منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

به دلیل افزایش سودهای بسیار بالای ارز دیجیتال، افراد زیادی به دنبال راه اندازی سایت صرافی های ارز دیجیتال هستند. به دلیل ایجاد وب سایت صرافی های ارز دیجیتال جدید و به تعداد زیاد، مردم دچار سردرگمی شدند. در خرید و فروش ارز دیجیتال باید از صرافی های مطمئن استفاده کنید.

برای معامله ارز دیجیتال همیشه از صرافی های ارز دیجیتال معتبر استفاده کنید. به دلیل افزایش سودهای بسیار بالای ارز دیجیتال، افراد زیادی به دنبال راه اندازی سایت صرافی های ارز دیجیتال هستند. به دلیل ایجاد وب سایت صرافی های ارز دیجیتال جدید و به تعداد زیاد، مردم دچار سردرگمی شدند. در خرید و فروش ارز دیجیتال باید از صرافی های مطمئن استفاده کنید. در بازارهای ارز دیجیتال; صرافی ها دارای نقش کلیدی هستند; که به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز می باشند.

اگر سیستم معاملاتی ارز دیجیتال متمرکز باشد، صرافی ها به دارایی افراد دسترسی دارند و حتی می توانند حساب کاربران را مسدود کنند. صرافی های ارز دیجیتالِ غیر متمرکز به دارایی کاربران دسترسی ندارند و کلید خصوصی در اختیار کاربران است. همچنین با توجه به ماهیت کدنویسی امنیت بالایی دارند و امکان هک شدن وجود ندارد. کاربران تنها به کیف پول دیجیتال وصل می شوند بدون اینکه اطلاعاتی شخصی خود را در اختیار صرافی های ارز دیجیتال بگذارند. در صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز همه ارزها قابل پشتیبانی نیستند و بهترین میزبان صرافی غیر متمرکز، اتریوم است. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان است، به بررسی معتبرترین صرافی ها و ویژگی های آن ها می پردازیم.

 

ارز دیجیتال و صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

به ارزهایی که در طراحی آن ها از پروتکل رمزنگاری استفاده می شود و هدف کاهش کلاهبردای، جعل و هک شدن است را ارز دیجیتال می گویند. معادل فارسی ارز دیجیتال، رمز ارز است و در بستر بلاک چین به صورت غیر متمرکز طراحی شدند. در تقسیم بندی؛ ارزهای دیجیتال به دو دسته توکن ها و آلت کوین ها تقسیم می شوند؛ توکن ها مانند ایاس، ویوز و اتریوم بر بستر یک پلتفرم ساخته می شوند و بلاک چین جدا ندارند. این دسته از ارزهای دیجیتال خود به دو دسته توکن های کاربردی و اوراق بهادار تقسیم می شوند. آلت کوین ها هر کدام دارای بلاک چین جداگانه هستند. ارزهای دیجیتال؛ که توسط صرافی های ارز دیجیتال معامله می شوند؛ با پول معمولی تفاوت هایی دارند؛ که در ادامه شما را با ویژگی های خاص ارزهای دیجیتال آشنا می کنیم.

 

صرافی های ارز دیجتال و ویژگی های ارزهای دیجیتال:

  • تراکنش ارزهای دیجیتال قابل برگشت نیست: اگر تراکنش انجام و تایید شود امکان برگشت وجود ندارد، مگر اینکه گیرنده تصمیم به بازگشت بگیرد.
  • جهانی و فرامرزی بودن ارزهای دیجیتال: یکی از ویژگی های خوب ارزهای دیجیتال این است که بدون هدر رفتن وقت و خیلی سریع، می توانید به نقاط دیگر جهان پول ارسال یا جا به جا کنید.
  • مشخص نبودن هویت به صورت نیمه یا کامل: در ارزهای دیجیتال که از صرافی های ارز دیجیتال خریداری می شود، کیف پول نقش شماره حساب را برای کاربران دارد و اطلاعات شخصی دیگری در دسترس نیست. در بعضی از رمز ارزها امکان تشخیص هویت وجود دارد، اما در برخی مانند گرین امکان کشف هویت افراد غیر ممکن است.
  • داشتن ایمنی بالا: یکی از ویژگی های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال، امنیت بالای آن ها است. با استفاده از سیستم رمزنگاری، کاربران خود کنترل پول های خود را در اختیار دارند و کسی اجازه دسترسی ندارد.
  • انحصاری نبودن ارزهای دیجیتال: کاربران می توانند بدون نیاز به سازمان یا اشخاصی، به صورت شخصی اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند.

