منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

استفاده از هک رشد در کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند؛ تا با استفاده از روش های سریع تر؛ همچنین با هزینه پایین و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه برسید. به نوعی یک روش میان بر از روش های بازاریابی دیجیتال است.

در کسب و کار اینترنتی و دنیای استارتاپ ها; هک رشد یا خلق رشد به گسترش و رشد کسب و کار ها کمک می کند. استفاده از هک رشد در کسب و کار های اینترنتی کمک می کند؛ تا با استفاده از روش های سریع تر؛ همچنین با هزینه پایین و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه برسید. به نوعی یک روش میان بر از روش های بازاریابی دیجیتال است. هکر رشد؛ با وارد شدن به استارتاپ مورد نظر؛ ساختار آن را اصلاح می کند و جهت رشد بهتر؛ فرایند های لازم را برنامه ریزی می کند؛ تا آن استارتاپ یا کسب و کار زودتر به رشد و توسعه برسد.

هدف هکر رشد تنها رشد کسب و کار است و نسبت به بازاریاب رتبه بالاتر یا پایین تر ندارد. در هک رشد; هکر رشد تمام هدف خود را بر روی رشد و گسترش سریع تر آن کسب و کار قرار می دهد، تا در کمترین زمان به نتیجه دلخواه برسد. استارتاپ ها به دلیل بودجه محدود و منابع کم برای دستیابی به موفقیت; نیاز دارند از هکر رشد کمک بگیرند. در ادامه مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاور سرمایه گذاری در اصفهان است؛ به بررسی شاخص های هک رشد و تاثیر آن بر کسب و کارها می پردازیم.

 

هک رشد کسب و کار چیست؟

به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که با هدف گسترش و رشد دادن کسب و کارها انجام می شود را، هک رشد یا خلق رشد کسب و کار می گویند. فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه بازاریابی، توسعه و گسترش محصول است. در حوزه کار آفرینی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی، خلق رشد تاثیر زیادی دارد. کمک می کند تا با روش های کارآمد در کمترین زمان در کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به بیشترین بازدهی برسند.

 

هکر رشد کیست؟

به شخصی که تمام فعالیت های خود را در جهت گسترش و رشد کسب و کار ها می گذارد را، هکر رشد می گویند. هکر رشد تلاش می کند تا کسب و کار های مختلف و استارتاپ ها در کمترین زمان به بازدهی بیشتر و رشد عالی برسند. همچنین جهت رسیدن به هدف خود؛ که رشد کسب و کارها در کمترین زمان است؛ از روش های غیر معمول با برنامه ریزی دقیق؛ استفاده می کند.

 

ویژگی های هکر رشد چیست:

در بازارایابی دیجیتال و استارتاپ ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب و سبقت گرفتن از رقبا، از هک رشد استفاده می شود. برای تحقق این کار از هکر رشد استفاده می شود. در ادامه شما را با ویژگی های هکر رشد آشنا می کنیم.

 

هکر رشد برای هک رشد استارتاپ ها باید واقع بین باشد:

یکی از ویژگی های مهم هکر رشد این است که با توجه به شرایط موجود و شرایط واقعی بر کسب و کار، فعالیت های لازم را انجام دهد. برای هک رشد در استارتاپ ها و انجام کار، هکر رشد باید به صورت دقیق و آهسته پیش برود تا اصولی به نتیجه دلخواه برسد.

 

خلاقیت داشته باشد:

قبل از هر چیز هکر رشد باید خلاق باشد و برای رسیدن به هدف که رشد کسب و کارها یا استارتاپ ها است، خلاقیت به خرج دهد. با برنامه ریزی درست، طراحی دقیق و استفاده از روش های خلاقانه; مسیر درستی را در پیش بگیرد.

 

هکر در هک رشد باید مدیریت زمان داشته باشد:

یک هکر باید با مدیریت دقیق و درست فعالیت خود را انجام دهد. همچنین باید نسبت به فعالیتی که در پیش می گیرد، آگاهی داشته باشد که ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر.

