منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

برای بسیاری از مشاغل، اینستاگرام بدون شک فرصتی عالی برای بازاریابی محصولات و خدمات آن ها خواهد بود. فرصت برای تبلیغ محصولاتی که می تواند مخاطب را علاقمندتر و هدفمندتر کند. داشتن پیج اینستاگرام کاری به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی راهکارهای داشتن پیج اینستاگرام موفق می پردازیم.

امروزه شبکه های اجتماعی عاملی برای موفقیت در بازار کار هستند. صفحه اینستاگرام موفق نیز یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار است که موفقیت در آن می تواند باعث رشد و معرفی کسب و کارها به مخاطبان گسترده ای شود. موفقیت در اینستاگرام فقط مربوط به تعداد فالوورها نیست. بلکه برای موفقیت در این پلت فرم نیاز به محتوای عالی و درگیر شدن با مخاطبان خواهید داشت. بنابراین برای رسیدن به رشد تجارت خود در فضای مجازی نیز، نیاز به استراتژی دقیق و برنامه ریزی شده خواهید داشت. روش برنامه ریزی دقیق به شما کمک می کند راه های رسیدن به هدف را بهتر ترسیم کنید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد ما به بررسی راهکارهای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق می پردازیم. با ما همراه باشید.

چطور می توان یک صفحه اینستاگرام موفق داشت؟

صفحه اینستاگرام موفق پلت فرمی است که می توانید از آن برای نشان دادن اقتدار، شخصیت و برند شما با استفاده از جدیدترین و بهترین ابزارها و تکنیک‌ها بهره ببرید.اگر قصد دارید یک صفحه اینستاگرام موفق داشته باشید، برای تقویت استراتژی خود توصیه می کنیم این نکات موفقیت اینستاگرام را دنبال کنید.

استراتژی محتوای خود را برنامه ریزی کنید:

شما باید استراتژی محتوا درست کنید. همانند آنچه شما برای دیگر کمپین های بازاریابی انجام می دهید، باید برای شبکه اینستاگرام خود برنامه ریزی داشته باشید و درباره تولید محتوای مربوط به ساختار کسب و کار خود تحقیقات لازم را انجام دهید و آنچه را برای تولید محتوا انتخاب کنید که برای مخاطبان شما جذاب تر و مورد نیاز آنها باشد.

درباره بهترین پست ها در صنعت خود تحقیق کنید و رقبا را ردیابی کنید. رقبا مشابه را پیدا کنید و پست های برتر آنها را در چند ماه گذشته ثبت کنید. تحلیل رقبا همیشه یکی از راه های پیدا کردن مسیر خواهد بود. همه موارد مشترک را علامت گذاری کنید: مربوط به محصول، عکس افراد و سایر مضامین، و ببینید چه چیزی مفید است. اما این نکته را به یاد داشته باشید که نباید از روی محتوای دیگران کپی برداری کنید. تحلیل رقبا فقط برای الگوبرداری نیازهای و روند تولید محتواست. اما در نهایت چیزی که شما برای جذب مخاطب نیاز دارید تولید محتوای متمایز است که بتوانید برای رشد کسب وکارتان از آن استفاده کنید.

شروع به ایجاد انبوهی از مطالب پیرامون یک موضوع یا ایده مشابه کنید. با برنامه ریزی پست های کافی که می توانند حداقل یک یا دو ماه از مطالب را ارائه دهند ، در کیفیت و پیام خود انسجام بیشتری پیدا خواهید کرد. آنها را با تقویم شبکه های اجتماعی خود تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که هر پست دارای روحیه سازگار است.

در ابتدا برای تولید محتوا ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما پاداش آن برای ایجاد یک صفحه اینستاگرام موفق ارزش دارد. محتوای بهتر منجر به تعامل بیشتر می شود. وقتی فالوورها واقعاً از آنچه ارسال می کنید لذت می برند و مشتاقانه منتظرند، احتمال تبدیل آنها به مشتری را افزایش می دهید.

از هشتگ های برند دار استفاده کنید:

هشتگ های یکی از موارد لازم در شبکه های اجتماعی و صفحه اینستاگرام موفق هستند که می توانند در صورت استفاده درست و به جا از آن ها می توانید به رشد صفحه کاری خود کمک بزرگی کنید. شما به عنوان یک برند تجاری در حوزه اجتماعی ، به نوعی قابلیت بازاریابی نیاز دارید. برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق استفاده از هشتگ ها ضروری است.

