منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

یکی از دلایل عمده موفقیت ابزارهای بازاریابی اینترنتی و یا همان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در واقع وجود بعدهای مختلف بازاریابی از جمله: اجرا کمپین‌ها، اندازه گیری و در نهایت ارزیابی عملکرد است. انواع ابزارهای بازاریابی اینترنتی، اهمیت ابزارهای بازاریابی اینترنتی و مزایای ابزارهای بازاریابی اینترنتی از مواردی است که در این مقاله قصد داریم به توضیح آن ها بپردازیم. یادگیری[…]

یکی از دلایل عمده موفقیت ابزارهای بازاریابی اینترنتی و یا همان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در واقع وجود بعدهای مختلف بازاریابی از جمله: اجرا کمپین‌ها، اندازه گیری و در نهایت ارزیابی عملکرد است. انواع ابزارهای بازاریابی اینترنتی، اهمیت ابزارهای بازاریابی اینترنتی و مزایای ابزارهای بازاریابی اینترنتی از مواردی است که در این مقاله قصد داریم به توضیح آن ها بپردازیم. یادگیری ابزارهای متنوع و روزافزون بازاریابی اینترنتی علاوه بر کسب‌وکارهایی که صرفا در فضای اینترنت مشغول به کار هستند، برای سایر کسب‌وکارهایی که به معرفی محصول خود در اینترنت می‌پردازند نیز ضروری است و در واقع جزء جدایی ناپذیر بازاریابی اینترنتی است.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

تا به حال به گسترش برند، محصول و یا خدمتِ شرکت خود از طریق بستر وب فکر کرده‌اید؟  بازاریابی آنلاین، استفاده از کانال‌های مبتنی بر وب است تا بتوانید یک پیام در مورد برند، محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بالقوه‌ برسانید. با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب‌وکارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده می‌کنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا می‌کنند. روش‌های زیادی برای به‌کارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، اینترنت مارکتینگ (آنلاین مارکتینگ) و … اشاره کرد.

اهداف بازاریابی اینترنتی:

هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گپ‌وگفت در شبکه‌های اجتماعی و … در فضای اینترنت است، با کمک بازاریابی آنلاین توجه او را به خود جلب کنید و بازدیدکننده‌ی سایت خود را به مشتری تبدیل کنید. همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعه‌ی بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد. بسیاری از کسب‌وکارها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بیلبورد و … استفاده می‌کردند.

جالب است که با این همه گسترش تکنولوژی، همچنان کسب‌وکارهای زیادی از این نوع شیوه‌های بازاریابی استفاده و بسیاری از بودجه‌ی خود را صرف تبلیغات سنتی می‌کنند. تصور کنید محصول شما نوعی شکلات است. برای معرفی محصول خود تبلیغات تلویزیونی و رادیویی انجام می‌دهید و بروشور محصول خود را پخش می‌کنید. طبیعتا اگر تبلیغ شما به دست مخاطبان اصلی‌تان برسد، فروش شما افزایش پیدا می‌کند ولی راه آنالیزی برای تخمین بازده هر کدام از این روش‌ها وجود ندارد. همچنین کنترل خاص و سریعی روی اجرای کمپینِ در حال انجام وجود ندارد. در صورتی که در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم، تبلیغات خود را اجرا و محصول خود را معرفی کنید. همچنین می‌توانید در مراحل مختلف، کمپین خود را زیر نظر داشته باشید، در هر مرحله آن را تغییر دهید تا به نتیجه‌ی موردنظر خود دست یابید.

اهمیت ابزارهای بازاریابی اینترنتی:

قبل از اینکه بخواهیم اهمیت بازاریابی اینترنتی در فروش محصولات و خدمات که باعث رشد کسب و کار اینترنتی می شود را بررسی کنیم ابتدا ببینیم اصلا فروش چیست و چه معنا و مفهومی دارد؟ فروش یعنی متقاعد کردن یک یا چند نفر جهت انجام یک کار و فعالیت که این فعالیت می تواند ترغیب یک شخص برای یادگیری یک مهارت جدید، ارتباط و تعامل با شخص دیگر، یا مبادله یک خدمت یا کالا و هزاران مثال دیگر در بازاریابی و فروش باشد. به طور کلی همه انسان ها در دنیای که در آن زندگی می کنیم روزانه بارها و بارها درگیر فروش هستند بدون آنکه به آن فکر کرده باشند.