 

دارای قدرت تجزیه باشد:

برای رشد و توسعه استارتاپ ها؛ هکر رشد باید از ایده های مختلف استفاده کند؛ آن ها را تجزیه و تحلیل کند؛ و بهترین ایده را انتخاب کند. تجزیه و تحلیل درست هکر رشد کمک می کند تا پر بازده ترین و کم ریسک ترین ایده را جهت رسیدن به هدف انتخاب کند. پویا بودن ذهن هکر رشد ویژگی مهم برای رسیدن به موفقیت است.

 

داشتن قابلیت اجرایی در هک رشد:

هکر رشد؛ بعد از انتخاب ایده خوب و تجزیه و تحلیل آن ایده؛ باید بتواند با تیم های کاری کسب و کارها همراهی کند؛ تا به نتیجه مطلوب برسند. استفاده از هک رشد در استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین کمک می کند تا فروش محصولات بالا برود و بیشترین درآمد، سود و بازدهی را داشته باشد.

 

مزایای استفاده از هک رشد کسب و کار

استفاده از هک رشد در کسب و کارها و استارتاپ ها به بازدهی و فروش بیشتر در کمترین زمان کمک می کند. در ادامه شما را با مزایای خلق رشد آشنا می کنیم.

هک رشد کسب و کار

 

هزینه کم هک رشد:

یکی از مزیت های خوب هک رشد این است که با استفاده از تکنیک های موثر کمک می کند، تا کسب و کارها با هر میزان سرمایه به نتیجه مطلوب برسند. استفاده از بهینه سازی سئو در صفحه های فرود؛ که باعث می شود برای کلمات کلیدی مهم؛ رتبه های بالایی به دست آورید؛ یکی از روش های خلق رشد است. تولید محتوای مفید و تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کارتان; از روش های تاثیر گذار هک رشد است.

 

کمک به بازگشت سرمایه:

یکی دیگر از مزیت های خوب هک رشد این است که با شناسایی استراتژی های آن، می توانید از روش ها و تکنیک هایی که تاثیر بیشتری در جذب مشتری دارند استفاده کنید. همچنین می توانید تکنیک ها و روش های نا کارآمد را از کسب و کار خود خارج کنید.

 

نیاز به منابع کم:

در هک رشد برای ارائه روش یا تکنیک مناسب، جهت ارائه محصول و فروش بالای آن نیاز به منابع زیادی نیست. هکر رشد تکنیک و ایده مناسب را به تیم، جهت اجرا ارائه می دهد.

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از هک رشد کسب و کار بگیرید لازم است که تکنیک های آن برا بدانید.

 

تکنیک های هک رشد:

در هک رشد تکنیک های زیادی وجود دارد که قصد داریم در ادامه شما را با چند تکنیک تاثیر گذار آن آشنا کنیم.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیرگذار و مناسب:

در رونق و بازدهی کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین; شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتساپ و غیره تاثیر زیادی دارد. فضای شبکه های اجتماعی؛ کمک می کند تا مشاغل بیشتر دیده شوند؛ اعتماد مخاطبین جلب شود و ترغیب به خرید محصولات شوند.

 

استفاده از پیشنهاد های جذاب برای جذب مشتریان:

هکر رشد باید برای جذب مشتریان و کاربران پیشنهادات جذاب ارائه دهد و تلاش کند با تخفیفات و راهکار های دیگر، آن ها را تشویق به خرید دائم کند.

 

سقف هک رشد و معیار های مهم آن

با توجه به شکل ظاهری قیف؛ عملکرد آن به این صورت است که حجم و مقادیر زیادی مایعات را دریافت و در قسمت خروجی که محدوه آن کوچک تر است؛ برای خارج شدن مایعات؛ تمرکز بیشتری می کند. در قیف هک رشد هدف تبدیل مخاطبان و کاربران به مشتری دائم است. در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین؛ مخاطبان و کاربران زیادی وارد وب سایت فروشگاه می شوند؛ اما درصد مشخصی از محصولات خرید می کنند؛ که از لحاظ عملکرد مانند قیف است. قیف هک رشد؛ دارای سه مرحله کلی، مرحله جذب مخاطبان و کاربران؛ مرحله ترغیب و تشویق کاربران به خرید و مرحله کسب درآمد از مخاطبانی که تبدیل به مشتری دائم شدند؛ است. در ادامه قصد داریم شما را با مراحل مراحل قیف هک رشد در استارتاپ ها و کسب و کارها آشنا کنیم.

