منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

جهت استفاده از کیف پول ارز دیجیتال لازم است با نحوه کار با آن، نوع خرید و فروش و همچنین انواع آن آشنایی داشته باشید. بسته به نوع نیاز مردم، هر کس می تواند از یکی از انواع کیف پول دیجیتال استفاده کند. کیف پول دیجیتال آسیب پذیر است و احتمال هک شدن اطلاعات توسط هکر ها وجود دارد.

کیف پول ارز دیجیتال این امکان را ایجاد می کند تا مردم بتوانند ارزهای خود را نگهداری و در موقع لزوم خرج کنند. نکته مهم در استفاده از کیف پول دیجیتال این است که باید امنیت مناسبی داشته باشد. جهت استفاده از کیف پول ارز دیجیتال لازم است با نحوه کار با آن، نوع خرید و فروش و همچنین انواع آن آشنایی داشته باشید. بسته به نوع نیاز مردم، هر کس می تواند از یکی از انواع کیف پول دیجیتال استفاده کند. کیف پول دیجیتال آسیب پذیر است و احتمال هک شدن اطلاعات توسط هکر ها وجود دارد. بهترین راه حل این است که از والت دیجیتال یا کیف دیجیتال مطمئن استفاده و موارد امنیتی را رعایت کنید. کیف پول دیجیتال؛ رمز های ارز های دیجیتال را نگهداری می کند؛ مانند یک پایگاه داده است و دارای اطلاعات مهم و ارزشمندی است.

در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاور بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاور استارتاپ در اصفهان است؛ به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال و بهترین آن ها می پردازیم.

 

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

به پایگاه داده نرم افزاری یا سخت افزاری؛ که ارز های الکترونیکی را نگهداری، دریافت و ارسال می کند؛  کیف پول ارز دیجیتال یا والت دیجیتال می گویند. از کیف پول دیجیتال برای ارتباط و تعامل با شبکه بلاک چین استفاده می شود. کیف پول دیجیتال دارای سطح امنیتی متفاوت است و این کاربران هستند که تصمیم می گیرند از چه سطحی استفاده کنند. این امکان وجود دارد که برای انجام تراکنش های انتقالی؛ به صورت مستقیم تماس تلفنی انجام شود؛ یا از طریق پیامک؛ تایید شخص گرفته شود. اینکه بتوانید ارز خود را به تومان تبدیل کنید و به فروش برسانید، بستگی به نوع کیف پول شما دارد. بعضی از کیف پول های ارز دیجیتال این قابلیت را دارند و بعضی دیگر فاقد این قابلیت هستند.

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال

اهمیت کیف پول ارز دیجیتال

بر اساس نوع ذخیره سازی، کلید های خصوصی و نوع دسترسی به ارزها کیف پول ارز دیجیتال دارای انواع مختلفی است. دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مشاور سرمایه گذاری در بخش ارز دیجیتال؛ مشاور کسب و کار در اصفهان و مشاور دیجیتال مارکتنیگ در اصفهان؛ شما را با انواع کیف پول آشنا می کند. کیف پول های دیجیتال به دو دسته کلی کیف پول های سرد و کیف پول های گرم تقسیم می شوند.

 

کیف پول های سرد:

امنیت کیف پول ارز دیجیتال سرد به دلیل آفلاین بودن بالا است. این دسته از کیف پول های دیجیتال به دو دسته سخت افزاری و کاغذی تقسیم می شوند.

 

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری:

در این دسته از کیف پول ها؛ دریافت اطلاعات تراکنش ها؛ به صورت آنلاین است و ذخیره اطلاعات به صورت آفلاین انجام می شود. کلید خصوصی کاربران در کیف پول سخت افزاری بر روی بستر سخت افزار قرار می گیرد و نگهداری می شود.

به دلیل سازگاری با وب و انجام رابط کاربری خوب، از بیشتر ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می کند. کاربران با داشتن یک بستر اینترنت و سیستم رایانه می توانند ارز های خود را به راحتی انتقال دهند و تاییدیه آن ها را بگیرند. اگر از ارز های دیجیتال استفاده روزانه دارید، به دلیل آفلاین بودن و زمان زیاد بردن به صرفه نیستند. این دسته از کیف پول های دیجیتالی به دلیل رایگان نبودن هزینه بالایی دارند. به همین دلیل برای کاربران با در آمد متوسط و رو به پایین مناسب نیستند.

