منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

وب سایت که شما طراحی می کنید محلی است که کاربران می توانند آنچه را که شما ارائه می کنید را به صورت آنلاین ببینند. در نظر گرفتن یک طراحی جذاب و مناسب برای آن می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافی که در نظر دارید کمک کند و در نتیجه تاثیر طراحی وب سایت بر بازاریابی را می‌توان دید.

وب سایت شما نمایانگر محصولات یا خدماتی است که شما ارائه می دهید. این مکانی است که اکثر مردم برای تجارت با شما تعامل دارند. بنابراین تاثیر طراحی وب سایت این است که می توانید با مخاطب خود تعامل داشته باشید. حتی اگر بازاریابی یا فعالیت آفلاین انجام دهید، به احتمال زیاد کاربران را به وب سایت شما می فرستد.

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود ، متشکل از تعداد زیادی متغیر مانند طرح ، محتوا ، نمودار ، بهینه سازی موتور جستجو و بهینه سازی نرخ تبدیل است. در حالی که طراحی وب سایت یک قسمت قابل توجه و اساسی از تلاش های تبلیغاتی شما است، بسیاری از مشاغل فراموش می کنند که این تنها بخشی از یک برنامه کلی بازاریابی دیجیتال است و باید از نظر ظاهر ، احساس و هدف با سایر اقدامات بازاریابی شما مانند PPC،پرداخت به ازای هر کلیک سازگار باشد. در ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی تاثیر طراحی وب سایت در دیجیتال برندتینگ می پردازیم. با ما همراه باشید.

ارزش و اهمیت طراحی وب سایت

وب سایت تجاری نقطه مشترک و اصلی تماس با مشتریان است. این حرفه ای بودن تجارت شما را به نمایش می گذارد و تخصص و شهرت شما را در بازار نشان می دهد. دقیقاً به همین دلیل است که طراحی وب سایت برای هر طرح بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است.
از آنجا که وب سایت کسب و کار شما در ایجاد اولین تأثیر در مشتریان شما کمک می کند، این موضوعی نیست که بتوانید به راحتی آن را تحمل کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که در طراحی وب سایت خود بهترین قدم را جلو می گذارید تا بتوانید اعتماد، اعتماد به نفس مشتری را برانگیخته و او را مشتری خود کنید.

علاوه بر این ، بسیاری از عناصر و شیوه های طراحی وب سایت بر نحوه انتشار و نمایش محتوای وب سایت شما برای بازدیدکنندگان تأثیر می گذارند، که به نوبه خود بر نحوه خزیدن و فهرست بندی عنکبوت های موتور جستجو در سایت تأثیر می گذارد. اگر اصول طراحی وب سایت و سئو داخلی درست اجرا نشود، در صفحات نتایج موتور جستجو یک نبرد سخت برای مشاهده خواهید داشت.

در عصر دیجیتال، طراحی وب سایت نه تنها تصویر شرکت شما، بلکه عملکرد سایت شما و تجربه کاربر آن را تقویت می کند. کاربران اینترنت امروزه انتظارات زیادی از وب سایت هایی که بازدید می کنند دارند. آنها نه تنها می خواهند یک طراحی وب سایت را زیبا کنند، بلکه تجربه کاربری یکپارچه ای را نیز در سایت دارند.
اگر می خواهید در دنیای رقابتی بیش از حد رقابتی ما در تجارت موفق شوید، باید به طراحی وب سایت خود توجه کنید. رقبای شما در حال حاضر از طراحی وب سایت برای بدست آوردن یک مزیت رقابتی استفاده می کنند.

تاثیر طراحی وب سایت بر استراتژی بازاریابی دیجیتال

یک وب سایت با طراحی و نگهداری خوب به عنوان قلب فعالیت های تجاری و بازاریابی شما عمل می کند. وب سایت شما می تواند پس از گذراندن چندین فاکتور از برنامه بازاریابی دیجیتال، به شما کمک کند تا همه آن اهداف بازاریابی و تجاری را به طور موثر برآورده کنید.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بزرگترین دلیل برای طراحی مجدد وب سایت است. با این حال، بسیاری از مردم فکر می کنند که عناصر طراحی وب سایت از همه عوامل رتبه بندی که به رتبه بندی بهتر کمک می کنند، حمایت نمی کنند. هر زمان که به روزرسانی عمده ای از طرف Google انجام شود و تأثیر آن بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. افراد تمایل دارند وب سایت خود را از نو طراحی کنند.
برای درک پل ارتباطی بین طراحی وب سایت و بازاریابی، نگاهی به مطالب تکراری بیندازید. استراتژی بازاریابی دیجیتال با الگوریتم Google همسو است. هر زمان یک وب سایت ایجاد کردید یا برای آن محتوا نوشتید، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تکراری نیست. زیرا گوگل از محتوای تکراری متنفر است.

