منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

گوگل مپ یک ابزار قدرتمند برای مشاغل است ، از ایجاد آگاهی از برند گرفته تا ایجاد تبدیل ، این پلتفرم مزایای بی شماری را برای مشاغل ارائه می دهد. گوگل مپ می تواند به شما کمک کند تا توسط مشتریان جدید کشف شوید ، بالاتر از رقبا باشید و تجارت خود را گسترش دهید. گوگل مپ یک ابزار مهم برای بازاریابی شماست.

گوگل مپ یک سرویس مبتنی بر وب است که اطلاعات دقیق در مورد مناطق جغرافیایی و سایت های سراسر جهان را ارائه می دهد. علاوه بر نقشه های معمول جاده ای، نقشه های گوگل نمای هوایی و ماهواره ای بسیاری از مکان ها را ارائه می دهد. در برخی از شهرها، Google Maps نماهای خیابان شامل عکس های گرفته شده از وسایل نقلیه را ارائه می دهد. از Google Maps هنگام سفر روزانه توسط افراد زیادی استفاده می شود زیرا بستر ناوبری به طور موثری ترافیک را پیش بینی می کند و مسیرها را برای آنها ترسیم می کند.

گوگل مپ برای پیش بینی ترافیک از یادگیری ماشینی در ترکیب با منابع مختلف داده از جمله داده های کل مکان، الگوهای ترافیکی تاریخی ، داده های دولت محلی و بازخورد در زمان واقعی کاربران استفاده می کند. گوگل مپ بیش از یک دهه است که جز اپلیکیشن های اصلی اینترنت است، اما تعداد کمی از افراد می دانند که چگونه کار می کند.
گوگل مپ “اطلاعات جهان را سازماندهی کرده و آنها را به صورت جهانی در دسترس همگان قرار می دهد”. اما این مزایا فقط درصورتی قابل دستیابی هستند که لیست شما از دید قابل توجهی برخوردار باشد.

چگونه یک کسب و کار می تواند در گوگل مپ رتبه بالاتری بگیرد؟

تحقیقات نشان می دهد که گوگل مپ برنامه ناوبری ترجیحی 67٪ از مصرف کنندگان است. اطمینان حاصل کنید که لیست گوگل مپ شما بهینه شده است تا ابتدا برای جستجوهای مرتبط نشان داده شود. دلیل دیگر اهمیت رتبه بندی در گوگل مپ این است که سه لیست برتر Google Maps در صورت وجود در نتایج جستجوی گوگل به صورت منظم نمایش داده می شوند.
درست مانند نحوه بهینه سازی وب سایت برای سئو وب سایت محلی ، بهینه سازی در لیست گوگل مپ برای کسب و کار نیز وجود دارد. اما ابتدا باید در Google Maps ثبت نام کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

گوگل مپ

مراحل ثبت نام در گوگل مپ

1. کسب و کار خود را به گوگل مپ اضافه کنید
اگر در گوگل مپ ثبت نام نکرده اید، مراحل زیر را دنبال کنید تا تجارت خود را به Google Maps اضافه کنید:

به Google.com/maps یا به برنامه Google Maps در تلفن هوشمند خود بروید و نام کسب و کار خود را جستجو کنید.
اگر نام کسب و کار شما نشان داده نشود ، در منوی کشویی گزینه “افزودن مکان ” را مشاهده خواهید کرد.
پس از کلیک روی آن ، از شما خواسته می شود نام ، دسته و مکان خود را ارائه دهید.

اطلاعات را به لیست تجاری Google Maps خود اضافه کنید

برای افزودن اطلاعات بیشتر به لیست خود ، وارد حساب Google My Business شوید. در اینجا داشبوردی را مشاهده می کنید که چندین زبانه در کنار آن قرار دارد.
برگه “اطلاعات” را انتخاب کنید ، که شامل نام ، دسته ، آدرس ، منطقه خدمات (در صورت وجود) ، ساعات ، ساعات ویژه ، شماره تلفن ، وب سایت ، محصولات ، خدمات ، ویژگی ها و توضیحات شما است. در اینجا چند نکته برای بهینه سازی این بخش های حساب Google برای کسب و کار برای رتبه بندی بالاتر در Google Maps آورده شده است:

با نام و آدرس سازگار باشید

Google Maps مشاغل مورد اعتماد خود را رتبه بندی می کند و یکی از معیارهای قابل اعتماد بودن شما ثبات اطلاعات مربوط به کسب و کار شما در سراسر وب است.
از شماره تلفن محلی استفاده کنید

Google علاقه زیادی به شماره های رایگان ندارد زیرا این نوع اعداد به طور مکرر برای هرزنامه استفاده می شوند. از شماره تلفن محلی با کد منطقه محل سکونت خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا در Google Maps رتبه بالاتری داشته باشید و همچنین برای جستجوگران تأیید می کند که محل کار شما در آن منطقه است.

