منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نویسندگان محتوا هنگام نوشتن محتوای وب با چالش سختی روبرو هستند. یک محتوای نویس خوب می داند که تفاوت های مختلفی وجود دارد که یک وبلاگ را از محتوای محصول متمایز می کند. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی تفاوت محتوا صفحه محصول و بلاگ سایت می پردازیم.

تولید محتوا یک سیستم برای ایجاد اطلاعات برای یک مخاطب هدف است. به این ترتیب، استراتژی محتوای شما باید همیشه سیستم تولید محتوای شما را هدایت کند. اهداف مشترک برای یک سیستم تولید محتوا، ایجاد آگاهی، سرنخ و فروش است. محتوا نویسی صفحه محصول و تولید محتوا بلاگ هر کدام هدف خاصی را دنبال می کند. نوع محتوایی که تولید می کنید باید یکی از آن اهداف را برآورده کند. در این مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی تفاوت محتوا نویسی صفحه محصول و بلاگ سایت می پردازیم. با ما همراه باشید.

محتوا نویسی صفحه محصول چیست؟

محتوای محصول شامل متن، تصاویر و سایر اطلاعات ارائه شده توسط یک برند برای معرفی محصولات و پیشنهادات خود است. در توضیحات محصول، نام محصول، مشخصات و ویژگی ها، قیمت و نظرات کاربران برای کمک به مشتریان قرار داده می شود.
در تولید محتوای محصول از ترکیب اطلاعات محصول با محتوای رسانه ای مناسب برای ارسال پیام دقیق محصول به مخاطب هدف خاص استفاده می شود. بازاریابان برای نرخ تبدیل بالاتر باید پیام های درستی را با محتوای محصول به مخاطب برسانند تا بتوانند پیشنهادات و ارزش پیشنهادی خود را برای مشتریان بالقوه روشن کنند.

کاربرد تولید محتوا محصول در سایت

  • محتوا نویسی محصول توضیح می دهد محصول چیست و چرا ارزش خرید آن را دارد. هدف از نوشتن محتوای محصول ارائه داده‌های مهم در مورد ویژگی‌ها و مزایای محصول به مشتریان است تا ترغیب به خرید محصول شوند.
  • محتوا نویسی محصول به شما این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه تعامل داشته باشید. محتوانویسی درست کمک می کند مشتریان احساس مثبتی داشته باشند و نرخ تبدیل و وفاداری مشتری را بالا ببرید. محتوای صحیح می تواند در افزایش جستجوی ارگانیک و تولید سرنخ و فروش تاثیر مثبت داشته باشد.
  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات محصول باعث تولید محتوای با کیفیت می شود. همچنین به افزایش رتبه در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر به وب سایت و فروش بیشتر کمک می کند.
  • توضیحات عالی محصول می تواند به مشتریان کمک کند تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. اطلاعات در توضیحات محصول باید شامل چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه است، باشد.

مزایای تولید محتوای محصول

محتوا نویسی صفحه محصول


افزایش آگاهی از برند

هنگامی که تولید محتوای باکیفیت داشته باشید، مشتریان زیادی را به وب سایت خود جذب خواهید کرد و شهرت برند شما را بهبود می بخشد. بنابراین آگاهی از برند و رضایت مشتری افزایش پیدا می کند.

تعامل بهتر کاربر

محتوای شفاف به آگاهی و علاقه مندی بیشتر کاربر کمک می کنند. مطالعات موردی، ویدئوها و کارگاه های آموزشی به مخاطبان شما کمک می کند تا به محصول جدید شما علاقه مند شوند.

مخاطبان هدف گسترده

علاوه بر تبدیل مشتری بالقوه به مشتری وفادار،محتوا نویسی محصول کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را از طریق کانال های بازاریابی مختلف، مانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، ایمیل ها و رویدادها گسترش دهید.

نرخ تبدیل بالاتر

بر طبق گزارش سایت Social Media Examiner، 58 درصد از بازاریابان ادعا کردند که محتوای نوشته شده، بهتر از تصاویر و ویدیوها در جذب مشتری عمل می کنند. به ثمر رسیدن نتایج محتوا نویسی نیاز به زمان دارد. برای دیدن نتیجه باید صبور باشید و تولید محتوای باکیفیت را ادامه دهید.