 

صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

به پلتفرمی که می توان به کمک آن معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند اتریم، بیت کوین و بقیه آلت کوین ها را تحت نرم افزار تلفن همراه یا وب انجام داد، صرافی های ارز دیجیتال می گویند. نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که برای خرید و فروش ارز دیجیتال و انتخاب صرافی های ارز دیجیتال، بهتر است فرایند احراز هویت صرافی ها انجام شود. انجام احراز هویت کمک می کند هنگام استفاده از کارت بانکی توسط کاربران، از سرقت و خسارت مالی جلوگیری شود.

 

کاربرد صرافی های ارز دیجیتال

 

بهترین راه; استفاده از احراز هویت دو مرحله ای صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است و تا زمانی که این دو مرحله کامل نشود; امکان سفارش و انجام معاملات نیست. صرافی های ارز دیجیتال به دو دسته صرافی های متمرکز و صرافی های غیر متمرکز تقسیم می شوند. در ادامه شما را با این دو نوع صرافی آشنا می کنیم.

 

صرافی های ارز دیجیتال متمرکز:

رایج ترین صرافی های ارز دیجیتال مانند kraken، Gemini و غیره از نوع متمرکز هستند. این صرافی ها، ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده ارائه می دهند و قبل از هرکاری باید ابتدا ثبت نام و احراز هویت انجام دهید. در این صرافی ها احتمال اینکه سرور آن ها مورد حمله قرار بگیرد زیاد است و اطلاعات کاربران به راحتی فاش می شود. وقتی به عنوان کاربر؛ رمز ارز خریداری می کنید بر روی کیف پول صرافی ها ذخیره می شود؛ پس به محض رسیدن دارایی شما به سقف برداشت؛ بلافاصله این کار را انجام دهید و در کیف پول خود ذخیره کنید.

 

صرافی های ارز دیجیتال غیر متمرکز:

این صرافی ها تحت قوانین بیت کوین کار می کنند و دفتر مرکزی ندارند. در این روش اگر سیستم یا کامپیوتری قطع شود؛ بر روی دیگر سیستم ها تاثیری ندارد و کاربران بعد از انجام کار خود؛ در صرافی ها نمی مانند؛ پس نیاز به احراز هویت هم ندارند.

 

ویژگی های خوب صرافی های ارز دیجیتال:

برای سرمایه گذاری در صرافی های آنلاین، بهتر است که با ویژگی های خوب آن ها آشنا شوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

 

داشتن پشتیبانی مناسب:

صرافی ارز دیجیتال باید دارای پشتیبانی باشد تا هنگامی که برای کاربران مشکل پیش می آید بتوانند آن را مطرح کنند و از طریق صرافی قابل پیگیری و حل باشد.

 

امنیت کافی:

یک صرافی ارز دیجیتال باید امنیت داشته باشد. در وب سایت های کسب و کار و صرافی های ارز دیجیتال که به صورت آنلاین کار می کنند، تامین امنیت مهم است. برای اینکه در صرافی ها معاملات خرید و فروش ارز انجام شود؛ دقت کنید آیا سرور صرافی هک شده؛ هویت کاربران سرقت شده یا اگر ارزی سرقت شده؛ به کاربران خسارت پرداخت شده است؟ اگر صرافی انتخابی از هر لحاظ عالی اما امنیت نداشته باشد، برای معاملات ارز دیجیتال شما مناسب نیست.

 

انجام احراز هویت:

در صرافی های آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، کاربران باید احراز هویت شوند. مزیت انجام احراز هویت در صرافی ها این است که مشخص می کند هر کاربر چه معامله ای انجام داده و از لحاظ قانونی بهتر است. سعی کنید صرافی هایی را انتخاب کنید که حتما گزینه احراز هویت را داشته باشند; تا اگر خلافی مانند پول شویی صورت گرفت; مشخص باشد که معامله توسط چه کسی انجام شده است.

 

توجه به رتبه الکسا و میزان کارمزد:

یکی از راه های سنجش میزان اعتبار وب سایت های کسب و کار، رتبه الکسا است. در وب سایت صرافی های ارز دیجیتال شاید معیار دقیقی نباشد اما با کمک رتبه الکسا، می توانید تعداد کاربرهای صرافی و اعتبار وب سایت را تا حدودی بسنجید. در حالت کلی می دانید که این عدد هر چه به یک نزدیک تر باشد، تعداد بازدید ها و کاربران بیشتر است. در کنار رتبه الکسا وب سایت صرافی؛ یکی دیگر از ویژگی های خوب صرافی ها میزان نرخ کارمزد است؛ که بالا یا پایین بودن میزان کارمزد صرافی ها در معاملات؛ چه ریالی و چه دیجیتالی؛ می تواند بر روی میزان سرمایه شما تاثیر بگذارد.

