منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سایت های تجارت الکترونیک برای متقاعد کردن مشتریان به خرید محصولاتشان، به شدت به CTA ها متکی هستند. CTA ها می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا محصولات خود را بهتر به فروش برسانند. در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ ایکاد به نحوه طراحی call to action می پردازیم.

Call to Action (CTA) در یک وب سایت دستورالعملی است برای بازدیدکنندگان به منظور تشویق آنها به انجام نوعی اقدام در سایت. طراحی Call to Action ممکن است متن آموزشی ساده ای باشد، مانند «اکنون با ما تماس بگیرید»، «بیشتر بدانید» یا «در خبرنامه ما مشترک شوید».

کال تو اکشن ها می توانند کمک کنند تا خریدهای کاربران تا مرحله آخر کامل شود. همچنین می توانید از کال تو اکشن ها برای دیده شدن در صفحات اجتماعی استفاده کنید. هرچه کاربران بیشتر محتوایی مانند وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی را به اشتراک بگذارند، افراد بیشتری آن را مشاهده کرده و با برند درگیر می شوند و در نهایت حضور آنلاین و دنبال کننده آن افزایش می یابد. در ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد نحوه طراحی call to action تاثیرگذار در وب سایت را بررسی می کنیم.

Call to Action چیست؟

فراخوان عمل به درخواستی در وبسایت می گویند که از کاربر می خواهد برخی از اقدامات مشخص شده را انجام دهد. فراخوان به عمل به شکل عباراتی مانند «ثبت نام» یا «اکنون بخرید» نوشته می‌شود. این عبارات به صورت لینک یا دکمه هستند. که با کلیک بر روی آن کاربر می تواند اقدامات بیشتری را انجام دهد. یک فراخوان موثر به وضوح نشان می‌دهد که کاربر هنگام کلیک کردن بر روی دکمه یا انجام اقدام بعدی چه انتظاری دارد، که می‌تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد.

در اینجا چند نمونه کال تو اکشن وجود دارد که معمولاً ممکن است در یک وبلاگ مشاهده کنید:

  • مقالات بیشتر را بخوانید
  • برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید
  • از اسپانسر ما حمایت کنید
  • در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  • شروع کنید
  • ثبت نام
  • امتحان رایگان
  • با واحد فروش تماس بگیرید


یک فراخوان موثر به وضوح نشان می‌دهد که کاربر هنگام کلیک کردن بر روی دکمه یا انجام اقدام بعدی چه انتظاری دارد، که می‌تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد.

چرا طراحی call to action موثر مهم است؟

Call to Action یک عنصر کلیدی در صفحه است که به عنوان راهنما به کاربر کمک می کند که از اقدامات بعدی که در سایت انجام می دهد، اطلاع داشته باشد. اگر از طراحی call to action مناسب برای وبسایت استفاده نکنید، کاربر نمی داند که در مرحله بعدی در ثبت نام در خبرنامه و یا خرید محصولات شما چه اقدامی باید انجام دهد. بنابراین Call to Action صحیح موجب می شود نرخ ریزش کاربران وب سایت کمتر شود.

اگر یک طراحی call to action در جایگاه مناسبی در وبسایت وجود داشته باشد که از کاربران بخواهد مقالات بیشتری بخوانند یا برای یک خبرنامه ثبت نام کنند، این می تواند آنها را تشویق کند که به تعامل با سایت ادامه دهند. همچنین در صورتی که چندین اقدام عمل دلخواه برای کاربر وجود داشته باشد، می‌تواند کاربران با علایق متفاوت را به قسمت های مختلف سایت هدایت کند. که منجر به فروش محصولات شود.

چگونه می توان فراخوانی قانع کننده برای اقدام ایجاد کرد؟

طراحی call to action


استفاده از طراحی call to action در جای صحیح مانند این است که شما یک سخنرانی متقاعد کننده انجام دهید و در پایان از افراد دعوت می کنید که کاری را انجام دهند. بنابراین باید زمانی که قصد دارید طراحی call to action ایجاد کنید همه جوانب را در نظر بگیرید. CTA باید به درستی اقداماتی که کاربر باید انجام دهد را توصیف کند. کاربران باید وظایفی را تکمیل کنند تا ایده شما ایده ثمر برسد. در نتیجه سخنرانی اگر کاربر متقاعد شود آنچه را شما می خواهید، انجام خواهد داد. در غیر اینصورت نیاز به راهنمایی دارد. پس یک نوع CTA برای تمام افراد مناسب نیست. شما باید کاربران مختلف را در نظر بگیرید و کال تو اکشن را برای افراد مختلف تنظیم کنید.


