منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

با انجام سئو سایت چند زبانه می توانید فعالیت وب سایت کسب وکار خود را در سطح بین المللی گسترش دهید. برای انجام این کار با دو موضوع مهم یعنی زبان های مختلف و مکان های جغرافیای مختلف رو به رو هستید که سئو برای هر دو راهکار ویژه دارد.

سئو سایت چند زبانه یکی از روش هایی است که صاحبان کسب و کارها می توانند برای افزایش ترافیک سئو وب سایت انجام دهند. با انجام سئو سایت چند زبانه می توانید فعالیت وب سایت کسب و کار خود را در سطح بین المللی گسترش دهید. برای انجام این کار با دو موضوع مهم یعنی زبان های مختلف و مکان های جغرافیای مختلف رو به رو هستید که سئو برای هر دو راهکار ویژه دارد. راهکارهای اساسی سئو شامل سئو چند زبانه و سئو محلی یا Local SEO است. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است؛ به بررسی روش های سایت چند زبانه می پردازیم.

سئو سایت چند زبانه چیست؟

بهینه سازی خدمات و محتوای وب سایت در تمام قسمت ها و ارائه آن بیش از یک زبان را سئو سایت چند زبانه می گوییم. همچنین اگر کاربران بتوانند محتوای نوشته شده در یک وب سایت را با توجه به زبان خود بخوانند؛ وب سایت چند زبانه می گوییم. وقتی سئو سایت به صورت بین المللی انجام می شود; تعداد مخاطبان و آمار بازدید از وب سایت بالا می رود. برای انجام سئو سایت چند زبانه باید استراتژی های منظم و دقیق داشته باشید و اصولی آن را انجام دهید. برای موفقیت بیشتر و به نتیجه رسیدن سعی کتید اقدامات مهم زیر را انجام دهید:

  • صفحات وبلاگ وب سایت و تمام قسمت های آن را با دقت ترجمه کنید.
  • از سیستم مدیریت محتوای مناسب استفاده کنید.
  • به لینک سازی توجه ویژه ای داشته باشید.
  • انتخاب کلمات کلیدی بر اساس زبان مورد نظر و انتخاب کلمات کلیدی که جستجوی بالا و رقابت کمتری دارند.

برای اینکه متوجه شوید کاربری که به صفحه اصلی وب سایت مراجعه می کند؛ زبانش چیست؛ چند راهکار وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • سوال از کاربر در رابطه با زبان او
  • زبان اعلام شده توسط مرورگر
  • تعیین زبان بر اساس موقعیت جغرافیایی
  • حدس زبان کاربران بر اساس IP

پیاده سازی سئو سایت چند زبانه

چگونگی انجام سئو سایت چند زبانه با سئو وب سایت های عادی و بهینه سازی آن ها تفاوتی با یکدیگر ندارند. برای سایت چند زبانه باید اقدامات و اصول خاصی در نظر گرفته شود که در ادامه شما را با اصول و نحوه پیاده سازی سئو سایت چند زبانه آشنا می کنیم.

سئو سایت چند زبانه و انتخاب سرور مناسب:

برای وب سایت چند زبانه باید یک سرور مناسب انتخاب کنید. تاثیر سرور انتخابی، بر روی بارگذاری وب سایت برای کاربران است. هر چقدر هاست و سرور انتخابی وب سایت به کاربران نزدیک باشد؛ سرعت بارگذاری وب سایت بالا می رود و بر روی سئوی سایت تاثیر مثبت دارد. اینکه از لحاظ فیزیکی سرور کجا قرار دارد مهم نیست. دراصل باید سروری را انتخاب کنید که خدمات و پشتیبانی قابل قبولی ارائه دهد. سیستم CND، سیستمی است که اطلاعات وب سایت را بر روی چند سرور ذخیره می کند و زمانی که کاربری از آلمان وارد وب سایت شما شود به نزدیک ترین سرور به آلمان متصل می شود.

تحقیق کلمات کلیدی هر زبان در سایت چند زبانه:

یکی از تکنیک های کاربردی در سئو سایت چند زبانه این است که برای هر یک از زبان های هدف، کلمات کلیدی محبوب آن ها را استفاده کنید. کلمات کلیدی که حجم جست و جوی بالایی دارند اما رقیب برای آن ها کم است. در این رابطه می توانید از کیورد ریسرچ استفاده کنید و بسته به زمینه فعالیت کسب و کار خود کلمات کلیدی در کشور هدف را جستجو کنید.