این نوع تکثیر محتوا را در طراحی وب سایت تجارت الکترونیکی مشاهده خواهید کرد که در آن محصولات با توصیف محتوای مشابه با تفاوت جزئی در مشخصات در همان صفحه نمایش داده می شوند. این از نظر گوگل یا هر موتور جستجو تکراری به نظر می رسد. با داشتن صفحات جداگانه برای هر محصول با توصیف مشابه می توانید از این تکثیر محتوا جلوگیری کرده و شک و تردید در مورد محتوای تکراری را برطرف کنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

تاثیر طراحی وب سایت بر تبدیل مشهود است. یک طراحی بهتر می تواند منجر به بهینه سازی بهتر نرخ تبدیل شود. شکل ظاهری وب سایت نشان دهنده میزان اطمینان وب سایت شما است و این به اقتدار آن مربوط می شود. به همین دلیل دو زمینه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند – اقتدار و سادگی.

طراحی باید ساده اما با کارایی بالا حفظ شود. انجام این کار آسان نیست، اما اگر طراحی را برای دستیابی به عملکرد بالا پیچیده کنید، سرعت وب سایت را کاهش می دهد و اگر آن را خیلی ساده نگه دارید؛ کاربران برای شما جالب نیستند و در نهایت مشتری خود را از دست می دهید.

شما باید تعادل بین سادگی و عملکرد را حفظ کنید. بنابراین هیچ یک از عناصر تحت تأثیر قرار نمی گیرند. اگر نرخ تبدیل وب سایت خود را در نظر دارید، باید اطمینان حاصل کنید که طراحی شما به اندازه کافی ساده برای جلب رضایت UX اما به اندازه کافی پیچیده برای جلب رضایت CRO است.

طراحی مجدد وب سایت

هر زمان که قصد طراحی وب سایت و تصویر تجاری را دارید، همیشه کاربران را در ذهن داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربرپسند است، در غیر این صورت، بازدید بیشتری ایجاد نمی کنید.

تاثیر طراحی وب سایت

تاثیر طراحی وب سایت تأثیر بسزایی در بازدیدکنندگان شما در UX دارد. هر زمان که وب سایتی را طراحی می کنید، اطمینان حاصل کنید که کاربران به راحتی پیمایش کرده و روی همه پیوندهای وب سایت شما کلیک می کنند و از سریع بودن بارگذاری وب سایت اطمینان حاصل کنید. وب سایت حتی اگر در مرورگر وب باز شود باید به درستی نمایش داده شود.
اگر وب سایت شما از تصاویر بزرگ تشکیل شده باشد، سرعت وب سایت شما کم می شود. بنابراین، تأثیر منفی بر UX ایجاد می کند.

تجزیه و تحلیل

با داشتن یک وب سایت، شما دائماً باید آن را مرور کنید. چیزی به عنوان یک وب سایت کامل وجود ندارد. این نیاز به سازگاری مداوم، تغییر و بهینه سازی برای انجام آنچه شما می خواهید.
اطمینان از اینکه وب سایت شما به گونه ای تنظیم شده است که بتوانید داده های مورد نیاز خود را به طور موثر جمع آوری کنید بسیار مهم است.

با داشتن پتانسیل Google Analytics، وب سایتی که با چنین زیرساختی طراحی شده است می تواند به طور موثر اطلاعات لازم را ثبت کند. با این حال، برای اطمینان از اینکه می توانید اندازه گیری مورد نظر خود را انجام دهید، به پیگیری و برخی از تکنیک های پیشرفته نیاز به سفارشی سازی دارد. با تجزیه و تحلیل، شما می توانید به راحتی موفقیت وب سایت جدید و استراتژی بازاریابی دیجیتال خود و تاثیر طراحی وب سایت در دیجیتال برندتینگ را به طور کلی بسنجید.