استفاده از هشتگ ها یک مرز نازک بین تبلیغاتی و باهوش بودن است. شما باید بدانید که برای جلوگیری از تبلیغات بیش از حد اما همچنان بازاریابی نام تجاری خود، هشتگ های برند دار اینستاگرام را در نظر بگیرید. شما باید در مورد هشتگ هایی که در صنعت و حوزه کار شما برند هستند تحقیق و استفاده کنید. هشتگ شما باید منحصر به فرد ، به یاد ماندنی و جذاب باشد.

آنالیز هشتگ اینستاگرام را اجرا کنید:

یادگیری در مورد نحوه کار هشتگ ها می تواند به شما در استفاده از آن ها کمک کند. وقتی در مورد هشتگ ها بدانید می توانید تنظیمات مناسب برای صفحه اینستاگرام موفق خود را انجام دهید. با استفاده از ابزارهای مناسب برای تجزیه و تحلیل هشتگ ها استفاده کنید. با این کار می توانید به راحتی می توانید اطلاعات کلیدی در مورد کلمات کلیدی برتر و هشتگ های جذاب خود را در اینستاگرام کسب کنید.

صفحه اینستاگرام موفق
اقدام به عمل داشته باشید:

استفاده از ترفندهای مختلف سازگار با حرفه شما می تواند برای جذب مخاطبان به خوبی عمل کند. شما باید بدانید با استفاده از چه شیوه هایی می توانید کاربران را ترغیب کنید تا با شما همراه شوند.

چه چیزی کاربران را وادار به دنبال کردن و تعامل با نام تجاری شما می کند؟ داشتن عکس های بسیار جذاب مطمئناً به جذب کاربران کمک می کند. با این حال ، اگر دعوتنامه عملی مناسبی ندارید، مخاطب شما از کجا می داند قدم بعدی چیست؟
کپشن اینستاگرام برای داشتن یک حساب کاربری و برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق ضروری است. آنها به مخاطبان شما از زمینه محصولات و خدمات شما گرفته تا اقدامات ضروری برای هدایت و تبدیل، به مخاطبان شما می دهند.

لینک را فراموش نکنید:

صفحه اینستاگرام موفق بی نظیر است زیرا تنها به یک لینک واقع در بیو کاربر اجازه می دهد. این یک روال معمول برای کپشن های شما است که بینندگان را به لینک موجود در بیوگرافی اینستاگرام خود هدایت می کند. به همین دلیل لینک شما باید تا حد ممکن مرتبط و تازه باشد.

این بهترین روش معمول برای پیوند دادن به یک صفحه فرود سفارشی اینستاگرام است که به طور معمول پیوندهای زیادی برای پیدا کردن مطالب ، محصولات یا خدمات اخیر ذکر شده در خبرمایه شما دارد. شما می توانید از یک صفحه ساز مخصوص اینستاگرام استفاده کنید یا خود را ایجاد و به روز کنید ، به هر ترتیب مطمئن خواهید شد که کاربران به انبوهی از مطالب بسیار مرتبط دسترسی دارند که مطابق آنچه در پست های اخیر شما دیده اند قرار می گیرد و آنها را به قیف بازاریابی شما به طور موثر هدایت می کند. با استفاده از یک صفحه فرود منحصر به فرد ، شما کاربران را از محتوای خاص اینستاگرام به یک صفحه قابل اجرا که مطابق با هدف آن پست است هدایت می کنید.

با کاربران اینستاگرام تعامل کنید:

اگر شما در ساختن نام تجاری خود در اینستاگرام نسبتاً تازه کار هستید، برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق ضروری است که قدم های کوچکی در جهت ایجاد تعامل بردارید. از فضای اینستاگرام برای تعامل با کاربران استفاده کنید و در صورت تولید محتوای مرتبط با صنعت شما، آنها را دنبال کنید.

با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید:

بسیاری از برند ها محتوای تولید شده توسط کاربر را برای ارتباط با کاربران، همکاری در زمینه محتوا و تبلیغ صفحه اینستاگرام موفق یکدیگر در خود دارند. اما این افراد به یک میلیون کاربر احتیاج ندارند یا برای کمک به شما در معرض دید بیشتر، باید یک فرد مشهور باشند.

