منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Elementor یک پلاگین صفحه ساز است که به شما امکان می دهد تا یک وب سایت را به طور دلخواه طراحی کنید. اما برخی از وب سایت ها با کندی سرعت بارگذاری مواجه می شوند. در این مقاله ما به بررسی این مشکل و ارائه راه حل آن خواهیم پرداخت.

استفاده از المنتور در طراحی و پیاده سازی سریع سایت موثر است. گاهی اوقات وب‌سایت‌های دارای Elementor ممکن است پیکربندی داشته باشند که باعث کندی بارگذاری شود. سرعت المنتور در وردپرس موضوعی است که برای کاربران اهمیت دارد.
بسیاری از کاربران نمی دانند سرعت وب سایت Elementor را افزایش دهیم. یافتن دلیل کندی سرعت المنتور بسیار مهم است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد ما به بررسی اینکه این مشکل چرا و چگونه رخ می دهد خواهیم پراخت.همچنین ما موثرترین و اثبات شده ترین نکات برای افزایش سرعت وب سایت Elementor را نشان خواهیم داد. با ما همراه باشید.

المنتور چیست؟

Elementor یک افزونه محبوب در وردپرس است که برای طراحی وب سایت استفاده می شود. با استفاده از این افزونه طراحی و ایجاد تغییرات در وب سایت ها را برای کاربران آسان می شود. برای طراحی سایت کافی است عنصری را که انتخاب کرده اید توسط ویرایشگر المنتور که با حرکت کشیدن و رها کردن انجام می شود، در صفحه خود قرار دهید.

امکانات زیادی در صفحه ساز المنتور از جمله تغییر رنگ، تایپوگرافی، موقعیت یابی در اختیار کاربران قرار گرفته است.
Elementor به کاربران اجازه می دهد تا هر بخش از طراحی وب سایت را بر روی یک پلت فرم واحد کنترل کنند. با استفاده از افزونه المنتور در طراحی سایت شما نیاز به افزونه های دیگر نخواهید داشت.

چگونه سرعت المنتور در وردپرس را افزایش دهیم؟

اگر سایت شما با المنتور طراحی شده است و با مشکل کندی سرعت در بارگذاری سایت مواجه هستید باید بدانید Elementor به تنهایی مسئول مشکل بارگذاری سایت نیست. دلایل متعددی وجود دارد که بر کندی سرعت تاثیرگذار هستند. از جمله مشکلات میزبانی، خطاهای سرور، فایل های رسانه ای بزرگ، اسکریپت های خارجی، افزونه های اضافی، فایل های قالب وردپرس و غیره. در ادامه به برخی از عوامل تاثیرگذار در سرعت المنتور در وردپرس خواهیم پرداخت.

عدم استفاده از سرور هاست رایگان

سرویس میزبان رایگان مشکلاتی مانند در دسترس نبودن سرور، خطاهای سرور را دارد. اگر کسب و کار خود را به صورت آنلاین اداره می کنید، بهتر است یک هاست مناسب را خریداری کنید و از برنامه های هاستینگ برای افزایش سرعت وب سایت خود استفاده کنید. اگر در زمینه تهیه هاست نیاز به کمک دارید می توانید از با مشاورین کسب و کار دیجیتال مارکتینگ ایکاد در تماس باشید.

تغییر اندازه رسانه های سایت

استفاده از فایل های حجیم می تواند بر سرعت بارگذاری سایت تاثیرگذار باشد. کندی سایت باعث کاهش عملکرد وبسایت، افزایش نرخ پرش و کاهش ترافیک سایت خواهد شد. TinyPng ابزاری کارامد برای تغییر اندازه فایل هاست که تصاویر را به صورت بهینه تغییر سایز می دهد بدون اینکه افت کیفیت داشته باشند.

استفاده از افزونه کش

در مقاله معرفی افزونه های کاربردی کش وردپرس به اهمیت و ضرورت استفاده از افزونه کش پرداختیم. علاوه بر ایجاد نسخه استاتیک از وب سایت که منجر به کاهش سرعت بارگذاری سایت می شود، افزونه های کش گزینه هایی برای فشرده سازی تصاویر و کوچک کردن سایز فایل دارند که می تواند در بهبود سرعت سایت اثرگذار باشند.

پاکسازی پایگاه داده

پایگاه داده مکانی است که داده های وب سایت شما در آن ذخیره می شود. فایل های غیر ضروری در پایگاه داده می توانند بارگذاری یک وب سایت را کند کنند. اطلاعات غیر ضروری و یا فایل هایی که چند بار در پایگاه داده بارگذاری شده است را پاک کنید. حذف فایل های بلااستفاده به سرعت المنتور در وردپرس کمک می کند.

سرعت المنتور در وردپرس

استفاده از CDN

شبکه تحویل محتوا CDN، محتوای وب شما را از مراکز داده مختلف در سراسر جهان ارائه می کند; بنابراین کاربران شما اگر در مناطق مختلفی از جهان باشند; می توانند به مرکز داده نزدیک به محل خود متصل شوند. در این صورت; قطعا وب سایت سریعتر بارگذاری می شود. اگر بازدیدکنندگان شما; در سرتاسر جهان هستند، استفاده از CDN برای بهبود سرعت سایت بسیار مفید است.

استفاده از آخرین نسخه PHP

سازگاری با آخرین نسخه PHP برای اطمینان از امنیت بهتر و جلوگیری از هک شدن وب سایت ضروری است. همچنین مشکلات ناسازگاری در قالب و یا افزونه ها می تواند بر سرعت المنتور در وردپرس تاثیرگذار باشد. بنابراین به روز رسانی نسخه PHP می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

استفاده از عناصر بیش از حد در المنتور

در هنگام طراحی وب سایت خود با المنتور تا حد امکان از قرار دادن و جاسازی زیربخش ها; در Elementor خودداری کنید. قرار دادن عناصر زیاد در ردیف ها و بخش های المنتور; می تواند بارگذاری وب سایت را طولانی تری کند. اگر می خواهید یک وب سایت وردپرس; برای کسب و کار خود طراحی کنید می توانید; از خدمات طراحی سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد بهره مند شوید.

فعال کردن Hotlinks Protection

Hotlinking فرآیند نمایش فیلم ها تصاویر و سایر فایل های رسانه ای سایر وب سایت ها; با استفاده از پهنای باند آنهاست. اگر فراموش کردید که هات لینک ها را در سایت خود غیرفعال کنید; به دیگران این امکان را می دهد که فایل های وب شما را با استفاده از پهنای باند وب سایت شما; در وب سایت خود نمایش دهند.

این مورد سرعت وب شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در cPanel; یک ویژگی محافظت از هات لینک وجود دارد. با فعال کردن ویژگی محافظت از هات لینک در cPanel; می توانید از استفاده دیگران از دارایی های وب و پهنای باند خود جلوگیری کنید.

افزایش سرعت صفحه Elementor

کاربران از وبسایت هایی که به سرعت بارگذاری می شوند دیدن می کنند; و زمان خود را برای بارگذاری وب سایت کند صرف نمی کنند. اگر وب سایت خود را; با المنتور طراحی کرده اید، در نظر گرفتن و رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد; می تواند به طور چشمگیری سرعت سایت را بالا ببرد.

اگر هنگام کار بر روی سرعت بخشیدن به وب سایت وردپرس خود با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما در دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس بگیرید. ما در زمینه مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان فعالیت می کنیم. برای ارتقای وب سایت و رسیدن به هدف های بازاریابی می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد و انتخاب متخصصین مجرب ما کمک بگیرید.