تولید محتوا در بلاگ

محتوا بلاگ، خبر یا اطلاعاتی است که در بخش وبلاگ سایت انتشار پیدا می کند. پست های وبلاگ موضوع مورد جستجوی کاربران را پوشش می دهد. این پست ها ماهیتی آموزشی دارند و رسانه هایی مانند تصویر و یا ویدئو را نیز شامل می شوند. با انتشار مطلب در بلاگ می توانید در افزایش آگاهی از برند، اعتبار، تبدیل و درآمد پیشرفت کنید. مهمتر از همه، آنها می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. اگر نیاز به تولید محتوای تخصصی برای کسب و کار خود دارید می توانید با تیم تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ ایکاد در تماس باشید.

مزایای تولید محتوا بلاگ

مهم نیست که حوزه کاری شما چیست، اگر می‌خواهید در نتایج جستجو متمایز شوید، باید تولید محتوای خود را افزایش دهید، برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد افزایش دهید. در بخش بعدی این مطلب به کاربرد تولید محتوا در بلاگ و مزایای آن اشاره می کنیم.

افزایش ترافیک وب سایت

هنگامی که پست های وبلاگ منتشر می شوند، وب سایت شما در نتایج جستجو ایندکس می شود، ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت شما هدایت می شود.

حضور در رسانه های اجتماعی

هر بار که مقاله جدیدی را انتشار می دهید، افراد می توانند محتوای شما را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند لینکدین، توییتر، فیس بوک یا پینترست به نمایش بگذارند. بدین صورت کسب و کار شما را در معرض مخاطبان جدیدی قرار می گیرد که می توانند به مشتری تبدیل شوند.

افزایش سرنخ

هنگامی که ترافیک ورودی وب سایت بالا رفت; شما می توانید آنها را به سرنخ تبدیل کنید. می توانید با استفاده از دکمه های اقدام به عمل مناسب; ترافیک وب سایت خود را به سرنخ برای تیم فروش خود تبدیل می کنید.

نتایج بلند مدت

اگر وبلاگ شما بتواند مطالبی مورد نیاز کاربران را به صورت دائمی انتشار دهد; می توانید به رهبر صنعت یا حوزه کاری خود تبدیل شوید. مقالات ارزشمند که به سوالات رایج خوانندگان و مشتریان; پاسخ می دهند مخاطبان هدف را بیشتر جذب می کند.

ایجاد بک لینک

اهمیت بک لینک ها در رتبه بندی سایت به عنوان سومین عامل مهم; در بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. بک لینک به شما در ایجاد اعتبار دامنه خود کمک می کنند; که به بهبود قابلیت کشف کلی شما در موتورهای جستجو کمک می کند. وبلاگ ها; می توانند در ایجاد بک لینک ها موثر باشند.

انتشار اخبار شرکت

یکی دیگر از مزایای وبلاگ نویسی برای هر کسب و کار بزرگ و کوچک; وسیله ای برای به اشتراک گذاشتن اخبار و داستان های شرکت است. وبلاگ‌ها; نه تنها می‌توانند حاوی مقاله‌هایی باشند; بلکه اخباری را نیز دربرگیرند که نشان‌دهنده فعالیت یک شرکت باشد.

چگونه برای کسب و کار خود وبلاگ نویسی و محتوا نویسی صفحه محصول را شروع کنید؟

مزایایی را که وبلاگ تجاری و محتوا نویسی صفحه محصول می تواند برای شما به ارمغان بیاورد از جمله: ترافیک بیشتر; سرنخ ها، رابطه بهتر با مخاطبانتان خواهد بود. اگر در زمینه تولید محتوا; نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان ما در دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ ایکاد; مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان; برای رشد و توسعه کسب و کار شما; و متمایز بودن کسب و کار شما; در پکیج دیجیتال مارکتینگ; مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است; که می توانید برای بهتر دیده شدن خدمات و محصولات خود؛ از آن بهره مند شوید.