 

کیف پول کاغذی:

کیف پول ارز دیجیتال کاغذی در دسته کیف پول سرد قرار دارد. امنیت بالایی دارد و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. در این دسته از کیف پول های دیجیتال، کلید خصوصی بر روی کاغذ چاپ می شود. هنگام انتقال ارز های دیجیتال؛ می توانید کلیدها را چه عمومی و خصوصی؛ در کیف پول یا نرم افزار تحت وب وارد کنید؛ و کار خود را انجام دهید. به انتقال ارز ها از روی کیف پول به نرم افزار؛ وایپ گفته می شود؛ که هم می توان از روش اسکن کد بر روی کیف پول؛ یا وارد کردن دستی؛ این کار را انجام داد.

به دلیل آفلاین بودن انجام کار با آن ها زمان بر است و برای استفاده روزانه مناسب نیستند. نکته مثبت این است که چون به صورت آفلاین انجام می شوند، احتمال هک شدن آن ها صفر است.به دلیل اینکه رمز و کلید خصوصی بر روی کاغد است احتمال هست که مشکلی برای آن پیش آید.

 

کیف پول های گرم:

این دسته از کیف پول های ارز دیجیتال، ذخیره سازی اطلاعات را به صورت آنلاین انجام می دهند. دسترسی به کیف پول های گرم راحت و کار کردن با آن ها آسان است. به دلیل آنلاین بودن، در برابر هک شدن آسیب پذیر هستند. کاربران هنگام انتخاب کیف پول بلاک چین باید به منبع ارائه دهنده و ویژگی های آن ها توجه داشته باشند. هچنین از وب سایت با امنیت بالا و معتبر استفاده کنند. برای موفقیت بیشتر و داشتن انتخاب درست کیف پول ارز دیجیتال؛ می توانید از متخصصین و مشاوران مجرب تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره در بخش ارز دیجیتال در اصفهان است؛ کمک بگیرید. بر اساس کاربری، کیف پول های گرم به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که شما را آن ها آشنا می کنیم.

 

کیف پول تحت وب:

جهت انتقال ارز باید از طریق مرورگر یا هر دستگاهی به صورت آنلاین، به کیف پول دسترسی پیدا کنید. دسترسی به کیف پول های نرم افزاری تحت وب راحت است، اما به دلیل آنلاین بودن امنیت پایینی دارند.

 

کیف پول دسکتاپ:

این کیف پول ارز دیجیتال بر روی سیستم نصب می شود و کاربر تنها به آن دسترسی دارد. به همین دلیل دارای امنیت بالایی است و احتمال هک شدن آن بسیار کم است.

 

کیف پول موبایلی:

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود و کاربران می توانند رمز های خود را بر روی گوشی ذخیره کنند. با استفاده از گوشی، کاربران می توانند به راحتی ارز دیجیتال به صورت آنلاین خریداری کنند. دسترسی داشتن به اطلاعات راحت است اما به دلیل آنلاین بودن، احتمال هک شدن وجود دارد. کیف پول دیجیتال موبایلی؛ که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود؛ فضای کمی را اشغال می کند و کاربری ساده تری نسبت به انواع دسکتاپی دارد.

 

روش نصب کیف پول ارز دیجیتال

بسته به اینکه از چه نوع کیف پول ارز دیجیتال استفاده می کنید، روش نصب کمی متفاوت است. بعضی از کیف پول های دیجیتال، تنها قابل استفاده بر روی موبایل هستند و بعضی دیگر تنها بر روی دسکتاپ نصب می شوند. کیف پول ارز دیجیتال هم داریم که بر روی هر دو سیستم عامل قابل نصب است. در ادامه مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاور بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاور سرمایه گذاری در بخش ارز دیجیتال است؛ شما را با روش نصب یک کیف پول ارز دیجیتال آشنا می کنیم.

 

روش نصب کیف پول ارز بلاک چین:

این کیف پول کاربری راحتی دارد و بر روی موبایل و دسکتاپ تنها با یک مرورگر قابل اجرا است. همه افراد می توانند از کیف پول بلاک چین دات کام استفاده کنند.

 

مرحله اول نصب بلاک چین در کیف پول ارز دیجیتال:

در این مرحله وارد وب سایت بلاک چین شده و با کلیک بر روی گزینه sing up وارد صفحه ثبت نام می شوید.

 

مرحله دوم نصب کیف پول بلاک چین:

فرم ثبت نام را پر می کنید و روی گزینه Create My Wallet کلیک می کنید. توجه داشته باشید که یک ایمیل معتبر وارد کنید. برای امنیت بیشتر باید از کلمه عبوری که شامل حروف و اعداد است ،استفاده کنید.

