منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

وب سایت وردپرس مشخص می کند که از زبان طراحی شده تا چه ورژنی پشتیبانی می کند. php زبان برنامه نویسی متن باز است که توسط وردپرس برای پردازش اطلاعات دیتابیس و اجرای عملکردهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

نسخه php سازگار وردپرس در وب سایت وردپرس، برای پشتیبانی بهتر و سلامت وب سایت استفاده می شود. وب سایت وردپرس مشخص می کند که از زبان طراحی شده تا چه ورژنی پشتیبانی می کند. php زبان برنامه نویسی متن باز است که توسط وردپرس برای پردازش اطلاعات دیتابیس و اجرای عملکردهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. نسخه php سازگار وردپرس به صورت مستقیم بر روی سرور نصب می شود و هاست، مدیریت آن را بر عهده دارد.

برای رفع مشکلات احتمالی و باگ ها، php به طور مرتب و مستمر آپدیت می شود. هر ورژنی که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس قرار می گیرد; پردازش و ارسال محتوای وب سایت شما را بهینه و مشکلات احتمالی را بر طرف می کند. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد که در زمینه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند، به بررسی بهترین نسخه php می پردازیم.

بهترین نسخه PHP سازگار وردپرس کدام است؟

هنگامی که برای وب سایت کسب و کار خود از نسخه به روز php استفاده می کنید; باعث می شود سرعت وب سایت شما افزایش پیدا کند. افزایس سرعت وب سایت علاوه بر بهبود تجربه کاربری، باعث افزایش بازدید از وب سایت شما می شود. نتایج این تغییرات به بهبود رتبه شما در گوگل کمک می کند. استفاده از نسخه php سازگار وردپرس برای وب سایت وردپرسی مزایای خوبی را دارد. قبل از اینه شما را با بهترین نسخه PHP برای وردپرس آشنا کنیم رایج ترین آن را نام می بریم.

رایج ترین نسخه های PHP برای وردپرس:

رایج ترین نسخه های PHP که در سایت ها و هاستینگ های مختلف استفاده می شوند عبارتند از:

  • نسخه 5.6 PHP
  • نسخه 7 PHP
  • نسخه 7.1 PHP
  • نسخه 7.2 PHP
  • نسخه 7.3 PHP
  • نسخه 7.4 PHP

از سال 2017 میلادی به صورت رسمی وردپرس اعلام کرد که فقط از نسخه های PHP 7.2 به بالا پشتیبانی می کند. بهترین نسخه php سازگار وردپرس که در حال حاضر می توانید برای وب سایت کسب و کار خود از آن استفاده کنید؛ نسخه 7.4 php است. علاوه بر اینکه وب سایت پایداری بهتری خواهد داشت، سرعت آن هم افزایش پیدا می کند. دلایل اینکه استفاده از نسخه 7.4 php بهتر است عبارتند از:

  • پشتیبانی نکردن وردپرس از نسخه های قبلی php
  • بالا رفتن سرعت بارگذاری وب سایت و صفحات آن
  • افزایش امنیت بیشتر وب سایت ها و جلوگیری از حملات هکرها
  • بالا بردن بهره وری پردازش کدها بر روی وب سایت
  • افزایش بهبود عملکرد وب سایت وردپرسی

مزایای به روز رسانی نسخه‌ی پی‌اچ‌پی به نسخه جدید php 8.2

php 8.2 یک نسخه php سازگار وردپرس است که کار توسعه دهندگان وب را آسان تر کرده است. این نسخه در ماه دسامبر 2022 توسط وب سایت رسمی وردپرس منتشر شده است. در ادامه شما را با مزایای به روزرسانی نسخه php به نسخه جدید php 8.2 آشنا می کنیم. این مزایا عبارتند از:

افزایس سرعت وب سایت:

با توجه به اینکه زبان برنامه نویسی php بر روی سرور قرار دارد؛ بر روی عملکرد و سرعت وب سایت تاثیر مستقیمی می گذارد. هنگامی که نسخه 8.2 استفاده می کنید تاثیر بسزایی را در سرع وب سایت شما خواهد داشت.

اهمیت نسخه php سازگار وردپرس

بهینه سازی سئو وب سایت:

سئو یکی از فاکتورهایی است که بر روی وب سایت ها تاثیرات مثبت دارد. هنگامی که نسخه php سازگار وردپرس را به روز رسانی می کنید؛ در کنار بالا رفتن سرعت؛ سئوی وب سایت هم بهینه می شود.

برطرف کردن مشکلات احتمالی و افزایش امنیت وب سایت

یکی دیگر از مزایای به روز رسانی نسخه php سازگار وردپرس و تغییر آن به نسخه 8.2 این است که نسخه قبلی هر گونه ضعف و مشکلی داشته است بر طرف شود و امنیت وب سایت بالاتر برود.

جلوگیری از هک شدن وب سایت:

همیشه احتمال هک شدن و حملات DDOS به وب سایت ها وجود دارد. هنگامی که برروی سیستم مدیریت محتوای وردپرس وب سایت، نسخه php به روز نصب نباشد; حفره های امنیتی ایجاد می شود و هکرها فرصت پیدا می کنند که به وب سایت شما حمله کنند. با به روز رسانی نسخه php سازگار وردپرس به نسخه 8.2 به راحتی می توانید از حملات هکرها جلوگیری کنید.

علاوه بر مزایای گفته شده استفاده از نسخه php به روز 8.2 تا دو سال نیاز به آبدیت و به روز رسانی ندارد. نکته مهم دیگر این است که وب سایت ها به خصوص وب سایت های وردپرسی مربوط به کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند؛ از پلاگین ها و اسکریپت های به روز استفاده می کنند. برای اجرای بهتر پلاگین ها و بهبود عملکرد آنها بر روی وب سایت خود نیاز به نسخه به روز php ورژن 8.2 دارید.

نکات قبل از آپدیت نسخه php وردپرس

قبل از اینکه نسخه php سازگار وردپرس را آپدیت کنید لازم است کارهایی را قبل از آن انجام دهید تا در نهایت به مشکلی بر نخورید. اولین اقدام بررسی قالب وب سایت و افزونه های شما است. اگر برای آن ها آپدیت جدید در دسترس است؛ ابتدا آنها را آپدیت و سپس نسخه php را آپدیت کنید. اگر آپدیتی در دسترس نیست برای جلوگیری ازایجاد مشکلات بر روی وب سایت، آپدیت نسخه php را کنسل کنید. اقدام مهمی که بعد از آپدیت کرن قالب و افزونه های سایت باید انجام دهید تهیه نسخه بک آپ از وب سایت خودتان است. برای گرفتن بک آپ می توانید از افزونه های بک آپ وردپرس یا از هاست یک فول بک آپ دریافت کنید. گرفتن بک آپ از وب سایت کمک می کند تا اگر مشکلی برای وب سایت ایجاد شد، آن را سریعا به حالت قبل بر گردانید.

جمع بندی

تهیه نسخه php سازگار وردپرس برای وب سایت وردپرسی کمک می کند تا وب سایت عملکرد بهتری داشته باشد. به روز بودن نسخه php به دلیل بهینه بودن ساختار، باعث افزایس سرعت وب سایت، بالا رفتن امنیت وب سایت، بهبود سئوی وب سایت و دریافت رتبه بهتر از گوگل می شود. برای تغییر نسخه و به روز رسانی از سه روش تغییر نسخه php در هاست پلسک، در دایرکت ادمین و در سی پنل استفاده کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد در حوزه مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره بازار یابی دیجتیال در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان فعالیت می کند. می توانید برای بهره مندی از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد به وب سایت این آژانس مراجعه کنید و از خدمات آن بهره ببرید.