چرا باید یک پیج کاری داشته باشیم؟

با بیش از 25 میلیون حساب تجاری اینستاگرام و بیش از 7 میلیارد دلار هزینه تبلیغات اینستاگرام در سال گذشته، مشخص است که برند ها در این کانال سرمایه گذاری می کنند.

صفحه اینستاگرام موفق

مشتریان انتظار دارند:

مشتریان شما را در اینستاگرام جستجو خواهند کرد. آنها ممکن است به طور خاص با نام یا هشتگ های مربوط به محل کار یا موقعیت مکانی شما را جستجو کنند. در هر صورت ، پیدا نکردن شما تجربه بدی است. حتی اگر قصد فعالیت فوق العاده در اینستاگرام را ندارید، بهترین روش ایجاد حسابی است که حداقل نام تجاری ، اطلاعات تماس و چند پست برای نمایش برند شما داشته باشد. در هر صورت، شما نمی خواهید که جای شما در این جستجو خالی باشد، یا حتی بدتر ، آنها را به سمت یک رقیب سوق دهید.

این یک سیگنال اعتماد است:

داشتن یک حساب اینستاگرام، به ویژه یک حساب تایید شده اینستاگرام، یکی دیگر از نشانه های معتبر ، واقعی و شفاف بودن تجارت شما است. اگر به طور انحصاری تجارت آنلاین انجام می دهید، داشتن یک حساب اجتماعی دیگر که مشتریان بتوانند از طریق آن با کسب و کار شما آشنا شوند بسیار ارزشمند است.

مشتریان و کاربران شما می توانند شما را نشان کنند:

بیایید بگوییم شما به مشتری خدمات استثنایی ارائه می دهید، یا مشتری در مورد محصولی که تازه از شما خریده است راضی است. بسیار ممکن است که آنها برای به اشتراک گذاشتن این تجربه به اینستاگرام مراجعه کنند. برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق این نوعی است که شما قطعاً می خواهید در آن برچسب گذاری شود تا بتواند در حساب اینستاگرام شما نشان داده شود.

شما می توانید محصولات خود را برچسب گذاری و فروش کنید:

اگر کالاهایی را می فروشید، امکان اشتراک گذاری عکس ها و فیلم های اینستاگرام که مستقیماً به آن محصولات پیوند دارند، یک پیروزی بزرگ است. برای استفاده از این ویژگی، شما باید از صفحه فیس بوک خود یک کاتالوگ محصول ایجاد کنید.

بازگشت به سایت خود:

این فقط محصولی نیست که می توانید از حساب اینستاگرام خود به نمایش بگذارید، همچنین مقالات، اینفوگرافی ها ، پست های وبلاگ و هر محتوای دیگری که در وب سایت خود ارسال می کنید. اینستاگرام یکی دیگر از کانال های اجتماعی است که در آن می توانید به سایت خود مراجعه کنید. همچنین می توانید اشتراک گذاری را مستقیماً از اینستاگرام به فیس بوک یا توییتر تغییر دهید ، یا از یک داشبورد اجتماعی استفاده کنید که به شما اجازه می دهد با چند کلیک پیام مشابه را به کانال های مختلف اجتماعی ارسال کنید.

مدیریت اعتبار آنلاین:

وقتی صحبت از مدیریت آنلاین اعتبار و بهینه سازی موتور جستجو برای نام تجاری شما می شود، داشتن حساب کاربری اینستاگرام برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق امری ضروری است. اعتبار آنلاین شما برای تجارت شما حیاتی است و به همین دلیل، باید مراقب آنچه در هنگام جستجوی مشتریان نام تجاری شما ظاهر می شود، باشید.

رقبای شما در اینستاگرام هستند:

اگر حساب اینستاگرام ندارید و رقبای شما هم دارند; شما در رقابت شکست می خورید. برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق; اگر شما درگیر این هستید که چه نوع محتوایی برای ارسال به اینستاگرام ایجاد کنید; نگاه کنید به آنچه رقبا انجام می دهند.