 

مرحله سوم نصب بلاک چیندر کیف پول ارز دیجیتال:

در این مرحله کیف پول ساخته شده و می توانید وارد پنل کیف پول دیجیتال خود شوید. هنگام ورود؛ پیامی جهت آموزش کیف پول می آید؛ که می توانید با کلیک بر روی گزینه Maybe later؛ آن را به بعد موکول کنید.

 

مرحله چهارم نصب بلاک چین:

برای بالا بردن امنیت کیف پول وارد ایمیل خود می شوید و ایمیل کیف پول را تایید می کنید. با کمک شناسه ای که برای شما ارسال شده است، می توانید برای وارد شدن به حساب کاربری خود از آن استفاده کنید. برای استفاده راحت تر می توانید از نرم افزار مخصوص موبایل آن استفاده کنید.

بعد از تحقیق و بررسی و آشنایی با ویژگی های کیف پول ارز دیجیتال، می توانید یکی را انتخاب کرده و بعد از اجرای مراحل نصب با آن شروع به کار کنید. داشتن کیف پول و کار کردن درست با آن کمک می کند که درآمد و وضعیت اقتصادی بهتری داشته باشید. برای رسیدن به نقطه ای که حتی تمام مدارک کاربران به جای چاپ بر روی کاغذ؛ دیجیتالی شوند؛ شرکت های تولید کننده کیف پول؛ بر روی امنیت بیشتر نرم افزار ها و برنامه های آن ها بیشتر کار می کنند. در نتیجه ارزش کیف پول و داشتن آن ارزشمند تر می شود.

 

امن ترین و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کدامند؟

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

نکته مهم در کیف پول ارز دیجیتال امنیت آن است. به دلیل غیرمتمرکز بودن ارز دیجیتال، کاربران باید بتوانند امنیت خوبی برای کیف پول خود در نظر بگیرند.

بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال؛ کیفی است که کار کردن با آن راحت باشد؛ و ارز های دیجیتال زیادی را پشتیبانی کند. همچنین در سطح حرفه ای، باید امکانات مدیریت بیشتری داشته باشد. یکی از مزیت های کیف پول ارز دیجیتال این است که قابل استفاده بر روی سیستم عامل های مختلف است. بر اساس شرایط و بستر موجود، کاربران می توانند از موبایل یا کامپیوتر خود استفاده کنند. در کیف پول دیجیتال؛ کاربران هر کدام جداگانه مسئول دارایی خود هستند؛ و باید تلاش کنند بهترین امنیت را؛ برای کیف پول خود در نظر بگیرند. در ادامه مطلب شما را با بهترین و امن ترین کیف پول های دیجیتال، که کنترل دارایی ها کامل در اختیار کاربران است آشنا می کنیم.

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری:

در ادامه بهترین کیف پول های سخت افزاری را جهت آشنایی شما معرفی می کنیم.

 

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری Trezor:

معروف ترین کیف پول این شرکت ترزور وان است؛ که کلید های خصوصی را؛ به صورت آفلاین و امن؛ نگهداری می کند. دفتر مرکزی شرکت ترزور در کشور چک است و به عنوان اولین تولید کننده کیف پول سخت افزاری دیجیتال بیت کوین، برای عموم است. کیف پول ترزور وان؛ از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی نمی کند؛ که مدل جدید آن تروزر تی؛ این کار را انجام می دهد. کیف پول مدل تی آن قیمت بالاتری دارد و در حالت کلی هک شدن آن غیر ممکن است. از مزایا و نقاط قوت کیف پول ارز دیجیتال مدل تروزر وان؛ می توانیم به وزن و اندازه مناسب آن؛ امنیت بالای آن و اینکه با تعداد زیادی از نرم افزار های کیف پول قابلیت همگام سازی دارد؛ اشاره کنیم. بدنه ضعیف و مناسب نبودن برای استفاده روزمره از معایب این کیف پول است.

