منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

از آنجایی که سایت وردپرس حاوی اطلاعات مهمی مانند مطالب، تصاویر، داده‌های کاربران و افزونه‌ها است، از دست دادن این اطلاعات به هیچ وجه قابل قبول نیست. در این مقاله از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به شما روش‌های مختلف بک اپ گیری از سایت وردپرس را معرفی خواهیم کرد.

بک آپ گرفتن از سایت وردپرسی به دلیل از دست نرفتن داده های مهم است. احتمالات بی شماری وجود دارد و می تواند به طور غیر منتظره رخ دهد و باعث از بین رفتن داده ها شود. حتی اگر فکر کنید که همه چیز مرتب است، باز هم امکان دارد داده ها به صورت تصادفی حذف شوند. ممکن است اقدامات امنیتی لازم برای حفظ داده ها در سایت وردپرسی را انجام داده باشید، اما هنوز وب سایت شما در برابر حملات هکرها آسیب پذیر باشد.

خطاهای انسانی و یا سهل انگاری نیز می تواند موجب از دست رفتن داده ها شود. بنابراین یک راه ایمن که داده های خود را نگهداری کنید، بک آپ سایت وردپرس است. یک پشتیبان گیری مناسب، راه حلی مطمئن برای ذخیره ایمن داده هاست تا در صورت وقوع یک رویداد پیش بینی نشده، برای بازیابی سریع در دسترس باشند. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان، مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی اداری و فروشگاه، نشان خواهیم داد چرا باید از سایت وردپرسی بک آپ بگیریم. با ما همراه باشید.

بک آپ سایت وردپرسی چیست؟

ایجاد یک نسخه پشتیبان از وب‌سایت یک کپی از تمام داده‌های وب‌سایت، که شامل فایل‌ها، محتوا و رسانه است. پشتیبان گیری از طریق FTP، پروتکل سنتی انتقال فایل تکمیل می‌شود. تمام داده های سایت از این طریق در فضای ابری ذخیره می شوند و هر زمان که به آن نیاز داشته باشید در دسترس خواهند بود. این مفهوم بسیار مهم و اساسی برای امنیت و مدیریت صحیح وب‌سایت وردپرس است. بک‌آپ‌ها به شما اطمینان می‌دهند که در صورت وقوع مشکلات، می‌توانید به حالت قبلی وب‌سایت خود بازگردید و از حذف داده‌ها و اطلاعات مهم جلوگیری کنید.

اهمیت بک آپ گیری از وب سایت وردپرسی

وب‌سایت‌ها نقشی حیاتی در موفقیت کسب‌وکار در دنیای مدرن دارند. شما پس از تلاش های بسیار و زمان زیادی که برای ساختن وب سایت خود صرف کرده اید، باید حفظ عملکرد آن‌ را حیاتی بدانید. یکی از راهکارها برای حفظ تداوم کارایی وب سایت شما بکاپ آپ سایت وردپرس به صورت منظم است.
پشتیبان‌گیری از سایت وردپرسی به شما این امکان را می‌دهد که در موقعیت های ضروری به سرعت بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید و کسب‌وکارتان را به صورت آنلاین حفظ کنید. بستر فضای اینترنت مکانی غیرقابل پیش بینی است. هنگامی که با خطرات آنلاین مواجه می شوید، باید اطمینان داشته باشید که اقدامات احتیاطی برای محافظت از داده ها را انجام داده اید.برای دریافت خدمات مشاوره استارتاپ ها در اصفهان و مشاوره کسب و کار دیجیتال می توانید با دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس بگیرید. بک آپ سایت وردپرس نقش مهمی در این فرآیند بازی می‌کند و همیشه مفید خواهد بود.

