منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

صفحات بارگذاری سریع تجربه کاربری را بهبود می بخشد، و تعداد بازدید کنندگان از صفحه شما را افزایش می دهد و به سئوی وردپرس شما کمک می کند. در ادامه این مقاله از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد لیستی از دلایل کند شدن وب سایت وردپرسی را بررسی می کنیم.

زمان بارگذاری صفحات وب سایت یکی از ویژگی های کاربردی و ضروری آن است. در صورتی که سرعت بارگذاری وب سایت شما کند باشد وب سایت عالی عمل نمی کند، بنابراین شما سرنخ ها، ترافیک را از دست خواهید داد و گوگل نتایج جستجو را پایین می آورد. بازدیدکنندگان کمتری به سایت شما مراجعه می کنند و شما در نهایت پول خود را از دست خواهید داد. یافتن اینکه چرا وب سایت شما به کندی بارگذاری می شود و اعمال اصلاحات کافی بر روی وب سایت باعث صرفه جویی و بهبود رتبه شما می شود. کند شدن وب سایت وردپرسی دلایل متعددی دارد که در این مقاله از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد به بررسی این دلایل می پردازیم.


عوامل تاثیرگذار بر سرعت سایت

جنبه های زیادی وجود دارد که می تواند بر زمان بارگذاری وب سایت شما تأثیر بگذارد از جمله:

  • استفاده از هاست نامناسب
  • نمایش تصاویر بهینه نشده
  • استفاده از قالب وردپرس کند
  • استفاده از افزونه های بهینه نشده
  • عدم اجرای فشرده سازی و ذخیره سازی
  • اجرای اسکریپت های زیاد در پس زمینه
  • استفاده از نسخه قدیمی PHP

به این ترتیب، بدون بهینه سازی مناسب، وب سایت شما نمی تواند سرعت ایده آلی داشته باشد. قبل از انجام هر کار دیگری، ابتدا باید سرعت بارگذاری وب سایت خود را مشخص کنید. سرعت مناسب برای بارگذاری صفحات وب سایت کمتر از دو ثانیه است. اگر صفحات وب سایت شما در کمتر از یک ثانیه بارگذاری شوند، یک تجربه کاربری عالی را ایجاد می کند.


تست سرعت بارگذاری وب سایت

اگر در حال از دست دادن بازدیدکنندگان هستید یا تعداد آنها در دوره اخیر کاهش یافته است، یکی از دلایل آن می تواند کند شدن وب سایت وردپرسی باشد. بنابراین برای به دست آوردن سرعت وب سایت خود می توانید URL وب سایت خود را در gtmetrix وارد کنید و به بررسی و تجزیه و تحلیل وب سایت خود بپردازید. اساسا گوگل، زمان بهینه برای بارگذاری وب سایت را کمتر از 2 ثانیه در نظر می گیرد. از هر چهار بازدیدکننده، یک نفر در صورتی که بارگذاری وب سایت شما بیش از 4 ثانیه طول بکشد، وب سایت را ترک می کند.

دلایل کند شدن وب سایت وردپرسی

کند شدن وب سایت وردپرسی


یک سایت وردپرسی شامل بخش های زیادی است، از وب سرور و تنظیمات مربوطه گرفته تا تم ها و افزونه های مختلف که می توانند باعث کند شدن وب سایت وردپرسی شوند.. همچنین کند شدن وب سایت وردپرسی می‌تواند به دلیل محتوای بهینه ‌نشده مانند تصاویر و ویدیوها باشد. با درک نکات مهم در رفع کند بودن وردپرس می توانید بررسی کنید که کدام علت در وب سایت شما باعث شده است تا سرعت بهینه نداشته باشید و با اجرای راهکارهای موثر سرعت وب سایت خود را بالا ببرید.

هاست نامناسب

یکی از مهمترین بخش ها در بهینه سازی زمان بارگذاری صفحه; داشتن میزبانی وب خوب است. یک میزبان وب مناسب باید قوی و سریع باشد; زیرا کل عملکرد به آن بستگی دارد. در هنگام انتخاب هاست; باید بهترین گزینه ها را برای وردپرس را در نظر بگیرید. داشتن یک هاست نامناسب; برکیفیت عملکرد وب سایت شما تاثیر می گذارد و یکی از دلایل اصلی کند شدن وب سایت وردپرسی است.

بنابراین در هنگام خرید هاست دقت داشته باشید در مورد وردپرس به سراغ میزبانی مدیریت شده بروید زیرا به این ترتیب تنظیمات سرور بهینه شده ای را دریافت خواهید کرد که به سایت وردپرس شما قدرت می بخشد. همچنین می‌توانید پشتیبان‌گیری خودکار از محتوای وب سایت، به‌روزرسانی‌ و سایر تنظیمات امنیتی پیشرفته برای محافظت از وب‌سایت وردپرسی خود دریافت کنید.

مشکلات پلاگین

یکی از دلایل کند شدن وب سایت وردپرسی می تواند از افزونه های وردپرس باشد. در هنگام استفاده از افزونه های وردپرس دقت کنید که بیش از اندازه پلاگین نصب نکرده باشید. افزونه های وردپرس مزیت های بسیاری دارند اما تعداد زیاد آن ها می تواند از نظر سرعت روی سایت تاثیر منفی گذارند. اما نصب بیش از حد می تواند زمان بارگذاری وب سایت را افزایش دهد. علاوه بر دقت در تعداد افزونه هایی که بر روی وردپرس نصب کرده اید، مهم تر است که اطمینان حاصل کنید که افزونه ها از کیفیت عالی برخوردار هستند، سرعت وب سایت را کاهش نمی دهند و دائماً به آخرین نسخه به روز می شوند.
در هنگام استفاده از افزونه ها در وردپرس دقت داشته باشید که; به روزرسانی افزونه ها باید بررسی شود. به روز نشدن افزونه ها; می تواند یکی از دلایل کند شدن وب سایت وردپرسی باشد.

قالب سنگین وب سایت

قالب وردپرس مجموعه ای از فایل ها است که رابط گرافیکی یک سایت را تعریف می کند. برخی از قالب های وردپرس با تعداد زیادی گزینه و طرح بندی ساخته شده اند که توسط کاربر استفاده نمی شود و باعث کند بارگذاری وب سایت وردپرس می شود. یکی از دلایل کند شدن وب سایت وردپرسی در استفاده از قالب سنگین و به روزرسانی نشده است. ممکن است به‌روزرسانی‌ قالب بی‌اهمیت به نظر برسد، اما به روز نشدن قالب می تواند سرعت وب سایت را بسیار کند کند.


حافظه پنهان

یکی دیگر از مشکلاتی که به طور جدی باعث کند شدن وب سایت وردپرسی می شود; حافظه پنهان است. کاربرد حافظه پنهان در وب سایت ها این است که; مرورگر داده های وب سایت شما را در اولین بازدید کاربر از وب سایت ذخیره کند. پس از بازگشت به وب‌سایت; تمام محتوا بلافاصله بارگیری می‌شود، بدون اینکه منتظر بماند تا سرور اطلاعات را دوباره واکشی کند. بنابراین; بررسی حافظه پنهان می تواند بر زمان بارگذاری صفحه وب سایت تأثیر گذارد.

تصاویر بزرگ و غیر بهینه

تصاویر در وب سایت برای ارائه یک تجربه کاربری عالی هستند. اما باید در نظر داشت تصاویر باید باید اندازه مناسب و بهینه شده داشته باشند. تصاویر خیلی بزرگ و بهینه نشده زمان بارگذاری صفحه را تا حد زیادی کاهش می دهد.


تبلیغات و پاپ آپ

داشتن تبلیغات و پاپ‌آپ‌های زیاد می‌تواند باعث کند شدن وب سایت وردپرسی شود. توصیه می کنیم اگر در وب سایت خود از تبلیغات برای کسب درآمد استفاده می کنید، در بارگذاری آن ها احتیاط کنید. تبلیغات زیاد سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش می دهد. گوگل وب سایت های کند را دوست ندارد، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما افت ترافیک ارگانیک را تجربه نمی کند و وب سایت شما کند در نظر گرفته نمی شود. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، بیش از 2 یا 3 آگهی را در صفحه انتخاب کنید.

جمع بندی

رفع کندی سایت وردپرس شامل مراحل متعددی است، اما شما می توانید با در نظر گرفتن نکات مهم در رفع کند بودن وردپرس آن را انجام دهید. داشتن یک سایت سریع به افزایش سئو، تجربه کاربری و نرخ تبدیل شما کمک می کند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چگونه سرعت و عملکرد سایت وردپرس را بهبود ببخشید.
برای بهبود عملکرد وب سایت وردپرسی خود می توانید از دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید. دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان فعالیت می‌کند. برای ارتقای وب سایت و رسیدن به هدف های بازاریابی می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد و انتخاب متخصصین مجرب ما کمک بگیرید.