 

کیف پول سخت افزاری Ledger:

یکی از بزرگترین تولید کنندگان کیف پول دیجیتال شرکت فرانسوی لجر است. به دلیل نگهداری کلید های خصوصی به صورت آفلاین امنیت بالایی دارد و اگر پک آن باز نشده باشد، به هیچ وجه قابل هک شدن نیست. کیف پول لجر مدل نانو اس، در میان انواع کیف پول سخت افزاری اقتصادی تر است. مزیت کیف پول لجر این است که از همه ارز های دیجیتال و توکن ها پشتیبانی می کند. همچنین مدل نانو ایکس آن پیشرفته تر است؛ بلوتوث و صفحه نمایش بهتری دارد؛ و قیمت آن بالاتر است. از مزایا و نقاط قوت این کیف پول ارز دیجیتال می توانیم به پشتیبانی از همه ارز های دیجیتال؛ امنیت بسیار بالا؛ داشتن گواهینامه سطح اول امنیت CSPN و پشتیبانی قوی اشاره کنیم. تنها ایراد کیف پول لجر، مناسب نبودن برای استفاده روزمره است.

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال نرم افزاری:

بهترین کیف پول های نرم افزاری که کاربرد بیشتری دارند شامل:

 

کیف پول نرم افزاری Myclium:

یکی از کیف پول های مناسب برای بیت کوین؛ نرم افزار مای سلیوم است؛ که قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند است. امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای بیت کوین است. از کارایی کیف پول مای سلیوم می توانیم به خارج کردن و انتقال مبلغ های داخل کیف پول کاغذی، اشاره کنیم. همچنین قابلیت اتصال به کیف پول های سخت افزاری را هم دارد. امنیت بالایی دارد و کاربران می توانند بر دارایی و کلید خصوصی کنترل کامل داشته باشند. کیف پول مای سلیوم به ارزهای خود توکن های مبتنی بر اتریوم و اتریوم اضافه کرده است. از معایب این کیف پول دیجیتال می توانیم به رابط کاربری ضعیف و تنها قابل نصب بر روی نسخه موبایل اشاره کنیم.

 

کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری Trust Wallet:

کیف پول ارز دیجیتال تراست والت برای کاربران آماتور بهترین کیف پول است. متعلق به بهترین صرافی جهان، صرانی بایننس و رایگان بر روی موبایل قابل نصب است. در این کیف پول به دلیل اینکه کلید های خصوصی بر روی دستگاه کاربران ذخیره می شود، هیچ کس حتی صرافی بایننس به دارایی مالک دسترسی نخواهد داشت. تنها مالک می تواند به دارایی دسترسی داشته باشد. از مزایا و نقاط قوت تراست والت می توانیم به مجهز بودن به تمام قابلیت های امنیتی؛ امنیت بالا؛ پشتیبانی از هزاران توکن و کوین و رابط کاربری راحت و آسان؛ اشاره کنیم. تنها عیب این کیف پول دیجیتال این است که قابل نصب و اجرا بر روی موبایل است.

 

کیف پول نرم افزاری Bitcoin Wallet:

این کیف پول دیجیتال بر روی سیستم عامل اندروید قابل اجرا است و رابط کاربری ساده ای دارد. کیف پول بیت کویین والت، تنها از ارز بیت کوین پشتیبانی می کند و تهیه نسخه پشتیبان از آن به راحتی انجام می شود. یکی از مزیت های کیف پول دیجیتال بیت کوین، متن باز بودن آن است. نقاط ضعف این کیف پول شامل پشتیبانی نکردن از بک آپ 12 یا 24 رشته و تنها بر روی اندروید قابل اجرا بودن است.

 

کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری Blue Wallet:

کیف پول ارز دیجیتال بلووالت بر روی هر دو سیستم عامل موبایل قابل نصب است. تنها از ارز بیت کوین پشتیبانی می کند؛ دارای سیستم مدیریت قوی است و از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می کند. در این کیف پول کاربر بر روی کلید خصوصی کنترل دارد و متن باز است. همچنین کیف پول بیت کوین بلووایت امنیت خوبی دارد و رابط کاربری آن اسان است. پشتیبانی تنها از بیت کوین و تنها قابل اجرا بودن بر روی موبایل، از نقاط ضعف کیف پول بلووالت است.

 

کیف پول نرم افزاری Exodus:

یکی از بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال که رابط کاربری جذابی دارد، اکسودوس است. کیف پول اکسودوس دارای امنیت بالا و قابل نصب بر روی هر دو سیستم عامل موبایل و دسکتاپ است. کیف پول دیجیتال اکسودوس به صورت مستقیم کلید های خصوصی را بر روی سیستم ذخیره می کند. در نتیجه به دارایی کاربران دسترسی ندارد و نمی تواند آن ها را بلوکه کند. نکته مهم این است که کیف پول اکسودوس کاربران با آی پی ایران را مسدود کرده و جهت استفاده از این کیف پول باید آی پی خود را تغییر دهند. کیف پول اکسودوس از صدها توکن و کوین پشتیبانی می کند و بر روی دسکتاپ و موبایل قابل نصب است. امنیت بالایی دارد و نقاط ضعف آن شامل مسدود کردن آی پی ایران و متن باز نبودن است.