 

اطلاع رسانی مرحله اول در قیف هک رشد کسب و کار:

ابتدایی ترین و اولین مرحله، تبلیغات و اطلاع رسانی به مخاطبان و کاربران است. انجام تبلیغات و استفاده از بنر تبلیغات؛ باعث جذب مخاطبان؛ به دیدن کسب و کار و وب سایت فروشگاهی شما می شود. هرچقدر تبلیغات شما تاثیر گذارتر و موفق تر باشد، افراد بیشتری علاقمند به دیدن وب سایت شما می شوند. از بین تمام افرادی که بنر تبلیغات شما را مشاهده می کنند تعدادی بر روی آن تبلیغ کلیک می کنند. اگر در مرحله اطلاع رسانی و تبلیغات بتوانید افراد بیشتری را جذب وب سایت خود کنید، در مراحل بالاتر موفق تر خواهید بود.

 

جذب مشتری مرحله دوم در قیف هک رشد:

بعد از مرحله اطلاع رسانی و جذب مخاطب به کمک تبلیغات، برای ورود به وب سایت فروشگاه باید زیر ساخت لازم برای کاربران آماده باشد. باید وب سایت فروشگاه یا کسب و کار به شکلی باشد که کاربران وب سایت را سریع ترک نکنند.

 

عضویت مرحله سوم قیف هک رشد در کسب و کار:

بعد از ورود کاربران به وب سایت و باقی ماندن در وب سایت؛ می توانید گزینه عضویت کاربر را اضافه کنید؛ یا اینکه تست محصولی را به صورت آزمایشی؛ در اختیار کاربر قرار دهید.

 

نگهداری کاربران مرحله چهارم قیف هک رشد:

یکی از وظایف هکر در هک رشد کسب و کار این است که با استفاده از خلاقیت و مهارت های خود، با اعضا و کاربران وب سایت در ارتباط دائمی باشد و آن ها را تشویق به ماندن کند.

 

کسب درآمد مرحله پنجم قیف هک رشد:

بسته به اینکه کسب و کار اینترنتی شما فروش محصولات یا خدمات باشد؛ بعد از چهار مرحله؛ کاربر شروع به ثبت اولین سفارش خود می کند؛ که نتیجه آن برای شما کسب درآمد است.

 

ارجاع مرحله ششم قیف هک رشد در کسب و کار:

بعد از اینکه مشتری اولین ثبت سفارش را انجام داد کار اصلی شروع می شود. در مرحله ارجاع باید رضایت مشتری را جلب کنید، تا خرید های بعدی را از وب سایت فروشگاهی شما انجام دهد. ارائه خدمات مناسب بعد از فروش به نگهداشت مشتری و تکرار خرید آن کمک می کند. مهم است در استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین؛ جهت افزایش بازدید ترافیک وب سایت؛ فروش محصولات و خدمات بیشتر و کسب درآمد بیشتر؛ از هک رشد کمک بگیرید. اگر در این زمینه تخصص لازم را ندارید می توانید از متخصصین و مشاوران آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره تبلیغات در اصفهان و مشاوره سئو در اصفهان است؛ کمک بگیرید.

 

شاخص ها یا استراتژی های هک رشد کسب و کار چیست؟

در استارتاپ و کسب و کارها و مسیری که پیش رو دارند، لازم است شاخص ها و استراتژی هایی در نظر گرفته شود تا به رشد هک برسند. شاخص ها و استراتژی های هک رشد شامل سه دسته است:

 

استفاده از تولید محتوا در تبلیغ برند و کسب و کار یا بازاریابی محتوا:

در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال، استفاده از محتوای تولید شده تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کارها دارد. اثر بخش ترین و بهترین راه تعامل بین کاربران و مشتریان با کسب و کارهای آنلاین; محتوا است. ابزار های تولید محتوا شامل موارد زیر است.