 

داشتن تجربه کاربری و رابط کاربری خوب:

یکی از فاکتورهایی که در وب سایت صرافی های ارز دیجیتال اهمیت دارد، داشتن تجربه کاربری ساده و مناسب است. در معاملات ارزهای دیجیتال مهم است صرافی ها برای تجربه کاربری بهتر کاربران و بهینه سازی رابط کاربری، سیستم های خود را به روز رسانی کنند. هر چه رابط کاربری صرافی ها ساده تر باشد، جذب کاربران آن ها بیشتر است.

 

نحوه پشتیبانی از ارزهای مختلف:

امروزه برای هولد یا ترید کردن، ارزهای مختلفی در بازار وجود دارد و تنها به آلت کوین و بیت کوین ختم نمی شود. بهتر است هنگام انتخاب بهترین صرافی آنلاین به این موضوع توجه داشته باشید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید برای ترید یا هولد کردن، سرمایه خود را بین چند ارز دیجیتال تقسیم کنید. در نتیجه نیاز به صرافی هایی دارید که بتوانند از ارزهای بیشتری پشتیبانی کنند، تا انتخاب های بیشتری داشته باشید.

 

میزان نقدینگی و حجم معاملات در صرافی ها:

برای کاربرانی که معاملات با حجم بالا انجام می دهند، میزان نقدینگی صرافی ها اهمیت دارد. اگر میزان نقدینگی و حجم معاملات در صرافی کم باشد; کاربر مجبور است چند معامله کوچک انجام دهد; که هزینه بیشتری بابت کارمزد معاملات; باید بپردازد.

 

اعلام قیمت واقعی و حداقل مبلغ سفارش:

یکی از ویژگی هایی که صرافی های ارز دیجیتال باید داشته باشند این است که قیمت ها را به صورت دقیق و لحظه ای اعلام کنند; تا کاربران متناسب با نمودار قیمت ها; تحلیل درست تری داشته باشند. همچنین برای سفارشات در صرافی ها؛ حداقل مبلغی مشخص می شود. گاهی ممکن است بعضی از صرافی ها میزان مبلغی که مشخص کردند از سرمایه کاربران بیشتر باشد، پس بهتر صرافی با حداقل مبلغ را انتخاب کنید.

 

امکان معامله های ارز دیجیتال:

هنگامی که به صورت همزمان معامله دو ارز با یکدیگر انجام شود به آن جفت ارز گفته می شود. به طور مثال در حالت عادی باید ابتدا ارز کارداتنو را بفروشید به دلار تبدیل کنید و سپس با دلار، بیت کوین خریداری کنید. علاوه بر هزینه بیشتر، زمان بیشتر هم برای انجام معامله باید صرف کنید. اگر صرافی، تبدیل ارز به صورت مستقیم داشته باشد، علاوه بر پرداخت کارمزد کمتر، در زمان هم صرفه جویی می شود.

 

صرافی آنلاین معتبر ایرانی

صرافی های ارز دیجیتال آنلاین بر اساس امکاناتی که برای مشتریان فراهم می کنند، توسط کاربران جهت معاملات ارزی انتخاب می شوند. در ادامه مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه مشاوره استارتاپ ها و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با صرافی های آنلاین معتبر آشنا می کنیم.

 

اهمیت صرافی های ارز دیجیتال

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی بیت 24:

این صرافی ایرانی توسط متخصصین نخبه ایجاد شده است و می توانید از طریق ریال بدون محدودیت و مشکل احراز هویت، به خرید و فروش رمز ارزها بپردازید. صرافی بیت 24 دارای پلتفرم قابل اعتماد و ایمن است و همچنین از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، تتر، اتریوم و غیره پشتیبانی می کند. در این صرافی تمام پرداخت ها، از طریق درگاه بانکی انجام می شود و حداقل میزان فروش 500 هزار تومان و حداکثر سقف خرید 50 میلیون تومان است. این صرافی قیمت ارزهای مختلف را به صورت لحظه ای اعلام می کند و بر روی خدمات خود برای کاربران تخفیف دارد.

 

مزایای صرافی بیت 24:

در ادامه شما را با مزایای صرافی بیت 24 آشنا می کنیم.

  • امکان فروش رمز ارز به صرافی
  • آموزش رایگان ارز دیجیتال و دارای وبلاگ آموزشی
  • پشتیبانی مناسب و قوی و انجام معاملات در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته
  • رابط کاربری آسان و تنوع زیاد ارزهای دیجیتال
  • مجهز به نسخه اندروید و مبدل های ارز دیجیتال و همچنین هنگام انتقال و تسویه بعد از معاملات، سرعت بالایی دارد.

این صرافی از اپلیکیشن، دسکتاپ و iso و همچنین از معاملات فیوچرز و مارجین پشتیبانی نمی کند.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی آبان تتر:

یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران آبان تتر است و از تمام کریپتوکارنسی ها با معامله بالا مانند اتریوم و بیت کوین پشتیبانی می کند.

 

مزایای صرافی آبان تتر:

  • دارای سرعت بالا در تراکنش ها و پلتفرم با امنیت بالا دارد.
  • احراز هویت آسان و ارائه خدمات به صورت متنی و تلفنی است.
  • از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی و 40 هزار کاربر فعال دارد.
  • در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته پاسخگو و در مقایسه با بقیه صرافی ها قیمت مناسبی دارد.
  • انتقال داخلی رمز ارز بدون کارمزد و محدودیت انجام می شود و در ساعت اداری امکان ارائه خدمات به صورت حضوری است.

از معایب این صرافی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تنها از یک زبان پشتیبانی می کند.
  • کیف پول اختصاصی ندارد.
  • مدت زمان احراز هویت کاربران مشخص نیست.
  • اپلیکیشن نسخه موبایل ندارد و به صورت تیکت پشتیبانی نمی کند.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی بیت تبدیل:

این صرافی جدید، ایرانی و به صورت آنلاین؛ دارای کاربری راحت و پاسخگویی 24 ساعته است و برای انجام تمام مراحل؛ از ثبت نام گرفته تا معامله؛ آموزش گام به گام بر روی وب سایت خود دارد.

 

مزایا و ویژگی های صرافی تبدیل:

  • این صرافی به کاربران تحلیل های حرفه ای ارائه می دهد.
  • در لحظه و آنی امکان خرید و فروش تمام ارزها وجود دارد.
  • دارای محیطی حرفه ای با دسترسی به بازارهای جهانی و پشتیبانی کیف پول آن از تمام ارزهای دیجیتال است.
  • پاسخگویی به صورت 24 ساعته و امکان استفاده از مشاوره کارشناسان.
  • ایجاد شرایط انتقال با صرافی بایننس بدون هزینه اضافی.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی بیت پین:

این صرافی آنلاین، ایرانی است و پلتفرم آن امنیت بالایی دارد. احراز هویت دو مرحله ای را به خوبی انجام می دهد.

 

مزایای صرافی بیت پین:

  • در کارمزدها تخفیف می دهد و رابط کاربری راحت و مناسبی دارد.
  • از بیشتر ارزهای معروف پشتیبانی می کند و قابل استفاده بر روی نسخه آی یو اس، اندروید و وب است.
  • مجهز به آکادمی جهت آموزش به کاربران و پاسخگویی 24 ساعته به صورت ایمیل؛ تلفنی و چت است.

صرافی های ارز دیجیتال آنلاین ایرانی دیگری هم هست که کاربران بر اساس میزان سرمایه و همچنین بر اساس ویژگی ها و قابلیت های صرافی ها می توانند یکی ازآن ها را جهت سرمایه گذاری و انجام معاملات انتخاب کنند. برای اینکه بتوانید صرافی مطمئن و ارزهای دیجیتال معتبر با سود دهی بالا انتخاب کنید، لازم است از مشاوران مجرب این حوزه کمک بگیرید. تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با داشتن مشاوران حرفه ای و مجرب؛ در حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ می تواند در این زمینه به شما کمک کند؛ تا بهترین و مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید.