شماره پیگیری شده و اصلی خود را وارد کنید

اگر از ردیابی تماس استفاده می کنید ، از شماره پیگیری شده برای شماره تلفن اصلی مشاغل و از شماره اصلی خود به عنوان شماره دوم استفاده کنید. با این کار بیشتر تماس های شما از طریق خط پیگیری می شود تا بتوانید اثربخشی لیست خود را مشاهده کنید. اما با وجود شماره اصلی در لیست شما ، Google سپس می تواند شماره شما را با شماره موجود در وب سایت شما و لیست های دیگر مطابقت دهد.

ساعات خود را به روز نگه دارید

لیست های تجاری Google Maps به کاربران اطلاع می دهد که آیا آن کسب و کار به زودی باز، یا بسته می شود. این ساعت ها را به روز نگه دارید . ساعت به Google سیگنال می دهد که فعال هستید و بنابراین قابل اعتماد است ، و این به رتبه شما کمک می کند.

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ

1. به maps.google.com بروید.
2. آدرس را با استفاده از نوار جستجو در گوشه بالا سمت چپ صفحه جستجو کنید.
3. در نوار کناری ظاهر شده ، روی “افزودن مکان از دست رفته” کلیک کنید.
4- مکان ، نام و دسته مکان (این موارد ضروری است) ، و همچنین ویژگی های دیگری که می خواهید اضافه کنید را در پنجره بازشو اضافه کنید. بیش از دوازده دسته برای انتخاب وجود دارد.
5. روی “ارسال” کلیک کنید.
نحوه افزودن مکان در Google Maps در برنامه تلفن همراه
اگر اندروید دارید ، نحوه افزودن مکان در اینجا آمده است:
1. برنامه Google Maps را باز کنید.
2. منوی کناری را باز کنید.
3. “ارسال بازخورد” را انتخاب کنید و سپس روی “افزودن مکان ” ضربه بزنید.

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

Google Maps بسیار بیشتر از یک سرویس ناوبری تعاملی است. این قدرتمندترین منبع مشتری برای مشاغل کوچک و خاص جغرافیایی است. با استفاده از Google Maps می توانید با ایجاد صفحه Google برای کسب و کار خود تنها با چند کلیک تجارت خود را تبلیغ کنید. ارائه اطلاعات به روز و جامع به Google Maps اجازه می دهد تا کسب و کار شما را به کاربران نشان دهد و آگاهی و تبدیل برند را افزایش دهد. این سرویس برای همه مشاغل در دسترس است که می توانند موقعیت مکانی خود را تأیید کنند. اگر هنوز مشاغل خود را در Google Maps لیست نکرده اید ، در اینجا چند دلیل وجود دارد که باید فوراً این کار را انجام دهید.

گوگل مپ

گوگل : اینترنت

شماره یک مزیت استفاده از سرویس لیست Google Maps برای بازاریابی مشاغل محلی شما این واقعیت است که گوگل بزرگترین مارک جهان در حال حاضر است. گوگل عملاً مترادف اینترنت است. این پرکاربردترین موتور جستجو است ، محبوب ترین وب سایت ها را در وب مانند YouTube ، Gmail و بزرگترین منبع برنامه های Android Google Play اجرا می کند. به طور خلاصه – گوگل بسیار بزرگ است و به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، فقط می توانید از مشارکت با مارکی به این بزرگی بهره مند شوید. و همچنین این سرویس رایگان است.

ارتباط بهتری ایجاد می کند:

یکی از مزایای انسانی سازی کسب و کار شما ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان است.

گوگل مپ به افراد کمک می کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند:

Google Maps به افراد امکان می دهد مشاغل شما را پیدا کنند و دسترسی بهتر به مخاطبان هدف شما صورت گیرد. قابلیت های جستجوی محلی به Google Maps اجازه می دهد تا مشاغل مرتبط با جستجوی کاربر را مشخص کرده و لیست کند. پس از آن کاربر می تواند به راحتی گزینه های خود را قبل از تصمیم گیری برای بازدید یا تماس با کسب و کار مشاهده کند ، که Google Maps آن را ساده می کند. Google Maps هم به عنوان یک موتور جستجو برای یافتن مشاغلی که کاربران در جستجوی آن هستند ، و هم به عنوان یک نقشه برای هدایت کاربران به آن مکان عمل می کند.

