منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در صفحات موتورهای جستجوی گوگل اینکه هاست انتخاب شده و سرور، داخلی یا خارجی باشد بر روی رتبه بندی و سئوی وب سایت تاثیر می گذارد. آشنایی با سرور داخلی و خارجی کمک می کند تا در نهایت بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

قبل از طراحی وب سایت انتخاب سرور داخلی و خارجی از اصول و چالش های مهم است. در صفحات موتورهای جستجوی گوگل اینکه هاست انتخاب شده و سرور، داخلی یا خارجی باشد بر روی رتبه بندی و سئوی وب سایت تاثیر می گذارد. آشنایی با سرور داخلی و خارجی کمک می کند تا در نهایت بتوانید انتخاب درست تری برای وب سایت خود داشته باشید. سروری که; سرور اصلی آن از خارج ایران میزبانی شود را; سرور خارجی و سروری که; سرور اصلی آن از داخل ایران میزبانی شود را; سرور داخلی می گویند. هر کدام از سرورها دارای مزایا و معایبی هستند، که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره استارتاپ ها در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ به بررسی تفاوت های سرور دخلی و خارجی می پردازیم.

مزایا و معایب سرور داخلی و خارجی

اینکه وب سایت ها از سرور داخلی یا خارجی استفاده کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از هر چیز مهم است با مزایای و معایب هر دو سرور داخلی و خارجی آشنا شوید. در ادامه شما را با مزایا و معایب هر کدام آشنا می کنیم.

مزایای سرور داخلی:

سرور داخلی دارای ویژگی ها و مزایای زیر است:

  • در سئو محلی سرور داخلی تاثیر خوبی دارد.
  • جهت حفظ امنیت در وب سایت های دولتی و شرکتی سرور داخلی مناسب تر است.
  • سرعت لود شدن وب سایت و دسترسی به اطلاعات و فایل ها به دلیل فاصله کمتر با دیتاسنتر در سرور داخلی بالاتر است.
  • عدم تحریم در سرورهای داخلی از مزایای خوب آن است.

معایب سرور داخلی:

در ادامه شما را با معایب سرور داخلی آشنا می کنیم، که شامل موارد زیر است:

  • به دلیل تحریم ایران توسط شرکت سی پنل، در سرور داخلی امکان ارائه کنترل پنل روی سرور لینوکس وجود ندارد.
  • نسبت به سرور خارجی، پهنای باند و پایداری کمتری دارد.
  • عدم استفاده از برخی منابع خارجی به دلیل تحریم ها

مزایای سرور خارجی:

استفاده از سرور داخلی و خارجی به ویژگی ها و مزایای آن ها بستگی دارد، که مزایای سرور خارجی شامل موارد زیر است:

  • قابلیت استفاده از کلیه اطلاعات جهانی بدون محدودیت
  • داشتن پهنای باند گسترده و وسیع
  • مجهز بودن به سخت افزارهای پیشرفته و بهتر

معایب سرور خارجی:

از معایب سرور خارجی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • احتمال تحریم
  • در صورت اختلال در اینترنت دسترسی به وب سایت قطع می شود.
  • بالا بودن بعد مسافت و پینگ و دریافت سرعت کمتر
  • عدم ثبات قیمت و افزایش ارز

تفاوت سرور داخلی با خارجی

برای اینکه بدانید سرور داخلی و خارجی کدام یک کارایی بیشتر و ویژگی های بهتری دارند، لازم است با تفاوت های هر کدام آشنا باشید. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره سئو در اصفهان؛ مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با تفاوت های دو سرور ایرانی و خارجی آشنا می کنیم.

اهمیت سرور داخلی و خارجی

تفاوت سرور داخلی و خارجی در سئو وب سایت:

ارتباط سریع و همیشگی ربات های جستجوی گوگل با وب سایت، یکی از اصول تاثیرگذار بر روی سئوی وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین است. اگر سرعت کافی برقرار نباشد یا ارتباط قطع شود، وب سایت از دید موتورهای جستجوی گوگل خارج می شود و برای سئوی وب سایت امتیاز منفی دارد. سرور خارجی و تهیه هاست از خارج نسبت به سرور داخلی سرعت و پایداری بیشتری دارد و پیشنهاد ما تهیه سرور خارجی است.