مزایای بک آپ گیری از سایت وردپرسی

بکاپ گیری از سایت وردپرسی دارای مزایای فراوانی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حفاظت از اطلاعات مهم: یکی از مهم‌ترین مزایای بکاپ گیری از سایت وردپرسی، حفاظت از اطلاعات مهم سایت ا. این اطلاعات شامل مطالب، تصاویر، اطلاعات کاربران، و تنظیمات وب‌سایت است. با داشتن بکاپ‌های منظم، از از دست رفتن این اطلاعات در مواجهه با حوادث ناخواسته جلوگیری می‌شود.
  2. امنیت سایت: بکاپ گیری نقطه شروعی برای بهبود امنیت سایت است. اگر سایت شما هدف حملات نفوذی یا حملات مخرب دیگری قرار گیرد، با داشتن بکاپ‌های قبلی، می‌توانید به وضعیت اصلی بازگردید و از حذف اطلاعات و صفحات مهم جلوگیری کنید.
  3. آمادگی برای موارد اضطراری: بکاپ‌های به‌روز و کامل به شما امکان می‌دهند که در مواجهه با مشکلات فنی یا از دست رفتن داده‌ها به سرعت سایت خود را به وضعیت عادی بازگردانید. این در مواقع اضطراری بسیار مهم است.
  4. آزمایش و توسعه: بکاپ گیری از سایت به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از حذف داده‌ها تغییرات و بهبودهای مختلف را در سایت خود اعمال کنید. این به شما فرصت می‌دهد تا تغییرات را در یک محیط تستی آزمایش کرده و سپس به سایت اصلی اعمال کنید.
  5. حفاظت از تاریخچه وب‌سایت: بکاپ‌ها تاریخچه و تاریخ انتشار مطالب و تغییرات را نیز نگهداری می‌کنند. این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان به وضعیت گذشته سایت بازگردید و تاریخچه تغییرات را مشاهده کنید.
  6. آرامش در اداره وب‌سایت: با داشتن بکاپ‌های منظم; شما آرامش بیشتری در اداره وب‌سایت خود خواهید داشت. هرگز نگران از دست رفتن داده‌های مهم; یا ایجاد مشکلات جدی برای سایت خود نخواهید بود.

روش های بکاپ گیری از سایت وردپرس

اکنون که اهمیت پشتیبان‌گیری از سایت شما را پوشش داده‌ایم; زمان آن رسیده است که نحوه انجام آن را بررسی کنیم. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید; با استفاده از روش های زیر از یک سایت وردپرس پشتیبان تهیه کنید.

بک آپ

پشتیبان گیری از ارائه دهنده میزبان وب

اکثر ارائه دهندگان میزبان وب وردپرس پشتیبان گیری را در بسته های میزبانی خود; قرار می دهند. یک راه حل قابل اعتماد پشتیبان گیری از ارائه دهنده میزبان وب شما; تضمین می کند که شما به عنوان مالک وب سایت، مجبور نیستید خودتان پشتیبان تهیه کنید و نگران حذف; هیچ داده ای نباشید. در صورتی که نیاز به مدیریت و سایت خود دارید می توانید از پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.

پشتیبان گیری دستی

اگر دانش فنی یا تخصص دارید، می توانید به تنهایی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. می توانید; با استفاده از ابزار FTP مانند FileZilla یا ابزار phpMyAdmin; از فایل های وردپرس و سوابق پایگاه داده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این روش; زمان بر است و ممکن در فرایند انجام بک آپ با مشکلاتی مواجه شوید.

پشتیبان گیری خودکار

راه حل سریع استفاده از پلاگین های وردپرس است که می توانید به راحتی; از داده های خود بک آپ داشته باشید. در مواردی که نمی خواهید از میزبان خود استفاده کنید; افزونه های وردپرس می توانند بهترین گزینه باشند. برای استفاده از افزونه ها; نیازی به مهارت های فنی برای ایجاد بک آپ نخواهید داشت. همچنین; با مشکلات عیب یابی در روش دستی مواجه نخواهید شد.

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت خود را در اولویت قرار دهید:

همانطور که دنیای دیجیتال به تکامل خود ادامه می دهد; تهدیدات بیشتر و بیشتری معرفی می شوند; به این معنی که محافظت از وب سایت شما به فرآیندهای پیشرفته تری نیاز دارد. اطمینان از اینکه از وب سایت شما; به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه می شود نه تنها آسیب پذیری های احتمالی را کاهش می دهد; بلکه در صورت وقوع بدترین سناریو، همیشه می توانید وب سایت خود را به سرعت بازیابی کنید; تا از خرابی جلوگیری کنید. اگر درباره نحوه پشتیبان گیری از وب سایت وردپرس خود سوالی دارید; می توانید با کارشناسان ما در دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس بگیرید.