شبکه سازی:

اینستاگرام همچنین یک ابزار مفید برای شبکه سازی است. شما می توانید سایر مشاغل یا افراد همفکر خود را پیدا کنید لایک کنید، نظر داده و ارسال کنید و با تعاملات معنادار با آنها در طول زمان رابطه برقرار کنید. به این ترتیب ، اگر بخواهید در دنیای واقعی با آنها ارتباط برقرار کنید یا در یک رویداد با آنها برخورد کنید، قبلاً بنیادی در اینستاگرام گذاشته اید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید:

درباره اینکه می خواهید به چه کسی برسید از خود سوال کنید:
آن ها چند ساله هستند؟
آنها کجا زندگی می کنند؟
آنها برای کار چه می کنند؟
چه زمان و چگونه از اینستاگرام استفاده می کنند؟
نقاط درد و چالش های آنها چیست؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند نوع درست محتوای اینستاگرام را طراحی کنید تا به افرادی در اینستاگرام برسید که به احتمال زیاد شما را دنبال می کنند این اصل برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق است. همچنین باعث می شود شما بر روی نیازهای مخاطبان هدف خود متمرکز شوید، بنابراین می توانید به طور مداوم نوع محتوایی را ایجاد کنید که باعث می شود شما را در طولانی مدت دنبال کنند.

یک داستان و زیبایی تجاری سازگار ایجاد کنید:

صفحه اینستاگرام موفق

شاید شما می خواهید با نشان دادن نحوه ساخت محصول خود، کنجکاوی را برآورده کنید. یا دیدگاه یک کارمند را برای انسانی سازی نام تجاری خود به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید برند خود را به روشی آمال انگیز قرار دهید، می توانید سبک زندگی یا دستاوردهای مشتریان خود را به نمایش بگذارید. مهم نیست که به چه چیزی می خواهید برسید ، حفظ شخصیت و ظاهر نام تجاری سازگار مهم است. پست های شما باید با یک نگاه به راحتی قابل تشخیص باشند. شبکه اینستاگرام خود را به عنوان یک واحد منسجم در نظر بگیرید. همیشه می توانید از قرار دادن استوری های جذاب اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوایی که کاملاً با ظاهر و احساس خبرمایه اصلی شما متناسب است، استفاده کنید.

از کلمات کلیدی برای نمایش در جستجوها استفاده کنید:

قبل از اینکه مردم بتوانند شما را در اینستاگرام دنبال کنند، باید شما را پیدا کنند. متن زیادی; در اینستاگرام قابل جستجو نیست. در واقع، فقط دو قسمت در اینستاگرام; در نتایج جستجو نقش دارند: نام و نام کاربری.

نام کاربری شما اینستاگرام شماست. ایده خوبی است; که آن را با دسته ای که در شبکه های اجتماعی دیگر استفاده می کنید سازگار کنید; زیرا این امر باعث می شود افراد راحت شما را پیدا کنند. از نام تجاری خود استفاده کنید; که افراد احتمالاً هنگام جستجوی نام تجاری شما از آن استفاده می کنند.

برای دسترسی به کاربران جدید از هشتگ های مربوطه استفاده کنید:

هشتگ ها در جستجوی اینستاگرام ظاهر می شوند. این بدان معنی است که استفاده از هشتگ به صورت متفکرانه می تواند روش خوبی برای جذب فالوور در اینستاگرام به صورت رایگان باشد. درج هشتگ های مرتبط می تواند به افراد کمک کند تا محتوای شما را پس از جستجو یا پس از کلیک بر روی هشتگ از یک پست مربوطه دیگر، پیدا کنند. کاربران اینستاگرام همچنین می توانند هشتگ ها را دنبال کنند، بنابراین ممکن است محتوای هشتگ شما در اکسپلور افرادی که هنوز حساب شما را دنبال نمی کنند، نشان داده شود.

یک شبکه جذاب اینستاگرام طراحی کنید:

در هنگام فکر کردن در مورد چگونگی جذب فالوور واقعی در اینستاگرام; نکته مهمی است که طرح صفحه اینستاگرام جذاب داشته باشید. هر پست در شبکه اینستاگرام شما; باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و از نظر بصری; جذاب باشد. وقتی کاربر جدیدی از نمایه شما بازدید می کند; این محتوا باعث می شود که آنها بخواهند بیشتر ببینند. این همان خواسته های بیشتر است; که به بازدیدکننده جدید القا می کند روی دنبال کردن کلیک کند.

کپشن های جذاب و طولانی را بنویسید:

اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، اما نوشتن کپشن های عالی اینستاگرام برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق نقش مهمی در کمک به شما برای دستیابی و دسترسی بیشتر دارد. دستیابی و تعامل عوامل کلیدی در جذب پیروان رایگان اینستاگرام هستند.