 

مقالات و کتاب های الکترونیکی:

یکی از تکنیک های تاثیر گذار بر روی استراتژی های هک رشد تولید محتوا در قالب مقالات و کتاب های الکترونیکی است. مزیت کتاب های الکترونیکی این است که در زمان کوتاه و خیلی راحت به صورت آنلاین، در اختیار کاربران و مخاطبان قرار می گیرند.

 

استفاده از وبلاگ نویسی:

یکی از بستر های مناسب برای تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار های اینترنتی، وبلاگ نویسی است. محتوای تولید شده به صورت متن بر روی وب سایت و وبلاگ بارگذاری می شود.

 

استفاده از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی:

در بازاریابی دیجیتال؛ شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک و اینستاگرام تاثیر زیادی دارند؛ و قرار گرفتن تولید محتوا در شبکه های اجتماعی؛ باعث بهتر دیده شدن کسب و کار ها می شود.

 

استفاده از تبلیغات و سئو وب سایت:

یکی از راهکار های مهم برای پیشبرد استراتژی های هک رشد، استفاده از تبلیغات تاثیر گذار است. انجام سئو درست و بهینه سازی باعث می شود دسترسی بیشتری به دامنه محتوا داشته باشید.

 

بازارایابی محصول:

برای تبلیغ محصولات در استراتژی های هک رشد از خود محصول استفاده می شود، که نیاز به ابزار هایی دارد که در ادامه شما را با این ابزار ها آشنا می کنیم.

 

استفاده از بازی های جذاب کوچک در بازاریابی محصول:

برای اینکه کاربران تجربه کاربری جذاب و دلنشینی را داشته باشند، می توانید از بازی های کوچک هیجان انگیز و گیمیفیکیشن استفاده کنید. به جذب مشتری در بازاریابی محصول کمک فراوانی می کند.

 

استفاده از بازاریابی مشارکتی در بازاریابی محصول:

برای تبلیغ محصولات می توانید از شبکه ای از افراد جهت ارجاع دادن به دیگران استفاده کنید و همچنین می توانید از دعوت نامه هم؛ جهت تبلیغات و جذب مخاطبان؛ کمک بگیرید.

 

استفاده از تبلیغات در استراتژی های هک رشد:

ابزارهایی که در تبلیغ محصولات، کاربردی و تاثیر گذار هستند شامل خرید، تبلیغات کلیکی و تبلیغ در شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام واتساپ و غیره است.

 

نمونه هایی از هک رشد موفق

نمونه های زیادی وجود دارد که با استفاده از هک رشد و با کمک هکر رشد توانسته اند به موفقیت بالایی برسند. در ادامه برای آشنایی شما چند نمونه را نام می بریم.

مزیت هک رشد

 

استراتژی و شاخص خلق رشد یوتیوب:

استفاده از ویدئو ها به عنوان محتوای تولیدی و بارگذاری و اشتراک گذاری آن ها در وب سایت ها، آن را به یک برنامه محبوب و پر بازدید تبدیل کرده است. این برنامه محتوا های تاثیر گذار و مورد استفاده کاربران را تولید می کند؛ و به اشتراک می گذارد؛ که همین کار باعث موفقیت آن شده است.

 

استراتژی و شاخص هک رشد توئیتر:

امکاناتی که توئیتر برای کاربران و مخاطبان خود ایجاد کرده است باعث تعامل بین مخاطبان می شود. توئیتر با پیشنهاد اکانت های مختلف به کاربران و ایجاد تعامل و ارتباط بین آن ها، باعث ارتقا خود هم شده است.