نقشه های گوگل به افراد امکان می دهد سریعاً با کسب و کار شما تماس بگیرند:

هنگامی که کاربران لیست شما را در Google Maps مشاهده می کنند ، این پلت فرم فهرست جامعی از مشاغل شما را ارائه می دهد که شامل شماره تلفن شرکت شما می شود. و از آنجا که اکثر جستجوهای Google Maps به صورت تلفنی انجام می شوند ، می توانند تنها با یک ضربه با کسب و کار شما تماس بگیرند. از آنجا که مردم برای تصمیم گیری از Google Maps استفاده می کنند. این پلتفرم به کاربران این امکان را می دهد که به طور موثر با کسب و کار تماس بگیرند. این امر باعث می شود کاربران بتوانند گام بعدی را بردارند و مشاغل با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

گوگل مپ مردم را تشویق می کند تا از وب سایت شما دیدن کنند:

Google Maps علاوه بر ارائه شماره تلفن مشاغل ، وب سایت را برجسته می کند. برای کاربرانی که سعی در تصمیم گیری یا بررسی گزینه ها دارند ، این ویژگی به آنها این امکان را می دهد تا سریعاً از سایت شما دیدن کنند تا با یک ضربه بیشتر درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند. پلتفرم Google Maps محرک بزرگی برای ترافیک وب سایت است. وب سایت شما باید برای صفحه نمایش تلفن همراه مجهز باشد تا از این ترافیک پشتیبانی کند.

Google Maps کسب و کار شما را با تصاویر نمایش می دهد:

امروزه کاربران شیفته تصاویر هستند ، آنها تجسم بصری کسب و کار شما را جذب می کنند. از تصاویری که کسب و کار شما ارائه می دهد گرفته تا عکس هایی که توسط مصرف کنندگان به اشتراک گذاشته می شود ، Google Maps یک نمایش بصری از کسب و کار شما را به عنوان یک نگاه اجمالی به محصولات/ خدمات کسب و کار تا نمای ویترین/ فضای داخلی به منظور جلب توجه آنها به بازدیدکنندگان ، ارائه می دهد. در واقع ، لیست هایی که شامل عکس ها هستند ، 42 درصد درخواست جهت بیشتر و 35 درصد کلیک بیشتر در وب سایت دریافت می کنند.

Google Maps اعتبار مشتری را ارائه می دهد:

هیچ چیز به اندازه تأیید دیگران اعتماد نام تجاری را ایجاد نمی کند و موفق ترین راه برای انجام این کار مرورها است. Google Maps به منظور ارائه مشخصات کامل از کسب و کار ، مرورها را نمایش می دهد تا کاربر بتواند تصمیم آگاهانه بگیرد. تشویق مصرف کنندگان برای گذاشتن نظرات در Google Maps به سایر مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا به کسب و کار شما اعتماد کرده و سریع تبدیل شوند.

مدیریت آسان:

مدیریت سرویس لیست Google Maps نسبتاً آسان است و تعدادی از ویژگی های برتر را ارائه می دهد. حتی اگر وب سایتی هم ندارید ، به احتمال زیاد لیست مشاغل شما از قبل ذکر شده است. دریافت لیست آسان است – تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که تأیید کنید مالک آن کسب و کار هستید. سه روش برای تأیید وجود دارد – از طریق تلفن ، از طریق پیام کوتاه یا از طریق کارت. اگر تجارت شما قبلاً با نام مالک یا شماره تلفنی دیگر ذکر شده باشد ، ممکن است دو گزینه اول در دسترس نباشد. تأیید با کارت مطمئن ترین مسیر تأیید است که هر بار کار می کند و فقط 7 روز طول می کشد.

سرویس محبوب:

به روزرسانی های منظم لیست های مشاغل خود و اینکه همه به دنبال مشاغل آنلاین هستند و خدماتی مانند صفحات زرد به آرامی در حال مرگ هستند تا جایی برای لیست خدمات مانند Google Maps ایجاد کنند. مشتریان شما از طریق تلفن های خود به دنبال مشاغلی مانند شما می گردند ، به کسب و کار امتیاز می دهند و آنها را به دوستان خود توصیه می کنند. تبلیغات دهان به دهان تاثیر به سزایی در معرفی شما دارد.
Google برای کسب و کار محبوب ترین سرویس لیست مشاغل است که می توانید دریافت کنید. این پایگاه اطلاعاتی بزرگی از مشاغل را شامل می شود و معتبرترین منبع برای یافتن رستوران ها ، کافه ها ، مکان ها و مشاغل خوب محسوب می شود. وجود هر یک از مشاغل کوچک محلی ضروری است.

چگونه متوجه شویم که مکان ما در نقشه گوگل ثبت شده است ؟

مرحله اول

پس از آنکه مکان مورد نظر در گوگل را ثبت کردید، بروی منوی سمت چپ گوگل مپ Google Map کلیک کنید.

مرحله دوم

سپس در منو گوگل مپ، بروی بخش Your Contributions (مشارکت های شما) کلیک کنید.