بهترین نظرات خود را سنجاق کنید:

یکی از ویژگی های کمی شناخته شده اینستاگرام امکان پین کردن تا سه نظر برای هر پست است. چند روش وجود دارد که می توانید از این ویژگی جدید به عنوان بخشی از برنامه خود برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام استفاده کنید. یک گزینه این است که با استفاده از نظرات پین شده کپشن خود را با حداکثر 2200 نویسه با ادامه داستان در نظرات گسترش دهید. به شما این امکان را می دهد که داستان نویسی دقیق تر و عمیق تری را شروع کنید ، که ممکن است برای برخی از حساب ها مناسب باشد.

گزینه دیگر این است که نظرات مورد علاقه خود را از سایر کاربران پین کنید; به خصوص اگر آنها جذابیت زیادی ایجاد می کنند.
از هر طریقی که از این ویژگی جدید استفاده کنید ، می تواند به شما کمک کند; مکالمه را در پست های خود مدیریت کنید و فرصت های بیشتری برای تعامل و ارتباط ایجاد کنید.

حساب اینستاگرام خود را در شبکه های دیگر تبلیغ کنید:

مهمترین راه برای جذب فالوور واقعی در اینستاگرام بصورت رایگان این است که افراد بتوانند شما را پیدا کنند. نمایه اینستاگرام شما باید به راحتی قابل کشف باشد. اگر قبلاً در شبکه اجتماعی دیگری دنبال کرده اید، به آن طرفداران از حساب اینستاگرام خود اطلاع دهید. پیوندی به نمایه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید و به دنبال کنندگان اجتماعی موجود خود دلیلی برای بررسی آن بدهید.

پست های اینستاگرام را در وبلاگ خود قرار دهید:

شما قبلاً برخی از پست های جاسازی شده اینستاگرام را; در این وبلاگ مشاهده کرده اید. هر پست جاسازی شده قابل کلیک است و به کاربران; امکان می دهد مستقیماً به پست مربوطه یا نمایه اینستاگرام; مراجعه کنند. این باعث می شود پست های اینستاگرام خود را در وبلاگ خود; قرار دهید راهی آسان برای نمایش محتوای اینستاگرام و هدایت بازدید به پروفایل اینستاگرام شما; برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق است. هر بازدید کننده جدیدی برای نمایه اینستاگرام شما; یک پیرو بالقوه جدید اینستاگرام است.

محتوایی را ارسال کنید که قرار است دوباره به اشتراک گذاشته شود:

در حالی که به محتوایی فکر می کنید که ممکن است به شما کمک کند; پست های وبلاگ خود را نشان دهید ، به محتوایی که ممکن است افراد دیگر دوست داشته باشند; به اشتراک بگذارند نیز فکر کنید. مردم دوست دارند اینفوگرافی خوبی را; به اشتراک بگذارند ، بنابراین می تواند گزینه خوبی باشد. اگر شخصی پست های اینستاگرام شما را; در وبلاگ خود جاسازی کند ، در معرض مخاطبان کاملا جدیدی از پیروان بالقوه قرار می گیرید.

برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق همچنین به ایجاد محتوایی فکر کنید که مردم می خواهند دوباره در استوری اینستاگرام خود; به اشتراک بگذارند. هر کسی می تواند پست های اصلی خبرمایه شما را در یک قرار دادن استوری های جذاب; دوباره به اشتراک بگذارد. باز هم ، این قابل کلیک است; بنابراین هر کسی که می خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند; می تواند بر روی پست اصلی شما کلیک کند. این روش آسان دیگری برای گسترش دسترسی شما; به مخاطبان جدید و پیروان جدید بالقوه است.

جمع بندی

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با حضور متخصصین مجرب در حوزه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، سئو سایت در اصفهان، مشاوره کسب و کار در اصفهان، مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان فعالیت می کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای رشد کسب و کار شما عزیزان در پکیج دیجیتال مارکتینگ خود برای نام برند شما و متمایز بودن کسب و کار شما مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است که می توانید از آن برای هر چه بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود بهره مند شوید. شما می توانید مدیریت اینستاگرام کسب و کار خود را به متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد بسپارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با استفاده از کادر مجرب در زمینه بازاریابی و شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند موجب رونق تجارت و کسب و کار شما باشد.