 

استراتژی و شاخص خلق رشد پینترست:

اپلیکیشن تصویری محبوب بین کاربران پینترست است؛ که استراتژی مورد استفاده آن کمک گرفتن از دعوت نامه است؛ و با این استراتژی؛ خود را به کاربران و مخاطبان معرفی می کند. چیدمان تصاویر در پینترست بر روی حالت بی نهایت قرار دارد و باعث می شود کاربران ساعات زیادی را مشغول باشند.

 

استراتژی و شاخص هک رشد پوما:

پوما یکی از برند های ورزشی معروف است و استراتژی که در هک رشد انتخاب کرده، استفاده از تبلیغات تاثیر گذار است. با کمک گرفتن از بازیکن معروف آرژانتینی به تبلیغات برند خود و بازاریابی موثر پرداخته است.
از دیگر برنامه های موفق می توان به اینستاگرام هم اشاره کرد؛ که با فراهم کردن پلتفرم و بستر آنلاین؛ امکان بارگذاری تصاویر، ویدئو و متن را برای کاربران و مخاطبان خود؛ فراهم کرده است.

 

تفاوت بین بازاریابی و هک رشد چیست؟

بازاریابی با هک رشد یکی نیست ولی هر دو کمک می کنند تا کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین به بیشترین بازدهی برسند. در ادامه مطلب از تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ شما را با تفاوت بازاریابی و هک رشد در کسب و کار آشنا می کنیم.

 

نظارت همه جانبه و کامل:

در بازاریابی؛ بازاریاب بر روی میزان بازدید کاربران از وب سایت و دیده شدن برند تمرکز دارد؛ اما در خلق رشد، هکر رشد بر روی تمام موارد؛ از میزان بازدید وب سایت گرفته؛ تا بالا رفتن رتبه وب سایت؛ فعالیت می کند.

 

تست راهکار های مختلف:

در هک رشد؛ هکر رشد بررسی های لازم را انجام می دهد تا بهترین تکنیک و روش را برای استارتاپ یا کسب و کار مورد نظر پیدا کند؛ که به نتیجه مطلوب برسد. اما در بازاریابی، بازاریاب تنها یک استراتژی را انتخاب می کند و تنها بر روی همان تمرکز می کند.

 

استفاده از اطلاعات آماری:

در بازاریابی بعضی از بازایاب ها به داده های آماری توجه می کنند؛ اما در هک رشد به داده ها و اطلاعات آماری توجه ویژه ای می شود و هکر رشد بر روی آن ها تمرکز می کند.

 

داشتن تکنیک های لازم:

بر خلاف بازاریاب، هکر رشد باید توانایی های تکنیکی زیادی داشته باشد تا در صورت ایجاد تغییر یا مشکل بتواند در کمترین زمان آن را حل کند. توانایی های تکنیکی هکر رشد شامل تسلط بر هوش مصنوعی، طراحی وب سایت، نحوه استفاده از ابزار های ردیابی، ساخت وب سایت و ساخت صفحات لندینگ است. نتیجه می گیریم که توانایی های تکنیکی هکر رشد، در هک رشد نسبت به بازاریاب بیشتر است.

 

ارتباط مداوم با خدمات و محصولات:

یکی دیگر از تفاوت های بازاریابی با هک رشد این است که بازاریاب در تولید محصولات نقشی ندارد، اما هکر رشد باید بازخورد مشتری را زیر نظر داشته باشد.

 

جمع بندی

استفاده از هک رشد در کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ ها کمک می کند تا با استفاده از استراتژی های مناسب، در کمترین زمان به بیشترین بازدهی و سود برسند. هکر رشد برای اینکه بتواند راهکار های مناسب ارائه دهد؛ باید با تمام تکنیک ها و توانایی های دیجیتال مارکتینگ؛ از طراحی و ساخت وب سایت و سئو وب سایت گرفته؛ تا بازاریابی و تبلیغات برند؛ آشنا باشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور مشاوران و متخصصین مجرب؛ در حوزه مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت می کند.

برای توسعه و رشد استارتاپ ها و کسب و کارهای خود؛ می توانید از پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مجموعه فعالیت هایی برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات شما؛ در نظر گرفته است؛ استفاده کنید و بهره ببرید.