میزان دسترسی و سرعت بارگذاری:

از تفاوت های سرور داخلی و خارجی سرعت بارگذاری مولفه مهمی است. بر روی لود اولیه وب سایت; مکان جغرافیایی که سرور میزبان استقرار دارد; تاثیر مستقیمی دارد. هرچه مکان جغرافیایی به کاربر، در حال بارگذاری وب سایت نزدیک تر باشد در نتیجه سرعت بارگذاری بیشتر است. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما ایرانی هستند؛ به شما پیشنهاد خرید و تهیه هاست و سرور ایرانی می دهیم و اگر بازدیدکنندگان وب سایت کسب و کار شما کاربران خارجی هستند؛ سرور خارجی را پیشنهاد می کنیم.

امنیت وب سایت ها در سرور داخلی یا خارجی:

بسته به اینکه وب سایت کسب و کار شما دارای چه اطلاعاتی است، می توانید بر اساس آن سرور داخلی و خارجی تهیه کنید. در وب سایت های دولتی مانند شهرداری ها، مراکز اداری و دانشگاه ها که دارای اطلاعات مهمی هستند، پیشنهاد ما تهیه و استفاده از سرور داخلی و ایرانی است.

اعمال تحریم ها و کپی رایت:

با توجه به نظارت هایی که توسط سرورهای خارجی انجام می شود، امکان اعمال تحریم و قوانین کپی رایت وجود دارد. پیشنهاد می کنیم از سرور داخلی استفاده کنید که علاوه بر اینکه تحریم اعمال نمی شود، جهت کپی رایت هم نظارت خاصی وجود ندارد.

قیمت هاست داخلی و خارجی:

با کمک یکی از ارزهای رایج می توان هاست و سرور خارجی خریداری کرد. با توجه به افزایش قیمت و وضعیت اقتصادی کنونی سرور داخلی نسبت به سرور خارجی دارای قیمت های ارزانتر و انتخاب سرور میزبان داخلی گزینه مناسب تری است.

پهنای باند:

یکی دیگر از تفاوت های هاست داخلی و خارجی موضوع پهنای باند است. پهنای باند سرور خارجی همیشه گسترده است و نسبت به سرور داخلی پهنای باند قدرتمندی دارند. انتخاب سرور داخلی و خارجی کاملا بستگی به نوع وب سایت شما دارد. اگر وب سایت شما نیاز به آپلود و دانلود اطلاعات از کل جهان دارد; با شرکت های خارجی در ارتباط هستید و فعالیت های ایمیلی دارید; پیشنهاد می کنیم سرور خارجی تهیه کنید.

شما را با تفاوت های هر دو سرور داخلی و خارجی آشنا کردیم. وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین بر اساس نوع فعالیت، محتواهای تولیدی و اطلاعات وب سایت خود می توانند هاست داخلی یا خارجی تهیه کنند. به فضایی از یک سرور که بر روی وب قرار دارد و محتوای وب سایت بر روی آن قرار می گیرد را هاست می گویند. هاست باید دارای سرعت و امنیت بالا باشد. تاثیر غیر مستقیمی بر روی سئوی وب سایت ها دارد.

وقتی هاست دارای سرعت، کیفیت، سازگاری، پشتیبانی، امنیت و موقعیت خوب باشد، بر روی سئو وب سایت به صورت غیر مستقیم تاثیر مثبت دارد. بعد از آشنایی با تفاوت های سرور داخلی و خارجی برای تشخیص نوع سرور می توانید از وب سایت زیر استفاده کنید. با وارد کردن اسم سایت در این آدرس به شما محل دقیق قرار گیری سرور را نشان می دهد.

https://www.site24x7.com/find-website-location.html

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه تشخیص سرور داخلی و خارجی و تفاوت های آن آشنا کنیم. قبل از طراحی وب سایت برای کسب و کار اینترنتی و آنلاین خود باید تصمیم نهایی را برای تهیه سرور مورد نظر بگیرید و هاست خود راخریداری کنید. می توانید در این زمینه از کارشناسان و مشاوران تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان هستند؛ کمک بگیرید.