امروزه بازارها دیگر محلی نیستند بازاریابی و فروش جهانی شده‌اند. به همین دلیل تولید‌کنندگان برای برقراری تماس با مشتریان و کنترل کردن کانال‌های توزیع با مشکل بازاریابی و فروش  دشواری مواجه هستند. شدت رقابت نیز افزایش یافته است. در چنین شرایطی، پیش بینی نیازهای مصرف کنندگان دشوار است. یکی از وظایف در چنین بازارهای گسترده، تقسیم بندی بازار است. اطلاعات حاصل از تحقیقات بازاریابی نه تنها به تدوین استراتژی‌های بازار بلکه به اجرای آن ها نیز کمک می‌نماید. بیشتر اهمیت بازاریابی اینترنتی نیز در اینجا معلوم می شود بازاریابی اینترنتی یکی از تقسیمات بازاریابی است که به دلیل ماهیت آنلاین و مجازی بودن امکانات بهتری را به مراتب نسبت به روش های سنتی در اختیار بازاریابان قرار می دهد تا سریعتر به رشد کسب و کار اینترنتی کمک کنند.

دلایل اهمیت بازاریابی اینترنتی:

کسب و کار های اینترنتی به خوبی از اهمیت بازاریابی اینترنتی با خبرند و می دانند بدون بازاریابی اینترنتی امکان رشد کسب و کار اینترنتی وجود ندارد و آنها نمی توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان هدف بفروشند. یکی دیگر از دلایل اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی وجود روش های متعدد برای بازاریابی است و همین گستردگی انواع روش های بازاریابی اینترنتی به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند تا با کمترین هزینه نسبت به روش های سنتی محصولات و خدمات خود را به مشتریان , علاقه مندان و مخاطبان عرضه کنند.

برای بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی وجود دارد که کسب و کارهای اینترنتی می توانند بنا به نیاز و استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی از آنها بهره مند شوند. فروش محصولات و خدمات با ابزارهای بازاریابی اینترنتی اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی را چند برابر می کند هرکدام از ابزارهای بازاریابی اینترنتی به نوبه خود بخشی از برنامه بازاریابی اینترنتی را انجام می دهند و جالب است بدانید کارها بدون دخالت مدیران کسب و کارهای اینترنتی انجام می شود و اکثر فرایندهای ابزارهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی بصورت اتوماتیک قابل انجام است.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی:

بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ اگر در مقام مقایسه قرار بگیرند می توان گفت در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند به این دلیل است که شرکت ها با بهره گیری از ابزارهای بازاریابی اینترنتی مختلف همانند وب سایت، موبایل، ایمیل، شبکه های اجتماعی در تلاش هستند تا رفتار مشتریان را بررسی و آنالیز کنند.

این به این منظور است تا بتوانند زمان مناسب تری را بر روی طیف گسترده تبلیغات داشته باشند و در آخر بتوانند نتیجه بهتری با بالاترین بازده را داشته باشند. استفاده درست از امکاناتی که در دنیای دیجیتال قرار دارد می تواند راه درستی باشد برای توسعه تجارت در اینترنت. به منظور دیگر، دیجیتال مارکتینگ مناسب برای بهره وری از ابزارهای بازاریابی اینترنتی  برای ایجاد معماری و ساخت حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها برای هدف گذاری و تعیین برنامه مناسب در این زمینه است. از انواع ابزارهای بازاریابی اینترنتی می توان به مورد زیر اشاره نمود:

  • بازاریابی در موتورهای جستجو:

    در این نوع بازاریابی، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو یا Browser ها برای سئو انجام می شود که به ازای جستجوی  کاربر با استفاده از کلمات کلیدی در Browser ها به نتایج مورد نظر می رسد در این میان هر وب سایتی که مطالب مفیدتری در زمینه مورد جستجوی کاربر داشته باشد به صفحات پایین تر و لینک های برتر میرسد.

  • بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی گوگل :

    در این نوع بازاریابی همانند بازاریابی در موتورهای جستجو است با این تفاوت که در تبلیغات کلیکی باید مبلغی به حساب موتورهای جستجو پرداخت شود تا سایت شما در بخش تبلیغات نشان داده شود . و با هر کلیکی که کاربر بر روی تبلیغات شما انجام می دهد هزینه ای از حساب شما کسر خواهد شد . به این نوع تبلیغات کلیکی Pay Per Click نیز می گویند .

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی:

    بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی یکی از بهترین نمونه های بازاریابی دیجیتال است چرا که سطح دسترسی افراد به شبکه های اجتماعی توسط موبایل بسیار فراگیر شده است.