مرحله پایانی

وقتی وارد Your Contributions شوید، چندین تب وجود دارد، بروی گزینه Edits (ویرایش ها) کلیک کرده و حال می توانید لیست تغییراتی که شما به عنوان کاربر بروی گوگل مپ ایجاد کردید، مشاهده کنید. در هر بخش عنوان کسب و کار یا نقطه ثبت شده، آدرس آن، نوع تغییر و وضعیت تغییر را مشاهده کنید.
گوگل مپ در این بخش سه وضعیت دارد، وضعیت “در حال انتظار” Pending ، وضعیت “تایید شده” Approved و وضعیت “اعمال نشده” Not Applied قابل مشاهده است.

گوگل مپ

 

ویرایش نشانی کسب‌وکار در گوگل مپ

گوگل از یک سیستم امتیازدهی; برای مشارکت کاربران در تصحیح اطلاعات گوگل مپ بهره می برد; و عموما کاربران با امتیاز بالا می توانند به ویرایش بپردازند; از این رو پیشنهاد می شود با ارسال دیدگاه; ویرایش های صحیح و کوچک کسب امتیاز جمع آوری کنید. همچنین; فقط در صورتی کاملا مطمئن هستید نسبت به ویرایش اقدام کنید; تا در لیست سیاه گوگل قرار نگیرید.

مرحله اول

وارد گوگل مپ شده; در باکس سمت چپ نام نقطه ای را که ثبت شده و میخواهید ویرایش کنید; جستجو نمایید. سپس بروی گزینه Suggest an Edit (پیشنهاد ویرایش); کلیک کنید.

مرحله دوم

حال یک صفحه کوچک باز می شود که موارد زیر قابل ویرایش است:
1- این مکان برای همیشه بسته یا هرگز وجود نداشته است Place is permanently closed or has never existed : در صورتی که نقطه ثبت شده برای همیشه تعطیل شده است یا وجود ندارد یا تغییرمکان داده است، می توانید از این بخش استفاده کنید. با تغییر گزینه NO به وضعیت Yes گوگل چندین گزینه برای دلیل شما پیشنهاد می دهد.

برای همیشه بسته شده ( Permanently closed )
هرگز وجود نداشته است. ( Never existed )
هرزنامه است. ( Spam )
خصوصی است. ( Private )
به مکان دیگری منتقل شده است. ( می توانید آدرس جدید را بروی نقشه مشخص کنید.) ( Moved elsewhere )
تکراری است. ( Duplicate )
با انتخاب یکی از گزینه های بالا و ارسال درخواست Submit; نقطه مورد نظر تغییر وضعیت دهد. لازم بذکر است; این ویرایش بسیار مهم است و ممکن است برای کاربرانی که امتیاز بالا ندارد; عمل نکند.

مرحله سوم

2- نام: با کلیک بروی عنوان آبی رنگ، نام صحیح را بنویسید.
3- آدرس: با کلیک بروی آدرس آبی رنگ، با تغییر محل نشانه گر، آدرس مکان مورد نظر را ویرایش کنید.
4- دسته بندی: در صورتی دسته بندی اشتباه است، می توانید از میان دسته های پیش فرض انتخاب کنید.
5- محل مارکر در نقشه اشتباه است: در صورت تایید آن، میتوانید محل; (نشانه موقعیت بروی نقشه) را ویرایش نمایید.

6- تلفن: با کلیک بروی تلفن آبی رنگ میتوانید تلفن صحیح را وارد نمایید.
7- ساعت کاری: می توانید ساعت کاری را اصلاح نمایید.
در پایان با کلیک بروی Submit (ارائه) تغییرات ثبت کنید; و همچنین از طریق بخش “مشارکت های شما” Your Contributions; وضعیت تغییرات ویرایش مکان ثبت شده در نقشه گوگل را چک نمایید.

جمع بندی

نمایش محلی کسب و کار در نقشه گوگل نه تنها یک سرویس رایگان است ، بلکه واقعاً به کسب و کار شما کمک می کند تا برجسته شوید. می توانید آدرس ، وب سایت ، نمای کلی کسب و کار (از جمله ساعات کار) و سایر اطلاعات مفید خود را فهرست کنید. Google به طور خودکار مکان شما را روی نقشه نشان می دهد. از همه بهتر ، این در بالای صفحه نتایج بالای نتایج جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی وارد شده ظاهر می شود.

برای تحقق اهداف بازاریابی دیجیتال خود بهتر است مدیریت وب سایت خود را به افراد متخصص واگذار کنید. برای این منظور می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای دریافت مشاوره در زمینه کسب وکار کمک بگیرید. پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی شما خدماتی را فراهم آورده است که می تواند مسیر رسیدن به اهداف شما را هموار سازد.