داشتن تولید محتوای چند زبانه:

با توجه به تقاضای کاربران که روزانه در حال سرچ و سوال پرسیدن از گوگل هستند؛ محتوای بلاگ اهمیت زیادی دارد. اگر محتوای تولید شده قوی باشد; اعتبار شما نزد کاربران بالا می رود و در نهایت تبدیل به مشتری می شوند. در وب سایت چند زبانه باید محتوای تولید شده را به زبان های دیگر هم ترجمه کنید. برای ترجمه از گوگل ترنسلیت استفاده نکنید; زیرا اساس ترجمه آن به صورت کلمه کلمه است و به اصطلاحات کشور هدف به دلیل نداشتن آشنایی; توجهی ندارد. با ایجاد نرخ پرش تاثیر منفی بر روی سئو وب سایت شما خواهد داشت. سعی کنید از متخصصین ترجمه کمک بگیرید.

سئو سایت چند زبانه

استفاده و پیاده سازی تگ Hreflang:

در سئو سایت چند زبانه به کاربران باید نسخه درست صفحات نشان داده شود. برای انجام این کار می توانید از تگ Hreflang استفاده کنید که زبان های هدف وب سایت را به گوگل نشان می دهند. Hreflang یک تگ خاص از زبان HTML است که در بخش هدینگ وب سایت قرار می گیرد. ازدیگر فواید این تگ این است که اگر گوگل محتوای وب سایت به دو زبان را، تکراری تشخیص دهد می فهماند این صفحات نسخه ترجمه شده هستند و یکی نیست.

چند زبانه کردن متا تگ ها در سئو سایت چند زبانه:

با توجه به اینکه متا تگ ها به موتورهای جستجو درباره محتوای وب سایت اطلاعات زیادی می دهند؛ استفاده در سئو سایت چند زبانه تاثیر زیادی دارد. تیم سئو هر وب سایت با بهینه کردن متا تگ ها بر اساس استاندارد های لازم، می تواند به نتیجه مطلوب برسد.

استفاده از سئو تکنیکال:

در وب سایت چند زبانه اگر وب سایت ایرادات فنی داشته باشد؛ صفحات ایندکس نمی شود و زحمات شما از بین می رود. همچنین کند بودن سرعت بارگذاری وب سایت، کاربران را دل زده و خسته می کند. تیم سئو وب سایت باید به سئو تکنیکال توجه ویژه داشته باشد تا صفحات به راحتی ایندکس و سرعت بارگذاری مناسب باشد.

مدیریت ساختار وب سایت چندزبانه:

در پیاده سازی وب سایت چند زبانه به دلیل وجود صفحات زیاد، ساختار باید به گونه ای باشد که صفحات به کاربر هدف نشان داده شوند. روش های مدیریت URL های سایت چند زبانه عبارتند از:

  • بهره گرفتن از پارامترهای URL
  • فولدر فرعی در یک دامنه با سطح جهانی
  • بهره بردن از کوکی ها برای کنترل زبان
  • دامنه های سطح بالا با کد کشور
  • فولدرهای فرعی در یک دامنه سطح جهانی بالا

ایجاد ساب دامین و ساب فولدر:

ساب دامین، وب سایت را طبقه بندی می کند و قبل از دامنه اصلی قرار می گیرد. فعال سازی آن از طریق هاست انجام می شود و می توان بعضی از محتواهای خاص را از دامنه جدا کرد. ساب فولدر صفحات وب سایت را سازمان دهی می کند و بعد از دامنه اصلی قرار می گیرد. راه اندازی راحتی و توسط سرچ کنسول گوگل قابلیت هدف گیری دارد. توصیه می کنیم برای سئو سایت چند زبانه از ساب فولدر استفاده کنید؛ تاثیر مثبت بیشتری بر روی سئوی وب سایت دارد؛ تولید محتوا راحت تر و سریع تر است.

جمع بندی

هدف بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین ورود به بازارهای بین المللی است. ترجمه وب سایت به زبان مشتریان در سئو سایت چند زبانه اصلی ترین راه ارتباطی بین مشتریان و کسب وکارها است. برای استفاده از وب سایت چند زبانه و داشتن سئوی مناسب، حتما از متخصصین سئو و متخصصین ترجمه کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ در حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند. می توانید برای بهره مندی از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مراجعه کنید و از خدمات آن بهره ببرید.