  • بازاریابی محتوا :

    بازاریابی محتوا روشی برای فروش خدمات و محصولات است و می توان ادعا کرد که هر کسی محصولی برای فروختن دارد . پس بازاریابی محتوا می تواند ابزاری مفید در بازاریابی دیجیتال باشد.

  • بازاریابی اینفلوئنسر:

    بازاریابی اینفلوئنسر که به بازاریابی ویروسی نیز معروف است با توسعه social media ها یا همان شبکه های اجتماعی، به منظور آگاهی مردم از محصولی خاص و ایجاد ضرورت در مردم با استفاده از تبلیغات به شیوه دهان به دهان یا همان اینفلوئنسر اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

  • بازاریابی از طریق ایمیل:

    بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از بهترین شیوه های مدرن بازاریابی دیجیتال است . که معمولا از طریق طراحی سایت، صفحه فرود سایت و با ارسال مرتب ایمیل ها به مشتریان می توان با استفاده از آن تعداد مشتریان بیشتری را راضی نگه دارید. از مهمترین اهداف این نوع بازاریابی میتوان به شناساندن برند خود به مشتریان و اطلاع رسانی محصولات جدید و خدمات خود به آنها باخبر شوند .

  • بازاریابی ویروسی:

    استفاده از بازاریابی ویروسی و همچنین ایجاد و استفاده از رسانه های اجتماعی به گونه ای است که باعث می شود افراد در جامعه در مورد آن بحث  کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک می گذارند . این روش از روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.

  • بازاریابی تلفن همراه:

    هر کدام از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می تواند بر روی تلفن همراه نیز انجام شود. برخی از انواع بازاریابی دیجیتال با استفاده از تلفن همراه، انواع بازاریابی دیجیتال را در بر می گیرد . می تواند شامل تبلیغات اس ام اس باشد که خود می تواند به تلاش های بازاریابی محلی کمک کند . همچنین شما می توانید مشتریان خود را به استفاده از اس ام اس برای دریافت پیشنهادات، تخفیفات و یا به روز رسانی برند خود می باشد .

  • بازاریابی طراحی سایت:

    برای بازاریابی طراحی سایت در گام نخست باید یک وب سایت حرفه ای و مختص کسب و کارمان طراحی نماییم ! طراحی وب سایت موفق برای بازاریابی در دنیای اینترنت نیاز به رعایت استاندارد های بسیاری است که بصورت تیتر وار در ادامه مقاله برای شما عزیزان ارائه می شود :

    • طراحی سایت براساس استاندارد های جهانی طراحی وب سایت:

      با طراحی وب سایت با استاندارد های طراحی سایت می توانید کاربران ورودی به وب سایتتان را افزایش دهید و کاربران ورودی را در وب سایتتان نگه دارید . از استاندارد های مهم طراحی سایت می توان به طراحی سایت ریسپانسیو اشاره کرد ، در طراحی ریسپانسیو وب سایت کاربران ورودی با موبایل می توانند براحتی وب سایت شما را مشاهده نمایند.

    • داشتن وب سایتی با گرافیک متناسب با کسب و کار شما:

      داشتن گرافیک اختصاصی در وب سایت طراحی شده می تواند اثر بسیار مثبتی در کاربران ورودی به وب سایت شما بگذارد ، از این رو در طراحی بخش گرافیکی وب سایتتان همیشه به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید .

    • تولید محتوای حرفه ای:

      تولید محتوای حرفه ای پس از اتمام طراحی سایت یکی از موضوعات بسیار مهم در بازاریابی طراحی سایت به شمار می رود. تولید محتوا برای جذب مشتری یکی از تخصص های بسیار مهم در جذب مخاطب در دنیای اینترنت به شمار می رود اگر توجه ای به پیشینه وب سایت های بزرگی همچون دیجی کالا داشته باشید ، خواهید دید یکی از مهم ترین ابزار هایی که دیجی کالا را به نقطه اوج خود نزدیک کرد تولید محتوای کاربردی و مفید برای کاربران اینترنتی بود . از این رو پیشنهاد میکنم در تولید محتوا برای وب سایتتان توجه ویژه ای داشته باشید . حتی در این حوزه می توانید بازاریابی محتوا هم انجام دهید.