نام تجاری

کاربران اشکالات فنی یا اشکالاتی را به شما نمی گویند، اما می توانند بر اساس طراحی وب سایت در مورد شما قضاوت کنند. اگر آنها هرگونه احساس منفی در مورد وب سایت شما داشته باشند، بر امیدهای تجاری شما تأثیر می گذارد.
به همین دلیل است که وب سایت باید در میان بازدیدکنندگانی که وب سایت را به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد می دانند که به ابتکارهای تجاری شما ارزش می بخشد، باعث ایجاد احساسات مثبت شود.
هر زمان که کاربران بر روی وب سایت شما فرود بیایند، درکی از نام تجاری و تصویر شما ایجاد می کنند. اطمینان حاصل کنید که سایت شما برند تجاری شما باشد. اگر طراحی وب سایت شما کاربران را مورد حمله قرار ندهد ، تأثیر بدی ایجاد می کند و بر نام تجاری شما تأثیر می گذارد.

تجربه کاربری در طراحی وب سایت

طراحی تجربه کاربر (UX) تیم های طراحی فرآیند برای ایجاد محصولاتی هستند که تجربیات معنی دار و مرتبط را به کاربران ارائه می دهند. این شامل طراحی کل فرآیند به دست آوردن و ادغام محصول، از جمله جنبه های نام تجاری، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد است. User Experience یا UX به عنوان هر تعامل کاربر با یک محصول یا خدمات تعریف می شود.

طراحی UX هر عنصری را که در شکل گیری تجربه، احساس کاربر به او احساس می کند و انجام وظایف آن آسان است، در نظر می گیرد. اصل طراحی UX ایجاد تجربه ای آسان، کارآمد، مرتبط و خوشایند برای کاربر است. طراحان UX برای ایجاد تجارب کاربر برای محصولات ، خدمات و فرایندها ، تحقیقات بازار، استراتژی، توسعه محصول و طراحی را ادغام می کنند. آنها به عنوان پلی برای مشتری عمل می کنند و درک می کنند و همچنین نیازها و انتظارات را برآورده می کنند.

اهمیت طراحی وب سایت در دیجیتال برندینگ

وب سایت شما اغلب اولین نقطه تماس مشتریان بالقوه; از شرکت و نام تجاری شما است. فقط منطقی است که شما; بهترین قدم خود را بگذارید و از طریق طراحی وب سایت حرفه ای و کاربر پسند; آنچه را که در مورد آن هدف دارید، به طور موثر برقرار کنید.
طراحی وب سایت شامل بسیاری از متغیرها از جمله طرح ، محتوا ، گرافیک ، بهینه سازی موتور جستجو و بهینه سازی نرخ تبدیل است. در حالی که طراحی وب سایت یکی از مولفه های مهم و تلاش های تبلیغاتی شماست، بسیاری از مشاغل فراموش می کنند که این تنها بخشی از یک برنامه کلی بازاریابی دیجیتال است و باید از لحاظ ظاهر، احساس و هدف با سایر بازاریابی های شما مانند تبلیغات کلیکی سازگار باشد.

مولفه های کلیدی طراحی وب سایت موثر

با در نظر گرفتن دقیق تمام جنبه های برنامه بازاریابی دیجیتال، یک طراحی وب سایت محکم و خوب اجرا شده به عنوان قلب تلاش های بازاریابی شما عمل می کند و قدرت کمک به دستیابی به اهداف سازمانی شما را دارد. در ادامه تمام اجزای مختلف بازاریابی را که با تاثیر طراحی وب سایت خوب می تواند به شما کمک کند بررسی کنیم:

تجربه کاربری عالی (UX)

اگر وب سایت شما استفاده از فیلم های پر زرق و برق و تصاویر بزرگ را که سرعت بارگیری را کند می کند، انتخاب کند، بازدید کنندگان ناامید شده و آنجا را ترک می کنند. به همین ترتیب ، اگر بازدیدکنندگان نتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، ناوبری وب سایت شما باید بهبود یابد. ایجاد یک تجربه کاربر پسند برای جلب بازدیدکنندگان و جلب توجه مستمر آنها برای بازگشت مهم است.