 

کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری Electrum:

از محبوب ترین و قدیمی ترین کیف پول های بیت کوین، کیف پول الکتروم است. قابلیت استفاده بر روی اندروید و دسکتاپ را دارد؛ متن باز است؛ اما به کاربران تازه کار پیشنهاد نمی شود. کیف پول ارز دیجیتال الکتروم به کاربران اختیاراتی مانند کارمزد دلخواه، تراکنش آفلاین و امضای تراکنش می دهد. نسخه قابل اجرای الکتروم بر روی دسکتاپ امکانات خوبی دارد و حجم کمی از سیستم را اشغال می کند. از نقاط قوت کیف پول الکتروم می توانیم به دسترسی راحت کاربر به کلید خصوصی؛ متن باز داشتن؛ امنیت بالا؛ مجهز به امکانات مدیریت و تراکنش و قابل اجرا بر روی سیستم عامل مک، لینوکس و ویندوز اشاره کنیم. تنها عیب این کیف پول الکتروم مناسب نبودن برای کاربران تازه کار است.

 

کیف پول نرم افزاری Blockchain.com:

کیف پول دیجیتال بلاک چین دات کام از بهترین کیف پول های قدیمی است. علاوه بر بیت کوین از ارز های دیجیتال استلار، تتر، بیت کوین کش و اتریوم هم پشتیبانی می کند. به دلیل اینکه کیف پول بلاک چین دات کام تخت وب است، کلید های خصوصی بر روی سرور های اینترنت ذخیره می شوند. با توجه به ذخیره شدن کلید های خصوصی بر روی سرور اینترنت، شرکت به دارایی های کاربر دسترسی ندارد. کیف پول ارز دیجیتال بلاک چین دسترسی راحت، امنیت بالا و آپ موبایل دارد. نقاط ضعف این کیف پول، ضعیف بودن پشتیبانی و گرفتن بک آپ و نگهداری کلید های خصوصی بر روی بستر اینترنت است.

 

کیف پول کاغذی بیت کوین با وب سایت Bitaddress.org:

در کیف پول کاغذی بیت کوین، کلید خصوصی بر روی کاغذ چاپ شده است. اگر از کلید خصوصی بر روی کاغذ درست مراقبت کنید، یکی از روش ها برای نگهداری طولانی مدت بیت کوین است. مزیت این روش این است که کلید خصوصی به صورت واقعی در دستان شما است. در ساخت کیف پول کاغذی می توانید کلمات بازیابی و کلید خصوصی را از وب سایت های معتبر بگیرید یا اینکه خودتان آن ها را بر روی کاغذ چاپ کنید.

سعی کنید برای چاپ پول کاغذی از پرینتر شخصی استفاده کنید؛ بعد از بارگذاری کامل صفحه و ساخت پول کاغذی؛ اینترنت را برای امنیت بیشتر؛ قطع کنید. کیف پول ارز دیجیتال کاغذی متن باز است. برای سرمایه گذاری های بلند مدت مناسب؛ و دارای حریم خصوصی و امنیت کامل است. از معایب کف پول کاغذی می توانیم به مناسب نبودن برای استفاده روزمره و خراب شدن یا دزدی کاغذ اشاره کنیم.

 

جمع بندی

کیف پول ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران در کل جهان مهم است. نکته مهم این است که برای سرمایه گذاری درست باید از کیف پول مناسب با کاربری راحت و جذاب و امنیت بالا استفاده شود. بر اساس اینکه در همه جا قابل ارائه هستند یا نه، کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید. با پیشرفت تکنولوژی و سرمایه گذاری افراد در بخش ارز دیجیتال، داشتن یک کیف پول مطمئن و ارزشمند الزامی است. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور مشاوران و متخصصین مجرب در حوزه سرمایه گذاری در بخش ارز دیجیتال؛ دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ فعالیت می کند. شما می توانید برای سرمایه گذاری هر چه بهتر در ارز دیجیتال؛ و توسعه و رشد کسب و کارهای خود؛ به وب سایت دیجیتال مارکتنیگ ایکاد مراجعه کنید و از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ این آژانس بهره ببرید.