    • سئو وب سایت:

      یکی دیگر از موضوعاتی که در دنیای تجارت الکترونیک اهمیت بسیار بالایی دارد ، سئو سایت است . با استفاده از سئو سایت شما می توانید بازدید کننده های ارگانیکی از موتور های جستجو را به سمت وب سایت خودتان جذب نمایید. وب سایتی که دارای بازدید ارگانیک است مطمئنا ۹۰ درصد از راه خود برای موفقیت در بازاریابی طراحی وب سایت را رفته است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد،  با استفاده از خبره ترین مشاور بازاریابی اینترنتی کمک می کند تا سایت شما به بهترین نحو وارد عرصه بازار هدف خود بشود.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

مزایای ابزارهای بازاریابی اینترنتی:

  • بررسی و اندازه ‌گیری تاثیر کانال‌های مختلف

    یکی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین، بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی است. شما می‌توانید مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را دنبال کنید و راه‌هایی مختلفی را که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت یا لندینگ شما طی می‌کنند، زیرنظر قرار دهید. همچنین می‌توانید تاثیر کانال‌های مختلف را بررسی کنید، دریابید کدام کانا‌ل‌ها، بازدهی بیشتری دارند و باعث افزایش مشتریان کسب‌وکار شما می‌شوند.

  • بررسی رفتار مشتری

    با بررسی رفتار مشتری و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای خرید دارند و بیشتر با برند شما درگیر می‌شوند، پیدا کنید، محصولات مرتبط با سلیقه‌ی آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آن‌ها ارائه کنید. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد، لحظه به لحظه نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید و محصولات متناسب به آن‌ها نشان دهید. به طور مثال فرض کنید فردی از شما تلفن همراه خریداری می‌کند. در مراحل بعد احتمالا او به قاب موبایل، هندزفری و … نیاز پیدا می‌کند. می‌توانید از فرصت موجود استفاده و محصولات موجود خود را به او معرفی کنید.

  • دسترسی سریع و راحت

    گسترش فضای وب و استفاده از بازاریابی آنلاین سبب می‌شود کاربران بتوانند به راحتی یک کلیک، با محصول شما آشنا شوند و بعد از طی فانل فروش محصول موردنظر را خریداری کنند.

  • هزینه‌های عملیاتی پایین

    یکی از مزایای بسیار مهم بازاریابی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان، مقرون‌به‌صرفه بودن و حفظ محیط زیست است. به طور مثال فرض کنید قصد دارید بروشورهای تبلیغاتی خود را چاپ و پخش کنید. علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که در بازاریابی آنلاین، برخلاف روش‌های سنتی، می‌توانید به طور مثال با ارسال ایمیل یا ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پیام خود را در پهنای گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانید.

  • هدف ‌گیری مشتری

    در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و پیشنهادهای مختص هر دسته را در اختیارشان قرار دهید. دسته‌بندی‌هایی از منظر جغرافیایی، سن، تحصیلات، علاقه‌مندی، جنسیت و … ایجاد کنید. یک یا چند دسته‌بندی موردنظر خود را انتخاب کنید؛ سپس تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید، آن‌ها وارد فانل فروش کنید تا بهترین نتیجه را از فرایند بازاریابی خود کسب کنید.

اصول ابزارهای بازاریابی اینترنتی

در این قسمت ما تلاش کرده ایم که مهم ترین اصول بازاریابی اینترنتی را با شما در میان بگذاریم.

  • اصل یک کیفیت محتوا

    روزانه میلیون ها مقاله جدید نوشته می‌شود. ویدئوها و تصاویر جدید منتشر می‌شوند. ما در دنیایی از محتوا زندگی می‌کنیم. اما تمامی این محتواها با کیفیت نیستند. در دسترس بودن اینترنت برای همه باعث شده است که هر فرد به تولید کننده محتوا تبدیل شود. بنابراین اگر شما به بازاریابی اینترنتی به عنوان صِرف تولید محتوا نگاه می‌کنید، در اشتباه هستید. بازاریابی اینترنتی حرفه ای، به دنبال تولید محتوای با کیفیت هستند. این کیفیت محتواست که باعث برندسازی و اعتبار مجموعه شما می‌شود و نه خود محتوا. شما باید به مخاطبان خودتان محتوای با کیفیت ارائه کنید.

  • اصل دو سادگی یعنی اثربخشی

    دومین اصل از اصول بازاریابی اینترنتی ، سادگی است. اگر می‌خواهید مردم پیام بازاریابی شما را درک کنند باید آن را ساده کنید. بسیاری از بازاریابان اینترنتی ساعت ها زمان را برای خلق پیام های خلاق صرف می‌کنند. این پیام ها به خاطر پیچیدگی زیادشان اصلا در ذهن مخاطب باقی نمی مانند و عملا نتیجه ای برای برند ندارند. پیام خود را ساده نگه دارید. امروزه مردم بسیار درگیر پیچیدگی های روزمره هستند. مطمئن باشید که آن‌ها پیچیدگی بیش تری نمی‌خواهند. خیلی ساده پیام تان را و هدف تان را بیان کنید.

