منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر فعالیت وب سایت شما به صورت بین المللی است و یا قصد فروش محصولات خود در کشورهای مختلف را دارید، استفاده از تگ hreflang می تواند به تلاش های بازاریابی دیجیتال شما کمک کند. در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی ویژگی های تگ hreflang می پردازیم.

تگ hreflang برای موفقیت سئوی بین المللی بسیار مهم است. اگر کسب و کار خود را در چندین دامنه با هدف زبان ها یا مناطق مختلف اجرا می کنید بهتر است از این تگ برای دیده شدن در موتورهای جستجو استفاده کنید. کاربرد این تگ در معرفی سایت شما به گوگل است. این تگ به گوگل می گوید که کدام زبان و کشور را برای یک صفحه خاص از وب سایت خود هدف قرار داده اید.

بنابراین شما در نتایج جستجو به طور هدفمند حضور پیدا می کنید. این کار به موتور جستجو اجازه می دهد تا نتایج صفحه را به کاربرانی که در آن زبان و کشور خاص مورد جستجو قرار می دهند، ارائه دهد. اگر به درستی از این تگ استفاده نکنید، می تواند به سئو سایت آسیب بزند. ما در وبسایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد یک راهنمای مفید درباره تگ hreflang گردآوری کرده ایم تا بتوانید از آنها در سایت خود استفاده کنید و سئوی خود را بهبود بخشید.


تگ Hreflang چیست؟

اگر سایت شما یک وبسایت چند زبانه است، این تگ بسیار مهم و کاربردی برای شماست. در سال 2011 گوگل برای کمک به شناسایی ارتباط بین صفحات وب به زبان های مختلف در موتورهای جستجو ویژگی hreflang را ایجاد کرد. هنگامی که از این تگ استفاده کنید، نتایج جستجو برای وب سایت شما در کشورهای مختلف، متفاوت است.
شما باید به درستی تگ های hreflang را در میان کدهای سایت خود استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند نسخه مناسب وب سایت شما را به زبان مورد نظر کاربر پیدا می کنند. استفاده نامناسب از این تگ می تواند به سئو وب سایت آسیب برساند. بنابراین شما باید قبل از استفاده از این تگ درک درستی از آن پیدا کنید.


تگ Hreflang چه تاثیری بر روی سئو وب سایت دارد ؟

تگ hreflang در بهینه سازی وب سایت چند زبانه در موتورهای جستجو نقش مهمی دارد. اگر شما یک سایت با محتوای چند زبانه به طور مثال فارسی، انگلیسی و فرانسوی دارید، موتورهای جستجو چطور باید تشخیص دهند که برای هر کاربر کدام نسخه از سایت را نمایش دهند. اینجاست که اهمیت تگ hreflang مشخص می شود. با استفاده از این تگ می‌توانید زبان و هدف جغرافیایی یک صفحه وب را مشخص کنید و موتورهای جستجو را راهنمایی کنید تا مناسب‌ترین نسخه را بر اساس موقعیت مکانی کاربر یا ترجیح زبان کاربر نمایش دهند. با این کار تجربه کاربری بهتری برای وب سایت خود خواهید داشت و نرخ تعامل بالاتری در سایت ایجاد می شود.

محتوا همیشه اهمیت زیادی در بالا بردن رتبه سایت داشته است. موتورهای جستجو تلاش می کنند تا محتوای منحصر به فرد و مرتبط را به کاربران خود ارائه دهند. پس باید برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری باید راه حلی موثر به کار برد. هنگامی که وبسایت شما محتوای یکسانی به زبان های مختلف داشته باشد، اگر به طور صحیح از تگ hreflang استفاده نکنید، ممکن است موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان محتوای تکراری درک کنند.

تگ hreflang

تشخیص محتوای تکراری به سئو آسیب می زند و موتورهای جستجو; نمی توانند درک کنند که کدام نسخه را برای نتایج جستجو رتبه بندی کنند. نقش تگ های hreflang; به موتورهای جستجو می گوید که این محتوا تکراری نیست; بلکه محتوای یکسانی در زبان‌های مختلف است و اطمینان حاصل می‌کند; که تمام صفحات محلی شما به‌طور مناسب ایندکس می‌شوند.

مزایای استفاده از تگ hreflang

تگ hreflang یک قطعه کد است که همانطور که گفته شد به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه شما را براساس زبان و موقعیت جغرافیایی کاربر به کاربر نشان دهد. شما می توانید URL ها را برای زبان اصلی شخصی سازی کنید. بنابراین می توان گفت تگ های Hreflang برای سئوی بین المللی حیاتی هستند. برای مشاوره در زمینه بهبود سئو سایت چند زبانه خود می توانید از کارشناسان ما در وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید.

سایت شما سیگنال هایی را به Google ارسال می کند تا ایندکس شود و نسخه مناسب را بر اساس موقعیت مکانی و یا زبان کاربر نشان دهد. بهبود در تجربه کاربری تأثیر مناسبی بر سئو دارد. با نمایش نسخه صحیح به کاربر، ممکن است احتمال بیشتری برای جذب لینک برای صفحه هدف گذاری شده جغرافیایی خود داشته باشید. این می تواند به کاهش نرخ پرش و بهبود تبدیل کمک کند.

بنابراین مزایا و نقش تگ hreflang بر روی سئو که به طور قابل توجهی; بر سئو و رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارند به طور خلاصه:

  • جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری
  • سیگنال دادن به موتورهای جستجو در مورد نسخه های محلی یک صفحه
  • تجربه کاربری بهتر محتوایی که به طور خاص برای مخاطب ایجاد شده و به زبان آنها ارائه می شود

نحوه اضافه کردن تگ hreflang

هنگامی که تگ hreflang را تنظیم می کنید; می توانید آن را در نقشه سایت یا هدر HTTP قرار دهید. فقط تگ hreflang را; در یکی از این مکان ها قرار دهید تا مشکلی ایجاد نشود.
شکل ظاهری این ویژگی بسته به زبان یا منطقه هدف; متفاوت خواهد بود. برای وب سایت خود، ممکن است بخواهید به عنوان مثال; ایالات متحده و مکزیک را هدف قرار دهید، بنابراین تگ hreflang می تواند به شکل زیر باشد:

<link rel=”alternate” href’”http://example.com” hreflang=”en-us” />

یا

<link rel=”alternate” href’”http://example.com” hreflang=”es -mx” />

جمع بندی

وقتی که وب سایتی راه اندازی می کنید; مهم است که به موتورهای جستجو پیام دهید که تغییرات زبانی سایت شما; تکراری نیست. استفاده از تگ های hreflang کمک می کند; تا محتوای شما براساس زبان و جغرافیا بومی سازی شود. با استفاده از این تگ ها; می توانید پیشنهاداتی را در صفحاتی که می‌خواهید برای زبان‌های جایگزین در کشورهای مختلف رتبه‌بندی کنید; ارائه دهید. این تگ ها اجازه می دهد تا کنترل بهتری بر صفحاتی که می خواهید در بازار هدف خود رتبه بندی کنید; داشته باشید. پیاده سازی صحیح تگ های hreflang راهی سریع برای کمک به گوگل و سایر موتورهای جستجو; برای نمایش مرتبط ترین صفحات به زبان کاربر مورد نظر در نتایج جستجو است.


اگر می خواهید سئو وب سایت خود را بهبود دهید می توانید با کارشناسان ما در دیجیتال مارکتینگ ایکاد در تماس باشید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ در حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند. می توانید برای بهره مندی از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مراجعه کنید و از خدمات آن بهره ببرید.