پیام تجاری

ظاهر و احساس وب سایت شما باید با سایر مواد بازاریابی از جمله کاغذهای سفید، ورق های محصولات و غیره مطابقت داشته باشد. آیا نام تجاری شما پیام درستی در مورد تجارت شما دارد؟
چند نکته برای بررسی باید شامل موارد زیر باشد:

لوگو
رنگ ها
قلم
انواع تصاویر
پیام رسانی کلی

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و برنامه ریزی محتوا

یکی از رایج ترین دلایلی که شرکت ها وب سایت خود را تعمیرات اساسی می کنند این است که تاثیر طراحی وب سایت برای رتبه بندی موتور جستجو مثبت است. داشتن محتوای با کیفیت و تکراری نباید بخشی از هر استراتژی SEO باشد. داشتن محتوای تکراری در چندین صفحه می تواند رتبه بندی موتور جستجوگر شما را از بین ببرد. داشتن محتوای تازه و به روز شده از طریق وبلاگ شرکت، روش دیگری برای هدایت بازدید به سایت شما و بهبود رتبه شماست.

تاثیر طراحی وب سایت

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

نرخ تبدیل به درصد بازدیدکنندگان وب سایت اشاره دارد; که اقدام مطلوبی مانند خرید یک محصول یا ثبت نام در لیست ایمیل را; انجام می دهند. طراحی وب سایت موثر; می تواند به بهبود طرح، متن و فرم های آنلاین برای بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش کمک کند.

تبلیغات

اگر کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک را که منجر به بازدید بازدیدکنندگان از وب سایت شما می شود، اجرا کرده باشید، از اهمیت صفحات مقصد اطلاع دارید. کلیک از روی آگهی به صفحه فرود باید یکپارچه باشد و بازدیدکنندگان را برای انجام اقدامی دلخواه راهنمایی کند. اغلب اوقات ، ممکن است ظاهر و احساسی متفاوت از وب سایت داشته باشد و منجر به قطع ارتباط بازدید کننده شود.

برنامه طراحی وب سایت شما باید از ابتدا تا انتها کل تجربه کاربر را در نظر بگیرد. تاثیر طراحی وب سایت موثر، اجزای مختلف برنامه بازاریابی دیجیتال شما را بهم پیوند می دهد و به ارتقا تجربه کاربر کمک می کند.

طراحی یک سایت باید دارای چه مولفه ای تاثیر گذاری باشد؟

وب سایت شما یکی از مهم ترین جنبه های حضور آنلاین برند شماست و مهم است; که آن را به درستی طراحی کنید. وب سایت شما همچنین مکانی است که; در آن منجر به تولید کانال پایین تر برای دریافت تبدیل می شود.

اگرچه ممکن است طراحی سایت هزینه قابل توجهی برای شما داشته باشد; اما سرمایه گذاری در تاثیر طراحی وب سایت می تواند; سود قابل توجهی برای کسب و کار شما ایجاد کند. برای اطمینان از اینکه سرمایه گذاری شما; مطابق با مزیت شما کار می کند، باید یک طراح وب سایت کارآمد استخدام کنید; که توانایی طراحی و پرداختن به نکات اساسی زیر را در طراحی وب سایت داشته باشد:

پیمایش

این امر به ویژه هنگامی که وب سایت شما دارای تعداد زیادی; صفحه است بسیار ضروری است. در واقع شامل یک نوار ناوبری با برچسب خوب یا یک منو است; که لیستی از صفحات وب مختلف را نشان می دهد. وقتی ناوبری وب سایت به خوبی توسعه یابد; کاربران می توانند وب سایت شما را به راحتی کشف و درک کنند. نیازی نیست که; دارای حروف نوع هنری باشد. برای یک ناوبری ساده و در عین حال شهودی که می تواند; بازدید کنندگان را برای بازدید بیشتر بازگرداند، تصمیم بگیرید.

عناصر محتوا و بصری

این موارد همچنین; شامل انتخاب فونت و سایر جزئیات تایپوگرافی است. چنین جنبه هایی از طراحی وب سایت; باید در کنار هم باشند تا پیامی دقیق به مخاطب ارائه دهند. در بیشتر موارد; خوانندگان تمایل دارند پیام را مختصر و مطلبی را بخوانند که خوانندگان می توانند با آن شناسایی کنند.