  • اصل سه ارتباط با مشتری

    شما باید مخاطب خود را بشناسید. شما باید ویژگی ها و سلائق او را بشناسید. شما باید به صورت خاص و متناسب با علائق او با او صحبت کنید. این اصل یک اصل بسیار مهم است. قدرت شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ باعث شده است که بتوانید با افراد زیادی صحبت کنید. اما این موضوع نباید شما را گمراه کنید. این که این ابزار قدرت ارسال به طیف وسیعی را دارد نباید باعث شود که از آن برای ارسال به گروه عمده ای استفاده کنید. کافی است پیام خود را عمومی کنید و بخواهید که مناسب همه باشد. مطمئن باشید که مخاطب و بازار خود را از دست خواهید داد.

  • اصل چهار در دسترس باشید

    خیلی از افرادی که وارد سایت شما می‌شوند به دنبال تماس با شما هستند. مطمئن باشید که اطلاعات تماس خود را به صورت شفاف در سایت تان درج کرده اید. افراد از مسیرهای مختلفی وارد سایت شما می‌شوند. از هر مسیر بررسی کنید که اگر کسی اطلاعات بیش تری خواست چطور می‌تواند با شما تماس بگیرد؟ این اطلاعات باید همه جا قابل دسترس باشند.

  • اصل پنج استفاده از ویدئو

    ویدئو روز به روز مهم تر می‌شود. دسترسی مردم به اینترنت های سریع تر باعث می‌شود که زمان بیش تری را صرف تماشای ویدئو کنند. ویدئو بهترین رسانه برای انتقال پیام است. زمانی که مخاطب شما بتواند شما را ببیند و صدای شما را بشوند، پیام شما را عمیق تر درک خواهد کرد. بنابراین یادآوری آن در آینده برایش ساده تر خواهد بود.

  • اصل شش استفاده از تمامی رسانه ها

    شبکه های اجتماعی عالی هستند. آن‌ها در زندگی همه جای گرفته اند. اما این موضوع نباید باعث شود که شما بازاریابی اینترنتی خود را فقط متمرکز بر شبکه های اجتماعی کنید. شبکه های اجتماعی یک رسانه هستند. رسانه ای برای انتقال پیام. بنابراین خوب است که رسانه های قدیمی را فراموش نکنید. تلویزیون، روزنامه، مجله و … . هر کسب و کاری با توجه به مخاطبان خود می‌تواند از طیف وسیعی از رسانه ها برای انتقال پیام خود استفاده کند.

  • ممکن است آگهی در یک روزنامه برای شما بسیار اثربخش تر از حضور در شبکه های اجتماعی باشد. بنابراین بازاریابی اینترنتی خود را محدود به شبکه های اجتماعی نکنید. مهم ترین نکته در انتخاب رسانه مناسب، آزمایش کردن است. شما باید رسانه های مختلف را با پیام های مختلف آزمایش کنید. به این صورت است که می‌توانید بهترین اثربخشی کمپین های بازاریابی خود و رسانه های مناسب خود را پیدا کنید.
  • اصل هفت پایداری

    پایداری شرط اساسی موفقیت یک کسب و کار است. رابطه‌ی شما با مشتری باید یک رابطه پایدار باشد. در یک رابطه شما نمی توانید هر روز یک رفتار دلخواه پیش بگیرید. مخاطب و مشتری شما باید نوع ارتباط شما را درک کند. طی این ارتباط مشتری از برند شما انتظار کسب می‌کند و بنابراین طبق این موضوع، انتظار دارد که در برخوردهای آتی نیز سازگار باشید.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر توضیح بازاریابی اینترنتی چیست؟ اهمیت ابزارهای بازاریابی اینترنتی، انواع ابزارهای بازاریابی اینترنتی، مزایای ابزارهای بازاریابی اینترنتی و اصول بازاریابی اینترنتی را برای شما بیان کنیم. اینترنت مارکتینگ یا آنلاین مارکتینگ در عصر کنونی تمامی مشاغل و صاحبان اسم ها را ترغیب کرده تا با استفاده از ابزارهای بازاریابی اینترنتی خود در را در فضای بزرگ مجازی مطرح کنند. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد، کمک می کند تا با مشاور بازاریابی اینترنتی، طراحی سایت بازاریابی اینترنتی درست ایجاد کنید.