افراد با تمایلات متفاوت به کال تو اکشن های متفاوتی واکنش نشان می دهند. بنابراین شناخت مخاطبین وبسایت می تواند کمک کند که چه نوع فراخوان عمل باید در سایت شما قرار داده شود تا مخاطبان بیشتری به آن پاسخ دهند.

بازاریابان از تعدادی استراتژی برای ایجاد طراحی call to action موثر استفاده می کنند. در زیر لیستی از برخی موارد رایج آورده شده است:


طراحی خوب:

استفاده از یک طرح خوب در کال تو اکشن می تواند توجه افراد را به خود جلب کند. برای این کار در نظر گرفتن رنگ دکمه روشن که با رنگ صفحه یا یک ایمیل در تضاد باشد، یک استراتژی موثر است.

اندازه مناسب:

دکمه فراخوان عمل باید در دید کاربر باشد تا توجه آنها را جلب کند. بنابراین باید اندازه فونت را به صورتی در نظر گرفت که جلب توجه کند.

Clear Benefit:

بیان یک مزیت واضح که کاربر از تکمیل تراکنش چه چیزی به دست خواهد آورد، راهی موثر برای کلیک کردن روی دکمه کال تو اکشن است.

متن کاربردی: فراخوان عمل یعنی کاربر را وادار کنیم تا اقدامی را انجام دهد. بنابراین برای داشتن یک طراحی call to action موثر باید از کلمات کاربردی مانند “کشف”، “بیشتر بیاموزید” و “اکنون خرید کنید” استفاده کنید.


طول مناسب متن:

یک فراخوان خوب باید به جای یک جمله، یک عبارت کوتاه باشد. اکثر آنها بیش از پنج تا هفت کلمه نیستند.
احساس فوریت: پیشنهادها باید در CTA به گونه ای مطرح شوند که احساس فوریت را در کاربر ایجاد کنند.

مزایای Call to Action چیست و چرا به آن در وب سایت خود نیاز دارید؟

Call to Action راه های ساده و موثری برای ایجاد تبدیل و در نهایت افزایش فروش است. راه حل ساده برای افزایش فروش قرار دادن CTA های مختصر و خوانا در وب سایت شما مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد.

انگیزه بازدیدکنندگان برای تعامل

برای اینکه بازدیدکنندگان را بیشتر با برند خود در تعامل نگه دارید; می توانید از آنها بخواهید تا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند. به طور مثال; در انتهای وبلاگ متن «ما را در فیس‌بوک دنبال کنید» قرار دهید; بدین ترتیب به جذب فالوورهای رسانه‌های اجتماعی بیشتر; کمک می‌کند. با فالوورهای بیشتر در فیس بوک می توانید با مشتریان تعامل داشته باشید; و حضور فعالانه تری در شبکه های اجتماعی داشته باشید که حتی منجر به فروش بیشتر شود.


افزایش نرخ تبدیل

استفاده از کال تو اکشن برخی موارد برای افزایش نرخ تبدیل و افزایش مشتری است. می توانید; یک CTA را در صفحه فرود قرار دهید که بازدیدکنندگان را تشویق می کند; جزئیاتی مانند نام، شماره تلفن و ایمیل خود را بگذارند. این یک راه موثر; برای به دست آوردن اطلاعاتی است که می توانید از آن; برای ایجاد روابط با بازدیدکنندگان و پرورش سرنخ ها استفاده کنید.

افزایش مشترکین ایمیل

برخی از کال تو اکشن ها برای اهداف بازاریابی ایمیلی استفاده می شوند. به دست آوردن یک پایگاه داده از لیست مخاطبان می تواند به تولید و پرورش سرنخ ها، تقویت روابط با مشتریان و کمک به کسب و کارها در جذب مشتریان جدید کمک کند.

جمع بندی

دکمه CTA های «افزودن به سبد خرید» یا «تکمیل خرید»; به شرکت ها کمک می کند به مشتریان خود یادآوری کنند که نه تنها محصولات خود را; به سبد خرید خود اضافه کنند، بلکه خرید خود را تکمیل کنند. بعضی از کاربران; فرآیند خرید خود را نیمه کاره رها می کنند.
همچنین برای اینکه کاربران درباره محصولات شما بیشتر مطالعه کنند; یک فراخوان عمل «بیشتر بدانید» را در انتهای یک صفحه; یا مقاله قرار دهید تا خوانندگان را تشویق کنید تا روی صفحه‌ای کلیک کنند; تا بتوانند در مورد محصول، خدمات یا موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان فعالیت می کند. برا ارتقاء وب سایت و رسیدن به هدف های بازاریابی تجاری خود می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید.