منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بهینه سازی سئو فایل pdf به بهبود سئو وب سایت های کسب و کار کمک زیادی می کند. استفاده از فایل های pdf در وب سایت ها یکی از فرمت های محتوایی محبوب است. همچنین در ساخت بک لینک های با کیفیت و خوب برای وب سایت تاثیر زیادی دارد.

یکی از روش های کم هزینه و ساده برای معرفی خدمات و کالاها استفاده از سئو فایل pdf است. شما می توانید این فایل پی دی اف را بعد از انتشار جهت بازدید عموم در نتایج موتورهای جسشتجوی گوگل منتشر کنید. بهینه سازی سئو فایل pdf به بهبود سئو وب سایت های کسب و کار کمک زیادی می کند. استفاده از فایل های pdf در وب سایت ها یکی از فرمت های محتوایی محبوب است. همچنین در ساخت بک لینک های با کیفیت و خوب برای وب سایت تاثیر زیادی دارد.

برای اینکه بتوانید فایل های پی دی اف را جهت سئو بهینه کنید، لازم است برای فایل پی دی اف نام مناسبی انتخاب کنید. هر چه قدر نام انتخاب شده با محتوای تولید شده مرتبط باشد، تاثیر مثبت بیشتری دارد. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ شما را با نحوه سئو فایل های پی دی اف آشنا می کنیم.

 

چگونه فایل های پی دی اف را سئو و بهینه کنیم؟

برای سئو فایل pdf علاوه بر اینکه باید اقداماتی انجام دهید باید محتوای آن هم سئو باشد. در موتورهای جستجوی گوگل فایل های پی دی اف بررسی و ایندکس می شوند. در ادامه شما را با مراحل سئو فایل های پی دی اف و بهینه سازی آن آشنا می کنیم.

 

انتخاب URL، نام و عنوان مناسب در سئو فایل pdf:

در اولین مرحله از سئو فایل pdf باید عنوان منحصر به فردی در نظر گرفته شود. همچنین بهتر است از کلمه کلیدی مرتبط در متن; در عنوان استفاده شود; که علاوه بر تاثیرگذاری بر روی بهینه سازی و جذابیت; باعث افزایش نرخ کلیک در صفحات جستجوی گوگل می شود. قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL تاثیر مثبتی دارد و می توانید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

 

استفاده از توضیحات متا در فایل pdf:

یکی از کارهایی که بر روی سئو فایل pdf تاثیر زیادی دارد، ارائه توضیحات متا است. در توضیحات متا از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. تعداد کاراکترها بیشتر از 170 نباشد و بین یک تا سه جمله باشد. می توانید با متنی کوتاه، خاص و مفید به عنوان تبلیغ وب سایت و جلب مخاطب از آن استفاده کنید. در قسمت PROPERTIS و سربرگ Description tab می توانید توضیحات متا را ثبت کنید.

 

استفاده درست از تگ های هدینگ یا H:

در تولید محتوای سئو شده برای وب سایت ها؛ همان طور که از هدینگ های h2 ،h1 و غیره جهت درک بهتر مطالب و موضوعات استفاده می شود؛ در فایل pdf هم جهت نمایش در صفحات اول گوگل؛ باید از هدینگ صحیح استفاده شود. هنگام استفاده از تیتر یا هدینگ حتما یک تگ H1 داشته باشید. برای خوانایی و زیبایی متن در زیر تگ H1 تا H6 نهایتا از 300 تا 400 کلمه استفاده کنید. همچنین در تگ ها از کلمه کلیدی یا کلمات مرتبط با آن در حد متعادل استفاده کنید.

 

استفاده از لینک داخلی و خارجی در سئو فایل pdf:

استفاده از لینک های داخلی و لینک های خارجی کمک می کند رتبه بهتری برای وب سایت و فایل شما فراهم شود. اگر فایل پی دی اف به صورت آفلاین خوانده می شود استفاده از لینک داخلی مناسب و مرتبط با موضوع، مهم و ضروری است. گوگل برای سنجش اعتبار یک صفحه از منابعی که جهت تولید محتوا استفاده شده است، کمک می گیرد. اگر در محتوای تولید شده به عنوان منبع اطلاعات به یک وب سایت معتبر لینک بدهید، امتیاز مثبت از گوگل دریافت می کنید. در سئو فایل pdf سعی کنید به سایت های خارجی معتبر لینک دهید که علاوه بر بهبود و بهینه سازی فایل پی دی اف، از گوگل امتیاز خوبی می گیرید.

 

بهینه سازی و سئو تصاویر:

نکته مهم در استفاده از تصاویر در سئو فایل pdf این است که حجم عکس ها نباید از 5 مگابایت بیشتر باشد. برای کم کردن حجم عکس ها بدون اینکه کیفیت آن ها پایین بیاید، می توانید در نرم افزار فتوشاپ از قسمت save for web استفاده کنید. همچنین از سایز عکسی استفاده کنید که در تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر به خوبی نمایش داده شود. عدم استفاده از عکس ها و تصاویر تکراری در بهینه سازی سئو فایل pdf تاثیر گذار است. اگر تصاویر تکراری باشند گوگل امتیاز منفی در نظر می گیرد. در متن آلت تصاویر؛ در فایل پی دی اف؛ از کلمه کلیدی هم استفاده کنید؛ تا در نتایج جستجوی گوگل در رتبه های بالاتر قرار بگیرید.