 

معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

انتخاب صرافی های ارز دیجیتال جهت سرمایه گذاری و انجام معاملات و خرید و فروش رمز ارزها، باید با دقت و بررسی فراوان انجام شود. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آشنا کنیم.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی والکس:

این صرافی توسط دانشجوهای دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شده است. یکی از صرافی های معتبر ایرانی است که دارای امنیت بالا; با پلتفرم حرفه ای است و پروسه احراز هویت در این صرافی; حتما نیاز به یک خط تلفن ثابت دارد و نسبت به بقیه صرافی ها; سخت گیرتر عمل می کند. در حال حاضر نسخه موبایل آن در دسترس نیست ولی پشتیبانی قوی و به صورت ساعته برای خرید و فروش ارز دیجیتال دارد. همچنین حداقل خرید و فروش، مبلغ 100 هزار تومان و میزان کارمزد 4 درصد است و بر اساس معاملات سه ماه گذشته ممکن است کمتر شود. نداشتن پشتیبانی تلفنی، مجهز نبودن به نسخه موبایل، زمان طولانی برداشت از حساب و نداشتن فضای آزمایش از معایب این صرافی است.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی نوبیتکس:

یکی از صرافی های آنلاینِ ایرانی پرطرفدار است که دارای احراز هویت آسان و راحت است، اما احراز هویت خرید و فروش آن سخت است. به صورت 24 ساعته و در تمام طول هفته امکان معامله است و از ارزهای زیادی پشتیبانی می کند. مجهز به نسخه موبایل و کیف پول اختصاصی است و به صورت آفلاین، از هک شدن کلید خصوصی محافظت می کند. در صرافی نوبیتکس به دلیل ذخیره دارایی کاربران به صورت ذخیره سازی سرد، امکان نفوذ به سرورها و سرقت وجود ندارد. کارمزد معاملات بر اساس یک ماه گذشته و بسیار پایین است، اما میزان حداقل برای خرید و فروش 300 تومان است. تعداد ارزهای زیادی را پشتیبانی می کند و پشتیبانی آن به صورت آنلاین وسریع است. نوبیتکس کد امینیت ورودی سخت و کاربری گیج کننده ای دارد.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی اکسیر:

در این سایت کاربران در 5 سطح تقسیم بندی می شوند؛ که کارمزد از ابتدایی ترین سطح؛ 0/02 درصد شروع می شود و ادعا دارد که بالاترین امنیت را در پلتفرم خود دارد و در برابر حملات DDOS؛ سرورها و کیف پول آن ها مقاوم هستند. در خرید و فروش، واحد پول ریالی و پشتیبانی به صورت 24 ساعته و همراه با برنامه های آموزشی است. مجهز به اپلیکیشن موبایل، گفتگوی کاربران در چت آنلاین و انجام معامله در 24 ساعت شبانه روز و تمام روزهای هفته است. از معایب این صرافی می توانیم به کندی اپلیکیشن موبایل و رابط کاربری ضعیف اشاره کنیم.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی اوکی اکسچنج:

یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است و تعداد ارزهایی که پشتیبانی می کند، به روز و بالا است. فرایند احراز هویت سریع و راحت انجام می شود و علاوه بر پشتیبانی 24 ساعته، کاربری جذاب و مناسبی دارد. مجهز نبودن به اپلیکیشن IOS و کارمزد بالا، از معایب این صرافی است.

 

صرافی های ارز دیجیتال و صرافی اکسکوینو:

این صرافی از کیف پول دیجیتال سخت افزاری استفاده می کند و دارای پشتیبانی تیکت و 24 ساعته است. حدود 70 ارز دیجیتال برای خرید و فروش دارد و علاوه بر مجهز بودن به اپلیکیشن موبایل، رابط کاربری راحت و قیمت خوبی نسبت به بقیه صرافی ها دارد. سخت گیری در فرایند احراز هویت و عدم دریافت پیامک دو عاملی در بعضی از ساعات، از معایب این صرافی است.

سعی کردیم در این مقاله تعدادی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را به صورت مختصر معرفی کنیم. قبل از ثبت نام، حتما قوانین مربوط به آن صرافی را مطالعه کنید زیرا عضویت در صرافی ها به معنای پذیرش قوانین است.

 

جمع بندی

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هر کدام دارای ویژگی های مثبتی هستند. بر اساس میزان انتظاراتی که دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که در صرافی های ایرانی؛ برای خرید فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال؛ فرایند احراز هویت ضروری است. بعد از انجام احراز هویت؛ اطلاعات کاربران با کمک الگوریتم های حرفه ای، هوشمند و رمزنگاری شده؛ نزد صرافی ها محافظت می شود. برای انتخاب درست صرافی و انجام سرمایه گذاری و اینکه چه ارز دیجیتالی خریداری کنید، حتما از کارشناسان مجرب در این حیطه کمک بگیرید. می توانید از کارشناسان و مشاوران مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره بازاریابی در اصفهان فعالیت می کند؛ کمک بگیرید.