تاثیر طراحی وب سایت

با این حال ، استفاده بیش از حد از این عناصر هیچ فایده ای برای وب سایت شما نخواهد داشت; صفحات وب با محتوای بیش از حد نامرتب به نظر می رسند و می توانند; بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارند. خواندن صفحات درهم و برهم از نظر بصری ممکن است دشوار باشد; در نتیجه عدم علاقه به بازدید کنندگان باعث می شود که آنها تمایلی به بازگشت ندارند.
برای جلوگیری از چنین اتفاقی; بهتر است محتوایی که طراحان وب سایت به راحتی می توانند متن را در طراحی خود بگنجانند، ساده کنید.

یکنواختی نام تجاری

نام تجاری شما همان چیزی است که شما را از رقبا متمایز می کند و معمولاً; از طریق یک آرم مشخص می شود. اگر کسب و کار / شرکت شما; دارای یک آرم منحصر به فرد است; که روی تمام مواد چاپی قرار داده شده است، بنابراین; تمام عناصر آرم باید به منظور ثبات در تاثیر طراحی وب سایت ادغام شوند.

برای بازار هدف شما بسیار مهم است; که برند تجاری خود را در انواع رسانه ها تشخیص دهد. اگر به عنوان مثال; تغییرات جزئی در برند تجاری و ارتباطات بصری شما ایجاد شود; این امر می تواند منجر به سردرگمی بین مشتریان شما; شود و باعث شود آنها احساس کنند مشکلی در تجارت شما وجود ندارد.

ترغیب کردن

صفحات وب باید از یک طرح استثنایی برخوردار باشند; تا بتوانند برای کاربران جذاب تر باشند و آنها را ترغیب کنند; که با صفحه شما درگیر شوند. این نیاز به تغذیه چشم مردم دارد; زیرا حقیقت این است؛ این جایی است که هر کاربر با جستجو در سایت; ترغیب خواهد شد. برای این منظور ، نیاز به طراحی و توسعه وب سایت و تاثیر طراحی وب سایت; یک عامل ضروری است که باید توسط هر صاحب وب سایت با دقت اندازه گیری شود.

سازمان و بهینه سازی موتور جستجو

درست مانند نحوه خواندن کتاب; خواندن یک صفحه وب از چپ به راست ، بالا به پایین راحت است. تاثیر طراحی وب سایت; هنگام طراحی وب سایت; از همان الگوی خواندن استفاده می کنند. از آنجا که بیشتر افراد از ناحیه بالا سمت چپ; شروع به مطالعه می کنند ، طراحان مهمترین اطلاعات را در آنجا قرار می دهند. این شانس; انتقال پیام شما را به بازدیدکنندگانی که می توانند مشتری شما باشند افزایش می دهد.

گذشته از سازمان ، استفاده از مناطق قابل مشاهده برای جزئیات مهم وب سایت همچنین می تواند بهینه سازی موتور جستجو یا سئو را بهبود بخشد. این امر هنگامی اتفاق می افتد که کلمات کلیدی مرتبط با مشاغل را در متن HTML بگنجانید. وقتی موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo و Bing می توانند به وب سایت شما سر بزنند، منجر به قرارگیری موتور جستجوی بالاتر می شود، به این معنی که وب سایت شما بیشتر قابل مشاهده و جستجو است.

جمع بندی

وب سایت شما ابزاری عالی برای بازاریابی است که مزایای مختلفی را به همراه دارد. در این عصر دیجیتال ، بسیاری از مشاغل و برند ها به اهمیت بازاریابی دیجیتال پی برده اند و همچنین شروع به طراحی مجدد وب سایت های خود کرده اند. این باعث افزایش رتبه شما در نتایج جستجو نمی شود ، اما مطمئناً نرخ پرش را افزایش می دهد.

به طور خلاصه ، تاثیر طراحی وب سایت می تواند تأثیر بسزایی در استراتژی بازاریابی دیجیتال داشته باشد. اگر گامی اشتباه در طراحی وب سایت بردارید ، ممکن است بر تصویر برند شما نیز تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که هیچ منطقه ای از بازاریابی دیجیتال آسیب نمی بیند و همه آنها را به عنوان بخشی از استراتژی خود پوشش دهید. تاثیر طراحی وب سایت از یک برند وب سایت گرفته تا سئو و رسانه های اجتماعی نقش مهمی دارد. تلاش بدون داشتن دانش مناسب ممکن است تأثیر منفی ایجاد کند. بنابراین، توصیه می کنیم برای طراحی وب سایت موفق با آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای طراحی سایت وردپرس اصفهان و همچنین مشاوره کسب و کار در اصفهان تماس بگیرید.