولتی: اوصولا این شرکت ها برای برای انتشار اطلاعات خود به یک پرتال مرکزی نیاز دارند. این شرکت ها می توانند از CMS استفاده نمایند.

 

۳٫برای طراحی سایت های خبری: این سایت ها به امنیت بالا اهمیت زیادی می دهند بنابراین بهتر است از CMS استفاده نمایند.

 

طراحی با توجه نقشه و نیاز مشتری

هر شخصی که کسب کاری دارد ممکن است برای به روز شدن و این که درآمد خود را بالا ببرد به فکر طراحی یک سایت اختصاصی بیفتد. اما قطعا نمی داند باید چه کند تا بتواند بهترین بازدهی را دریافت کند. در ابتدا باید یک نقشه مشخص کند که این نقشه شامل کل نیازهای کسب و کار اوست. قسمتی از این نیازها پیش نیاز است. این که کدام نیاز در در کدام قسمت طراحی سایت قرار بگیرد بستگی به طراح دارد. اولین نکته ای که طراح سایت باید در نظر بگیرد نیاز مخاطب است. اما نه به این منظور که بخواهد تمام مخاطبان را راضی و شاد نگه دارد. صد در صد سلیقه ها متفاوت است و این امر غیر ممکن است. بعد از آن طراح باید هدف مخاطب را در نظر بگیرد. گاهی اوقات تعیین هدف فرصتی عالی برای خیلی افراد است. در کل به این منظور می گوییم طراحی با توجه به نقشه و نیاز مشتری که سایت برای مشتری و نیازهای او طراحی می شود. برای برند شدن محصول و شرکت باید هر عنصری در سایت شما برای تحقق هدف که همان جذب مشتری است باشد. این موضوع با طراحی با توجه به نقشه و نیاز مشتری امکان پذیر است.

 

گام به گام با نظر مشتری

۱٫هدف مشتری از طراحی سایت مشخص شود.
۲٫ پس از تعیین هدف طریقه دستیابی مشخص گردد.
۳٫ زمان بندی تعیین شود.
۴٫ مشخص کردن محتوا و ارتباط آن با هدف
۵٫سئو محتا به صورتی که بر رو یا هداف تمرکز داشته باشیم

 

نیاز سنجی مشتری

قبل از آن که شروع به کسب و کار و یا تولید محصولی کنید باید نیازهای مشتری تان را بشناسید و این کار با نظر سنجی از مشتری امکان پذیر است. این کار یکی از استراتژی های بازاریابی است که هر شرکتی برای پیشرفت در کار خود باید در برنامه خود قرار دهد. بسیاری از شرکت ها که بدون در نظر گرفتن نیاز مشتری کسب و کارخود را راه اندازی می کنند با شکست روبه رو می شوند.

 

چند روش گرفتن اطلاعات از مشتری

۱٫بازخورد مشتریان نسبت به محصولات
۲٫استفاده از شبکه های اجتماعی
۳٫ مدیرت مشتریان و همکاری با آنها

 

چگونه نیاز مشتریان را بشناسیم؟

۱٫ایجاد یک شبکه اجتماعی یا نظر سنجی در وب سایت به گونه ای که مشتریان نظرات خود را به راحتی در آن علام نمایند.
۲٫٫ قرار دادن طرح هایی برای بهبود محصولات مانند: گرفتن نظرات و توصیه ها از مشتریان که نیاز سنجی مشتری را رفع نماید.
۳٫پاسخ به تک تک سوالات و نظرات مشتریان برای توسعه محصولات.

 

امکان سنجی فنی

می خواهیم بدانیم امکان سنجی چیست؟ امکان سنجی برای یک کسب و کار موفقیت و یا شکست ایده داده شده برای آن کسب و کار را مشخص می کند. با این کار شما می توانید کسب و کار خود را از شکست احتمالی نجات دهید. بررسی خدمات یک شرکت و محصولات آن امکان سنجی فنی می باشد. این کار موجب می شود تا صاحب کسب و کار متوجه شود که آیا حمایت لازم برای کسب و کارش را دارد یا نه. صاحب کسب و کار می تواند به بررسی اینکه آیا می توان با فن آوری جدیدی از پس آن برآید؟ و یا مهارت کارکنان را برای تولید و ارائه محصول بررسی می کند. یکی از مهمترین قدم های طراحی سایت برای شروع یک پروژه امکان سنجی فنی پروژه برای طراحی سایت است. اگر بخواهیم برای پروژه ای طراحی سایت اختصاصی انجام دهیم باید حتما همه جوانب را در نظر داشته باشیم و آن را با کار فرما در میان بگذاریم. به همین دلیل امکان سنجی فنی بسیار با اهمیت است.

 

افزایش فضای رقابت

شاید از خود بپرسید چگونه می توان بهترین معرفی را در وب سایت برای کسب و کارمان داشته باشیم. جواب این سوال خیلی ساده است. با استراتژی سئو به سادگی می توان بهترین وب سایت اختصاصی را طراحی نمود. البته افزایش فضای رقابت زیاد شده است. فهمیدن این موضوع که آیا مشتریان به استارت آپ شما دسترسی داشته اند یا نه در گرو یک سئو خوب است. زمانی مشتریان به سمت کسب و کار شما می آیند که در فضای رقابتی جایگاه خود را تثبیت کنید.

 

انجام یک سئو خوب در وب سایت

۱٫انجام حساب رسی سئو: ابتدا باید جایگاه کسب و کارتان را مشخص کنید و برای رسیدن به یک جایگاه موفق از سئو استفاده کنید. یک سئو مانند یک نقشه است و نکات زیادی را برای شما باز می کند. از جمله این که آیا طراحی سایت اختصاصی شما کاربر پسند است؟ تعداد کلمات را به شما می گوید و درستیها را بیان می کند و لینک ها را بررسی می کند.

 

۲٫محتوای عالی: محتوا باید پاسخ گوی نیازها و سوالات کاربران باشد و راه حل هایی برای مشکلات کاربر ارائه کند. یک محتوای خوب و قدرتمند می تواند باعث جذب کاربران زیادی شود.

 

۳٫ ایجاد لینک: قرار دادن لینک و ارجاع کاربر به سایت های دیگر رتبه بندی شما را در سئو بالا خواهد برد.