 

در سئو فایل pdf محتوا را در اطراف لینک قرار دهید:

جهت انتشار فایل پی دی اف در وبلاگ، یک صفحه نوشته ایجاد می کنید و بعد از بارگذاری فایل pdf به آن لینک می دهید. برای بهبود سئو صفحه و فایل داخل آن و همچنین بالا بردن ارزش آن، می توانید از متن مرتبط با موضوع فایل پی دی اف استفاده کنید. نکته مهم این است که از متن داخل فایل; در صفحه ایجاد شده استفاده نشود; زیرا گوگل به عنوان محتوای تکراری آن را تشخیص می دهد و امتیاز منفی دارد.

 

اهمیت سئو فایل pdf

 

کاهش فونت و حجم فایل pdf:

برای بهینه سازی سئو فایل pdf بهتر است هنگام ساخت و ایجاد آن از یک یا چند فونت کاربردی استفاده کنید. زیاد بودن تعداد فونت های فایل pdf باعث بالا رفتن حجم آن می شود. در برنامه Adobe Acrobat از سربرگ File قسمت Properties و در نهایت منو Font می توانید فونت ها را مشاهده کنید. نکته مهم دیگر در سئو محتوای وب سایت و سئو فایل pdf سرعت و زمان بارگذاری صفحه و فایل است. برای اینکه بارگذاری فایل پی دی اف و صفحه افزایش پیدا کند، بهتر است حجم آن در حد 1 یا 2 مگابایت باشد.

 

سئو فایل pdf و بهینه سازی آن جهت نمایش در موبایل:

در سئو فایل pdf باید در نظر داشته باشد که هنگام سرچ و بازدید توسط مویابل و تبلت فایل تزار شده باشد. برای نمایش راحت تر و سریع تر فایل بر روی تبلت و موبایل می توانید از قابلیت amp استفاده کنید. سایت های ریسپانسیو که به راحتی در موبایل و تبلت نمایش داده می شوند؛ گوگل توجه ویژه ای به آن ها دارد؛ باعث می شود که رتبه خوبی را در نتیجه جستجوی گوگل؛ کسب کنند. اگر فایل پی دی اف نمایش خوبی در موبایل داشته باشد از سئوی خوبی برخوردار است.

اگر در زمینه سئو وب سایت و سئو فایل pdf مشکلی دارید؛ می توانید از مشاوران و متخصصین تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره تبلیغات در اصفهان و مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان فعالیت می کنند؛ کمک بگیرید. بعد از انجام مراحل بالا جهت سئو و بهینه سازی فایل های پی دی اف در نظر داشته باشید که از محتوای تکراری در فایل ها استفاده نکنید، که امتیار منفی دارد. همچنین بر روی فایل سئو pdf رمز قرار ندهید. گذاشتن رمز باعث تغییر فرمت فایل پی دی اف می شود و توسط گوگل ایندکس نمی شود. ایندکس نشدن صفحه و فایل باعث می شود که برای کاربران نمایش داده نشود. نکته مهم دیگر نیاز به لینک خارجی است که می توانید فایل pdf خود را در سایت های اشتراک گذاری فایل و دریافت لینک از آن ها قرار دهید.

 

تاثیرPDF در سئو و بررسی مزایا و معایب استفاده از آن

استفاده از فایل پی دی اف در سئو مزایا و معایبی دارد، که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

 

مزایای استفاده از سئو فایل pdf شامل موارد زیر است:

  • تمامی مرورگرها و پلتفرم ها توانایی خواندن فایل pdf را دارند.
  • ایجاد و ساخت فایل pdf آسان است.
  • هنگام دانلود و چاپ فایل pdf محتوا و متن آن بهم نمی ریزد.
  • بعد از انتشار فایل pdf، بر روی سئو و برندسازی تاثیر مثبت خوبی دارد.
  • قابلیت اضافه کردن اطلاعات تکمیلی و توضیحات متا را دارد.

 

معایب استفاده از سئو فایل pdf شامل موارد زیر است:

  • لینک های داخلی فایل پی دی اف تاثیر مستقیمی بر روی سئو صفحات ندارند.
  • رابط کاربری جذابی برای موبایل و تبلت ندارد.
  • به دلیل قابلیت مشاهده به صورت آفلاین تاثیر خاصی بر روی ترافیک وب سایت ندارند.
  • در بررسی رفتار کاربران داخل فایل های pdf گوگل آنالیتیکس توانایی کمی دارد.

 

جمع بندی

سئو فایل pdf اگر درست و اصولی انجام شود، توسط گوگل ایندکس می شود. به دلیل اینکه عکس ها و تصاویر، متن و ساختار متن هنگام انتقال حفظ شوند، جهت انتشار محتوا در اینترنت از فایل های pdf استفاده می شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مار کتینگ در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان فعالیت می کند. می توانید برای بهره مندی از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد به وب سایت این آژانس مراجعه کنید.